Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ooooh jammer ambon :(
    Veel plezier dit weekend!!!

Ik moet vandaag en morgen werken
    Maandag gaan we naar me schoonvader en daar heb ik eigenlijk geen zin in
    Maarja hoort erbij hihi

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hey dames!!

Vanochtend voor mijn verjaardag naar de dierentuingeweest (Aqua zoo), Zo heerlijk genoten van Ninthe!! ze kan zo lief OOEEHH!!! zeggen als ze wat leuks ziet, wijst ook heel gericht naar diertjes en snapt ook waar ik naar wijs (had het nog niet zo goed door hihihi) echt zo gaaf!!!!
    en en en, mijn schoonzus belde vanmiddag op, Ze verwachtend begin december een 2e kindje en tot nu alles gezond!!! (vorige x bleek er een genafwijking te zijn en is de zwangerschap beëindigd)
    ook minder leuk nieuws gekregn, maar dat vergeten we eventjes tot morgen ;)

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ooooh voor mijn verjaardag heb ik van manlief een tattoo gekregen
    die hebben we gister laten zetten
    hierbij het resultaat ;)

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Wat leuk dat jullie naar de dierentuin zijn geweest. Wij waren zondag geweest en Jada was keek ook haar ogen uit. Ze begon te roepen/schreeuwen naar de dieren hahahaha. Ze vond het prachtig!!
    Wat een mooie tatoo heb je gekregen. Was dat een grote wens van je?

Leuk dat je tante wordt!! Hopelijk wordt dit wel een goede zwangerschap. Hoeveel weken is ze nu zwanger?

5. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    #3185 wilko, 28 mei 2013
    Laatst bewerkt: 28 mei 2013
    Wat is het hier rustig :D
    Ik ben ook weer even niet geweest, reden zal ik zo wel neerzetten.

Wat bijzonder dat je een tattoo hebt laten zetten, lijkt me ook best pijnlijk of niet?

@ Ambon,
    wat balen dat je het niet bent geworden. Wel op zich fijn dat je wel op dezelfde locatie kan blijven werken toch? Dan heb je in ieder geval geen 'gaten' ook. Maar wel steeds weer onzekerheid.
    Tessa kijkt nog bijna geen tv, dud van Teletubies heeft ze dat niet :D. We laten haar nu wel af en toe even kijken, maar echt de aandacht heeft ze er ook niet voor.

Het staan gaat met Tessa nu erg snel, probeert ook al wat pasjes te zetten als ze tegen de bank geleund staat.

Ze hebben vorige week een plekje bij me weggehaald dat ze niet helemaal vertrouwden, dat wordt nu onderzocht, maar dan schrik je toch wel even.

We hebben vandaag foto's gemaakt voor de uitnodigingen van Tessa haar verjaardag. Nu dus nog even de kaartjes maken. We hebben haar in een zwembadje gezet met allemaal ballonnen, dat vond ze wel lachen.

Van de week had ik nog gedroomd dat we een zwangerschapstest hadden gedaan en weer zwanger waren, dat was even schrikken :D. Gelukkig een droom. Mijn man zou al wel graag willen maar ik ben er echt nog niet aan toe. Hij zei heel lief, je zag er ook zo mooi uit toen je zwanger was :D

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi Wilko, inderdaad rustig hier. Ik vind het ook wel jammer dat xxCriien, Maayke, Niqi, Zomer en de rest niet meer meeschrijven. Ik vond het wel erg leuk en fijn om verhalen van ze te lezen

Ik doe hier de tv aan op NL3 en zet haar dan in de kinderstoel de zodat ze fruit kan eten. Ze vindt de afleveringen van Woezel&Pip en De wielen van de bus ook erg leuk. Deze haal ik van youtube af.

Wat leuk dat ze al wat pasjes probeert te zetten. Het gaat zo snel allemaal hè?

Oei, ik hoop dat het plekje toch goedaardig is. Krijg je deze week de uitslag ervan?

Lijkt mij een leuke verjaardagskaart worden met zo'n foto van Tessa erop. Gaan jullie het groots vieren deze 1e verjaardag?

Wie weet wordt je droom nog wel werkelijkheid. Het hoeft natuurlijk niet dit jaar te zijn. Wij willen nog wel een half jaar wachten, hopelijk heb ik dan wat meer zekerheid qua werk.

Fijne avond nog dames!!

