Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wat leuk!!

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Zondag erg lange dag gehad,
    en Ninthe heeft heerlijk met der nichtje kunnen spelen, vonden beide dames erg leuk!!
    ben ook zo blij dat onze eigen familie af en toe kan oppasen als het nodig is
    gister lekker thuis gebleven van school en hard gewerkt aan mijn schoolwerk, liep een beetje achter maar inmiddels weer helemaal bij gelukkig!
    Vanmiddag komt er nog een vriendin op bezoek om ons nieuwe huis te bekijken
    daarna nog 3dagen vrij gelukkig

3. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Hoe oud is haar nichtje? Leuk dat ze zo samen kunnen spelen. Fijn dat je schoolwerk weer bij is.

Het eerste tandje van Tessa is nu echt onderweg.

Vandaag ook zielige dag gehad. Tessa vind het altijd mooi in alles.met het konijn te volgen en er bij te zitten. Maar konijn is ik december geholpen aan zijn tanden maar had er nu al weer haken op. Zijn ring was hierdoor ook ontstoken, dus hij had pijn. Er hebben besloten dat dit voor hem ook niet fijn is, zo snel al weer zo'n pijn. We hebben hem dus net in laten slapen.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Haar nichtje is nu ongeveer 1,5 en ze spelen erg leuk samen
    vind het zelf ook super dat ze samen kunnen spelen,
    Ninthe is verwekt op haaar geboortedag ;)

oooh wat zielig van het konijn,
    maaar ja zo een beestje pijn laten lijden is ook niks natuurlijk

5. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Wat leuk dat ze toch best dicht op elkaar zitten met leeftijd. Neefjes van Tessa zijn een stuk ouder, jongste is 6.

Tessa zit nog wel regelmatig naar de plek van het konijnenhok te kijken, ze merkt dus wel dat er iets mist.
    Gisteren zat Tessa tot twee keer toe bijna opeens op haar aankleedkussen. Die gaat nu zo snel op het moment.

Hoe gaat het met de rest?

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ja is echt leuk dat ze zo dicht opelkaar zitten,
    kunnen ze mooi saampjes spelen

wat goed dat ze dat al door heeft he?? dat er toch wat mist

hier gaat het weer wat beter,
    Ninthe had woensdag opeens kooorts, begon rond 11 uur met 38gr, was om 5uur 39, voor het naar bed gaan 39,2 en toen pcm gegeven en midden in de nacht wacht het 39,5 ondanks de pcm
    donderdag schommelde het tussen 38.5 en 39
    en gister tussen 37.5 en 38
    vandaag gewoon normale temp en is ze weer der gezellige zelf

7. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Inmiddels is de griep wel weer over maar voel me nog steeds niet helemaal fit. Het lijkt wel alsof ik sinds mijn bevalling veel minder weerstand heb. Tijdens de zwangerschap voelde ik me kiplekker en had ik echt nergens last van, ben hooguit 1 keer verkouden geweest. Maar sinds ik bevallen ben pik ik volgens mij ieder griepje en verkoudsheidsvirus op, echt irritant! Herkennen jullie dit?
    Verder gaat het hier wel goed. Vorige week naar het cb geweest en Sebas weegt nu 7680 gram en is 68,7 cm (bij 7,5 maand). De jeugdverpleegkundige vertelde me wel dat dit onder het gemiddelde is (maar nog wel binnen de norm). Toen hij net geboren was zat hij met zijn gewicht en lengte juist boven het gemiddelde. Ik hoop niet dat de lijn nog verder afzwakt…
    Verder zijn we ook naar het ziekenhuis geweest i.v.m. zijn eczeem. We hebben 3 uur daar binnen gezeten. Eerst kregen we een uitgebreide anamnese door een coassistent en daarna kwam de kinderarts kijken. Hij heeft Sebas helemaal goed nagekeken en deed dat echt op een hele leuke manier (een heel geschikte man voor zo’n beroep denk ik). Ook is er bloed afgenomen om te zien of er allergenen aanwezig zijn (dit vond Sebas dan weer wat minder). Het is nu belangrijk om eerst de eczeem volledig onder controle te krijgen zodat Sebas daar geen last meer van heeft, dus we hebben nu andere cremes en een heel behandelschema gekregen. De eczeem is nu na ruim een week smeren bijna helemaal weg!! Volgende week moeten we terug naar het ziekenhuis en daar krijgen we de uitslag van de bloedonderzoeken en zal er een dubbelblindtest worden gedaan met allergenen.
    Mocht hier niets uitkomen dan heeft Sebas waarschijnlijk de pech dat het in de aanleg zit. Alleen vragen wij ons af van wie dan, wij (of onze ouders/broer/zus) hebben geen eczeem. Nou ja, eerst maar even afwachten. Wij zijn allang blij dat die cremes zo goed helpen, wat een opluchting!

