Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Xxcriien, wat leuk om weer wat van je te horen.
    Wat voor opleiding doe je nu?
    Leuke foto!
    Wat sneu voor Roelof dat hij in het ziekenhuis ligt. Gelukkig blijft hij zich daar ook ontwikkelen. Hoe heeft hij het RS-virus gekregen?

Miffy, ik begrijp je gevoel. Echt knap van Ninthe.

Niqi, gewoon blijven aanbieden, niet pushen. Het komt vanzelf wel.
    Fruit is zoeter dan groente en daarom gaat dat vaak beter.
    @all: ik ben woensdag en gisteren bij mijn zus geweest om voor de kids te zorgen. Ze heeft een longontsteking en heeft veel pijn en geen energie meer.
    Het was wel druk maar goed te doen. Jada heeft gelukkig fijn gespeeld met haar nichtjes.

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @niqi,
    groente is hier ook heel lang drama geweest
    gaat pas sinds kort beter
    alleen bruine bonen en appel ging er in het begin goed in hihi,

Ninthe heeft ook goed door hoe ze moet gaan staan,
    vanmiddag heb ik het zelfs kunnen filmen,
    de afgelopen 2a3 weken gaat ze opeens zo snel!!!

Vanmiddag voor het eerst gefiets met Ninthe
    ze zat heerlijk te kletsen en te lachen
    ze ging ook lekker om zich heen zwaaien, was zo lief

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, wat een lieve foto. Had ze een skipakje aan?
    Het gaat de laatste tijd inderdaad erg snel met de ontwikkeling.
    Wij kijken nu 's morgens om 10 uur naar de Teletubbies en dan geef ik haar fruit. Ze vindt het zonnetje erg leuk en ze kijkt met plezier naar de Teletubbies.

@all: ik heb vanmorgen via de mail een uitnodiging gekregen voor een gesprek bij de invalpool in het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats voor volgende week. In Emmen hebben ze momenteel genoeg secretaresses dus ze had mijn CV en sollicitatiebrief doorgestuurd naar dit ziekenhuis. En ze nodigen je alleen uit als er een plekje is. Dit is goed nieuws!! Weet natuurlijk nog niet hoe of wat maar ik ben nu al blij.

Straks op bezoek bij mijn vriendin en haar zoontje. Haar vriend gaat Jada en hun zoontje op de foto zetten en ik wil ook een leuke foto van Jada alleen voor de uitnodigingskaart. Het kaartje heb ik verder al klaar.

Een fijne dag jullie!!

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    thnx ambon,
    is inderdaad een skipakje, leek me wel zo prettig voor der
    gaat Jada nu ook zo snel??

spannend voor de invalpoel!! ik zal voor je duimen

5. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Hoi dames.

Roelof heeft t virus thuis opgelopen. We waren allemaal ziek. Gelukkig is hij woensdag thuis gekomen en heeft alleennnog oorontsteking.

Roelof eet zijn groentehap juist wel en zn fruit vind ie niks aan.
    Ik begin maandag met de opleiding coördinator beveiliging. Heb er zin in!

Hoe is t nu met je zus ambon? En al wat gehoord van t ziekenhuis?

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #3026 ambonmanise, 9 feb 2013
    Laatst bewerkt: 9 feb 2013
    xxcriien, wat fijn dat Roelof weer thuis is. Hopelijk verdwijnt de oorontsteking ook gauw.
    Mijn zus is sinds donderdag weer aan de betere hand. Ze was zo moe omdat ze weinig lucht binnen kreeg. En met 2 kids om je heen krijg je ook nog weinig rust overdag.

Ik mag donderdag op gesprek in het ziekenhuis hier bij de invalpool. Ik heb een gesprek met 3 mensen. Het zou toch wel fijn zijn als ze een plekje hebben voor mij voor de komende periode. Maar ik weet nog niet voor hoeveel uur en op welke afdeling ze iemand nodig hebben. Ik hoop niet fulltime omdat ik mijn moeder niet zoveel wil laten oppassen.

@all: wij hebben gisteren controle gehad van de helm. Het zag er goed uit en Jada mag nu de helm af. Over 6 weken moeten we terugkomen voor een definitieve meting. Het is erg leuk om haar nu zonder helm te zien. Volgens mij mist ze de helm wel een beetje, ze zit vaak aan haar hoofdje te voelen en trekt dan aan haar haartjes.

