Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    meiden wat zijn jullie stil.

Geen nieuws???

2. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal.

Hier gaat het nu weer iets beter gelukkig. Vandaag high tea gedaan met twee anderen van de gym. Bijna drie uur gezeten en wat waren de kleintjes lief zeg.

@ambon.
    Je bent maar even onder water voor foto. Afgelopen.zondag is.ze een meter onder water door geweest. Dat vond ze even schrikken maar kwam meer omdat die lerares haar vast had en haar naar ons liet 'Zwemmen' in plaats van dat wij haar vast hadden denk ik.
    Ze zat even los, dan gaat het goed, voor een foto kan het, verder zit ze nog niet goed genoeg dus toch nog maar even geen stoel voor haar.
    Drie flessen gaat erg goed, boven verwachting. En brood gaat ook super.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hoihoi!!
    Hier inderdaad weinog nieuws
    Druk met school en stage/werk
    Vanmiddag gaan we lekker schaatsen met alle kids dus moet me schaatsen opzoeken
    En morgen met ninthe ook even het ijs op
    Verder...... uhm.....
    Gebeurt hier niet zo veel hihi
    Ninthe zit meestal lekker te spelen. Begint nu ook opnieuw weer vooruit te tijgeren
    In bed of in de box probeert ze zich op te trekken tot staan maar is pas 2x gelukt

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wilko, het komt vanzelf wel dat ze langer kan zitten. Ze moeten die balans weten te vinden.

miffy, leuk met je meisje op het ijs. Hier ligt helaas geen sneeuw en ik wou zo graag sleetje rijden met Jada. Hopelijk komt het nog een keer.

@all: wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. Mijn meisje is alweer 7 kilo en 70cm. 500gram en 5cm erbij in 2 maanden. Die vrouw bij het cb vond haar een poppetje omdat ze zo fijntjes gebouwd is.
    Omdat ze brood nog niet erg lekker vindt (eet maar een paar hapjes) moet ik haar nu pap geven tussen de middag zodat haar buik wat meer gevuld is. Want avondeten en fruit eet ze ook maar een paar hapjes. Ze is gewoon geen grote eter.

Ze probeert ook te kruipen maar glijdt weg op het laminaat. Nu leg ik haar maar op het kleed bij de salontafel om te oefenen. Voor zolang ze daarop blijft liggen hahaha.
    Ze gaat nu van zitten naar op de knietjes door zich aan de box vast te pakken. En als ze in de kruiphouding zit en iets doorgaat naar achteren dan gaat ze ook zitten. Ze vindt het ook geweldig om te staan!! Dan houdt ze zich goed vast aan de box en op een gegeven moment laat ze los en valt zo op haar kont en kijkt mij dan verschrikt aan. En dan mopperen dat ze nog een keertje wil.
    Ze klapt ook met haar handjes en zegt de hele tijd tatatata, papapa, mamama, dadada.
    Ze heeft al veel geleerd de afgelopen week. Het gaat ineens erg hard!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ambon
    Jada is inderdaad ook een poppetje
    Maar mooi gewicht nu!!
    Trekt ze zichzelf al op of dat nog niet??
    Leuke foto,s!!

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi miffy, ze trekt zich op tot de knietjes in de box en bed. Daar had ik haar even mee geholpen. Maar ze kan lang blijven staan totdat ze ineens loslaat. Ik schrok er van de 1e x. Maar zij vond het geweldig hahaha. :)
    In badje komt ze wel verder omhoog. Misschien omdat de rand lager is?

8. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    he dames..

wat een leuke foto's van jullie kleintjes.. Jullie gaan alweer richting de 1 jaar met jullie kleintjes... Ik weet nog dat ik in 2011 als 1e zwanger was van ons allemaal en nu krijg ik pas mijn 1e levend kindje.. Hoe raar het toch kan lopen he.. Is een van jullie al wel eens aan het denken voor een 2e kindje of zijn jullie nog volop aan het genieten van jullie 1e kanjer? @Ambonl ik krijg elke ochtend standaard 1 ctg en vaak nog 1 of 2 meer op een dag na al die bloedingen, harde buiken en minder voelen van de baby.. Eergister een grieoecho gehad en ze wordt net met alles op het gemiddelde geschat en rond de 2700 gram. Maar is een schattign he.....

Fijne (sneeuwachtige) zondag dames

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, ik weet nog heel goed dat jij gelijk zwanger was nadat je toen gestopt was met de pil. Ik had het je heel erg gegund dat alles goed was afgelopen.
    Maar nu ben jij alweer 38 weken!! Nog even en dan heb jij ook je kleine meisje in je armen.

Hier heb ik het er wel eens over maar nog geen plannen in die richting. Eerst maar eens de financiele crisis te boven komen (lees: werk hebben). Het is nu een hele leuke periode omdat ze al veel meer kunnen dan dat ze net geboren zijn en ze leren nu ook nog heel veel.
    Ik ben inderdaad wel bezig met haar 1e verjaardag. Gisteren hebben wij een zaaltje gereserveerd omdat mijn man en ik het groots willen vieren. Het is toch best bijzonder de allereerste verjaardag??

10. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambon; zo is het precies:) De 1e verjaardag moet goed gevierd worden!! Leuk zeg!! Kleine Jada wordt groot... Het is een schatje!!

Hopelijk heb je snel werk..

Ik zal ff foto van mn buik toe voegen. 1 is begin dec. Had mee gedaan met n actie voor seriuous request vanuit het zkh. Ik had geld ingezameld en dan kon ik een bellypaint kiezen. Het bedrag ging naar serious request.. De andere is van vandaag. Nu wel 18!!!!!!!!!!!!! kg aangekomen.. Ze vinden het hier weinig maar ik vind het nogal

Bijgevoegde bestanden:

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, wat een leuke bellypaint!!
    18 kilo vind ik persoonlijk ook best veel maar ik was ook maar 7 kilo aangekomen doordat Jada niet zo goed groeide. En je ligt natuurlijk ook de hele dag in bed. Je draagt de kleine best laag! Heb je ook last van je rug doordat je buik naar beneden gaat?

12. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Oeps toen ik meer want twintig kilo was aangekomen en boven de 80 kwam ben ik echt niet meer op de weegschaal gaan staan. Ik had ook een enorme buik en ze hadden ook wel nagekeken hoe het met vruchtwater toen zat. Gelukkig is het er ook allemaal weer af gegaan, terwijl ik erg veel.wandelde en alles tijdens de zwangerschap.

13. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Mayke: wat een mooie buikschildering!! Ik heb dat ook laten doen tijdens mijn zwangerschap. 2 Vriendinnen hadden dat als verrassing voor me geregeld, en na de bevalling kreeg ik de foto's daarvan in een pocketboekje als herinnering.
    Wij hebben het regelmatig over een tweede kindje. Het is zeker dat we er nog (minimaal) 1 bij willen. Vrijwel meteen na de bevalling waren wij het hierover al eens. Eind van dit jaar gaan we waarschijnlijk weer proberen. Hopelijk is het ons gegund!
    Het gewicht van je meisje is heel mooi toch?
    Nu komt je bevalling echt al heel dichtbij he?...nog maar eventjes en je hebt je meisje in je armen! Sterkte met de laatste loodjes!

Ambonmanise: hoe gaat het nu met Jada als jij moet werken? Is ze nog zo verdrietig of gaat het al wat beter?
    Sebas doet het goed bij de oppasoma's en op het kdv. Ze vinden hem allemaal een heel vrolijk en lief mannetje. Ik moet zeggen dat het de laatste weken ook stukken beter met hem gaat (de eerste maanden heeft hij heel wat afgehuild door kma en reflux).
    Ik ben alleen wel benieuwd hoe dat dadelijk gaat als hij in de eenkennigheidsfase terecht komt haha.

Wilko: heb je de uitslag van je bloedonderzoek al gehad? Hopelijk was alles goed! Ben je al bij de GGz geweest?
    Wat leuk zo'n onderwaterfoto van Tessa!

Miffy: hoe gaat het met jou en je stage/school?

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    2e kindje....
    Manlief twijfelt heel erg maar ik wil wel,
    maar voorlopig nog niet hoor, eerst maar eens kijken wanneer ik klaar ben met school,

Niqi,
    school gaat goed!!
    toetsen gaan goed, portfolio is goed, red het allemaal wel
    Stage gaat ook super, ze zijn zo positief over me dat ik regelmatig zelfstandig draai en hier ook vergoeding voor krijg

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    niqi: Jada vindt het niet leuk als ik haar 's morgens wakker maak. Als we bij mijn moeder komen begint ze al te huilen. Dan laat ik haar rustig op adem komen en geef haar pap. Zodra mijn moeder haar pap wil geven eet ze niks meer. En het is wel belangrijk dat ze wat binnenkrijgt. Na de pap ga ik weg, dan huilt ze weer en mijn moeder troost haar wel en legt haar dan in bedje om weer verder te slapen. Dat doet ze dan ook wel en de rest van de dag gaat het goed. Ze heeft het gewoon heel goed door dat ik weg ga en het een hele tijd duurt voordat mijn man of ik haar komen ophalen. Ik denk dat het beter is om er vroeg mee te beginnen zodat je kleine kan wennen. Maar ja, bij ons was dat niet aan de orde of nodig. Dus het duurt wel even denken wij.

@all: Morgen gaan we naar Enschede. Kijken of we versieringen kunnen vinden voor de 1st birthday van Jada. Daarna misschien nog even naar Ikea in Hengelo. 's avonds slapen we in een hotel daar in de buurt. Was toen een actie van de Kruidvat voor 10 euro per persoon.
    Jada is nog niet helemaal lekker. Ze heeft deze week 2 x overgegeven. Maar ik neem de hele apotheek mee. We hebben er heel veel zin in. Enschede is erg leuk om te winkelen.

