Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Snukkie: gefeliciteerd en geniet ervan!

@ Ambonmanise: hoop voor je dat je temperatuur hoog blijft en dat je zwanger bent. Knap van je dat je kan wachten met testen! Maar kan me het wel goed voorstellen na de teleurstellingen van de vorige maand.
    Dat trekkerige gevoel bij het opstaan en bukken kan duiden op een zwangerschap ;) (bandenpijn?). Hoop het voor je!!

@ Miffy: hopelijk komt je nichtje of neefje snel. Ongelofelijk dat het zo lang kan duren...heftig hoor!

@ Mayke: wat fijn dat je vriend nu vakantie heeft. Kunnen jullie lekker met zijn 2-en gaan genieten! Goed van je dat je zoveel mogelijk rust neemt en afwisselt. Hoop zo voor je dat die ellendige hematoom snel verdwijnt! Veel plezier vanavond bij je zus!

Ik hoop vanaf nu weer wat actiever met jullie mee te kunnen kletsen. Afgelopen week was mijn laatste vakantieweek en ben maar heel weinig thuis geweest. Nu het 'gewone' leventje weer begint zal ik ook weer (wat vaker) internetten en wat actiever bezig zijn met ZP.
    Dit weekend heb ik - als het goed is - mijn eisprong (ik verwacht morgen..). Ik heb er toch maar voor gekozen om deze keer geen ovulatietesten te gebruiken, aangezien ik tot nu toe vrij regelmatige cyclussen heb. Ik heb sinds een paar dagen wel al een aantal 'klachtjes' die kunnen wijzen op een aankomende eisprong.
    En iets wat ik nog niet eerder heb gehad sinds ik gestopt ben met de pil: obstipatie (ben wel wat gewend maar deze keer is het echt heel erg en pijnlijk...) :(. Gisterochtend heb ik 3 laxeerpillen in 1 keer genomen, maar helaas zonder enig resultaat. Zo erg heb ik het nog nooit gehad geloof ik.... Kan dit komen door hormonale veranderingen?? Ik kan het anders niet verklaren...

Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik heb een naar achter gekantelde baarmoeder. Vroeger werd er gezegd dat je dan moeilijker zwanger kon raken, maar inmiddels is dat, geloof ik, achterhaald. Zou een bepaald standje of op welke manier je ligt na afloop in dit geval nog uit kunnen maken om sneller zwanger te worden, denken jullie? Ik heb zelf het idee dat mijn baarmoedermond vrij schuin ligt (tegen de blaaskant aan) en ben nu 'bang' dat wanneer ik na afloop op mijn rug lig de zaadjes niet goed bij de baarmoedermond kunnen komen. Of is dat een hele gekke gedachte??

2. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Ja eigenlijk vanaf het begin voelde ik me anders, maar omdat de klachten niet altijd aanwezig waren, begon ik aan mezelf te twijfelen....
    Maar mijn "klachten" zijn:
    *In het begin onrustig en het gevoel dat je hart soms overslaat....ook had ik de behoefte om eens goed door te zuchten, gewoon onrustig in mij lijf
    *steekjes en een zeurend ongi gevoel maar dan minder dan echt ongi
    *mijn borsten worden meestal een week voor de ongi pijnlijk, maar dat is nu helemaal niet zo, wel gevoelig maar niet gespannen
    *aderen die door mij tepelhof lopen, zelfs mijn vriend elke avond laten kijken en dan zeggen.....zie jij het nu ook? Vriend: ja kweenie, misschien? Dus ja veel twijfel wel of niet....Hij vond wel dat mijn Tepels donkerder waren en mijn borsten voller dan normaal.
    *vorige week heel de dag een gevoel van autoziek zijn, ook draaierig, maar dat was maar een dag en dan dacht ik meteen; ik beeld het me weer in....
    *een dag had ik de hele dag hoofdpijn, heb ik eigenlijk alleen als ik ongi ben, dus die was ook vreemd
    *andere afscheiding, veel transparanter dan normaal
    *o ja en last van maagzuur, heb ik anders nooit!

Waar heb jij last van dan?

