miffy, grappige foto. Zo zit Jada ook als ik haar neer zet maar op een gegeven moment duikt ze te ver voorover of gaat naar haar zij en dan op de buik verder. Ik heb ook geen idee of wij dit moeten stimuleren of dat ze dit opeens vanzelf gaan doen vanuit de buikligging.
tegenwoordig zit ze beter hoor, dit was toen het nog vaker fout dan goed ging wij hebben het niet echt gestimuleerd bewust, maar ze zit gewoon vaak bij ons op schoot enz en ze vind het ook leuk ik heb me trouwens nog niet zoveel bezig gehouden met de verandering die er nu komen, moet ze nog maar eens gan lezen denk ik
@ Mayke: Jeetje meid, wat moet jij toch allemaal doorstaan. Ik vind het echt zo erg voor je! Wel ontzettend balen dat je in het ziekenhuis moet blijven (maar aan de andere kant goed dat ze je zo goed in de gaten willen houden). Weten ze al 100% zeker of het knappen van de bloedvaatjes in de placenta de oorzaak is van de bloedingen? Ik hoop zo voor je dat je geen bloedingen meer krijgt en dat je zaterdag naar huis mag!! Ik ga heel hard voor je duimen! Hele dikke knuffel! @ Miffy: Wat een mooie foto van Ninthe, knap meisje hoor! Welke kleur ogen heeft ze? Ze is al een half jaar, wat vliegt de tijd zeg Ben je al begonnen met de Rapley methode? @ Wilko: Wat fijn dat Tessa het zwemmen heerlijk vindt. Wij gaan over 2 weken een weekend naar Center Parcs met schoonfamilie en willen daar voor de eerste keer gaan zwemmen met Sebas. Ik ben benieuwd. Als dat goed gaat wil ik waarschijnlijk ook gaan babyzwemmen hier in de buurt. Wat mooi dat een osteopaat je paard heeft kunnen helpen. Ik hoor echt alleen maar goede verhalen over osteopaten. Ik ben er zelf ook ooit eens geweest voor mijn schouder/rug, en moet zeggen dat ik er wel degelijk baat bij heb gehad. Ik denk dat ik voor Sebas ook maar een afspraak ga maken, ook al gaat het met inbakeren overdag nu iets beter. Als hij in de wipstoel of bij mij zit dan trekt hij zich helemaal krom, dus misschien is het sowieso wel goed om hem even een keer na te laten kijken door een osteopaat. Hoe gaat het verder met jou? Gaat het werken je goed af? @ Ambonmanise: het hangmatje heb ik nog niet hangen. Ik moet nog even goed uitzoeken hoe ik het moet bevestigen . Ik ga straks 3 dagen werken, Sebas gaat dan 1 dag naar mijn moeder, 1 dag naar schoonmoeder en 1 dag kdv. Het helmpje bij Jada staat goed! Het lijkt inderdaad net een fietshelmpje. Fijn dat het zo goed gaat! Hoe gaat het nu met de rode drukplekken op haar hoofdje? Jammer dat je bent afgewezen voor de vacature! Ik hoop voor je dat er snel een andere leuke vacature voorbij komt! Betreft de bezuinigingen: 16 miljard bezuinigen ik ken niet alle details, maar ben bang dat we het wel in onze portemonnee zullen gaan voelen. @ All: Zo meteen naar de 1e verjaardag van het kindje van de zus van mijn vriend. Leuk, maar ook dubbel omdat de opa van mijn vriend op sterven ligt. Hij is al bediend dus de verwachting is dat het niet heel lang meer gaat duren. Het gaat ineens heel snel, want vorige week was er nog helemaal niets aan de hand Het is een taaie dus ik heb ergens de hoop dat hij er bovenop komt, maar moet wel realistisch blijven We zagen hem heel vaak (hij woont tegenover ons), dus als het zover komt zal het echt een gemis zijn Ik ben wel blij dat hij Sebas in ieder geval nog gezien heeft!