Ik heb een spandoek gemaakt voor haar verjaardag. Weten jullie hoe ik die kan vastmaken? Hij is voor binnen. Er zitten wel 4 plakringen bij.
    Het ziet er zo uit:
    Bekijk bijlage 305173

Bekijk bijlage 305175

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat fijn dat de controle was Ambon!!
    en dat de helm nu af mag
    wat grappig dat jullie Jada haar verjaardag zo groots vieren!
    wij dus totaal niet hihi, ze krijgt er toch niet veel van mee
    ik wil wel een verjaardag shoot laten doen, en een leuk kaartje voor der maken die ook in der baby boek kan maar verder niet zoveel hoor

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, mijn man en ik willen het groots vieren omdat we de babytijd gaan afsluiten. En wij hebben geen kraamborrel gedaan maar iedereen op afspraak laten komen. Nu vonden wij dat het tijd is om iedereen bij elkaar te hebben en te laten vieren dat Jada 1 jaar is. Als iedereen komt zullen er ongeveer 40 personen zijn. We vieren het dan ook in een zaaltje. Is groter en fijn dat er ook ruimte is voor de kleintjes die op de grond willen spelen.

Het zoontje van mijn vriendin is 2 weken eerder jarig en omdat zij beide een grote familie hebben hebben zij een hele grote zaal gehuurd. Ze zitten nu al op 100 personen maar wachten nog op reactie van 20 man. Dat wordt dus een heeeel groot indo/moluks feest! Kunnen we bij hun spieken hoe het gaat.

@all: Dit is het kaartje wat ik heb uitgekozen. Wat vinden jullie van de tekst? (ik heb onze namen en tel. weggehaald)

Bekijk bijlage 305942 Bekijk bijlage 305944

Iemand nog een idee hoe ik die spandoek kan vastmaken?

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wow dat is inderdaad wel een groot feest hihi,
    dat redden wij never nooit niet,
    hier komen nooit zoveel mensen op verjaardag, dus zal voor Ninthe ook tegenvallen
    maar het word ook het eerste feestje in ons nieuwe huis en dat vind ik ook wel leuk

Wat een leuk kaartje!!
    helaas geen idee voor de spandoek, ik ben er niet zo bekend mee namelijk

en meteen een vraagje,
    Jada heeft zo te zien behoorlijk wat haar, geen last van haarverlies door het helmpje??

10. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Zo ik meld me ook weer even, moet nog weer even teruglezen en reageren. Wat een leuk kaartje ambon. Wij doen een BBQ omdat bij ons de bevalling en kraamtijd iets anders is verlopen en ik toen niet lekker in mijn vel zat vind ik het fijn om het nu goed te vieren. Maar een man of 20 hoor max. 25. Ik wil ook wel leuke kaarjes dan sturen. Maar wij hebben nog even :D.

Wat een leuke foto in het fietsstoeltje Miffy. Ik heb net een moederstuur besteld voor op mijn fiets, durf het anders met mijn eigen fiets niet aan.

@ Crrien, wat fijn dat hij weer thuis is, hoe gaat het nu?

Hoe is het met de rest?

11. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hai lieve dames......