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Goedemorgen allemaal,

Niqi, fijn dat je er weer bent. Het weer was helaas niet zo mooi maar ik hoop dat je van je vakantie hebt genoten.
    Wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt. Ik heb de ovulatietesten wel gebruikt en had een dikke positieve test op dag 15.
    Jammer dat die laxeerpillen niet geholpen hebben. Drink je verder wel genoeg water en eet je vezelrijke voeding? Dat zou wel beter zijn voor de ontlasting. Ik heb daar geen last van gehad toen ik stopte met de pil, alleen een opgezette buik.

Hoe ben je erachter gekomen dat je baarmoeder naar achter gekanteld is? Ik heb daar nog nooit van gehoord en kan dus geen antwoord geven op je vraag. Ik hoop dat iemand anders het weet.

Snukkie: wat veel klachten zeg! Je hebt het goed in de gaten gehouden...

Mijn klachten:
    Ik had gisteren steken/kramp links van mijn navel. Vooral bij het opstaan en bukken. Nu niet meer zo als gisteren. Alleen nog beetje last onder mijn linkerborst. Geen idee wat het is.:(

Vandaag is mijn NOD als ik van een gemiddelde van 31 dagen uitga. Ik zit vandaag op dag 32. En nog geen bloed te zien!!!
    Mijn temperatuur is nog hoog, 36.8. Hetzelfde als gisteren!:D

Ik wacht met testen tot vrijdag. Dan ben ik weer een dagje vrij en kan ik 'smorgens testen als ik niet eerder ongi ga worden. Vorige maand was dat op dag 37.

Jammer dat het slecht weer is, wij gaan maar dvd's kijken. Wat gaan jullie doen?

Fijne zondag allemaal! :)

4. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @Niqi; ik weet helaas niets af van een gekantelde baarmoeder en of daar bepaalde standjes voor zijn zodat je 'makkelijker' zwanger kan worden.

@ambonmanise; nu begint het wel heel spannend te worden! Echt knap van je dat je nog wacht met testen, maar dat is inderdaad het beste om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Hopen dat je menstruatie nog wegblijft en dat je temperatuur lekker hoog blijft ;)

Hier is het ook slecht weer, maar we blijven niet thuis :) Wij gaan even naar mijn oma en oom toe. Ben daar al een tijdje niet meer geweest en aangezien we komende vrijdag 3 weken met vakantie gaan, nu maar even op visite. Neem ik gelijk even wat lekkere zelfgemaakte namu-namu (Molukse pasteitjes, die ken jij vast wel ambonmanise ;)) mee. Dat wordt weer smullen geblazen!

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @niqi
    ooooh wat vervelend zeg die obstipatie,
    daar zul je vast veel last hebben!!!
    ik hoop voor je dat het snel weggaat

@ambonmanise
    ooooh het word wel spannend nu ;)
    ik duim voor je!!!

@naatje
    wat is namu-namu??
    klinkt lekker!!

6. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Miffy, ik post later vandaag wel even een fotootje ;) haha! Het is inderdaad heerlijk!

7. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Niqi79; Wat rot dat je obstipatie hebt.. Mocht het met de laxeerpillen niet lukken dan kun je altijd langs je ha gaan voor bijv. movicolon te vragen. Lactulose is ook nog een optie maar dat is meer voor als je ontlasting hard is en het pijnlijk is.

@Ambonmanise; Die steek rondom je navel dat heb ik ook gehad toen ik zwanger was........ Ik hoop het echt voor je dat het raak is! Nog een aantal dagen wachten!!:)

@Naatje; klinkt lekker, ik ken ze niet maar het klinkt idd heerlijk! Geniet ervan!

het is idd rot weer.. Wij hebben al lekker de openhaard aan gedaan en gaan zo een dvdtje kijken.. Straks lekker mosselen eten! Tsja, je moet iets he... Fijne zondag!!

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @naatje: wat goed dt je dat kan maken. Heb je het recept voor mij of doe je precies hetzelfde bij pasteitjes? Maak je veel Indische hapjes? Ik maak zelf wel pisang goreng en pasteitjes maar nog geen namu namu. Ben jij van Indische afkomst of je manlief? Mijn man komt uit de Molukken, ik ben een blanda. Krijg je vaak wel mooie kinderen van :D:D:D.