@ Miffy: gelukkig dat Ninthe weer een normale temperatuur heeft en weer lekker vrolijk is!
    Fijn dat je weer helemaal bij bent met je schoolwerk.
    Hihi, de geboortedag van het nichtje van Ninthe heeft dus ook een hele speciale betekenis voor jullie. Grappig, die dag vergeet je natuurlijk nooit meer ;).

@ Wilko: Mooie foto van het paardrijden! Helemaal als je weet dat je daar net zwanger bent.
    Wat erg voor jullie konijn, toch altijd een gemis :(.
    Wat kan de ontwikkeling van je kind ineens snel gaan he? Ik merk het ook bij Sebas. Ineens rolt hij heel de kamer door en kan hij ‘terugzwaaien’ als je naar hem zwaait. Echt van die dingen die er ineens zijn.

@ Zomer: wow wat spannend dat jullie voor een tweede gaan! Leuk!! Ik duim voor jullie dat het snel raak mag zijn en dat je een hele fijne zwangerschap krijgt.

@ Ambonmanise: hoe is het afgelopen week gegaan op je werk? Nog steeds leuk? Hopelijk merk je er niks van dat er lastige meiden in het team zitten zoals je afdelingshoofd heeft verteld.
    Je vroeg wie er allemaal sporten: ik helaas niet meer. Vroeger was ik heel fanatiek en deed echt van alles, maar de laatste jaren is dat drastisch verminderd. Voor mijn zwangerschap ging ik nog wel eens hardlopen (en had een fitness abonnement maar ging nooit omdat ik dat zo saai vond haha). Nu heb ik dus al bijna 2 jaar niets aan sport gedaan (schaam schaam). O ja, tijdens mijn zwangerschap aan yoga, maar dat is niet echt sport…
    Ik wil wel heel graag weer iets gaan doen, maar weet niet goed wat. Ik mis het fysieke bezig zijn toch wel en merk dat mijn conditie ook minder wordt. Ik denk zelf dat ik lekkerder in mijn vel kom te zitten als ik weer ga sporten, maar die eerste stap weer zetten vind ik toch wel lastig. Daarbij is mijn vriend vaak ’s avonds weg ivm (over)werk, dus ik heb niet altijd de kans om buitenshuis te sporten.
    Ik moet even goed gaan nadenken wat voor een sport ik wil gaan doen ;)

@ Mayke en xxCriien: hoe gaat het met jullie?

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #3108 ambonmanise, 19 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2013
    hoi meiden,

hoe gaat het met jullie allemaal?
    sorry dat ik even afwezig was. Heb een drukke week en weekend achter de rug.
    Vrijdag moesten we naar het cb. Jada kreeg prikjes en had er 's avonds behoorlijk last van.
    Ze weegt nu 7400 gram en is 71 cm. Ze zei die dag 3x 'zitten'. Ze gilt nu ook af en toe. En ze probeert mee te zingen op haar manier als wij aan het zingen zijn. hahaha, erg leuk!!

Zondag hadden we het grote feest van het zoontje van mijn vriendin die 1 is geworden. Het was in een grote zaal en er waren meer dan 50 mensen. Hij is ongelooflijk goed verwend. Ze hoeft het hele jaar geen speelgoed meer te kopen.

Gisteren had ik op het werk een tussentijdse evaluatie. Gelukkig waren ze positief. 's avonds kom ik best wel moe thuis. 's morgens nieuwe taken leren en 's middags spreekuur draaien. Vanavond dus ook niet wezen sporten omdat ik zo'n hoofdpijn had.

Met jullie alles goed?

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hier opnieuw een ziek meisje :(
    het leek even beter te zijn maar vandaag toch weer koorts en spugen
    eten ging ook al moeizaam vandaag
    en volgens mij komt der eerste boventand erook aan nu

zelf ben ik ook niet fit en erg moe
    na 9dagen alleen te zijn geweest met een paar dagen een ziek meisje heb ik echt tijd nodig om bij te komen

morgen mijn eerste school examen, engels
    ben benieuwd hoe het zal gaan, hoop dat ik het meteen kan afronden want dan hoef ik op de woensdag middag niet meer verplicht naar school toe

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, wat jammer dat ze alweer ziek is.
    Hopelijk is het tandje er gauw door.

Hoe is je examen gegaan?

Kan je nu wel een beetje rustig aan doen als je vriend weer thuis is? het is wel pittig als je er dan alleen voor staat.

Hoe is het met iedereen?

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Niqi: is je griep al over?
    Hoe is het met Sebas gegaan in het ziekenhuis?

@all: Gisteren controle bij de kinderarts gehad. Alles was goed met ons meisje dus we hoeven niet meer terug te komen. 's middags hadden we de definitieve meting van proreva en haar hoofdje is nog 2% ronder geworden. Dus helemaal klaar met alle controles.