@Ambon; ik heb gehoord van eea aan bezuiningsdingen maar heb het niet gevolgd, heel raar maar dat kan ik zelf niet bij hebben nu. Ik denk dat menig mens zich zorgen maakt, het word er allemaal niet makkelijker maar zeker niet goedkoper op!! @MIffy; hihihi wat een leuke foto van Ninthe. Wat zit ze daar toch mooi.. @All; gyn net geweest.. mocht ik tot zaterdag bleodingsvrij zijn dan mag ik 1 dagje naar huis. Maar enkel omdat mijnv riend dan thuis is en met n bloeding meot ik terug. Hij vind het nu in dermate stabiel dat ik niet doorgestuurd wordt naar Utrecht, als hij het echt niet vertrouwd word ik door gestuurd. Bevallingsplan pas met 36 weken maken want als ik nu ga bloeden krijg ik een spoed keizersnede. Hij heeft geen glazen bol en welke kant het uit gaat weet niemand. Hij tekent voor de 36 weken en daarmee kreeg ik een aai over mijn hoofd en wang en een dikke hand. Dus dan teken ik daar ook maar voor
@niqi, Ze heeft bruine ogen, en officieel is ze dinsdag pas een half jaar hoor hihi gaat echt heel snel!!! we combineren rapley met gewone hapjes ze heeft nu zelf rijstewafeltjes gegeten en wortel, de rest wil nog niet zo goed..... morgen ochtend krijgt ze peer eerst via rapley en dan eventueel gepureerd
@Niqi; wat heftig zeg. Het is nooit leuk om iemand te verliezen en het gemis is straks idd groot. Maar voor hem is het natuurlijk wel prettiger niet een mega lang sterfbed te hebben. Gatsie, wat een rot nieuws!! Heeeel veeel sterkte voor jullie!!!! *Knuffel! Hoe gaat het verder met je? En met Sebas? @Miffy; hihi, wat leuk om te zien. Gaat de rapley methode goed? Ik heb er destijds ook over gelezen maar weet niet goed wat ik kan en moet verwachten. @All; jeuhj al sinds dinsdag middag bloed vrij. FF wachten tot de artsen er zijn (tussen 10 en 11) en dan mag ik wss 3 x 15 min gaan lopen. Al wil ik gaan vragn of vanaf morgen te mogen lopen en vandaag 1x in de rolstoel naar beneden mag gaan om frisse lucht te scheppen. Ik ben bang dat dat me niet gaat lukken!
@All; Gisteravond gingen ze mijn baarmoederhals opmeten. Ik bleef gisteren last houden van een rommelende buik. Deze was netjes. 3.8 cm. Bij 2.5 wordt hij als tekort gezien. Kreeg wel om 00.00 en om 5.00 bloedingen. Of dit nu komt van het prikkelen van de baarmoeder door de inwendige echo of omdat het al rommelde is mij (en de artsen) niet duidelijk. Wel last van harde buiken, zo liet ook de ctg zien. Als ik meer pijn krijg dan moet ik het aangeven. Waar zijn jullie gebleven dames??!
@ Miffy, Wat een lieve foto, ze kijkt er zo lief. Wat goed dat Ninthe ook al kan zitten. Die foto met de rijstwafel is ook erg schattig. @ Mayke, Hoe gaat het nu? Ik lees steeds mee hoor, maar mijn telefoon heeft steeds kuren en loopt vast en ook op de computer ben ik niet veel te vinden. Maar ik hou het zo veel mogelijk in de gaten . @ Ambon, Wat fijn dat het goed gaat met het helmpje. Je hoopt natuurlijk dat het niet nodig is, maar deze is wel leuk gemaakt. Rapleymethode is toch dat je het grover laat? Omdat het echt de eerste hapjes zijn pureer ik het nog, de worteltjes heb ik laatst wel iets grover gelaten en dat ging wel goed. Ik doe het nu echt nog maar een paar hapjes, ik moet binnenkort even aan het bureau vragen hoeveel ze nog mag. Van groenten geef ik nu soms wel 20cc. @ Niqi, Ik ben benieuwd als je een afspraak hebt gemaakt hoe dat dan is gegaan. Wat een vervelend nieuws van de opa van je vriend zeg. Wij gaan de 13de met een stel van de zwangerschapsgym zwemmen. Ik ben na de eerste les alleen nog een keer met mijn man geweest. Ze was in haar groep echt de jongste en daardoor kon ze minder mee doen, maar die anderen uit haar groep zijn allemaal even oud, dus dan zal er ook meer voor die leeftijd te doen zijn. En we gaan binnenkort ook even lekker een paasr dagjes weg, en daar is geloof ik ook een klein zwembadje bij dus denk ik dat we daar ook nog wel een aar keer te vinden zijn. Vind het wel spannend zo voor het eerst op vakantie met haar . @ All, Tessa blijft het gewoon geweldig doen en heeft nu ook door dat op je buik liggen helemaal niet zo erg is. Eerder was dat gelijk huilen en hoofd laten vallen. Nu gaat dat veel beter sinds deze week en probeert ze ook al echt speeltjes te pakken en er iets heen te kruipen om het te pakken. Hier gaat het eindelijk wat meer de goede kant op. Twee weken geleden ben ik gebeld door de gyn. We hadden ook een telefonische afspraak, maar