SORRY wederom voor de late plaatsing....... Ik heb het zo druk gehad en er is zoveel gebeurd weer.. Allereerst wil ik jullie laten weten dat op vrijdag 1 februari onze dochter Sofie is geboren om 12.41. Het is uiteindelijk heel snel gegaan. Donderdag ben ik 3x geprimed (gel). Ik had daar lichte contracties op. 's avonds nog een spuit gehad om goed te slapen en dat was maar goed ook. Vrijdag ochtend om 7.45 konden ze mijn vliezen breken. Om 8.45 had ik al weeen. Om 9.45 had ik al 3 cm, om 11.15 al 8. Om 12.00 had ik al 10 cm maar Sofie moest nog wat meer indalen. Om 12.39 mocht ik gaan persen en om 12.41 was ze er al:)! Gelukkig tijdens de bevalling geen bloeding. Alleen kwam mijn placenta niet mee en daar heb ik bijna 3 kwartier voor moeten persen. Uiteindelijk kwam hij in zijn geheel mee. Ze zagen er zo op het oog niets aan dus hij is nu opgestuurd. Ik bleef daarna veel na weeen houden maar mijn baarmoeder kromp niet. Om 17.00 waren mijn lakens doordrenkt van bloed en aangezien ik nog niet geplast had hadden ze een katheter gezet. Toen stopte het bloeden. ook kreeg ik med om mijn baarmoeder te laten krimpen maar deze kromp niet. Ik had heel veel pijn en 's nachts is de ars er 4x bij geweest want mijn baarmoeder zat nog steeds 3 vingers boven mijn navel. 's Morgens ging ik kijken of ik kon douchen maar toen ik opstond vielen er allemaal stolsels uit me. Deze hebben ze gewogen en dat was 1.5 kg. Met het bloed van de dag ervoor kwam ik uit op 2,5 liter. Mijn hb was nog steeds 6.4 dus ik kreeg geen bloed bij maar ijzerpillen. Ik snap niet dat ze niet in hebben gegrepen. Ik had een inwendige bloeding. Hun moeten toch snappen lijkt mij dat als mijn baarmoeder niet zakt er inwendig iets niet goed zit?! Maar goed. Uiteindelijk zondag naar kraamhotel gegaan. Borstvoeding liep echt heel slecht. Sofie huilde bijna heel de dag. Begonnen met kolven na het voeden van Sofie. Met kolven kwam er niets dus dan met kunstvoeding finger veeden. Dit 1.5 dag volgehouden toen was ik op en heb ik besloten over te gaan op flesvoeding. Zij tevreden en ik dus ook. Woensdag ben ik naar huis gegaan en heb tot zondag kraamhulp gehad. Ik zit alleen bar slecht in mijn vel. alles van de afgelopen maanden/1.5 jaar komt er uit denk ik. Psycholoog heeft al 2x telefonisch contact gehad en volgende week moet ik naar de psychiater om te kijken hoe het gaat. Pff, ik had gehoopt te genieten nu maar dat zit er nog niet echt in. Hadden jullie gelijk het gevoel dat jullie dochter/zoon van jullie was? Ik heb nog steeds niet het gevoel dat Sofie van mij is.... Vind dat zo moeilijk...... Ik zal een foto bij voegen van haar.

Bijgevoegde bestanden:

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hier nog een paar foto's. De ene is in haar poppenwagen

Bijgevoegde bestanden:

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wauw wat een plaatje mayke!!!

na alles wat er gebeurt is lijkt het mij niet vreemd dat je niet lekker in je vel zit!!
    jullie hebben het zoo zwaar gehad en zoveel meegemaakt
    het zou bijna onmenselijk zijn als je dan meteen vrolijk verder kunt gaan denk ik

ik moest in het begin ook heel erg wennen, heb haar in het begin ook heel dichtbij me gehouden omdat ik bang was dat ze weg zou zijn ofzo, voelde allemaal heel onwerkelijk, pas na de kraamweek begon het langzaam door te dringen dat ze echt van ons was
    maar soms mis ik nog steeds (voor mijn gevoel) die hele sterke liefde die sommige omschrijven, ik hou echt heel veel van Ninthe en zal ook door vuur gaan voor der, maar ik ga zonder problemen een dagje weg zonder haar, sterker nog vind het soms heerlijk.
    soms denk ik wel eens dat het komt omdat ik te snel weer aan het werk gegaan ben ofzo, ik weet het niet maar ik zit nog steeds wel eens van wow ze is echt van mij!!

14. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @miffy, dat heb ik ook met roelof. Hij is van mij maar vind mn vrijheid ook nog fijn. En papa is iedere dag bij roelof dus is altijd 1 van de ouders bij hem.
    @mayke, wat een plaatje! De connectie met je kindje kan wel 6 tot 10 weken duren. Dus maak je geen zorgen!
    @wilko, alles goed hier, oorontsteking vrij!
    @ambon, wat word jada al een dame zeg! Mooi mokkeltsje! Hoe ging je gesprek? Of heb je die vandaag? Over t spandoek, punaises? Of van die vastzet spelden waar je kleren mee vast zet.

Hier alles goed, roelof heeft zn eerste 2 tandenpuntjes die doorkomen! Hij word al zo groot! Drinkt erg goed en eet ook al fruit en warme prak. Mijn eerste lesdagen waren leuk. Wel veel info gekregen! Straks een week vakantie en dan 3 dagen kamp. Dat zal wel zwaar worden zo lang zonder mn mannen!

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dank je wel. Het kaartje lijkt een beetje op haar geboortekaartje met die uil en die tak.

