Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @niqi: gecondoleerd met het verlies van de opa van je vriend. Dat is best snel gegaan.
    hoe is het gegaan met de inentingen? Ik vind het steeds naar om te zien dat ze ineens geprikt worden terwijl de wijkverpleegkundige daarvoor nog heel lief doet tegen mijn meisje. Fijn dat de RRR heel goed werken bij Sebas. Baker je hem ook nog in of dat helemaal niet meer? Hier werkt het ook goed om mijn meisje te volgen met slapen, eten, spelen, (soms nog beetje eten) slapen.
    Ik begrijp je gevoel met de liefde voor je kind. Het gaat heel diep en ze laten je smelten van binnen. Het is niet in 1 woord uit te leggen.

@miffy: Ninthe is niet veel gegroeid met gewicht de laatste maand of wel? Kreeg je ook uitleg over de bijvoeding?
    Gelukkig geen liesbreuk. Kunnen ze zomaar een ontsteking krijgen in de lies? Hopelijk is het gauw over en voelt ze zich weer goed.

@all: vanmorgen naar het ziekenhuis in Emmen geweest voor de kennismaking. Wat een grote afdeling en wat een leuke en aardige mensen werken er. Ik mag de 2e week van januari bij hun komen voor 3 dagen per week. Heb gevraagd voor de ma, di en do en dit vonden ze goed. Ik ontvang dus geen loon maar wel een reiskostenvergoeding. En vanmiddag toen ik thuis kwam had ik bericht gekregen van het UWV:

[FONT=Arial, sans-serif]Hierbij verleen ik u toestemming om stage te lopen op de afdeling Orthopedie van het Scheperziekenhuis. De stage is voor 24 -32 uur per week, voor de periode 1 januari 2013 tot 1 april 1013. Voorafgaand en tijdens uw stage blijft u sollicitatieplichtig en per direct beschikbaar voor werk. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Tijdens uw stage mag u geen loon ontvangen van het ziekenhuis, een reiskostenvergoeding is wel toegestaan.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Het aantal uur stage is wel van belang, aangezien een stage minimaal de helft van het aantal uur moet bedragen van uw WW. In uw geval is 24 uur per week dus in orde.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Met vriendelijke groet, [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Uw werkcoach[/FONT]

Super hè? Ik ben helemaal blij!!! :D:D:D

Fijne avond allemaal.

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @niqi,
    helemaal over heen gelezen,
    Gecondoleerd!!

@ambon,
    de ontsteking komt waarschijnlijk door een steenpuist die ze in het zelfde gebied had.....
    ze is inderdaad niet veel gegroeid maar dat komt volgens de CB mevr doordat ze zooo ontzettend actief is
    ze heeft verder niks uitgelegd over bijvoeding enz omdat we zo bezig waren met der lies
    dus ga er morgen nog even over opbellen hoe het werkt met overstappen op de nr2 voeding enz enz

wat leuk dat je stage mag lopen!!

3. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    #2863 Mayke1717, 9 nov 2012
    Laatst bewerkt: 9 nov 2012
    he dames..

Ik ben een paar dagen niet op zp geweest. Had er even de puf niet voor.
    Hier gaat het met ups en downs. Ik heb 1x mogen lopen weer en daarna keer op keer bloedingen. Ik lig hier sowieso zolang ik bloedverlies heb maar ook al zou het bloedverlies nu stoppen dan willen ze mij tot week 34 hier houden. just in case. Zolang mn harde buiken niet verergeren en het bloedverlies zo blijft mag ik hier blijven, anders door naar Utrecht. Dat is tot 32 weken. Mocht ze geboren worden dan is daar een speciale neanothologie afdeling, IC voor baby's. Maar voor nu vinden ze het "stabiel" genoeg. Çtg's zijn ook elke keer goed. Mijn vriend vindt het ook erg moeilijk. Hij is nu alles alleen aan het doen voor de babykamer en pendelt 2x per dag als hij kan hier naar toe. Ik mag miss zaterdag voor 4uurtjes naar huis mits ik vandaag of morgen geen bloedverlies heb.. Dus duimen! :)

