Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wilko, met het uitmesten van stallen krijg je toch ook genoeg beweging? Dat met die waterbakken en boomstammen ziet er wel leuk uit. Kun je zo'n cursus in 1 dag doen?

Ik hoefde daar nog niet weg. Ik kon er blijven tot eind maart. Maar omdat ik nu werk gevonden heb en ik van het UWV per direct beschikbaar moest blijven ga ik volgende week beginnen.
    Het was een leuk gesprek. Ik mag deze hele maand 3 dagen per week op de afdeling cardiologie werken en aan het einde van de maand kijken we of het van beide kanten bevalt dan zou ik zomaar een jaarcontract kunnen krijgen voor 24 uur per week bij cardiologie. Dat is nl. mogelijk omdat er 1 iemand weggaat vanaf april. Deze maand zijn mijn werkdagen ma, di en do zoals ik ook had in Emmen. Daarna gaan we kijken of het zo kan blijven of dat het nog iets anders zal worden. Ik heb maandag dus mijn 1e werkdag en ik hoop maar dat ik het net zo leuk zal hebben hier als in Emmen.

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    klinkt positief Ambon!!
    alvast veel plezier voor maandag

3. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Wat spannend ambon. Veel succes maandag.

Ik heb al meerdere lessen en (oefen)crossen gereden. Dit is een cursus van 1 theorie les, 5 praktijk en wordt afgesloten met een oefencross. Ik denk dat dit het laatste jaar is dat ik dit met mijn pony kan doen, dus heb er erg veel zin in. Ze wordt 17 en gezien wij volgend jaar toch misschien wel weer een voor een tweede willen gaan wil ik dit jaar nog even heerlijk van het crossen kunnen genieten.

Deze was van oktober 2011, toen wisten we net de dag ervoor dat ik zwanger was. Vond het toen wel heel spannend om te rijden.

Bijgevoegde bestanden:

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @wilko, wat gaat er met je pony gebeuren dan volgend jaar? Is die van jezelf? Heb je daar nog veel kosten aan per maand? Ik hoorde dat paardrijden en zelf een paard hebben best prijzig is.
    Ik dacht zelf ook wel eens aan een brusje voor Jada maar heb niet een hele fijne zwangerschap gehad en hoop het ook niet meer zo mee te maken. Mijn man wou ook niet omdat hij niet wil dat ik weer opgenomen word e.d.. Maar vandaag kom ik thuis en hoorde ik hem aan Jada vragen wat zij ervan zou vinden om een brusje te hebben:( Hij is aan het twijfelen geslagen omdat hij vindt dat Jada niet alleen moet blijven omdat ze dan later altijd alleen zal zijn. Maar hij wil nog wel een paar jaar wachten ;). Ik zou het liefste dan volgend jaar willen proberen als Jada 2 jaar is. Maar eerst even sparen voor vakantie naar Ambon.

@all: Ik heb vandaag wel een leuke 1e dag gehad. Het enige nadeel is dat ze hier nog met dossiers werken die je steeds uit het archief moet halen. In Emmen werkten we al met het EPD, dat gaat een stuk sneller.
    Ik ben vrijdag door het afdelingshoofd gewaarschuwd dat er wat moeilijke/lastige meiden in het team zitten. Maar vandaag heb ik daar nog niks van gemerkt. Ik heb een maand de tijd om te kijken of ik het leuk zal vinden voor langere tijd, anders kan ik het poolbureau weer vragen of er nog een plekje vrij is op een andere plek hahaha. Ik kijk de komende weken wel.

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @wilko,
    ja ik kan me nog wel herineren dat je toen ging paardrijden hihi
    Wat leuk dat je het weer gaat doen

@ambon,
    fijn dat je eerste dag goed ging,
    wel lastig die dossiers inderdaad maar soms ook wel fijner vind ik

6. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk Ambon, een nieuwe baan. Ik heb 21 jaar in Emmen gewoont, en tot 3 maanden geleden ook altijd gewerkt. Ik kom er nog regelmatig omdat mijn ouders er wonen, en familie en vrienden. Toevalllig.

Wilko: wat een mooie foto! mijn zusje rijd ook veel paard.

Miffy: Wat knap zeg dat je zoveel bent afgevallen! Ik ben momenteel sinds vorige week maandag aan de Sonja bakker...Wil ook graag wat kilootjes kwijt.

Wij gaan officieel voor een 2e kindje...heel spannend...We willen de leeftijd tussen Linde en een eventuele 2e, niet heel ver uit elkaar hebben liggen. Linde is over 8 weken alweer 1.

We zijn vorige week gestopt met de pil. en we zullen zien hoe snel het deze keer raak is.

Linde is erg makkelijk, en ondanks mijn niet fijne zwangerschap en bevalling..en er na. Hebben we toch besloten dat we weer gaan voor een 2e kindje..
    We vinden het allebei heel erg spannend. Het is heel anders dan de vorige keer

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hoe gaat het met sonja bakker??
    lijkt mij best zwaar, je eet zo weinig pfff

wat gaaf dat jullie voor een 2e kindje gaan!!
    Wij voorlopig nog even niet ivm mijn opleiding, maar daarna hoop ik het wel

8. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn vorige baan hield ik het nooit vol. wegens lichamelijks erg veel inspanning.
    Met mijn nieuwe baan, is het makkelijk vol te houden

Alleen gaat het niet zo snel als de laatste keer dat ik het heb gedaan (3 jaar geleden). Ik sportte destijds wel erbij...en nu niet. Wil dit toch weer gaan oppakken.

Ja erg spannend hoor, om te stoppen met de pil weer. en er officieel weer voor te gaan.

Het lijkt nog zo kort geleden. Maar je moet nog een hele zwangerschap rekenen en de tijd dat je bezig bent. Dan ben je zo een jaar verder.
    We zullen zien, hoe lang het duurt!

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    'Dan moet je wel even je handtekening voor ons wijzigen hoor, dan kunnen we weer meekijken :p

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hey dames!!

net weer eventjes bij CB geweest
    kleine dame weegt nu 7195gr en is 67cm lang (-2,5 lijn)
    qua ontwikkeling loopt ze mooi voor (dat is al vanaf het begin hihi)
    en ze verwachten wel dat ze voor ze een jaar word los loopt

11. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschil met Linde!

Linde was 3 weken geleden 9020 en 75 cm, Dit was helemaal goed zeiden ze. Maar linde was bij de geboorte ook zwaarder en langer dan Ninthe.

Van de 4 babies in onze vrienden club is Linde nu de kleinste. De meeste zijn al 10/11 kilo en 77/78 cm. Vergeleken bij hun,is ze echt nog een ukkie. Terwijl de meeste van die babies bij de geboorte een kilo lichter waren dan haar. Grappig he, hoe dat ineens kan verschillen.

Dit was goed.

Ontwikkeling hier ook een vlotte dame, ook vanaf het begin. Ze is druk aan het oefenen achter haar loopkarretje. Ze heeft die van V-tech.
    En stapt al over van stoel naar bank. Dit gaat nog weleens mis...auw..!

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Van alle baby's in mijn omgeving is Ninthe ook de kleinste,
    maaar er zijn er dus een aantal gewoon ruim 4maand jonger als haar
    Ze is ook echt klein, heeft nog steeds soms maat 62 aan maar meestal 68
    Qua ontwikkeling loopt ze inderdaad ook met zo een loopkarretje, en stapt ze over tussen de meubels, van de week vond ze iets zooooo leuk dat ze zelfs aantal sconden los stond, tot ze het door had want toen begon ze te wiebelen en viel ze om hihi

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    zomer, wat spannend dat je bent gestopt met de pil!! Hoeveel rondes heb je de 1e keer gehad voordat je zwanger werd van Linde? Houd je ons op de hoogte?