Veel plezier iedereen!!

Hieronder afbeelding van namu namu:

9. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambonmanise: Fijn dat je temperatuur hoog blijft! Zal voor je duimen dat je zwanger bent!
    Wij hebben nog zeker wel van de vrije dagen genoten ondanks het herfstachtige weer.
    Een paar jaar geleden heb ik een echo gehad omdat ik veel last had van buikpijn. Toen heeft de gyneacoloog op de echo gezien dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt.

Ik let eigenlijk altijd wel goed op mijn voeding omdat ik hele gevoelige darmen heb. Afgelopen week heb ik gezond gegeten, dus daar kan het haast niet aan liggen. Misschien heeft wel met de omschakeling van de vakantiemodus naar de werkmodus te maken haha!

@ Mayke: Ik heb gisteravond en vanochtend Macrogol en elektrolyten ingenomen, maar helaas nog steeds geen resultaat. Ook dulcolax pillen werken voor geen meter (normaal gesproken juist wel). Mocht het morgen nog steeds zo zijn dan ga ik even langs huisarts. Bij ons in de familie zijn er veel mensen met darmziektes (colitus ulcerosa en chrohn) dus altijd wel belangrijk om goed in de gaten te houden...

Wat gezellig dat jullie een open haard hebben. Zo knus!!!
    Hmm, ga je mosselen eten? Lekkerrrr!! Smakelijk alvast!

@ Naatje: lekker namu namu!!! Jij ook alvast smakelijk eten!

Iedereen een hele fijne zondag nog!!

10. Linana

Linana Niet meer actief

hallo allemaal!!

Ik ben al zo lang niet op het forum geweest. Helaas heb ik het ontzettend druk de laatste paar weken, maar ik hoop dat ik de komende tijd weer wat vaker kan meelezen/posten!

Ik lees dat een heleboel nog bezig zijn met zwanger worden en dat het ook een heleboel al gelukt is :D Gefeliciteerd :D:D
    En voor de meiden die nu in de testperiodes zitten: Ik duim voor jullie!!!!!

Ik ben ook in april gestopt, precies 28 dagen erna ongesteld geworden en gelijk de eerste ronde was het raak, ik ben nu 12,5 week zwanger.
    Ik merk er alleen helemaal niks van. Ik heb ongeveer 2 weken een opgeblazen buik, lichte misselijkheid en geen trek in voedsel gehad, maar nu is alles weg. Mijn buik lijkt zelfs platter te worden ipv dikker, maar de baby beweegt volop (laatste keer bij vk gezien) en ligt precies op schema qua groei, dus alles zal wel goed zijn haha.

Dit was even een hele korte update, ik hoop echt vanaf nu wat vaker mee te kunnen lezen en te posten, want zo'n vent is hartstikke leuk, maar ook die begrijpt lang niet alles :D

Liefs!!!

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @linana
    Gefeliciteerd!!
    wat fijn dat het zo snel raak was!!!
    ben jaloers op je!!!

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Linana, wat mooi dat je direct zwanger was en dat alles goed gaat met de kleine. Ik hoop je gauw te kunnen volgen. :)

13. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @ambonmanise; ik heb wel een recept voor je. Die pm ik je later vandaag en anders morgen nog wel even... Ik maak ook wel eens pisang goreng, appel goreng, sponscake, appelcake maar dat was het wel zo'n beetje hoor! Oja, soms ook roti kukus haha!

Ik ben zelf Moluks en mijn vriend is een belanda ;) En klopt! Halfbloedjes zijn altijd mooie mensen haha!

@Linana; gefeliciteerd! Wat is dat bij jou snel gegaan joh!

@iedereen; in de bijlage een foto van mijn zelfgemaakte namu-namu.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @naatje
    ziet er goed uit!!!

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Niqi79; jeej heftig zeg.. Maar idd goed om het in de gaten te houden! Lijkt me wel zo belangrijk. Rot dat het allemaal niet werkt opeens terwijl dat normaal wel is. Sterkte ermee en succes je 1e werkdag!