ik vond dat weer erg moeilijk. Dus stelde ze voor om toch langs te komen voor een gesprek. We mochten al gelijk de volgende dag na het spreekuur komen zodat ze alle tijd voor ons had. Ik was nu rustiger dan bij de vorige gesprekken waardoor ik er beter over kon praten en meer mijn vragen kon stellen (had een lijstje mee). Er is mij hierbij veel duidelijk geworden en ook een stukje angst weggenomen. Bijna of er toch een last van mijn schouder is gevallen. Heerlijk. Dat wil alleen nog niet zeggen dat het alleen maar goed gaat, maar wel steeds beter. Afgelopen donderdagavond en vrijdag had ik het weer even moeilijk. Ik ben nu al drie weken niet naar therapie geweest. Ik ging de laatste keer al met meer gemengde gevoelens en zi wilde er opeens alles bij halen uit verleden, maar daar is bij mij niets mis mee. Nu zou ik afgelopen woensdag moeten, maar ik had die afspraak verkeerd gepland, dus nu is die verzet naar 14 november. Dat vind ik eigenlijk wel even lekker, want heb het idee dat die therapie vast zit. Dat had ik de laatste keer ook wel wat aangegeven maar hoor het de 14de wel weer. Werken gaat me aardig goed af. Deze week wil ik 3 dagen proberen in plaats van 2. Ik werk dan 2,5 uur per dag, lichte werkzaamheden zonder druk maar probeer deze weel al wel iets meer eigen werk op te pakken, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Uiteindelijk ga ik 4 dagen werken maar ik heb zo veel uren over dat ik tot Tessa ongeveer een jaar is elke week een dag opnemen. En dan hou ik nog steeds genoeg dagen over. Ik ga nu weer even verder met wat fotobladen voor in het album van Tessa, die doe ik dan in een fotoboek en zo krijgen we vanzelf een dikker album . Je kan tegenwoordig zo veel met die programmas van de Hema enzo .
Niqi: hoe was de verjaardag? Wat sneu dat het zo snel bergafwaarts gaat met de opa van je vriend. Gelukkig heeft hij Sebas nog leren kennen. Veel sterkte toegewenst. Met de rode drukplekken van de helm gaat het goed. Ze zijn snel weg. Gelukkig maar, anders moesten we weer naar Zwolle toe om het aan te passen. Mayke, waarom zou je anders overgebracht worden naar Utrecht? Ik hoop ook dat het nog een aantal weken goed mag blijven gaan met jou en je beeb. Hoe gaat het met je vriend? Hoe is hij eronder? Wat vervelend die harde buiken. Ik had ze gelukkig niet zo vaak en nu weet ik niet eens meer hoe dat voelde. Miffy, ik vind die Rapley methode wel goed maar dan moeten ze die stukjes wel door kunnen slikken anders krijgen ze niks binnen. Jada neemt hier gauw te grote happen en stikt er dan bijna in. Daarom geef ik haar wat kleinere hapjes mandarijn, appel, banaan, rijstwafel, sperziebonen, komkommer, wortel, vlees, vis en rijst. Dit gaat wel goed en de rest krijgt ze gepureerd. Deze week wil ik weer brood gaan proberen. En thee vindt ze erg lekker, vooral uit mijn theeglas!! Leuke foto met die rijstwafel. Vind je het ook gek dat ze dat pas mogen hebben met 8 maanden (volgens de verpakking) terwijl ze dit makkelijker kunnen eten dan brood? Wilko, lekker om een paar daagjes er tussen uit te gaan. Je zult zien dat je meisje het ook niet erg vindt zolang ze maar bij papa en mama is. Wat fijn dat Tessa doorheeft dat ze op de buik ook dingen kan pakken. Leuk hè om te zien hoe ze zich in rap tempo ontwikkelen? Als jij denkt dat de therapie vastzit en je niet meer kan helpen, dan kun je er beter mee stoppen en zodra je denkt dat het niet meer goed gaat kun je toch altijd nog een keertje heen gaan? Zo wat heb jij nog veel dagen over! Fijn dat het werken goed gaat en je het rustig kan opbouwen. Wat voor werk doe je ook alweer? Met die fotobladen, moet je dan niet een minimum aantal foto's plaatsen? @all: ik ben donderdag gebeld door het ziekenhuis in Emmen dat ik bij hun stage mag lopen op de afdeling orthopedie om werkervaring op te doen. Het zal dan zijn vanaf januari voor 3 maanden. A.s. donderdag mag ik komen voor een kennismakingsgesprek en rondleiding. Ik moet alleen nog wel goedkeuring krijgen van het UWV omdat ik wel mijn uitkering wil behouden. Ik hoop dinsdag een positief bericht te krijgen via de werkcoach. Voor de rest gaat het zijn gangetje hier. Met Jada gaat het ook heel goed. Ze rolt alle kanten op in de woonkamer. Met de helm gaat het ook goed. Het is zelfs raar om haar te zien zonder helm. Dan heeft ze ineens veel haar! Bekijk bijlage 284617 Zelf thee drinken Hoe is het met de anderen?
