Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #3201 ambonmanise, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
    miffy, ik heb het boekje gelezen en het was heel heldere en makkelijke taal.
    Stap 1: kies een vast moment op de dag de 1e dagen dat je begint. En kies een geschikt moment dat het goed uitkomt om ermee bezig te zijn zodat het routine wordt.

Ik zette haar na het avondeten erop met een boekje erbij om te ontspannen en het werkt goed.

We gaan het rustig aan doen. Binnenkort na het ontbijt op het potje zetten.

Ik heb het idee dat ze er ook wel aan toe is omdat ze haar luier vaak wegtrekt bij het verschonen.

2. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Hierbij nog een foto van de slinger

Bijgevoegde bestanden:

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ambon,
    had ze al wat gedaan??
    wij zijn het eten en drinken aan het omgooien, en willen daar ook potje momenten in gaan plannen
    normaal hadden we altijd een fles/tuitbeker voor ninthe die ze kon pakken wanneer ze wil en willen nu vaste momenten doen
    eerst eten en daarna drinken in de hoop dat ze dan wat meer/beter eet en daarmee hopelijk meer groeit
    het potje, ja het is leuk dat ze het kan en doet maar is natuurlijk geen prioriteit op deze leeftijd hihihi

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat leuk!!!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wilko, wat is Tessa groot geworden!! Leuke slinger heb je gemaakt.
    Jada is denk ik niet zo gek op brood. Ik doe nu tussen de middag de laptop aan met woezel en pip filmpjes en dan eet ze zo een 1/2e boterham op.

Miffy, ik ben ook begonnen met vaste momenten van eten en drinken. Ze accepteert het nu wel. Vorig jaar kreeg ze eten en drinken op verzoek. Nu krijgt ze 'smorgens een bord pap met evt. beetje melk in fles, dan fruit met roosvicée, dan boterham met beetje melk, 's middags fruit of koekje met drinken en dan avondeten met toetje en dan nog een flesje melk. Ze mag maar 300cc van de arts van het cb en dat gaat volgens mij prima. Met deze vaste momenten is het wel handig om haar straks zindelijk te maken hahaha!! Maar inderdaad ook hier eerst eten geven, daarna pas drinken.
    Was Ninthe ook met haar groeilijntje aan het afbuigen?

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hoe bedoel je die 300cc?? aan zuivel/opvolgmelk of totaal vocht???
    en wij willen ongeveer hetzelfde, alleen is ochtend koekje en middag fruit
    en ja ze was nu in een maand weer 50gr afgevallen, dus dat lijntje buigt wel af
    zal hem zo even bijvoegen

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Bij cb zit ze helemaal onder het gekleurde stukje....

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, 300cc aan melk per dag.

Dit staat in de mail die ik vandaag heb ontvangen van de arts vh cb:

De beste keus, als jullie aan een kant en klare pap van Nestlé denken, is de variant ‘Pyjama papje Ontbijt’ op basis van groeimelk. Een goed alternatief is een kunstmelkvoeding voor de leeftijd van 12+ maanden (bijv. Nutrilon 4 Dreumesmelk) met Bambix 8 granen pap. Verder zou ik dus willen adviseren om de melkinname per dag daarnaast te beperken tot 300 ml per dag. Gezien het gewicht van Jada heeft een kunstmelkvoeding voor de leeftijd van 12+ maanden daarbij de voorkeur boven gewone halfvolle melk, omdat het volwaardiger is en wat meer calorieën heeft.

Ze mag van hem ook niet vaak rijstwafels eten omdat daar geen calorieen inzit. Is wel jammer voor Jada want die vindt ze erg lekker.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ja dat zeiden ze bij ons ook al, naja ze krijgt hem toch echt hoor!!
    ga dat kind niet iets weigeren waar ze zo gek op is
    maaar hier inderdaad ook nog opvolgmelk, vind het geen goed idee om normale melk te geven

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik geef haar in elk, geval wel kant en klare pap waar je alleen water aan hoeft toe te voegen. Ipv rijstwafel, moet ze nu ontbijtkoek met beetje boter eten maar.ze vindt het nog niet lekker. Na 2 kleine hapjes stopt ze ermee.