Voor de zekerheid een groei echo gehad en ze is aan de kleine kant maar in de goede marges. Dat wil zeggen dat ze iets kleiner is dan het gemiddelde maar niet een te grote afwijking heeft om verdere acties te ondernemen. Dat is ook geruststellend.
    Ik wil iedereen een fijne laatste werkdag wensen die nog werken

@WIlko; fijn dat het gesprek zo goed is verlopen en dat het langzaam aan de betere kant uit gaat:) je mag trots op jezelf zijn.

@Ambonl fijn dat je stage mag gaan lopen om ervaring opte doen. Wie weet zit er wel een baan voor je in:) wat een leuke foto van Jada:)

@Niqi; gecondoleerd met de opa van je partner. Blijft een groot gemis!! Hoe gaat het met jullie en Sebas?

@Miffy; fijn dat Ninthe zo gegroeid is maar wat zielig van die ontsteking. Lijkt me idd ook shrikken ja.. Benieuwd naar de uitslag maandag

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi mayke, dus je moet sowieso nog 7 weken in het ziekenhuis blijven? Dat lijkt nu nog lang maar het is zo voorbij. Maar leuk is anders. Jammer dat je na het lopen weer last hebt gehad van bloedingen. Ik hoop wel voor je dat je door het vele liggen/zitten geen last krijgt van slappe benen. Ik had na 14 dagen bedrust moeite met lopen. Bij mij was het ook zo dat als ik voor 32 weken zou bevallen ik naar het UMCG of Isala in Zwolle moest omdat ze daar een speciale afdeling hebben voor prematuurtjes. Gelukkig is dat niet gebeurd.
    Ik begrijp je vriend heel goed. Mijn man vond het ook erg vermoeiend om te werken, thuis koken, eventueel sporten, mij opzoeken. Soms naar hij zijn avondeten mee en gingen we samen eten. En dat elke dag in, dag uit. En in het weekend 2x per dag naar mij toe. Ze krijgen geen rust en maken zich zorgen om de situatie. Krijgt je vriend hulp van familie wat betreft het huishouden, eten bij vrienden/familie?

Een geruststelling dat er bij je kleine meisje geen afwijkingen te zien zijn.

@all: ik ben zojuist gebeld door de gemeente. Ik mag maandagmorgen op gesprek komen voor een vacature bij het CJG. Wel spannend, het is een baan voor 1 jaar vanaf januari voor 30-32 uur per week. Het zou wel mooi zijn. Ik ga mijn best doen. Maar als ik hem niet krijg dan kan ik altijd nog stage lopen in het ziekenhuis.

Fijne dag iedereen!!

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hoi dames,
    gister half 4 nog even bij de HA geweest vanwege het weekend en de ontsteking enz
    we hoeven er niks aan te doen en het lichaam moet het zelf oplossen
    we mogen wel 3x daags paracetamol blijven geven voor de pijn
    binnen een week moeten we vooruitgang zien, word het erger of blijft het hetzelfde moeten we opnieuw langs komen
    maar we hoeven ons geen zorgen te maken
    de verhoging kon ook nog even blijven vanwege de ontsteking en het lichaam die er tegen vecht

verder ben ik zelf dit weekend heel erg druk met school en stage
    moet me portfolio in elkaar zetten voor maandag en voor woensdag mijn eerste stage verslag af hebben
    en ik moet nog leren voor mijn herkansing maandag
    pfffff druk druk druk
    gelukkig speelt Ninthe lief met de babygym want manlief is hartstikke ziek

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, succes met je portfolio en stageverslag. Gelukkig gaat het goed met Ninthe en kan ze lekker spelen.
    Beterschap voor je vriend.

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Vandaag is Ninthe echt niet fit,
    net had ze 38.5
    en ze is de hele dag al onrustig :(

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy, beterschap voor Ninthe. Hopen dat ze gauw weer opknapt.