Wat een schatige foto ambon. Ze gaat nu echt snel ja. Ik heb heel veel dagen over. Dus die kan ik voor een groot gedeelte nu zo mooi opmaken. Hoe heb jij het met voeding aan het begin gedaan dan? We hebben zo veel foto's, heb ook de echo's groei buik en alles er in en ook wat ze in mijn buik heeft meegemaakt.
@wilko, ja lief hè? Ik gaf haar een potje fruit en in het begin at ze 2/3 hapjes. Het was vooral om te oefenen om van een lepel te happen. Ik gaf dan een paar dagen tot een week hetzelfde fruit om te kijken hoe ze erop reageerde (allergie?) en om haar te laten wennen aan de smaak. Zo deed ik dat ook met de groentehapjes. Ze ging vanzelf meer eten tot ze een potje van 4 maanden helemaal leeg at. Die van 6 maanden is al 2x zo veel en daar kan ik 2 dagen mee doen omdat ze de helft ervan eet. Met het avondeten geef ik haar eerst eten voordat wij gaan eten anders wil ze alleen maar eten wat wij eten en dan krijgt ze niet genoeg. Dan krijgt ze van ons na haar eten nog wat stukjes vis/vlees, groente en soms wat vla/yoghurt. Vanmiddag heeft ze een 1/4 boterham gegeten met boter en leverpastei. Ik heb dit keer wit brood geprobeerd omdat ze bruin brood steeds uitspuugde of moest kokhalzen. En dit ging goed!! Zo blijf je steeds bezig met dingen uitproberen. Ze is geen grote eter, drinkt nog steeds flesjes van 150/5 maar ze eet wel alles en groeit volgens mij ook wel goed. Volgende week vrijdag moeten we weer naar het cb en dan gaan we haar weer meten en wegen. Ik denk dat jouw meisje qua gewicht en lengte Jada heeft ingehaald en dus ook wel meer eet. Je moet gewoon kijken wat wel lukt, wat ze lekker vindt en dan langzaam nieuwe dingen toevoegen. Niet teveel in 1x willen. Maar het gaat je vast wel lukken.
Ik zal snel eens aanpassen hoe groot ze nu is. Ik maak alles.nu nog wel zelf, maar we stoppen nu zelf want ze vind alles bijna lekker en eet gewoon door. Ik geef het haar nu alleen nog maar om te wennen naast haar 5 flessen van 170. Pureer het meestal de eerste keer erg fijn, maar nu met een klein beetje structuur. Bloemkool had ze vandaag voor het eerst, dat gaf mijn Moeder maar was het eerste dat minder succes was, ze gaf zelf aan genoeg te hebben gehad en moest bijna spugen. Hoe gaat het met de rest?
