Miffy: wat goed dat Ninthe op het potje plast!! De eczeem van Sebas staat los van de pinda-en notenallergie. Hij heeft waarschijnlijk de pech dat het in de aanleg zit. We hebben nu van de kinderarts een sterkere hormoonzalf gekregen en een heel behandelschema en vooralsnog lijkt dit wel te werken. Hij heeft nu eindelijk een zacht en eczeemvrij huidje. Maar de kinderarts heeft wel gezegd dat zijn huidje altijd extra verzorging nodig zal hebben.
Hoi Allemaal, hier ook weer ven druk gehad. Het zit Mayke ook echt niet mee, hopelijk gaat het nu allemaal rustiger worden en kan er heerlijk van elkaar genoten worden. Ik zal snel even een stukje schrijven. Wat knap Miffy dat ze al op het potje kan. Wel snel zeg, goed hoor. Je zet haar er denk ik gewoon zelf op om de zoveel tijd? En de verjaardag komt nu wel dichtbij, leuk he. Jeetje Niqi, wat vervelend. Gelukkig dat je er nu zo achter komt en niet als hij zelf iets heeft gegeten waar hij niet tegen kan. Wel fijn dat zijn huidje nu beter gaat. Heeft hij ook geen jeuk meer? Ik zag een berichtje Ambon, zal zo even kijken, dank je. Wat ben je goed bezig met afvallen. Ik moet ook echt eens meer gaan sporten. Ik heb nu eindelijk nieuwe batterijen voor de weegschaal gehaald, dus ben benieuwd. Ik was wel bijna alle kilo's kwijt, maar dat buikje..... Tessa maakt weer enen een spurtje. Ze kan nu gewoon zelf zitten en gaat ook al wat meer op handen en knieën kruipen. Ook lijkt het er op dat ze met het zwaaien nu echt dada zeg (wij zeggen dan altijd dagdag). Of dat willen we gewoon horen hahaha. Ze is van de week hard gevallen met het proberen te staan dus daar doet ze nu iets rustiger mee aan. Ze gaat nu wel steeds op haar knietjes zitten en kijkt zo over de tafel heen. Hebben jullie vandaag nog wat leuks gedaan?
miffy, wat goed van Ninthe dat ze op het potje gaat plassen! Dat is echt heel snel. Wel leuk dat gelijk 3x raak was. Laat je haar al zonder luier rondlopen nu? Ik begin er nog niet aan. Ze laat wel merken wanneer ze moet poepen maar plassen niet. Ze laten vanzelf merken dat ze eraan toe is. Wij laten haar eerst maar leren lopen. Wat sneu voor XXcriien dat ze nog geen eigen plekje heeft voor haar en Roelof. Komt ze nog wel weer terug op het forum? Niqi: wat sneu dat hij zo'n allergie heeft. Dat wordt goed opletten met zijn allergie. Het zit in heel veel etenswaar. Kan hij er overheen groeien of is het levenslang? Fijn dat jullie nu een betere hormoonzalf hebben gekregen die wel helpt. Wilko, ik heb niet eens een weegschaal thuis. Misschien tijd om die wel te halen zodat ik af en toe kan wegen of er al weer wat bij is gekomen. Ik was mijn zwangerschapskilo's ook kwijt maar de 10kg van de burnout nog niet. Met sporten lukt dat niet omdat het vetopslag is, daarom probeer ik het met dit dieet. Morgenmiddag moet ik weer wegen. Ik vind het wel spannend. Goed van Tessa dat ze zelf kan zitten. Wat sneu dat ze gevallen is. Dat staan komt wel weer. Hebben jullie een mooie dag gehad vandaag? Wij zijn naar het centrum gegaan waar kraampjes waren en een rommelmarkt. Helaas waren niet alle winkels open. Maar is ook wel te begrijpen dat die ook een vrije dag willen hebben. Het was wel frisjes buiten met een koude wind. Vanavond alles van Koninginnedag op tv gezien. Ik vond het erg mooi.