Jada is sinds gisterenochtend snipverkouden en hangerig. Heeft 's morgens niet geslapen en 's middags maar 1,5 uur. Ze is om 18 uur naar bed gegaan en werd om 3 uur vannacht wakker. Mijn man heeft haar een flesje gegeven en tot nu toe slaapt ze nog. Ze zal zo wel wakker worden en dan maar eens kijken hoe het gaat met de verkoudenheid.
    Ik heb over 2 uurtjes een sollicitatiegesprek. Heel spannend.

Fijne dag iedereen!

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Gister zaten we rond 8uur bij de dokterswacht,
    Ninthe had 39gr koorts en was haast ontroostbaar
    uiteindelijk toch nog antibiotica mee gekregen want blijkbaar word de ontsteking minder inplaats van erger
    dus hopelijk word het snel beter!!

Ambon,
    Succes met je sollicitatie!!

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, ah wat sneu voor Ninthe.
    Bedoel je niet dat het erger wordt ipd minder?
    Hoe is het nu met haar?
    Jada haar verkoudenheid is bijna over maar ze is 's nachts nog steeds wakker. Dan heeft ze een poepluier of wil ze eten. Ik hoop niet dat dit nog lang gaat duren. Waar zijn die nachten gebleven dat ze lekker doorsliep?

Het gesprek ging volgens mij erg goed. Het was met 3 vrouwen en ze vroegen heel veel. Maar volgens mij heb ik overal een goed antwoord op kunnen geven. Donderdag zal ik te horen krijgen of ik het ben geworden of niet.

Hoe is met alle anderen? Een beetje stil hier!!

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambon,
    ik bedoelde inderdaad erger ipv minder
    ben een beetje moe :( dus niet alles gaat goed hihi

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Jeeeeeeh!!!
    de antibiotica lijkt te werken!!
    gister had Ninthe als hoogste tempratuur 37,8
    Vanochtend heeft ze heerlijk gespeeld en liggen brullen van het lachen
    ze is echt zichzelf weer gelukkig!!
    ze heeft nog wel pijn aan der liesje maar de zwelling word al minder dus de pijn zal ook snel minder worden

13. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Hier drukke weken,

Nieuwe baan, 3 weken ingewerkt, dus weinig achter de laptop!

Mijn nieuwe werk is heel leuk, rondom mijn huis, dus geen uur meer rijden! scheelt me 2 uur rijden op een dag! Elke keer op en neer naar Emmen! Ik kom gelukkig nog wekelijks in Emmen, want mijn familie woont hier.

Linde heeft gisteren een heup echo gehad,omdat mijn schoonmoeder artrose heeft, moet hier naar gekeken worden.

Haar rechter heupje is net op het randje van goed..Dit betekent dat hij niet schuiner had moeten zijn. We moeten volgende week naar een orthopedisch chirurg en dan worden er rontgen foto's gemaakt. Hij bepaald uit eindelijk of er iets aan gedaan moet worden, of dat het zo 'op het randje' goed is.

Als dit niet het geval is,zal ze een heup broekje moeten.

Wij merken zelf niks aan Linde, ze is heel actief, rolt, zet zich af, zit, en kan staan op haar beentjes als wij haar vasthouden.

We denken dat het wel mee valt, maar dat is dus nog even afwachten!

Ik zal weer wat vaker hier mee lezen en schrijven!

Hoe is het met jullie allemaal??

Zag dat Jada een helmpje heeft, wat een mooie! De zoon van een vriendin van mijn (6 maanden) krijgt deze week ook een helmpje.

Las dan Ninthe een ontsteking de lies had? Wat sneu zeg!!

Fijne avond

Liefs

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, wat fijn dat het beter gaat met Ninthe. Was je vandaag vrij?

zomer, het komt best vaak voor dat baby's een helm krijgen. In het noorden vaker dan in het zuiden volgens de arts van ProReva. Ik heb geen idee waardoor dat komt.