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wilko,
    wanneer krijg je de uitslag?? lijkt me inderdaad eventjes spannend!!
    Tessa haar verjaardag komt nu ook dichtbij, wat leuk!!
    Ik droomde het laatst ook, kwam tot de ontdekking dat ik zelf overtijd was, getest maar hartstikke negatief, half uur later kwam mijn ongi hihi

Hier verder weinig nieuws,
    geen leuke verjaardag gehad, druk weekend, maandag school
    en lekker van het weer genoten

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, hè heb je geen leuke verjaardag gehad? Hoezo niet dan?
    Jullie waren toch naar de dierentuin geweest?

Ik heb gisteren en vandaag gewerkt, helaas niet kunnen genieten van het mooie weer. Morgen en donderdag vrij, maar het weer wordt weer slechter helaas.

9. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal!

Er word minder actief geschreven he soms! Ook ik ben er de laatste maanden niet erg actief ik.

Wat worden alle kids alweer groot he! Linde is ook alweer 1 en hebben een leuke dag gehad! Ze begint nu met lopen, met vallen en opstaan!

Ook verwachten we een tweede, gisteren positieve test! 2e ronde. Dus redelijk snel weer! Bij Linde 3e ronde.

Al meer mensen bezig voor een tweede?

@abon, toevallig, wij waren de 18e ook in de dierentuin.! Ik kom oorspronkelijk uit Emmen, en mijn ouders etc wonen er nog, en hebben een dierentuin Abonnement gekregen van mijn ouders! We gaan a.s weekend weer heen!

Groetjes!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ambon,
    lang verhaal, veel gebeurd, vooral teleurgesteld
    volgend jaar beter!!

Zomer,
    Allereerst gefeliciteerd met linde!!
    en natuurlijk met je zwangerschap!!
    wat super leuk zeg!!!

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    zomer, nog gefeliciteerd met Linde. Wat leuk dat ze ook begint met lopen.
    En wat geweldig dat je gisteren een positieve test had. Dat was zeker weer een wauw gevoel? Zo snel al!! Gefeliciteerd. Ik wens je een fijne zwangerschap toe.
    Zoals ik had geschreven willen wij nog wel een half jaar wachten. Hopelijk heb ik dan meer zekerheid qua werk. Ik heb nu een 0-uren contract en ik wil graag een vast aantal uren op papier hebben voor financiele zekerheid.

Grappig dat wij op dezelfde dag in de dierentuin waren. Wij gaan deze zondag of volgende week zondag naar de Apenheul toe. Ik heb 2 kaartjes die tot 14 juni geldig zijn. Helaas hebben wij nog maar een paar mooie lentedagen gehad en veel kou en regen.

Houd je ons op de hoogte van je zwangerschap en Linde? Lijkt mij erg leuk.

Miffy, jammer van die teleurstelling. Hopen dat het volgend jaar wel leuk zal zijn.
    Welke schoentjes heb jij toen uiteindelijk gekocht voor Ninthe?
    Ik heb vandaag Hush puppie voor Jada gehaald, maat 18. Ze heeft kleine, smalle voetjes.

Jada zit hier volop in de 13maanden sprong. Last van verlatingsangst, slecht slapen overdag en 's nachts, de grenzen uittesten, enz. Maar ook verder ontwikkelen met boekjes lezen en veel praten. Waarschijnlijk dat ze daardoor ook onrustig is met slapen.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ambon,
    hier ook kleine en smalle voetjes,
    uiteindelijk via Vanharen.nl schoentjes van elaphant maat 17 gekocht
    zijn nog wel iets aan de grote kant, maar kom vanzelf wel goed

hier ook last van de sprong pfff
    begin zelf ziek te worden dus word er wel eens gek van hihihi

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    deze sprong is erg pittig net als mijn meisje.
    Gisteren heeft ze overdag maar 30 minuten geslapen. Vannacht van 00.30 tot 4 uur heeft ze gewoeld, gehuild en gekrijst tot 4 uur. Ze is druk bezig met dingen ontdekken en zich verder te ontwikkelen en moet dat 's nachts natuurlijk verwerken. Ook zitten er nog steeds die hoektandjes en/of kiezen aan te komen maar dat duurt heel lang. Ze is erg onrustig en heeft last van verlatingsangst. Haar oortjes zien er goed uit zei de ha.
    Ik hoop dat deze fase gauw voorbij is voordat we echte zombies gaan worden hahaha. We moeten onze koppie op het werk er ook bijhouden.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Heel herkenbaar ambon!!
    wij hebben precies hetzelfde,
    Ninthe ligt af en toe snacht te kreunen en te doen om vervolgens hysterish wakker te worden
    ze heeft ook opeen frustratie uitspattingen waar je U tegen zegt
    erg vermoeiend!! ik doe op het moment haast geen oog dicht aangezien ik een verstandskies heb die doorkomt en ziek aan het worden ben, loop er echt als een half gare bij hihihi

15. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Zomer,
    van harte gefeliciteerd met Linde en natuurlijk met de zwangerschap. Hoe voel je je?