@mayke, hoe is het nu met jou en je beeb? @naatje, liefde, zomer, niqi: hoe is het met jullie? @all: eind deze maand mag ik naar de sollicitatieronde voor postvoorbereider. Ze hebben best veel aanmeldingen gekregen dus het wordt een groepsbijeenkomst met daarna 1op1 gesprek. Gisteren belde een uitzendbureau mij op omdat ik ervaring heb met een bepaald computerprogramma. Ze vroegen mij waarom ik niet fulltime wou werken en heb uitgelegd dat ik een dochter heb die ik ook nog wil zien. Dat begreep ze wel en ze zou het voorleggen aan het bedrijf. Binnenkort hoor ik wat van hun. En eindelijk bericht gekregen via mijn werkcoach met het volgende: [FONT=Arial, sans-serif]Van harte gefeliciteerd met het vinden van deze stageplek. [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]Weet u al voor hoeveel uur per week u stage gaat lopen? U mag geen loon ontvangen tijdens uw stage, een stagevergoeding mag wel, mits deze het karakter heeft van een onkostenvergoeding. Geef uw inkomsten te zijner tijd in elk geval door via een wijzigingsformulier. Uw stagewerkgever moet een aansprakelijkheids- en ongevallenverzekering voor u afsluiten.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Tijdens uw stage blijft u sollicitatieplichtig en per direct beschikbaar voor de arbeidsmarkt.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wilt u nog aan mij doorgeven voor hoeveel uur u stage gaat lopen? Dan kan ik daarna de definitieve toestemming geven.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Met vriendelijke groet, [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Uw werkcoach [/FONT] Het lijkt mij dus dat ik stage kan lopen met behoud van uitkering zolang ik maar geen loon ontvang van het ziekenhuis? Ik heb een uitkering voor 32 uur per week. Ik heb met het ziekenhuis overlegd dat ik 3 dagen per week stage wil lopen (omdat ik er financieel niks mee opschiet). Waarvoor moeten ze dan weten hoeveel dagen ik stage ga lopen? Krijg ik dan minder uitkering dan als ik 4 dagen stage ga lopen? Wat denken jullie? Ik wil wel regelen dat ik een goede reiskostenvergoeding ga krijgen zodat ik er financieel niet op achteruit ga. Morgenvroeg ga ik erheen om kennis te maken. Spannend!!
@ Miffy en Ambonmanise: wat zijn Ninthe en Jada toch mooie meisjes! Miffy: en hoe was het gegaan met het perenhapje volgens de Rapley methode? Ambon: ik hoop voor je dat je goedkeuring krijgt van het UWV en dat je stage mag gaan lopen in het ziekenhuis. @ Mayke: hoe gaat het nu met jou? Ik hoop dat je het een beetje volhoudt daar en dat je meisje nog een tijdje veilig in je buik blijft zitten! @ Wilko: wat fijn dat Tessa het zo goed blijft doen! En ook erg fijn dat het een stukje beter gaat met jou! Wat goed dat dat gesprek met de gyn veel verduidelijkt heeft en dat er een stukje angst weg is genomen. Dat gaat de goede kant op! @ All: de opa van mijn vriend is uiteindelijk vorige week donderdag overleden en gisteren begraven. Het was een mooie en fijne dienst en een waardig afscheid, wel vrij emotioneel omdat het tot het laatst toe zon levendige man was (hij had een hele mooie leeftijd maar het is toch altijd een gemis). Met Sebas gaat alles goed. Zolang we hem ritme, regelmaat en rust aanbieden gaat het eigenlijk uitstekend! Het is nu zon tevreden lief en lekker manneke! Ongelofelijk hoe diep je gevoel voor zon kleintje kan gaan Morgen krijgt hij zijn 2e inentingen, zie er wel een beetje tegenop. Hoop dat hij er niet teveel last van gaat krijgen Fijne dag allemaal!
Vanochtend bij het CB geweest Ninthe woog 6535 en was 62 cm tijdens het controleren van de heupjes zag de arts dat er een zwelling in haar liesje zit, deze doet der ook erg veel pijn meteen doorgestuurd naar de HA, die vond het in eerste instantie niet als een liesbreuk aanvoelen maar kon het niet uitsluiten, er kan ook een ontsteking zitten, morgen om 11 uur moeten we voor een echo in het ziekenhuis Manlief vind het allemaal erg spannend, ik schrok vooral op het cb toen mevr zei dat ze een liesbreukje dacht te voelen het verklaart wel de onrust die Ninthe de afgelopen dagen heeft gehad en het wakker worden van pijn
Vanochtend de echo gehad, geen liesbreuk, waarschijnlijk eeen (restant) van ontsteking officiele uitslag is pas maandag bij de HA en dan horen we meer, vanmiddag nog even telefonisch contact over pcm gebruik