Wilko, ik zet haar inderdaad af en toe op het potje, ze geeft nog niet echt aan wanneer ze op het potje kan, dat verwacht ik ook nog niet, vind het al knap dat ze al wat doet op het potje Ambon, ze loopt nog niet zonder luier, het was echt bedoeld om te laten wennen maar ivm goed succes zetten we het wel door, ze plast inmiddels regelmatig op het potje, dus dat is echt super, beter als verwacht!! Wil Jada al wat lopen?? oefent ze veel?? weet niet of en wanneer xxcrien weer terug komt, ze is ook erg druk met school enz wij hebben vandaag lekker over de vrijmarkt gestruind, wat spulletjes voor Ninthe gekocht, kind is weer heerlijk verwend hihihi
miffy, zet je haar dan een aantal minuten nadat ze gedronken of gegeten heeft op het potje? Wel goed van haar dat ze het al regelmatig doet. Alvast gefeliciteerd met Ninthe haar 1e verjaardag!! Heeft Ninthe een mooie verjaardagsfeest gehad vandaag? Jada loopt in de box rond maar aan de tafel nog niet. Met de handjes vast loopt ze heel snel vooruit en met de loopauto ook. Ze gaat daar niet achter lopen, ook niet achter de babywalker maar ze zit erop en loopt met dat ding door de hele kamer. Ik heb me woensdag weer gewogen en ben nu 4 kilo kwijt in 2 weken. Ik merk ook dat het hardlopen beter gaat door het regelmatige sporten en afvallen. Mijn buurvrouw moet eerder stoppen dan ik omdat ze buiten adem is of last heeft van zijsteken terwijl ik dan nog wel een eindje door had gekund. Ik heb op het werk nog 2 weken om te bewijzen dat ik de baan aan kan. Na 2x een positieve tussenevaluatie kreeg ik vrijdag ineens te horen van collega's wat er allemaal nog niet goed gaat. Ik heb het gevoel dat ze mij er nu uit willen werken. Dat ik moet opletten wat ik zeg en doe. Ik ging niet met een fijn gevoel naar huis. Ik moet net doen of ik het niet erg vind maar ondertussen..... Meer dan mijn best kan ik niet doen en dan moeten we maar zien over 2 weken wat de leidinggevenden zullen beslissen. Duimen jullie voor mij? We zijn vanmorgen naar mijn zus gefietst en Jada heeft fijn met haar nichtjes gespeeld. Vanmiddag heeft ze in de tuin gespeeld. We hebben lekker van het mooie weer genoten. Wat hebben jullie gedaan?
Ambon, We zetten haar vooral op het potje voor en na het slapen gaan We gaan morgen er wat actiever mee bezig want Manlief doet met me mee, dus ga zo even kijken of ik er nog wat tips voor kan vinden hoe groot is jada nu?? Verder..... Gister een gezellige dag gehad, en Ninthe is ook heerlijk verwend echt heel raar dat ze nu 1 jaar is..... van baby naar dreumes we hadden aan een deel van de visite cadeau bonnen van de intertoYs gevraagd om een driewieler te kopen Ninthe vind hem helemaal leuk!!
Miffy, ik heb geen idee. Volgende maand moeten we naar het cb toe voor de BMR vaccinatie. Ze past goed in maat 74. Broekjes met maat 80 kan ze ook aan maar die zijn vaak veel te wijd. Ik moet alles strakker maken voor haar. Hoe lang is Ninthe dan? Leuk hoor die 3-wieler. Jada heeft die van ons gekregen voor haar verjaardag. Mijn man en Jada gingen vanmiddag weer met zijn 2en oppad. Jada vindt het geweldig. Hij heeft me wel een foto gestuurd. Zodra ik die op de computer heb zet ik hem hier ook even neer.
Ambon, wij moeten morgen weer heen, dus dan plaats ik het even, met 11maand was ze 7225gr en 69cm dus ben benieuwd we zitten nu tussen 68 en 74 in sommige 68 is te klein maar veel 74 nog te groot
miffy, dat heeft ze goed gedaan de laatste maand. Hier zitten we in een fase dat ze bijna alleen nog maar melk wilt drinken. En nog steeds tegen alles papa zeggen . Komt vanzelf wel weer goed denk ik. Hier nog een foto van gisteren toen ik aan het werk was en manlief met dochter op pad ging: Bekijk bijlage 323362 En deze is van Jada met haar loopauto: Bekijk bijlage 323363
Ja ben echt super blij dat ze zo lekker gegroeid is (eindelijk) ooooh wil ze niet zoveel eten??? dat is wel lastig en herkenbaar, Ninthe zegt ook bijna constant Papa, maar gelukkig wijst ze soms wel naar mij en zegt dan Mama Oooooooh wat een schatje is Jada toch!!! loopt ze ook vooruit op de auto??? Ninthe toetert alleen maar
Nog van harte gefeliciteerd Miffy, wat een mooie driewieler zeg. Gaat het nog steeds goed met het potje? Wat vervelend op je werk Ambon, hoe gaat het nu? Lijkt me ook raar om dat ineens te horen terwijl eerst alles positief was. We hebben hier even wat slechte nachten gehad, steeds om 05.00 wakker. Gaat nu weer 1 nacht goed dus vannacht hopelijk ook. Tessa is de maat 74 al aardig door en nu al rustig op maat 80 over. Broekjes wat lengte betreft wordt van noppies maat 74 toch al weer te kort. Tessa is nu steeds mee bezig met staan en Bah zeggen kan ze ook erg goed . En bij het zwaaien horen we nu steeds dada (wij zeggen daar altijd dagdag bij). Zijn jullie nog verwend met Moederdag?
