@ Sar; Ik zei het toch! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat super fijn! Ondanks het verbouwen enz. is het dan toch raak! Ik ben mega blij voor je!!! @ Sunnyke; ook voor jou een hele lichte gefeliciteerd!! Test dinsdag (of eerder) maar haha.. Ik wil het ook echt weten hoor @ Snukkie; Volgens mij is het idd zo als je er mee bezig bent dat je van alles voelt.. Maar het kan natuurlijk raak zijn he! Over 5 dagen kun je testen @Ambonmanise; Hoe zijn je 1e werkdagen verlopen?? Beter dan verwacht? je wordt eigenlijk in het diepe gegooid.. Kan ook een hele positieve uitwerking hebben; je zit er zo in! @Naatje; Wat fijn dat je bijna de sleutel van jullie huis krijgen!! Een eigen stekkie met hopelijk gauw een kleine erbij! Ik ben van het weekend lekker een nachtje naar Leersum geweest. Ik heb niets anders gedaan dan gegeten, geslapen en gedronken! heerlijk.. Vandaag moet ik naar de verpleegkundige en arts ass. Volgens mij is dit soort intake en gaan ze bespreken hoe de controles en het vervolg van mijn zwangerschap eruit zal zien.. Ik heb de afgelopen 2 dagen wel flink wat buikpijn/steken zonder bloedverlies gehad dus ik ga vragen of ze even een echo kunnen doen (ik hoop het) en anders sowieso deze week nog.. Ergens ben ik toch nog bang dat ik een mk kan krijgen (ik zit immers nog in mijn 12 weken). Maar mijn vriend is ervan overtuigd dat het absoluut geen miskraam meer wordt.. Hij zegt: er is al zoveel gebeurd in je lichaam, anders was hij/zij wel gegaan.. Daar houd ik me maar aan vast! Ik moet pas om 15.00 in het zkh zijn... Fijne (herfstachtige) dag allemaal!!
hallo meiden, Ik snap het niet meer hoor.....voelde ik de afgelopen dagen van alles.....voel ik nu helemaal niets meer....pffff jemig.....wat doet mijn lijf toch allemaal.......hoeveel dagen van tevoren testen juillie in het algemeen? ik ben nu in zo'n bui dat ik vanavond al wil testen, maar ik weet ook bijna zeker dat het op niets uit gaat lopen . Dus nog even afwachten.....nog een paar nachtjes slapen!
Hoi meiden! @Sar: gefeliciteerd meid!!!!! Heerlijk gevoel he! Ik heb mij dus ook niet kunnen inhouden, en er nog een testje tegenaan gegooid.... en er kwam een tweede streepje Ik heb normaal gezien wel pas morgen mijn NOD denk ik. Nu zit ik er wel mee dat ik zo'n ongikrampjes heb en ook wel een heeeel klein beetje bruinverlies, dus vrees er wel voor dat ik misschien toch ongi word (of vmk krijg). Reden waarom ik dat denk, is omdat ik in mijn eerste ZS vanaf 6 weken opeens bruinige afscheiding kreeg, en dat bleek toen dus een MK te zijn... Al maar goed dat ik toevallig morgen die afspraak bij de HA heb Liefs, Sunnyke
Sar, van harte gefeliciteerd!!! Was je man erbij toen je ging testen? Hoe voel je je nu? Geniet ervan!
@Mayke: hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Mocht je nog een echo? Ik hoop dat je een beetje bent opgeknapt van het uitje naar Leersum. Voor de rest rustig aan blijven doen. Het is voor het goede doel! @Snukkie: vervelend hè dat je niet even naar binnen kan gluren om te kijken wat er allemaal gebeurt. Je kan 4 dagen voor NOD al een test doen. Ik vind dat als je wacht tot je NOD je al vroeg genoeg bent, de kans op een vroege miskraam is wel groter als je eerder test dan je NOD. Ik wil dit keer proberen te wachten met een test als ik een week na mijn NOD nog niet ongesteld ben. Vorige keer heb ik 3x getest en allemaal negatief en op dag 37 werd ik ongesteld! @Sunnyke: ik heb gehoord dat vrouwen die zwanger zijn ook wel tussendoor bruin/bloed verlies kunnen hebben. Misschien mag je bij de huisarts nog een x testen? Ik zit nu op dag 28 en op dag 15 had ik een positieve ovulatietest, volgens mij is dan mijn NOD op dag 30 (dag 16 ovu + 14 dagen later)? Dat betekent dat ik nog 2 dagen moet wachten. Ik had mijn banner op dag 31 gezet, want dat is het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden. Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met mijn temperatuur. Die is nog hoog op dit moment. Wie van jullie houdt ook de temperatuur in de gaten? Fijne (werk)dag vandaag! Het is al beter weer dan gisteren
Goedemorgen meiden! @Sar; gefeliciteerd! @Ambonmanise; ik hou ook mijn temperatuur in de gaten! Vorige cyclus niet vanaf het begin begonnen, maar nu dus wel Maar met mijn lange cyclus (als ik uitga van de vorige 2), mag ik nog wel even doortempen haha! Heb even jouw temperatuurkaartje gekeken en dat ziet er goed uit! Het blijft inderdaad allemaal hoog, hopen dat dat doorzet Afgelopen week een goed gesprek gehad met mijn vriend. Mijn vriend en ik schelen zo'n 6 jaar waardoor ik eerder in de fase zit van 'zwanger worden'. Hij had altijd gezegd dat als we een eigen huisje hadden dat we dan lekker ons eigen leventje kunnen leiden en kunnen beginnen aan ons gezin. Maar ik merkte dat hij er gewoon veel minder mee bezig was dan ik en daardoor had ik het gevoel dat het bij hem zo nog best een jaartje door kon gaan, en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Dus heb hem aangegeven dat ik er heel erg mee zat omdat de kinderwens bij mij al van jongs af aan erg sterk was (ben nu 29,5). Nu zijn we er samen over eens geworden dat we september/oktober (3e week van september krijgen we de sleutel) gaan proberen om zwanger te worden, me so happy!! Heb bij de Etos al van die pillen gekocht (Zwanger worden) zodat ik alvast goed voorbereid de nieuwe fase in ga. Hoop dat daardoor mijn cyclus ook 'normaal' wordt anders heb ik nog altijd Teunisbloemolie-pillen. Slikken jullie ook pillen? Fijne dag iedereen!
Naatje, hoe lang waren jouw vorige cyclussen dan? Wat fijn voor je dat je vriend het begrijpt en het met je wilt proberen. Betekent dat nu dat jullie weer beschermd gaan vrijen of wordt het dan een ongelukje? Want ik neem aan dat je voor september nog wel gaat vrijen met elkaar!!! Ik gebruik de capsule van Axium, multi extra vrouw. Daar zit alles in wat een vrouw nodig heeft en ook foliumzuur 400mcg en teunisbloemolie 460mcg. Daarnaast slik ik ook visoliecapsules van Puur Mama. Zitten die ook in Zwanger worden van de Etos of moet je bij die tabletten ook de visoliecapsules ernaast blijven slikken?
@Snukkie; wat raar dat je lichaam zo doet.. Anders testen! Succes!! @Sunnyke; Toch ook een beetje gefeliciteerd!! Ik snap je ongerustheid heel goed.. Besef wel; dat ongesteldheids gevoel heb ik ook de eerste 9 weken gehad.... Dat hoort erbij.. Dat bruinige afscheidings verlies kan ook het innestelen zijn! Succes bij de dokter!! @Ambonmanise; dan kun je in principe zaterdag al testen toch?! Of als je toch van 37 dagen uit gaat de week erop zaterdag! Ik ben benieuwd! Heb je al wel een gevoel? @ Naatje; Wat goed dat je dat besproken hebt met je vriend.. Nu weet hij ook waar jij aan toe bent en hij dus automatisch ook! Wat een lekker gevoel dat je nu bewust gaat beginnen voor een kindje! Ikzelf ben begonnen met alleen foliumzuur te slikken op het moment dat ik gestopt ben met de pil. Ik had gewoon kruidvat merk.. Toen ik zwanger was ben ik van VSM puur mama gaan slikken. Daar zitten alle vitaminen en foliumzuur in. Gewone vitaminen zijn niet goed als je zwanger bent omdat daar een teveel aan vitamine a in zit.. Je vriend is jonger zie ik! Bij ons is het net andersom.. Ik ben 24 en mijn vriend is 38! Hebben nu 4,5 jaar iets.. In feite ben ik ouder dan mijn leeftijd en mijn vriend wat jonger! We vullen elkaar goed aan en hebben geen problemen met het leeftijdsverschil! @ Iedereen; sorry voor de late reactie! Het was gisteren allemaal goed in het zkh. Eerst naar de verpleegkundige geweest en ik kreeg uitleg. Het is wel fijn want ik mag gewoon als ik bijv. tussendoor het hartje wil horen haar bellen en naar haar toe komen. (natuurlijk wel met afspraak). Of als ik adviezen wil, dan mag je gewoon komen.. Ik heb zelf een dopler van vrienden gekregen maar ik weet niet of ik die wel wil gebruiken. Wat als je nu een keer het hartje niet kan horen dan ben je gelijk in paniek?! Hoe kijken jullie daar tegenaan? Daarna naar arts.ass. Ik kreeg een echo en ze stonden er versteld van hoe beweeglijk die kleine was. Haha. Mijn vriend en ik moesten er gewoon van lachen.. Hij was van boven naar beneden aan het gaan en aan het draaien en de voetjes en handjes gingen alle kanten op! Tsja; karakter van de ouders, nu al! Ik gaf aan regelmatig steken te hebben in mijn onderbuik/schaambeen en daarom hebben ze urine getest. Ik blijk een fikse blaasontsteking te hebben.. Tsja, het voelt anders schijnbaar als je zwanger bent en ik ben heel gevoelig voor blaasontstekingen dus ik sta er niet van te kijken. Nu een kuurtje.. Mijn vriend wil toch een nekplooi meting doen.. Ik wilde dit niet maar ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat als blijkt dat er een verhoogde kans is ik ook de vruchtwaterpunctie test doe omdat ik niet in onzekerheid wil zitten. En ja daar zitten ook consequenties aan vast.. Dus.. Over anderhalve week weer een echo voor nekplooi meting. En over 4 weken terug naar de gyn! Fijne (werk)dag allemaal!
Mijn cyclus sinds ik gestopt ben met de pil waren; 32- 32 - 40 - 41 (zie mijn handtekening). Nu weet ik dat er meiden zijn met een nóg langere cyclus, maar voor mezelf vind ik dit al te lang dus hopen dat het wat meer regelmaat krijgt. Over 'beschermd vrijen' gesproken; sinds dat ik gestopt ben met de pil, hebben we maar een enkele keer veilig gevreeën. Had al eerder verteld dat mijn vriend ongeveer wist wanneer mijn 'vruchtbare' periode zou zijn en dan was het altijd 'voor de zingen de kerk uit' zeg maar... Maarjah ik weet zelf niet eens wanneer mijn eisprong is vandaar dat ik nu elke dag temp. Bij de Teunisbloemolie met extra vitamine B6 (van de Etos) staat dat het een regelmatige menstruatie ondersteunt en dat het helpt bij wisselende stemmingen. Bij de Multi Zwanger Worden (van de Etos) zit ook een stof in dat helpt je cyclus normaal te laten verlopen vandaar dat ik nog even wacht met de teunisbloemolie (grote pillen joh ). Op het doosje kan ik geen info vinden over visoliecapsules. Heb uberhaupt (nog) niets gelezen over visoliecapsules Waar dienen die precies voor?
Ik ga zondag testen denk ik....wanneer wil jij gaan testen dan, want onze banner staat wel ongeveer gelijk toch?? Gisteren mijn vriend erbij gehaald en gevraagd mijn (.) (.) te bekijken en hij vond ze echt wel anders.....pfff..... jemig ik wist niet dat zwanger worden zoveel stress en onzekerheid kon geven...
naatje, sorry was ik vergeten. Ik kan helaas niet alles onthouden wat er allemaal geschreven wordt, daarom probeer ik ook altijd zo snel mogelijk te reageren. Dit staat op het doosje van de visoliecapsules van puur mama: VSM puur Mama visolie capsules bevorderen een goede groei en ontwikkeling van je baby én dragen bij aan het behoud van jouw gezondheid. Toepassing: VSM puur Mama visolie capsules is speciaal bedoeld voor als je zwanger wilt worden, zwanger bent, en voor de periode na de bevalling. Het omega-3 DHA vetzuur is een belangrijke bouwsteen voor je baby, zowel tijdens de zwangerschap als in de eerste maanden na de geboorte. Daarnaast draagt het omega-3 DHA vetzuur bij aan het behoud van jouw gezondheid en goede gemoedstoestand na de bevalling. Vóór de zwangerschap is het zinvol om de hoeveelheid omega-3 DHA vetzuren in je lichaam aan te vullen. Tijdens de zwangerschap draagt het omega-3 DHA vetzuur bij aan de ontwikkeling van het zenuwstelsel, de hersenen en het gezichtsvermogen van je baby. Ook leg je een goede basis voor de maanden na de geboorte. In de periode na de bevalling ondersteunt het omega-3 DHA vetzuur in de moedermelk je groeiende baby. Bovendien ondersteunt omega-3 DHA vetzuur jouw goede gemoedstoestand. Het is van belang om vóór, tijdens en na de zwangerschap voldoende van het omega-3 DHA vetzuur in te nemen via de voeding. VSM puur Mama visolie capsules voorziet jou en je baby ter aanvulling hierop van een goede hoeveelheid omega-3 DHA vetzuren. Samenstelling Visolie concentraat (43% DHA), visgelatine, glycerol, water, antioxidant (vitamine E). Per capsule: geconcentreerde visolie met minimaal 300 mg DHA en minimaal 61 mg EPA omega-3 vetzuren. VSM puur Mama visolie capsules bevat geen suiker, gist, gluten of lactose en is gegarandeerd gecontroleerd op PCBs, dioxinen en andere verontreinigingen. Dosering en gebruiksaanwijzing 1 Maal daags 1 capsule met water innemen, bij voorkeur vlak voor of tijdens de maaltijd. Indien je je in de ochtend niet lekker voelt, neem dan de capsule bij de avondmaaltijd in. Bij voorkeur de capsules niet stukkauwen, maar heel doorslikken. Je kunt VSM puur Mama visolie capsules al gebruiken vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie. Wij adviseren tenminste een maand voordat je zwanger wilt worden te beginnen, om zo de hoeveelheid omega-3 DHA vetzuren in je lichaam aan te vullen. Voor aanvulling van de hoeveelheid foliumzuur en andere vitamines en mineralen in je lichaam, kun je naast VSM puur Mama visolie capsules ook VSM puur Mama zwangerschapsvitamines gebruiken. Het is raadzaam de aanbevolen dosering niet te overschrijden. Prijs 14,95 (30 st) Ik hoop dat je nu wat meer weet. Zitten er bij die van Etos Zwanger worden geen teunisbloemolie in?