Het haar valt wel mee hoor. Het is nog niet zo lang dat ze een staartje in haar haar kan. Ik heb vandaag een inimini knipje van mijn zus gekregen. Deze kan net in haar weinige hadar. Voordat ze het helmpje op kreeg had ze helemaal geen haar. Wij denken dat het door het helmpje wat sneller is gaan groeien omdat het lekker warm was onder de helm.

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Komt misschien omdat het donker is dat het meer opvalt,
    nieuw meisje uit me klas dacht dat ik een jongetje had omdat Ninthe op veel foto's nog kaal lijkt hihi
    maar het haar begint gelukkig wel te komen!!

Wel leuk dat het kaartje op der geboortekaartje lijkt,
    past wel leuk bij het afsluiten van de baby fase

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je mooie meisje!! Ze is een plaatje!!
    Je hebt een mooie vlotte bevalling gehad. Jammer dat de placenta lang op zich liet wachten. Hopelijk komt er nog wat uit bij dat onderzoek. Die van mij bleek toch te klein te zijn terwijl hij er goed uitzag en nog intact was.
    Wat naar van die inwendige bloeding. Ging het weer bloeden toen de catheter verwijderd was of was het helemaal over met het bloeden?
    Toen Jada geboren werd en in de couveuse lag was het zo onwerkelijk dat zo'n mooi, klein meisje van mij was. Maar als ik haar op de arm had stroomde mijn hele lijf vol liefde en geluk. Wat een heerlijk gevoel. Dat komt vanzelf wel Maaike.
    Geef jezelf de tijd om alles van de afgelopen periode te verwerken. Het is niet niks wat jij hebt meegemaakt. Vergeet dat niet.
    Jammer dat de bv niet gelukt is maar ze groeien ook goed op kv hoor. Je hebt wel het voordeel dat je vriend nu ook een nachtvoeding kan geven :).

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, dank je wel. Ze is ook een schatje. Maar 's avonds heeft ze geen zin om te slapen. En ze heeft last van verlatingsangst. Zodra ze alleen in haar kamer is gaat ze huilen/krijsen.

Ik had inderdaad vandaag het gesprek. Het was met 2 vrouwen en het klikte goed. Ik zou morgen van hun horen of ze mij in de pool wilden hebben of niet. Toen ik op weg was naar de liften kwam ze mij achterna om te vragen of ik nog 5 minuten tijd had. Ik liep mee en in het kamertje zeiden ze meteen dat ze mij niet langer in spanning wilden houden en mij graag willen hebben!!! Ze vonden dat ik goede antwoorden had gegeven en ook de juiste vragen had gesteld. Ze hadden een goed gevoel bij mij. Inwendig deed mijn hart een sprongetje!! Ik mocht gelijk mee naar haar werkplek om mijn gegevens in te vullen voor P&O. Ik krijg nog een arbeidsvoorwaardengesprek en als dat goed uitpakt mag ik 1 maart beginnen. Ze hebben het erg druk en te weinig secretaresses in de pool zitten. Ik word bij een paar poliklinieken ingewerkt waar het makkelijk is om te beginnen. Ze zeiden dat als ik goed mijn best doe en er is een interne vacature dat ze mij zo erin kunnen fietsen. Dat zou helemaal geweldig zijn!!

Nu heb ik morgen nog een sollicitatiegesprek bij de verslavingszorg in Staphorst. Dat is voor 18-20 uur per week voor 6 maanden met kans op verlenging.
    Ik ga er wel heen om te kijken of ik de juiste keuze gemaakt heb met het ziekenhuis. En de kans is natuurlijk ook aanwezig dat ik die baan niet krijg. Ik weet niet hoeveel kandidaten ze hebben uitgenodigd.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat fijn ambon dat je gesprek goed ging!!
    mocht wel eens tijd worden hihi
    Gefeliciteerd!!!

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dank je wel.
    Ik begrijp je wel. Maar het is makkelijker om werk te vinden/krijgen als je op dat moment werk hebt dan als je thuis zit zonder werk.
    Nu doe ik natuurlijk werkervaring op in het ziekenhuis en heb ik dat op mijn CV gezet. Ze vroegen dan ook aan mij hoe ik op dat idee was gekomen omdat ik ook thuis kan blijven met mijn WW-uitkering.

Deel Deze Pagina