Wilko, als Tessa nu al naar maat 80 gaat zou ik van Noppies 86 doen omdat die vaak wat kleiner vallen. Jada zit nog in maat 74 , maar qua lengte kan ze broekje maat 80 aan. Alleen in de breedte zit het veel te wijd. Ik moet de elastieken op zijn strakst vastzetten. Dat zwaaien is erg leuk hè? Jada lacht en zwaait naar iedereen . Mensen zwaaien dan ook wel terug naar haar. Kijkt Tessa ook naar Teletubbies? Daar zwaaien ze ook vaak. Hoe heeft ze vannacht geslapen? Misschien een groeispurt of komen er tandjes aan? Miffy, zie hieronder. Hoi meiden, ik was erg druk met Jada. Ze heeft last van hoektandjes of kiezen die eraan komen. Ze had sinds vrijdagavond koorts 39.2 en 's morgens zakte het wel weer maar 's avonds was het weer hoog. Ze was hangerig, wou niks eten en huilde constant. Heb zetpillen gegeven, chamodent en dentinox. 's nachts slapen was een drama tot we haar bij ons lieten slapen. Dat ging een stuk beter. Ze werd pas zondag weer een beetje de oude. Helaas zie ik nog niks nieuws in haar mondje. Ze gaat met haar loopauto alle kanten op in huis, zelfs achteruit. Ze krijgt de klep open en stopt er dan wat in en vervolgens haalt ze het er weer uit. Ze begint er ook achter te lopen maar dat gaat soms wat te snel. Maar los staan doet ze nog niet. In de box draait ze zich wel om maar houdt zich nog wel vast aan de rand. Vrijdag waren we nog naar de Primark in Almere geweest. Man, wat was het daar druk.... We hebben beneden niks bekeken, ik kon er niet doorkomen met de buggy. Zijn dus naar de kinderafdeling gegaan. Heb er leuke dingen gekocht voor Jada. Leggings, korte broekjes, rompertjes, jurkje, 2 setjes t-shirt + korte broek, zwempakje, zomerschoentjes en een haarbandje voor maar 45 euro!! Dat is toch wel heel goedkoop. Alles in maat 80 meegenomen omdat ik niet wist hoe de maat viel. Vandaag gepast en de kleren zitten goed. Gelukkig maar want we zijn niet van plan om er weer gauw heen te gaan. Er zijn te lange wachtrijen voor de paskamers, kleren op de grond. Voor Jada wou ik kijken of het goede kwaliteit is. Zijn jullie er al een keer geweest? Voor moederdag heb ik een foto van haar gekregen en parfum. Helaas nog geen zelfgemaakte knutsels. Komt de komende jaren vast wel. As. donderdag heb ik het evaluatiegesprek op mijn werk. Ik weet niet of ik kan blijven. Ik heb het gevoel dat mijn collega die mij ingewerkt heeft mij eruit wilt werken omdat ze zelf in financiele problemen zit en 1 à 2 dagen extra moet werken per week. Ik vind het erg spannend!!
Wilko, Potje gaat nog steeds hetzelfde, 50% van de keren is plas en de rest niet, maaar ze doet wel der best voor een plasje dus ze zal het vast snel door hebben wat word Tessa al groot!! Ambon, hier hebben we het ongeveer net zo!! verhoging, huilerig, aanhankelijk, maar zowiezo ook 2tandjes die doorkomen, Wat leuk dat ze op de loopauto alle kanten op gaat, ninthe loopt er wel mee, zelf met 1 handje los inmiddels maar erop doet ze niet zoveel, Ja toeteren!! ik ben 1x bij de primark in almere geweest maar toen zat Ninthe nog in 68 dus vond de kleren te baby achtig daar, en we hadden ook al ontzettend veel, maaar inderdaad erg druk!!! Volgens mij is Ninthe wel echt kleiner als Tessa en Jada Ze zit nu grotendeel in 74 maar eigenlijk is alles nog te lang/wijd hoor, en we hebben ook nog steeds 68 er tussen, en zelf hier en daar een grote 62 hihi
miffy, ik heb geen idee hoe lang en zwaar Jada is. 5 juni moeten we naar het cb toe. Krijgt ze gelijk BMR vaccinatie. Volgens mij is dat niet zo'n leuke prik? Kunnen ze veel bijwerkingen van krijgen?!?!?! Ik heb maat 68 allemaal naar zolder gedaan. Heb nu genoeg in maat 74 en 80 liggen. Als Ninthe 67cm is zou ik nog even wachten met 74 aantrekken. Alleen een krappe/kleine 74 zou ik dan doen. Voor de rest groeit ze er vanzelf naartoe.
oooh ik heb de tussenstand in me handtekening niet bijgewerkt hihih inmiddels is ze 70 cm En natuurlijk duim ik voor je!!!
miffy, ik kan helaas niet blijven bij cardiologie. Heb er nu ook wel vrede mee. Ik kan nog tot na de zomervakantie blijven en dan ga ik weer terug naar de invalpool. Ik ga binnenkort vragen aan de vrouw die over de pool gaat of ik ergens al 1 dagje per week kan werken om te kijken hoe het bij een andere afdeling eraan toe gaat. Ik moest mij woensdag weer wegen. Ben nu 5,5 kg kwijt in 4 weken. Ben er erg blij mee. Heb nu weer een maatje kleiner van kleren. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij gaan vanmiddag naar Leeuwarden voor de verjaardag van mijn broertje. Morgen naar de dierentuin in Emmen als het mooi weer is.