Wat voor werk doe je nu? Wel fijn dat het dichtbij huis is. Ben je mooi op tijd thuis zodat je ook nog wat tijd hebt voor je meisje.
    Mijn nichtje heeft vorig jaar ook een spreidbroekje gehad. Zij zat ook op het randje maar mijn zus heeft er toch voor gekozen om het wel te doen. Wel fijn dat je het niet aan ze kan merken.
    Wat voor speelgoed heb jij voor Linde om het tijgeren/kruipen te stimuleren?

@all: hier heeft mijn meisje afgelopen nacht eindelijk weer doorgeslapen tot half 7 vanmorgen. Heerlijk is dat als je weer normaal kan slapen. Ze gaat de hele kamer door met rollen, kan ook korte tijd zitten maar kiest dan toch weer voor de buikligging. Ze wil graag vooruit komen als ze iets interessants voor haar ziet liggen. Ik houd mijn handen dan achter haar voeten zodat ze zich kan afzetten en vooruit komt. Een plastic beker vindt ze helemaal geweldig! Als die een rondje doet op de grond volgt ze hem helemaal en wil hem dan pakken. Heel leuk om te zien.
    Ik ben op internet op zoek naar nog ander speelgoed om het tijgeren/kruipen te stimuleren. Tot nu toe alleen de rol&swing bal van VTech en de muzikale slak van Fisher Price gezien.
    Hebben jullie nog andere ideeen?

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.

15. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal, onze computer heeft een zware dip en moet opnieuw geïnstalleerd worden en ook mijn telefoon heeft kuren. Ik lees.zo snel mogelijk bij en reageer dan. Gisteren naar weeguurtje geweest, nu 7.010, ze gaat nu steeds meer naar de gemiddelde.lijn gelukkig. En sinds gisteren over naar vier flessen, lijkt goed te gaan. Verder is ze nu heel.erg aan het ontdekken, zo mooi om te zien. Fijne dag vandaag.
    Groetjes

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @wilko,
    wat een flinke meid al!!
    ninthe was woensdag pas 6535 hihi

@ambon,
    ik weet ook niks voor het kruipen, ik leg gewoon steeds de speeltjes die ze het leukst vind steeds wat verder weg en dan probeert ze er heen te tijgeren/kruipen
    hoewel ze het kruipen nog niet snapt, ze doet der beentjes onder der lichaam en zet zich af en begint dan te krijzen omdat der armpjes onder der lichaam belanden want daar doet ze dan niks mee

vanochtend zijn we met Ninthe weer bij de HA geweest,
    ondanks dat de koort weg is vind hij de zwelling in der lies niet minder geworden, de lymfeklier is wel weer kleiner geworden, dus me mogen maandag weer nar het ziekenhuis voor een echo....

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat is het hier rustig.........
    Wij zitten in de wachtkamer voor een herhaal echo bij ninthe

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    druk weekend gehad,
    zaterdag 12 uurs dienst gehad en zondag verjaardag manlief

vanmiddag weer echo van ninthe haar lies gehad,
    er was weinig verbetering te zien en er leken dit keer meer klieren opgezet te zijn
    dat was nogal een teleurstelling omdat het echt minder leek te zijn!!
    morgen moeten we ons om 10.30 bij de kinderarts melden

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy, wat een pech. Denk je dat ze er vanaf is blijkt dat helemaal niet zo te zijn. Succes bij de kinderarts. Ik ben benieuwd wat hij eraan kan doen.