Weten jullie nog een leuke site om uitnodigingskaartjes te maken?

Hier nog een foto van Jada met haar nichtje.

Bekijk bijlage 301461 Bekijk bijlage 301459

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ook genoten van de sneeuw/het ijs?

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    HALLOooooooo!!!!

Hoe is het met jullie?

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat een leuke foto's ambon!!

hier paar drukke dagen gehad,
    maar vandaag is mijn harde werk ook goed beloont!!
    Ik had portfolio gesprek op school en kreeg te horen dat ik door ben naar het volgende jaar (gaan maaar 9 van de 17 door uit onze klas)
    en ik heb een voldoende op mijn laaatste toets (11hadden die gemaakt en maar 2voldoendes)
    dus ben echt super blij!!!

en vanmiddag ging ninthe vanaf der knietjes opeens staan!!!
    zo trots op der!!

18. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Ambon,
    wat gaat ze hard zeg. Hoe gaat het nu ze pap tussen de middag krijgt? Uit de fles of gewoon van de lepel, eet ze dat wel goed?
    Wat een leuke foto op de slee.
    Is Jada goed het nachtje weg doorgekomen? Niet ziek geworden?

Al druk met eerste verjaardag, wat leuk. Wij geven een BBQ voor familie en vrienden (hebben geen hele grote families). Gezellig in de tuin, dus ook niet alles binnen gepropt vind ik ook wel fijn.

We hebben Tessa voor het eerst in een stoeltje gezet (eerst dan in weekendje weg dat kon niet anders). En het ging erg goed. Ze zat er ook al aardig goed in, zonder extra kussentje of wat. En kon zelf ook al wat weer gaan verzitten. OP speelkleed als ik haar neer zet blijft ze ook al steeds iets beter zitten.

@ Mayke,
    Wat een goed gewicht toch al wel. Nog maar een paar dagen te gaan en dan kunnen jullie eindelijk je meisje in de armen sluiten. Hoe gaat het met je partner? Voor hem zal het ook zwaar zijn.
    Wat een leuke buikschildering.
    Wij zijn vorig weekend met zijn drieën naar Duitsland geweest. Wij hebben het toen ook echt wel over een tweede gehad en zijn het er beide aardig over eens. Tweede komt er zeker als het ons gegund is, alleen nu nog even niet. Ik moet eerst zelf weer helemaal de oude zijn. We wilden eerst als Tessa 1 is voor een tweede gaan maar stellen het toch liever half jaartje langer uit, dus einde van het jaar.

@ Niqi,
    Wat lief dat je er aan denkt. Bloed was gelukkig goed, dus daar ben ik al heel blij mee. Gesprek was ook wel goed, ik moet volgende week weer terug en dan gaan we verder kijken wat ze eventueel voor me kan doen. Ze heeft me wel een site gegeven waar ze je kunnen helpen om het van je af te schrijven, dat moet ik nog even nakijken. Maar ik voel me nu steeds kleine stukjes beter en heb me laatste zelfs weer even helemaal de oude gevoeld. Maar die vrouw van GGZ vond het nog wel tegen depressie aanzitten. Maar denk ook dat dat komt omdat ik toen net weer even een mindere dag had.
    Ben ook heel blij met die onderwaterfoto’s.

@ Miffy,
    Wat super dat het zo goed met je school. Hoe lang moet je ongeveer nog? Wat super dat je ook al weet dat je door mag naar het volgende jaar.

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, wat goed van Ninthe!!
    Jada is vandaag 10 maanden. Waar ze nu steeds mee bezig is is van buik naar zit gaan en weer van zit naar buik. Constant. Ook als ze moet gaan slapen hahahaha.

Wat fijn dat je door kan naar het volgende jaar. Hoe lang duurt de opleiding nog?

wilko, de pap gaat best goed tussen de middag. Ze zit wel te klieren met het eten. Er is sinds vorige week 1 tandje door!! En nu begint er een 2e aan te komen. Als ze moet kauwen op eten haalt ze het er met haar vingertje weer uit. Een drama.....
    Dit kan ze niet volhouden tot ze alle tandjes en kiezen heeft. Ze laat haar tandje ook niet zien, houdt haar vingertje erop of haar tong hahaha!!

We hebben leuke versieringen gehaald. Roze bekers, gebaksbordjes, bestek, ballonnen, vlaggetjes.
    's avonds gegeten bij de Ikea in Hengelo en zo door naar het hotel. Ze heeft tussen ons in geslapen want ze was nog niet helemaal fit. Steeds als ze wakker werd huilde en hoestte ze en dan wreef ik over haar rug om te troosten en sliep ze weer verder. Maar zelf heb ik niet veel geslapen hierdoor.

Hoe gaat het op je werk?

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    De opleiding kan nu binnen een jaar afgerond worden als ik mijn toetsen voldoende afsluit
    en ik mijn stage opdrachten voldoende afrond
    als ik dat niet optijd red krijg ik een verlenging tot het afgerond is, ligt dus vooral aan mezelf

Deel Deze Pagina