@ Ambon,
    Tessa begint nu wel meer interesse voor de tv te hebben. En als er liedjes worden gezongen gaat ze helemaal swingen, erg schattig om te zien.
    We hopen ook dat die droom uit gaat komen in de toekomst, maar ik droomde wel heel écht' Tessa was even oud als ze nu ook is. Maar ook geen idee waarom ik teste want was gewoon ongesteld geweest, het was heel vaag :D. Maar een half jaar lijkt ons ook nog een mooie periode om te wachten. Veel langer denk ik niet omdat het bij Tessa ook even duurde voor we zwanger waren. Ik zou aan de andere kant nu ook wel erg graag willen maar weet gewoon dat dat nu nog niet verstandig is.
    We vieren de verjaardag van Tessa niet super groot, een bbq met familie en kenissen 17 volwassenen en 6 kinderen. Omdat ik me na de geboorte ook niet echt lekker voelde wil ik de eerste verjaardag wel goed vieren. De dag zelf gaan we naar een dierentuin, waarschijnlijk Artis. En de zaterdag erna hebben we de bbq. Ik heb de vlaggetjes al af voor haar verjaardag, zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen.

@ Miffy,
    Nog van harte gefeliciteerd et je verjaardag, jammer dat je geen leuke dag hebt gehad.

Hysterisch wakker worden hebben jullie dus ook last van. Hier ook een paar nachten al, en heel erg vroeg wakker worden en daarna niet meer naar bed willen. Vandaag was het gelukkig 'pas' zes uur. Maar tussen de middag heeft ze redelijk geslapen, 1,5 uur, lang voor haar. Maar vind het wel moeilijk om haar rustig en weer in bed te krijgen als ze zo wakker wordt.

We zijn nu bij een ander zwembad naar babyzwemmen geweest omdat hier in de buurt steeds minder lessen worden gegeven. Was ook erg leuk en daarna zijn we nog even van de glijbaan geweest, dat vond Tessa wel erg leuk. Onze stoere meid.

Naast bah kan ze nu ook baba tegen mijn man zeggen. Mama begint ook aardig te komen.

Ze vind het alleen nog lastig om van staan weer te gaan zitten, dus dan is het even huilen.

De uitslag was trouwens goed gelukkig. Maar ze vertrouwden het echt niet dus ben blij dat ik het heb laten weghalen en onderzoeken. Nu hebben we de zekerheid dat het goed was. Vandaag zijn de hechtingen er ook uitgehaald.

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    het is hier echt rustig :(

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #3197 ambonmanise, 8 jun 2013
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
    hoi allemaal, hoe is het met jullie?

miffy, ben je nog ziek geworden van die verstandskies?
    Hoe is het nu met Ninthe met slapen?
    Ben je nog bezig met haar zindelijk proberen te maken? Hoe heb je dit aangepakt? Meteen alle keren op het potje ipv een luier?
    Ik heb een boekje van de bieb gehaald: zindelijk maken is kinderspel. Die ga ik even lezen om te kijken wat een fijne manier zal zijn.

wilko, ik ben benieuwd hoe de vlaggetjes geworden zijn. Was het veel werk?
    Een bbq met haar verjaardag is een leuk idee. Heb je al een leuk kado uitgezocht om haar te geven?
    Ik vind dat praten ook erg leuk om te horen. Ze krijgen steeds meer brabbels :).

@all: vorige week zaterdag hadden we verjaardag van mijn oma. Ze is 83 geworden. Ik heb haar een canvasdoek met portretfoto van Jada gegeven. Ze vond het geweldig, ze liet het met trots aan iedereen zien.
    Zondag zijn we naar de Apenheul gegaan. Daar was ik nog nooit geweest. Wat is dat een leuk park voor kinderen. Jada heeft het geweldig gehad, ze was niet bang voor die kleine aapjes die op haar kinderwagen sprongen. Ze wou ze wel pakken en ze maakte een kusgeluidje erbij. Na afloop bij het souvenirswinkeltje een knuffelaap gekocht. Ze is er helemaal wild van. Ze geeft hem steeds kusjes en ze praat tegen het aapje. Heel leuk!!