@ Linana; Leuk dat je er weer bent! Wij zijn ong even lang zwanger zie ik.. Ik heb ook weinig last van kwaaltjes e.d. Ik ben een tijdje 's avonds misselij k geweest maar dat was het wel. Nu ik de 12 weken nader merk ik ook echt dat het minder wordt maar dat is normaal zeggen ze!
    Een fijne zwangerschap toe gewenst!

Iedereen die vandaag weer moet werken; werk ze! Iedereen die vrij is; een fijne dag!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    goedemorgen dames
    ik heb vandaag nog lekker een dagje vrij :) dus ik ga lekker nog even in huis bezig
    verder zijn wij nog druk aan het wachten
    wachten op een neefje en nichtje en op mijn ei
    gisteravond is de tante van mijn schoonmoeder overleden waardoor iedereen verwacht dan neefje of nichtje sneller zal komen, dus ik ben benieuwd of het vandaag eindelijk zover mag zijn :D

17. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ambonmonise, wat leuk een prive berichtje van je te krijgen, en je me niet vergeten wat!

Een hele drukke tijd achter de rug, inmiddels 2,5 week geleden getrouwd, het was een geweldige dag, het gaat alleen zo snel voorbij, jammer genoeg!

Inmiddels in rond 4. De ronde hier voor, dacht ik dat ik zwanger was, had op de dag van de innestelling, wat bloed verloren, misselijk,zere borsten. Helaas werd ik na een cylcus van 38 dagen, ongesteld. Vond dit erg lang, maar komt mede denk ik, doordat ik erg zenuwachtig was, voor het trouwen,en het daarom op zich liet wachten.

Deze ronde weer met volle moed er tegen aan, alleen beginnen de weken wel langer te duren, als het niet lukt. (moet me eigenlijk schamen dat ik dit zeg, omdat ik nog maar in ronde 4 zit..)

Hoe is het hier verder met iedereen?

18. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Linana: gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Zomer123: nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Balen dat het de vorige ronde niet raak was. Hoop voor je dat je nu snel zwanger wordt!

Hier helaas ook (nog) niet zwanger, maar we zitten dan ook pas in de 2e ronde dat we echt gericht aan het klussen zijn... Maar toch...wil liever gisteren dan vandaag zwanger zijn...

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal,

Naatje bedankt voor je pb. Leuk dat jij Moluks bent en je vriend een belanda. Bij ons net andersom. Ben je af en toe ook al bezig met namen te verzinnen voor jongens en meisjes? Wil je hollandse namen of een beetje apart?

Mayke, heb je een beetje rustig aan gedaan het afgelopen weekend?

Miffy, is je huis aan kant? Je had er wel mooi weer bij. Volgens mij gaat het de goed kant op de komende dagen. Is je neefje of nichtje al geboren? Ik heb ook wel eens gehoord dat het dan sneller kan komen door een sterfgeval in de familie.

Zomer, wat leuk dat je er weer bent. Ik was je niet vergeten. Heb je een mooie trouwdag gehad? Voel je je anders nu je getrouwd bent? Ik had dat niet. Maar de laatste tijd komt de verliefdheid wel weer naar boven. Ik denk dat dat komt omdat we bezig zijn voor een kindje van ons.

Niqi, ik vind het ook moeilijk om geduldig te zijn. Maar ja, we hebben wel met een cyclus te maken hè? Mannen hebben daar geen last van.

Ik ben vandaag op dag 32 aanbeland (vorige maand cyclus van 37 dagen). Vanmorgen temperatuur gedaald van 36,8 naar 36,6. Maar nog geen bloed te bekennen. Ik hoop niet dat mijn ongi eraan komt. Ik wil graag de hoop houden zwanger te zijn en vrijdag een test te gaan doen.:)

Fijne avond allemaal!

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    het is hier weer fris en fruitig!!
    lekker de ramen schoon en keuken enz
    mijn vriend kwam thuis en zat van er is iets anders.....
    ik zeg ja je kan weer naar buiten kijken!!!

Deel Deze Pagina