Wat goed van je meisje dat ze al kan lopen achter de loopkar. Wij hebben ook die van Vtech: de roze Babywalker. Het enige nadeel is dat er geen rem op zit zodat hij nog wel eens op de hobbel kan gaan als een kindje nog niet zo snel kan lopen.

Jullie meiden zijn erg vlot met alles.

Miffy, zit Ninthe met haar gewicht op de -2,5 lijn of met haar gewicht en lengte? Is ze afgevallen of is ze niet veel gegroeid sinds de laatste keer?
    Wij moeten volgende week heen en dan moeten we kijken of Jada wat aangekomen is. De laatste keer boog haar gewicht wat af naar beneden. In de lengte was ze wel goed gegroeid. Maar Jada zit vanaf haar geboorte al op -2 met lengte en gewicht. Gelukkig eet ze de laatste weken heel goed.

Knap van Ninthe dat ze al kan overstappen tussen de meubels.

@all: Jada heeft het kruipen sinds vorige week goed onder de knie gekregen, zelfs op ons laminaat. En ze is erg bezig met zichzelf optrekken tot staan. Gisterenavond stond ze rechtop in haar bedje. Gelukkig hadden wij die al omlaag gezet.....
    Met de tandjes gaat het nu ook hard. Vorige week haar 2e tandje onderin gekregen. Deze week al 2 bovenin en er staan nog 2 op springen.

Deze week wel een goede week gehad op het werk. Ik ben nu wel een beetje moe in mijn hoofd omdat ik weer zoveel nieuwe dingen heb geleerd. Gelukkig heb ik nu weekend en kan ik even bijkomen.

Fijne avond allemaal!!

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ambon,
    ze zit inmiddels qua gewicht en lengte op de -2,5
    sinds we overgestapt zijn van BV naar KV gaat de groei al minder hard
    en vorig jaar ook nog de ontsteking in der lies erbij en gewoon goed grieperig en verkouden hielp het groeien ook niet zo heel erg natuurlijk
    ze heeft ook 2maanden stil gestaan qua groei in gewicht

Wat leuk dat Jada het kruipen beter kan nu,
    en dat ze zich ook optrekt tot staan

15. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Ambon,
    Het is inderdaad mijn eigen pony, al bijna 11 jaar. Ik moet eigenlijk erg afkloppen met de kosten. Ik loop al een jaar of 16/17 denk ik daar op stal rond en heb daar eerst paarden verzorgt voor de vader van de eigenaar. We hebben goede afspraken gemaakt waardoor het voor mij betaalbaar is. Ik kan ook echt geen dure manege of wat betalen hoor, die zeg maar ook dezelfde faciliteiten hebben als we hier inmiddels hebben. En je kan het verder zo duur maken als je zelf wilt. Sommigen willen elk jaar bijvoorbeeld nieuwe dekens, naar de ‘mode’ van dat moment. Als bij die van mij de dekens nog goed zijn gaan die het volgende seizoen gewoon weer op. Het geeft mij heel veel ontspanning om met haar bezig te zijn iets wat ik soms nog wel goed kan gebruiken.
    Er is verder niets met haar, maar ze wordt dit jaar dan 17. Mochten wij volgend jaar ofzo weer zwanger worden dan zal ze al met al weer een jaar stil staan, dus als ze een jaar of 19 is zou ik haar dan weer op moeten pakken. Ik vind het dan tegenover haar niet eerlijk om weer op het oude niveau door te gaan. We springen bij de paarden mee en gezien zij een niet al te grote pony is vraagt dat veel van haar. Nu gaat dat nog goed maar haar leeftijd zal een keer gaan meespelen.
    Ik zou wel heel graag een tweede willen maar ben ook wel bang hoor dat er toch iets met mijn baarmoeder mis gaat…. Maar eerst maar eens de eerste verjaardag van Tessa vieren :D.
    Lijkt me ook wel raar als je vooraf al gewaarschuwd ben, dan begin je denk ik toch een beetje met een ander gevoel of niet? Wat fijn dat je eerste dag goed bevallen is.
    Wat is Jada snel aan het gaan met haar tandjes zeg :D. Hoe gaan de voorbereidingen voor haar verjaardag?

