Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, ik kon vanmorgen niet op jou reageren omdat Jada net wakker was geworden. Je hoeft je er niet voor te schamen dat hij jou als voetveeg behandelde. Ik vind het erg voor je dat je in een gewelddadige relatie zat. Wisten andere mensen er wel van hoe hij was of heb je voor de buitenwereld altijd gedaan of alles oké was?
    Het zal wel zwaar voor je worden om er alleen voor te staan, maar met hulp van je familie moet het wel lukken en zal het wel goed komen allemaal.
    Heb je met je ex een omgangsregeling kunnen treffen wat betreft Roelof?
    Heel veel sterkte gewenst de komende tijd. Als je hier van je af wilt schrijven, kun je dat gerust doen hoor. Misschien kunnen wij je dan een soort van steun voor je zijn.

Jada slaapt nu al vanaf 20 uur in haar bedje. Tot nu toe hoor ik haar nog niet. Ik hoop dat een fase is/was. Ik moet er niet aan denken dat ze tot haar 6e bij ons zou liggen. Maar voor nu vind ik het wel prima als ze dat nodig heeft. Maar ik mis dan wel dat ik niet even tegen mij man aan kan kruipen. Fingers crossed voor vanavond ;).

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Thnx!!

3. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @ambon, niemand wist t. Had een grote muur om me heen en een masker op. We hebben gelukkig wel een omgangsregeling kunnen treffen. Zonder advocaat. Ben nu druk op zoek naar een eigen woning. Roelof huilde ook best veel, die voelde de spanning natuurlijk ook. Nu we daar weg zijn huilt ie amper! Ik ga t hier zeker van me afschrijven! Juist omdat ik jullie niet ken en dus ook geen partij zullen kiezen. Ik hoop ook voor jullie dat jada in haar eigen bedje blijft slapen! Mooi meisje :)

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, dank je maar helaas is ze om 23 uur huilend wakker geworden op zoek naar ons. Wij wilden net gaan slapen en hebben haar meegenomen en toen sliep ze gelijk verder tot vanmorgen. Ik dacht dat ze wel eens gedroomd kon hebben, dat kan nl. ook rond deze tijd. Maar helaas is ze niet te troosten in haar bedje en wil ze dan alleen maar bij ons zijn.

Wat fijn dat Roelof nu niet meer zoveel huilt. Het is vreselijk wat er gebeurd is maar ik wens jullie een goede toekomst toe met zijn 2tjes. Heb je veel vrienden verloren door wat er gebeurd is?

Hebben jullie nog plannen voor vandaag?

5. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Crrien,
    Wat doet Jacob het goed. En wat goed dat je zo door gaat met je opleiding. Kan me voorstellen dat dat kamp moeilijk gaat worden.
    Heb nu verder je andere post gelezen. Wat knap dat je de moeilijke keus hebt gemaakt om je ex te verlaten en voor jullie zelf te kiezen. Ik kan me voorstellen dat dat een hele moeilijke keus is geweest.

@ Miffy,
    Wat vervelend als je zo’n drukke/hectische week hebt gehad. Wat goed dat je zo veel bent afgevallen. Heb je een bepaald doel waar je heen wilt, ben je daar al goed naar op weg? Maar goede spierpijn, dus veel sporten denk ik?

@ Niqi,
    Wat goed dat hij kan omrollen. Wat leuk dat ze steeds meer kunnen he.
    Mag ik vragen welke crème jij hebt? Bij tessa werd het ook steeds roder dus hebben we hormoonzalf gekregen, dat leek te helpen maar nu dus ook niet meer, het komt steeds weer terug in haar knietjes. Hoewel ze er nu wel minder jeuk aan lijkt te hebben. Ik hoop dat ze jullie in het ziekenhuis kunnen helpen.
    Tessa hoest ook nog regelmatig. Ik had haar toen al bij de geboorte al aangestoken en sindsdien zit ze vaak vol en hoesten. Dat blijkt ook met de eczeem te maken te hebben, dat de longetjes wat gevoeliger zijn.

@ Zomer,
    Wat een mooie meid, wat goed dat ze al loopt. Tessa heeft ook nog geen tandjes hoor :D. Oke is dan nog wel een maandje jonger :D.

Tessa gaat super eigenlijk altijd erg vrolijk en rolt overal heen. Zitten doet ze nog niet echt. Op schoot ofzo wel maar als ze zelf moet zitten op bijvoorbeeld het speelkleed dan rolt ze zo om om weer op haar buikje te liggen.