Snukkie, ik wil proberen een week te wachten. Ik heb nog wel 3 zw.testen in huis, maar ik vind het zonde en teleurstellend om elke x te gaan testen en dan een paar dagen later ongesteld te worden. Maayke: ik voel me goed, heb alleen een opgezette buik en beetje moe. Maar die vermoeidheid kan ook komen doordat ik weer ben begonnen te werken. Je moet er weer even in komen en mijn collega-secretaresses hebben nu vakantie dus alles komt op mij neer. Maar het ging goed vonden mijn collega's, ze gaven mij een compliment gisteren toen ik naar huis ging. Vandaag ben ik vrij en dan nog 2 dagen werken. Ik heb geen zin om in huis bezig te gaan, we hebben van het weekend nog een grote schoonmaak gehouden. Ik ga zo maar eens naar de kapper, supermarkt om eten te halen voor vanavond en maar eens op zoek naar een kraamcadeau voor mijn zus. Zij is eind augustus uitgerekend en weet wel wat het wordt maar wilt het niet zeggen.
@Ambonmanise; Dat klopt die visolie tabletten. Ik heb ze vanaf het begin niet geslikt, had me er ook niet in verdiept. Paar weken geleden voor het eerst wel dus zit toch in twijfel of ik ze nog zal halen.. In principe is het hersenstelsel al aangelegd bij de kleine maar volgens mij heeft het alsnog wel baat. >Wat denk jij. Wat fijn te horen dat je complimenten kreeg van je collega's. Je zag best op tegen het werken nu toch omdat je alleen was en een beetje in het diepe werd gegooid.. Maar het gaat je aardig goed af gelukkig.. Je zit er dan ook zo in;! Moeilijk he als je lichaam van alles zegt maar je weet dat je het aan andere dingen kunt weiden! Over een weekje testen.. Ik ben benieuwd! Hoop dat 't raak is. @ Snukkie; ik ben benieuwd zondag! Ik duim mee voor jullie allemaal!!
@mayke wat fijn dat die steken in de buik niets ergs beteken en heb je er nu een kuurtje voor! en fijn dat het goed gaat met de baby @ambonmanise ik wist niet dat vsm ze van de puur mama lijn heeft ik heb ze gewoon van de action is volgens mij hetzelfde alleen zit er geen antioxidant in maar volgens de HA kon ik deze ook gewoon gebruiken ik eet namelijk nooit vis dus mijn HA stond erop dat ik die dingen ging slikken al voor de kinderwens
@Miffy; dank je wel. Denk dat ik de puur mama met visolie ook nog maar ga slikken. Ik eet nl heel weinig vis. Zo eens in de 3 weken. Vind het niet heel lekker... Als Het nog nut heeft dan....
@mayke: die visolie capsules zijn goed voor je zwanger wordt, tijdens en na je zwangerschap. In de tekst kun je lezen waar het allemaal goed voor is. Ik zal ze wel gaan gebruiken, ook al eet ik 2 x per week vis. Het kan nooit kwaad voor jou en je kleintje.
ik heb als kraamcadeau voor mijn zus alvast een rode varkenspaarpot gekocht en een ding waar ze de handjes en voetjes in het gips kunnen afdrukken en een leuke romper. Allemaal bij Prenatal. Ik was er nog nooit binnengeweest voor een kraamcadeau maar ze hebben er leuke spullen. Ik belde mijn zus gisteren op maar haar mobiel stond uit en dat heeft ze nooit. Ze was ook niet thuis. Ik dacht: straks zijn de weeen al begonnen en is ze naar het ziekenhuis toe. Maar ik ben nog niet gebeld, dus het zal nog wel niet zover zijn. Spannend!!!
wanneer is ze uitgerekend??? mijn schoonzus was maandag uitgerekend toen zijn de weeen ook begonnen maar het zet helaas niet door dit word dag 4 met weeen voor haar hopelijk zet het snel door en mogen wij een neefje of nichtje erbij hebben