@ Zomer,
    Wat spannend. Wij twijfelen ook erg met wanneer hoor. Vorige keer was het na 7 mnd raak, maar ik wil eerst weer echt een tijdje me helemaal de oude voelen. Maar vind een jaar of 2 ertussen ook wel mooi.

@ Miffy
    Idd, wil wel haar onderschrift bij kunnen houden :D.
    Wat goed dat het zo goed gaat, benieuwd of ze dan zo snel loopt .

@ All
    Tessa kon eerst ook nooit echt zitten, ze kan het wel, maar is zo snel afgeleid dat ze dan dus valt. Van de week hebben we haar gewoon voor het konijnenhok gezet, ze trekt erg naar dieren toe namelijk. En heeft heel lang voor hem gezeten en handje er door om te aaien. Konijn vond het ook wel mooi, heel zacht snuffelen. (is gelukkig al kinderen gewend).
    En sinds vorige zaterdag begon ze heeeeel iets te kruipen/tijgeren. En dat gaat nu steeds sneller, zo leuk om te zien. En als ze ergens heen gaat wat we liever niet hebben en haar weer naar haar kleed terugbrengen dan kan ze ook goed duidelijk maken dat ze het daar niet mee eens is. Even hard schreeuwen en gewoon weer op weg gaan :D. En ze kan nu ook zwaaien sinds 2 dagen, super schattig om te zien. Ze wil nu ook steeds dingetjes aan ons aangeven.
    Tessa was 05-02 (7mnd+1week) 8.290kg en 69,4 cm
    Gisteren is het fietsstoeltje binnen gekomen, gelijk op mijn fiets gemonteerd. Maarja het weer zat vandaag niet echt mee, dus hoop dat het morgen droog is. Maar vind het nog wel even onhandig met op en afstappen. Dus vandaag ‘droog’ geoefend.

Hoe is het met de rest?

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ga jw echt al fietsen wilko???
    Wij hebben wcht gewacht tot de aangeraden 9 maanden ook al zat ze aal goed
    Maar ook ivm oordelen over dat ze zoooo klein is.
    Maar merk wel aan ninthe dat het alsnog vermoeiend is dus we bouwen het rustig op
    Vorige keer enthousiast 20min wezen fietsen en na 15 was ze er al klaar mee hihi
    Denk wel dat ninthe voor een jaar gaat lopen
    Vandaag stond ze ook weer even.los maar werd ze omgegooid door een poes

We zijn nu weer 9dagen met ze 2tjes
    Is wel eventjes wennen hihi

17. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Miffy,
    nee wilde alleen even testen met haar en naar mijn ouders fietsen, dat is nog geen 5 minuten, ook het dorp is hier zo dicht bij en dat lopen we normaal gesproken, maar dat zijn mooie kleine stukjes om te oefenen :D.

Wat goed dat ze weer even los heeft gestaan, niet zo handig van de poes :D.

Oh dat wordt weer even wennen. Ook wel zwaar lijkt me.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    vroeg het me ook gewoon af hoor, zoals je der omschrijft lijkt ze me nog niet sterk genoeg maar dat is van een afstand moeilijk oordelen ;)

het is ook erg wennen,
    normaal zorgt manlief het meeste voor haar

19. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Mee geeft me ets hoor. Zitten gaat.nu op steeds beter gelukkig. Het is.bij gaat echt dat ze snelste afgeleid vanmorgen ook weer voor de zwemles heidense heerlijk in het babybadje gespeeld, netjes zittend :D.
    We zijn ook gestopt met borstvoeding. Vorige week heeft Tessa haar laatste fles gehad. Ik was er klaar mee en omdat ze steeds minder melk wilde vond ik het wel goed zo.

9Dagen is ook beet wel lang.

20. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Tessa is net voor het eerst zelf van zitten naar haar buik gegaan :D. Heel netjes zonder zich gewoon maar zo om te laten vallen.

Deel Deze Pagina