Vannacht had ze goed geslapen maar vanmorgen werd ze wakker en spuugde ze veel slijm eruit. De rest van de dag heeft ze alle eten en drinken eruit gespuugd. Ook geen plasluiers (behalve 1 van afgelopen nacht) en ontlasting gehad. Haar temperatuur was gezakt van 36,0 naar 35,7. Daarop de huisartsenpost gebeld en we mochten direct komen. Hebben wel een uur gewacht voordat we aan de beurt waren. De arts vond haar buikje rommelen en Jada had nog wel traantjes (want ik moest haar nog eenmaal temperaturen en nu was hij 36,1) en haar mond was ook nog wat vochtig. We hebben het advies gekregen om haar op een lepeltje wat water te geven. Als er na 15 min. niets uitkomt mogen we slappe thee proberen. Maar nog geen eten, vocht is belangrijker.
    We zullen zien hoe het vanavond gaat.

Fijn weekend allemaal!

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ambon,
    mijn examen ging goed, denk wel dat ik hem gehaald heb, engels is niet zo moeilijk hihi

wat vervelend dat jada zo ziek is
    lijkt me niks aan als ze niks binnen kan houden,
    hoe gaat het nu met der??

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, vanmorgen was haar temperatuur ineens opgelopen tot 38.7 en rond 12 uur zelfs 39.2. Vanaf dat moment kreeg ze ineens diarree. Om de 2 uur zat ze er helemaal onder en konden we haar weer verschonen. Op een gegeven moment werden haar handen en voeten paarblauw en heel koud.
    We mochten weer bij de huisartsenpost langskomen, die dachten aan een hersenvliesontsteking door die grote temperatuurverschillen. Maar omdat ze haar nekje wel bewoog heeft ze dit niet. Waarschijnlijk een buikgriep of virus.
    We moesten haar nu een zetpil geven en Roosvicee Stop. Omdat de winkels hier niet open zijn op zondag kon ik niet die Roosvicee halen bij de drogist of apotheek. Ik heb maar een banaan gegeven en 2 x een zetpil. Ik hoop maar dat het nu wat beter zal gaan met haar en dat wij allemaal een beetje kunnen slapen.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Oeff dat is schrikken dat ze dachten aann hersenvlies ontsteking
    Gelukkig was dat het niet
    Hopelijk knapt ze snel weer op

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vanmorgen Jada bij mijn moeder gebracht zodat ik naar mijn werk kon. Om 11 uur had ze nog steeds niet geslapen en de hele tijd gehuild. Ik ben Jada gaan ophalen en heb haar meegenomen naar huis. Op bed gelegd om te slapen maar ze wou alleen tegen mij aan liggen. Net voor 14 uur kwam mijn man thuis en ben ik weer naar het werk gegaan. Ze waren wel verbaasd om mij te zien maar ik wil mij ook van mijn beste kant laten zien zolang ik nog in mijn proefperiode zit.
    Ze zat de hele dag met haar mondje open. Er komen volgens mij hoektanden aan of kiezen. Ik zie ook veel bobbels op haar kaken. Ik hoop maar dat er gauw wat doorkomt zodat het tandvlees weer wat tot rust komt.

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ooooh wat vervelend voor der :(
    Hopelijk gaat het snel beter

Ninthe is nu ook eindelijk helemaal beter
    Vorig week nog erg verkouden en soms spugen
    Maar inmiddels is ze weer helemaal zichzelf gelukkig
    Alleen nu is manlief nog ziek en ik ook niet fit pfff

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, het kan je ook wel slopen als je kleine meid ziek is.
    Hier krijgen we dan weinig nachtrust, ze hangt de hele tijd tegen je aan, steeds alle vieze kleertjes wassen. Je komt nergens anders aan toe.
    Ik hoop voor je dat je niet ziek wordt of aangestoken wordt door je man. Gelukkig is jullie meisje weer beter.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ambon,
    ik las net je reactie bij een onderwerp van rotavirus,
    ik herken je gevoel wel dat je bang bent dat ze gaat afvallen, dat had ik vorige week ook.....
    maaar ja als ze zo ziek zijn kun je er niks aan doen toch?? zal het CB of de KA ook wel begrijpen
    is ze snacht ook onrustig of slaapt ze wel gewoon goed??

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, onze eigen ha wou Jada vanmiddag ook even zien. Ik gaf aan dat ze nog steeds diarree heeft en het uitschreeuwt door de buikkrampen. We hebben nu zetpillen gekregen, Domperidon, die binnen 2 dagen de diarree moet stoppen. Dan zullen de krampen ook weg zijn. Ik hoop het zo, want het is vreselijk om haar zo te zien lijden.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vandaag de zetpillen gebruikt. Ze heeft nu maar 2 x diarree gehad. De afgelopen dagen was dit veel vaker.
    Ook had ze vandaag geen buikkrampen. Hopelijk wordt haar maagje nu rustiger. Ze heeft zelfs al een rijstwafeltje gehad en wat fruit.

Hoe is het met jullie?

Deel Deze Pagina