Dat onrustige snachts hebben wij ook gehad. Was hier verlatingsangst.
    Deze week slaapt ze goed. Van 20 - 6 uur. Ze is wel een lichte slaper, we moeten op onze tenen lopen anders wordt ze wakker en.zit ze.gelijk rechtop in bed.

Gisterenavond heb ik mij weer gewogen, ben nu 9,6 kg kwijt en 5% vet. Nog 1 week ertegen aan en dan vanaf volgende week het aantal calorieën opbouwen. Dat zal een week of 5/6 duren.

Fijne dag allemaal!!

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Dames,
    ik heb leuk nieuws!!!
    ikke ben zwanger :D
    net vanochtend getest :D

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy, wat leuk nieuws!!
    Ik wist niet dat je alweer bezig was voor een 2e. Ik dacht dat je nog even wou wachten. In ieder geval van harte gefeliciteerd.

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik gebruik al een tijdje niks meer met het idee we zien wel wat er gebeurt,
    aangezien we het met ninthe ook niet zo snel verwacht hadden ivm endometriose en pcos
    dus we dachten, agh we zien het wel, maar dus sneller als verwacht :D

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ah zo. Wat een verrassing dan voor jullie!! En dat net voor vaderdag hahaha ;).
    Ik hoop dat alles goed mag gaan.
    Ga je het ook al snel aan je familie vertellen of wacht je daar nog even mee?

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    We gaan het maandag aan mijn ouders vertellen
    En rein ze ouders weten we nog niet

16. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Ik kwam weer even snel meelezen en zie super goed nieuws voorbij komen, VAN HARTE GEFELICITEERD Miffy. Wat een leuk nieuws.

Wat fijn dat jullie ook weer een goede week met slapen hebben gehad Ambon.
    Welk boekje hebben jullie voor het zindelijk maken gehaald? Ik wil daar nu nog niet mee beginnen maar al wel wat inlezen.

Ik dacht dat er bij Tessa al tandjes aan zaten te komen doordat ze laatst zo slecht sliep. Ja hoor. Ze had er nog steeds 2 maar nu opeens drie die er al heel iets doorkomen en 1 die ook hard op weg is, alle vier boven.
    We zijn ook druk bezig voor haar verjaardag. Gisteren nog even een leuk kroontje van Vilt gemaakt.

Hoe was jullie Vaderdag?

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #3217 ambonmanise, 17 jun 2013
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
    miffy, hoe reageerden jouw ouders op het grote nieuws?
    Merk je zelf al weer iets van je zwangerschap?

Wilko, het boek heet: zindelijk maken is kinderspel. Geschreven door Debby Mendelsohn.
    Je leest er zo door heen en er staat een stappenplan in.
    Ik wou ook alvast inlezen maar Jada liet ook vaak merken dat ze de luier niet graag omwou door het bij het verschonen steeds weg te trekken enz.
    Ze gaat er nu elke avond na het avondeten erop en dit gaat goed. Morgen wil ik ook beginnen na het ontbijt.

Wat fijn dat jullie nu weten waar het slechte slapen vandaan komt. Hier hadden wij last van verlatingsangst. Maar ook bij tandjes of niet lekker zijn hebben wij slechte nachten hier.

Heb je een foto van het kroontje gemaakt?

Wij hebben niks bijzonders gedaan met vaderdag, zijn naar het bos geweest. Mijn man heeft een tatoo gekregen van een krokodil op zijn arm.

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi meiden,

We hebben ons goed vermaakt de afgelopen dagen met het mooie weer. Ze verkent de hele tuin en klimpt op het ligbed en heeft in haar zwembadje gespeeld. Daarvoor even pootje baden haha.
    Vandaag haar loopkar buiten gezet en ze heeft er heel veel lol mee gehad. Op en neer door de tuin en later achter in het steegje.

Bekijk bijlage 332804 Bekijk bijlage 332806

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, hoe is het met je?!?!

Deel Deze Pagina