Ik ben ook weer even minder actief geweest. Nu ik meer uren werk ben ik daarna echt uitgeput en vrijdag val ik ook echt al vroeg op de bank in slaap. Ik werk nu bijna drie volledige dagen, dat gaat goed als ik de rest echt stress en drukte wat vermijd. Dus we zijn eindelijk op de goede weg. Ik voel me steeds vaker weer een beetje de oude ik.

Vorige week donderdag ben ik met mijn moeder en Tessa naar de 9maandenbeurs geweest. Dat was erg gezellig. Tessa vond het wel mooi om alles te bekijken. Niet echt veel gehaald, een paar schoentjes en iets voor op de nieuwe kamer van Tessa. We hebben een dakkapel laten plaatsen op zolder zodat het daar lichter werd. Nu zijn we daar verder alles aan het vernieuwen e.d.. Het is nog lang niet voor nu maar als ze groter is kan ze er al heerlijk spelen.

Zal even iets meer over ‘de brand’ bij ons vertellen. Wat ben ik geschrokken zeg. We hebben een nieuwe CV laten plaatsen, dus was erg koud in de kamer beneden. Tessa sliep eerst heerlijk bij mij op schoot, dus lekker warm onder een dekentje. Maar wilde daarna natuurlijk lekker spelen, dus om het wat warmer te maken heb ik de (bio) haard aan gedaan. Toen het weer lekker aangenaam was heb ik die uit willen doen maar dat ging niet, vlammen kwamen er onder door. Dus blusdeken gepakt maar kreeg ik niet alleen zuurstofvrij er om, dus monteur van boven opgehaald en hij leek bijna uit te gaan, maar begon toch weer te branden en toen een enorme steekvlam. Gelukkig had monteur een blusser bij zich dus toen daar mee uitgemaakt. Mijn moeder kwam toen net binnen omdat we naar het dorp zouden gaan. Dus die heeft Tessa snel meegenomen (vanwege stof van de blusser). Maar wat was ik geschrokken zeg, haard gelijk naar buiten gedaan en is nu met het ijzer mee afgevoerd. Maar aan de achterkant van de haard zag ik al wel dat die bijna door de achterplaat heen was, dus hadden echt niet langer moeten wachten. Veel stof schade en gordijnen en box e.d. moeten uitwassen. We zijn gewaarschuwd dat de TV die er best dicht bij stond door het stof ook wel binnen een half jaar kapot kan gaan. En op de muur zit een donkere vlek van de plek waar de achterplaat bijna door was.

Tessa is nu weer heel lastig met drinken. In de ochtend wil ze alleen nog maar een fles, de rest van de dag niet meer. Dus in de middag is dat heel lastig omdat ze nergens anders uit melk wil drinken. In de avond lepelen we nu de pap, dat wil ze wel. Maar ze krijgt nu wel echt te weinig binnen dus morgen het bureau eens bellen. Ander eten is geen probleem.

6. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een snelle reactie , wilko.
    Linde krijgt ook nog maar 1 fles. Al hele tijd, linde wil ook al tijden geen fles meer s middags. Linde eet verder heel goed. S morgens 2 plakjes brood, smiddags ook 2 plakjes met rijstewafel. Smiddags om 3 a 4 uur weer fruit met koekje en avond eten s avonds met toetje . En 2 tuitbekers roosvicee. Toen linde was opgenomen met rs virus heb k dit tussendoor besproken met de kinderarts . Deze vond het geen probleem, 1 fles, omdat ze genoeg andere dingen binnen krijgt. En vocht. Ik zou me niet te druk maken maar, dat is mijn mening .

7. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He dames..

Ik heb gewoon geen tijd om hier op te komen.. Sofie is alleen maar meer en meer gaan huilen. Bijna 24/7. Zo erg dat we zelfs midden in de nacht gaan auto rijden met haar en na een half uur valt ze dan even in slaap. Daarna stil laten liggen in de cosi voor zolang het duurt. Uiteindelijk kreeg ik motillium van de huisarts omdat ze ruineert (lees ruwieneert). Ophalen van de voeding. Maar het komt er niet uit dus daardoor veel pijn. De motillium doet enkel iets tegen de misselijkheid. Uiteindelijk vrijdag weer gebeld en de huisarts heeft overlegd met de kinderarts. Ik moest stoppen met motillium en over op zantac en 3x daags p'mol sub. Dit duurt enkele dagen eer het werkt. Maar nu heeft ze wel iets tegen het zuur maar ze blijft misselijk en het dus oprispen. Ik moet tot donderdag afwachten en anders gaan ze weer overleggen. Ze werd gisteren gewogen en was maar 80 gram aangekomen in 10 dagen. Dus we moeten alles in de gaten blijven houden. Inbakeren helpt soms wel en soms niet. Nu slaapt ze er een half uur op maar ik hoor haar alweer.. Pff.. Ik kom niet eens aan mijn huishouden toe haha. Ik hoop echt dat ze snel minder pijn heeft want dit is echt sneu. Zaterdag hebben we haar even een middag naar mn zus gebracht. We zouden eigenlijk gaan uiteten maar we waren zo uitgeput. We hebben even 5uur aan een stuk geslapen. Mn vriend neemt zelfs middagen of ochtenden vrij nu zodat 1 van ons kan slapen en 1 van ons gaat auto rijden. Maar hopen dat het snel over gaat....... Hoe gaat het met jullie??

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @wilko,
    wat schrikken van die brand!! snap dat je daar zo geschrokken van bent, gelukkig een goed einde
    hie gingen de flessen er ook al snel vanaf, zeker overdag, Ninthe vond koekjes en fruit enz veel beter dan de flessen
    alleen wij geven wel nog steeds in de avond de fles en dat verschilt dan per dag hoeveel ze drinkt, soms niet soms helemaal op

@mayke,
    wat vervelend dat sofie zo onrustig is, heeeft ze reflux dan??
    hopelijk slaan de medicijnen snel aan zodat het wat rustiger word voor jullie, lijkt me erg vermoeiend!!
    ben je zelf wel al een beetje herstelt??

9. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @zomer,
    Het bureau belde vandaag terug omdat ik ze had gemaild en die.zeiden ook dat ze genoeg uit het eten haalt, eis geen probleem. Mag de fles niet voor diksap vervangen maar door thee of karnemelk. Dus we bieden in de middag die fles niet meer aan.

@mayke,
    Ik moest ook gelijk aan reflux denken. Ik hoop dat het snel over gaat en jullie een beetje rust krijgen. Hoe gaat het verder met jullie?

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    door karnemelk wilko??
    ik dacht dat koemelk nog niet mocht tot ze een jaar oud zijn
    en dat van de diksap vind ik ook raar, bij ons zeggen ze dat dit wel mag

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wilko, wat goed dat je alweer 3 hele dagen werkt. Ik kan me best voorstellen dat je dan wel heel moe bent als je vrij bent.
    Wel fijn dat je niet alleen in huis was toen er brand was maar het zal vast schrikken zijn geweest.

Hier bij het cb zeiden ze ook dat vocht/drinken belangrijker is dan eten. Daar kunnen we wel even zonder, dat is vaak ook zo als ze ziek zijn.
    Ik geef Jada sinds vorige week 's middags een klein flesje (60cc) roosvicé. Eerst dronk ze maar een paar slokjes maar vanmiddag dronk ze hem voor het eerst leeg. Ik geef geen diksap omdat daar meer suiker inzit. Verder drinkt ze nog 2,5/3 flesjes melk. Dit heeft ze nog nodig omdat ze met het gewicht onder het gemiddelde zit.

Zomer, wat is je dochter snel overgegaan naar 1 flesje. Meestal is dit toch als ze 1 jaar zijn. Maar als ze daar goed van groeit en de ka er niks van zegt zal het voor jouw meisje wel goed zijn. j e moet ook kijken naar wat je meisje/jongen nodig heeft. Bij Jada kan ik dit nog niet doen.

Mayke, wat sneu voor jullie dat Sofie zo onrustig is. Zantac heeft bij Jada wel geholpen voor een paar dagen. Maar haar hangmatje in de box deed het meeste werk. Daar werd ze rustiger van en toen ging ze overdag ook slapen ipv huilen. Jada sliep heel veel bij mijn man op de borst. 's avonds op de bank en later in bed als ze onrustig was. Ze willen dan contact hebben met hun ouders en geborgenheid voelen. Het is natuurlijk ook een grote overgang voor die kleintjes als ze net uit de buik komen. Probeer wel rustig te blijven want als jouw stress voelt kan ze nog wel eens meer gaan huilen. Maar ik begrijp je wel. Gelukkig hebben wij nog nooit hoeven auto te rijden met haar.

@all: vanmiddag heb ik het arbeidsvoorwaardengesprek gehad in het ziekenhuis. De komende 2 weken word ik ingewerkt op de afdeling cardiologie, voor 2 dagen per week. Ik heb er heel veel zin in.

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  13. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Miffy: hoe gaat het nu met Ninthe? Is ze weer een beetje opgeknapt? Was het inderdaad een tandje wat doorkwam?
    Wat goed van haar dat ze niet gehuild heeft bij haar eerste vaccinatie!! Wat een knap bikkeltje ;)

@ Zomer: wat een mooi meisje is Linde. Fijn dat alles zo goed gaat!

@xxCriien: je hoeft je niet te schamen om hier te vertellen dat je relatie voorbij is! Als ik lees hoe jullie relatie was, dan lijkt me dat alleen maar de enige en juiste keuze. Ondanks dat het beter is zo zal het toch wel erg zwaar zijn lijkt me. Hopelijk krijg je veel steun en liefde van familie en vrienden! Sterkte, hopelijk kan je nu een zorgeloos, geweldvrij en heel fijn leventje opbouwen met Roelof.

@ Wilko: wij hebben hydrocortison creme voor Sebas. De huisarts had ook nog Vaseline Cetomacrogol voorgeschreven, maar daarvan kreeg hij alleen maar meer jeuk (die creme sloot zijn huidje heel erg af dus logisch dat dat ging jeuken). Nu heb ik La Roche Posay Lipikar Baume en dat is wel een hele fijne creme. Het vermindert de roodheid, droogheid en jeuk wel iets. Helaas voor Sebas niet voldoende, maar ik denk dat wanneer je een milde vorm van eczeem hebt of gewoon een hele droge huid dat dit dan echt een perfecte creme is (helaas wel prijzig). De apothekersassistente vertelde me dat deze creme in Frankrijk wordt vergoed door de verzekering, helaas in Nederland (nog) niet.
    Wat moet het schrikken zijn geweest van die brand! Maar goed dat die monteur een blusser bij de hand had, je moet toch niet denken aan wat er allemaal nog meer had kunnen gebeuren. Wel balen van de schade, maar het belangrijkste is dat jullie ongedeerd zijn!!

@ Mayke: het doet mij ook aan (verborgen) reflux denken . Sebas kreeg Nexium voor de verborgen reflux, het duurde ook echt een paar dagen voordat het werkte (subtiele verandering). Uiteindelijk gaat het nu wel beter met hem, wij hebben Nexium inmiddels afgebouwd. Het komt nog wel eens omhoog maar hij lijkt er geen last meer van te hebben. Hopelijk werkt de Zantac snel voor Sofie (en jullie)!!
    Maar ik kan me helemaal voorstellen dat het slopend is als je kindje zoveel huilt. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet doen, het huilen gaat door merg en been. Tegen mij werd vaak gezegd dat ik hier (ff) doorheen moest en dat alles daarna alleen maar makkelijker zou worden. Toen dacht ik: jaja dat zal wel. Maar achteraf gezien is dat wel zo. Alleen op het moment dat je in die fase zit lijkt er geen einde aan te komen. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat met Sofie zodat jullie ook weer een beetje meer rust kunnen pakken!

@ Ambonmanise: is je arbeidsvoorwaardengesprek goed gegaan? Wat een prachtmeid is Jada, en wat wordt ze al groot!

@ All: hier gaat alles redelijk. Ik ben een paar dagen ziek thuis: grieperig en enorm moe. Sebas is ook al snotterig, dus we doen samen lekker rustig aan.
    Sinds vorige week krijgt Sebas ’s middags een boterham (met stroop) en lekker dat hij het vindt. Hij eet bijna mijn vingers op haha. Groenten krijg ik er nog steeds niet in, maar we blijven stug proberen. Gisteren een wortel geprobeerd a la Rapley, ging iets beter maar hij bijt er zulke grote stukken vanaf dat hij of kokhalst of het snel weer uitspuugt.

14. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    O ja, ik heb zojuist nog even twee recentere foto's van Sebas toegevoegd aan mijn fotoalbum :)

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambon,
    wat is jada toch een heerlijk meisje om te zien,
    leuke foto's!!

@niqi,
    Ninthe zit nog steeds niet helemaal lekker in der vel maar der tandjes zijn ook nog niet door, die zitten er wel echt aan te komen
    en ja, vond der ook wel een bikkeltje!! echt super!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hier vandaag een rare dag,
    in Steenwijk is er een gebouw afgebrand, was een behoorlijke brand!!
    en daar heb ik toch wel wat herinneringen liggen
    heel het centrum is ook afgezet en deels ontruimd
    zoooo zonde, was een monumentaal pand namelijk en ze laten het nu helemaal afbranden omdat er niks meer aan te doen is

17. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Miffy
    Ja u=ik dacht ook ze heeft haar vocht wel nodig dus diksap. Maarja. Ik geef idd ook roosvice vanwege de suikers. Maar ze kijken naar de melkproducten maar karnemelk drink ik zelf ook nog wel eens. Dus heb ik haar gisteren iets gegeven, dat vond ze wel lekker volgens mij. Heb het ook puur gegeven, zonder iets erdoor.
    Jeetje Miffy, wat erg, helemaal ook als het een monumentaal pand is. Mag ik vragen waarom jij er herrineringen aan had?

@ Ambon,
    Wat spannend. Ik hoop dat je het naar je zin hebt. Wat een lieve foto’s. Zag net je bannen weer even, nog een maand en dan groot feest :D

@ Niqi,
    Die eerste combi van medicijnen hebben wij nu ook, het gaat er niet helemaal van weg, de plekjes maar de jeuk gelukkig wel. Maar ik moet dan ook wel echt 2 keer per dag smeren anders gaat het weer jeuken. Het blijft bij Tessa beperkt tot haar knieholtes en beentjes.
    Ik was inderdaad zo blij dat die man een blusser mee had. Die muur wordt wel weer overgeschilderd ben allang blij dat Tessa verder niets is overkomen.
    Wat lekker om te zien he als ze zo kunnen genieten van het eten. Rapley is toch dat je ze stukjes geeft en dat ze dat zelf pakken en eten?
    Voelen jullie je al weer een beetje beter?

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @wilko,
    toen mijn vriend en ik net met elkaar gingen zaten we daar regelmatig op het terras,
    is ook de plek waar ik zijn ouders leerde kennen enz
    we zijn daar ook wel eens op date geweest toen we officieel nog niks hadden

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Niqi, dat gesprek is goed verlopen. Ik ga weer een schaal omhoog met salaris, dus krijg toch nog loonsverhoging ondanks dat ik bijna een jaar niet gewerkt heb. ;).

Wilko, dank je wel. Inderdaad nog 1 maand en dan is ze 1. Het jaar is heel snel voorbij gegaan. Ongelooflijk wat ze in die korte tijd allemaal leren.
    Ik heb er onwijs veel zin in. Vandaag belde het hoofd vd afdeling cardiologie mij op. Ze vonden mijn sollicitatiebrief erg positief en vroegen of ik morgen langs wil komen om even persoonlijk kennis te maken en te bespreken hoe ik word ingewerkt en welke dagen.

Miffy, hier is het 2e tandje erdoor. Onderin, naast de andere.

Vandaag mijn laatste werkdag in Emmen gehad. Ik heb een grote bos bloemen gekregen en ze vonden het leuk dat ik zo snel werk gevonden heb maar w el jammer dat ze mij al zo snel moeten missen. Ik vond het ook erg leuk daar, ik zat er op de juiste plek.

Vanavond weer voor het eerst buiten wezen hardlopen. Ik kan het steeds langer volhouden. Merk wel dat mijn conditie al beter aan het worden is.door het sporten.
    Wie van jullie sport ook? En wat voor sport doe je dan?

20. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ambon,
    Oom wel.jammer dan dat je daar weer weg moet, wel spannend weer één gesprek.
    Ik doe aan paardrijden, maar rij nu minder dan ik zou willen. Ik heb me binnenkort ingeschreven voor een cross cursus, dus door waterbakken en over boomstammen, heb ik erg veel zin in. Daarnaast wandel ik heel veel.met Tessa. Maar wil wel meer gaan sporten. maar vind.moeilijk de tijd er voor. Mest naast mijn werk ook drie dagen in de week 11 paardenstallen af.

Deel Deze Pagina