Ik heb een druk weekend gehad en moest gisteren even bijkomen. Jada is 's nachts ook nog wakker. Dan ligt ze ineens op de buik hard te huilen terwijl ze slaapt. Als ik haar omdraai dan slaapt xze wel verder maar een paar uurtjes later wordt ze wakker voor een flesje.
    Vrijdagmorgen waren we bij het cb geweest. Ze weegt 6535 gram en is 65,5cm . Zit nog steeds op de -2 lijn. Maar ik snap ook wel waardoor het gemiddelde in Nl zo hoog ligt. De 5 jongens vd zwangerschapsgroep zijn nu al bijna 10 kilo. En allemaal 100% Nederlands.
    De vrouw vh cb zei dat we Jada smorgens en savonds een papfles of in bord moeten geven zodat ze een voller gevoel heeft om de nacht door te komen. Nou, een papfles wilt ze niet hebben. Die weigert ze. In een bordje wilt ze wel maar wat een gesmeer!! Ze gaat er met de handjes in en wilt steeds zelf eten met de lepel. Hetzelfde met fruithapje en avondeten. Ik geef haar ook een lepeltje zodat ik er toch wat in kan krijgen want anders belandt het er allemaal naast. :).
    O ja .ze is nu steeds bezig met haar kont omhoog te duwen (dit doet ze ook snachts) en achteruit te schuiven.

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi dames..

Sorry 1000000x dat ik zo lang niets van me heb laten horen.. Ik zit er een beetje door heen en had er zowaar de puf niet voor om hier te komen kijken... Vind het wel schandalig want jullie weten helemaal niets..

Het gaat goed en slecht. Goed omdat de kleine zich nog lekker in mijn buik beweegt maar slecht omdat er geen vooruit gang is en de bloedingen zijn toegenomen. Niet in hoeveelheid maar wel in frequentie.. Zo lig ik nu al meer dan een week in bed.. Omdat ik deze 4 muren zat ben mag ik voortaan 3x per dag 1 rondje in de rolstoel op de afdeling en 2x per week even 10 min naar buiten om de frisse lucht in te ademen. Lijk wel een gevangene.. Maar doordat ik al zolang lig is mijn conditie weg dus douchen gaat neit meer zelfstandig. Althans, ik meot zitten want anders krijg ik harde buiken etc. Mijn benen zijn zo dik van het vocht dat er kans op trombose is. Mijn darmen doen het nu minder goed dus ik heb last van obsitpatie. etc etc. bijkomende problemen maar wel weer op de berg die voor mij al zo groot is. Ze heeft regelmatig een dipje met haar hartje is te zien op de ctg's en met name als ik een bloeding heb gehad maar dat kan een schrik reactie zijn. Ze prikken om de 72 uur bloed dus mijn vaten doen ook voortaan pijn en ik moet een infuus in voor de zekerheid (mocht ik een bloeding krijgen dat ik een spoed keizersnede moet, dan hoeven ze die niet meer te zetten) en die sneuvelen meestal na 5 tot 7 dagen dus heb al 4 infusen gehad en ik word echt leeg geprikt. vanaf nu komt de psycholoog 2x per week langs. 1x per week om te praten en 1x per week om ontspannings oefeningen te doen. Ik heb er wel steeds meer vertrouwen in dat ze levend en gezond uit mijn buik komt maar dit is zoooo niet leuk en doordat ik zolang lig krijg ik lichamelijke klachten etc.. Arts zei ook dat ik miss beter geen borstvoeding kan geven als ik nog zolang hier lig omdat mijn lichaam wss uitgeput is en dat vergt veel energie. Mijn vriend en ik willen het gewoon proberen en als t niet gaat kunnen we toch wel overstappen op fles. Wel gaan we 7 dagen naar een kraamhotel. Ik krijg 10 uur extra zorg ivm bedliggerig nu. Ik kan mensen niet uitleggen wat er door me heen gaat en hoe ik me voel. Gelukkig krijg ik regelmatig visite maar de dagen zijn eentonig, leeg en niet leuk. Hopelijk voel ik me na de zwangerschap wel beter.. Mijn placenta ligt nog steeds even laag. Moch ik bevallen tot 36 weken dan krijg ik standaard een keizersnede. Pas met 36 weken wil de gyn verder praten over een bevalling of hoe en wat. Ik hoop van harte dat het met jullie wel allemaal goed gaat.

Veel liefs..

Deel Deze Pagina