Woensdag met haar naar het cb geweest voor de prikjes. 1 voor de BMR (bof/mazelen/rode hond), hier kan ze een week na het prikje goed ziek van worden. En een prikje gekregen tegen hersenvliesontsteking. Hier heeft ze geen last van gehad.
    Ze is nu 71,9 cm en ze weegt 7,8 kg. Ze is sinds 15 maart maar 400 gram aangekomen. Ze is van de -2 lijn naar de -2,5 lijn gegaan. Ze moet nu minder melk drinken zodat ze niet zo vol zit en meer kan eten. De arts zei dat ze van melk niet meer groeit, alleen vol zit. Ze vindt rijstwafels lekker maar is veel te gezond, nu moet ze af en toe ontbijtkoek met beetje boter eten. Maar ze is er nog geen fan van.
    Als ze 's nachts wakker wordt omdat ze dorst heeft, mag ze alleen water of melk met water. Over 2 maanden moeten wij terugkomen om te kijken of ze wat meer gegroeid is.
    Het lijkt wel of ze begrepen heeft wat de arts gezegd heeft. We zijn gelijk begonnen met melk te minderen en dit gaat erg goed. Ze eet nu ook een 1/2e boterham ipv een kwart boterham. En ze wil ook wel weer pap eten 's morgens ipv een fles melk.

Moeten jullie ook weer binnenkort naar het cb?

Oja, het slapen gaat hier ook weer goed. Ze heeft een ondertandje gekregen. Hier heeft ze veel last van gehad.
    Overdag blijft ze 's morgens vaak wakker en gaat ze na het middageten slapen. Vaak 1,5 uur en daarna 's avonds weer tussen 19 en 20 uur.

Nog een fijn weekend allemaal!!

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wilko,
    fijn dat de uitslag goed was!!
    En wat leuk dat tessa nu ook gaat staan enz!!

Ambon,
    verstandkies is er inmiddels uit!!! zat een dikke ontsteking en is er via een spoedafspraak uitgehaald en heb antibiotica erbij gekregen ivm de ontsteking
    Het potje, we zijn eerst begonnen met na en voor het slapen op het potje, ook een poosje elke uur gedaan (dan kan ze ook droog blijven) maar hebben het nu op een laag pitje omdat Ninthe erg onrustig is
    Ze word in de avond 1x en in de nacht 1x wakker, ik moet der dan echt uit bed halen, even knuffelen en dan erweer in, maar vorige week werd ze haast elke uur wakker:(
    Ze heeft ook last van "driftbuien" en gooit steeds als ze boos is der hoofd opeens naar achter (lijkt wel op overstrekken) dus pffff ;)

CB, wij zijn donderdag extra geweest omdat ik een vraagje had over de vaccinatie,
    ze was in 1 maand 0.5 cm gegroeid en 50gr afgevallen.....
    ze woog nu precies 7500gr

19. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Hoihoi,

@ Miffy, hoe gaat het nu? Nog last van je kies? Wat vervelend dat het slapen nu even minder gaat, hopelijk gaat dat snel beter.

@ Ambon, Leuk he de Apenheul, we zonen er aardig dicht bij en zijn twee jaar terug pas voor het eerst geweest. Wat leuk dat ze zoveel brabbelt, erg gezellig lijkt me.
    Hoe gaat het nu met eten? Vind ze brood ook niet lekker dan? Of krijgt ze het gewoon echt niet op? Wij proberen ook altijd wel veel soorten beleg (wel gewoon kaas, smeerkaar, ham, appelstroop enz. geen hagelslag pindakaas of wat dan ook) en er gaan in de middag zo wel twee boterhammen in. Maar neem aan dat je dat vast al geprobeerd hebt.

even een kort berichtje, wij morgen morgen naar het bureau, ik ben erg benieuwd. Verwacht dat ze al wel over de 9 kilo zit. Inmiddels gaat Tessa ook al kleine pasjes zetten, mooi om te zien.
    Tessa slaapt sinds twee dagen gelukkig weer wat beter. Vanmorgen ben ik voor het eerst weer van mijn eigen wekker wakker geworden :D.

20. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Even een foto nog van 5 mei, recenter heb ik nog even niet bij de bestanden staan. Ik zal snel een foto van de slinger plaatsen.
    We hebben voor de verjaardag van Tessa
    - Nijntje verstoppertje,
    - loopwagentje (waar ze op kan zitten)
    - duplo

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina