Hallo allemaal! Mag ik mij ook bij jullie voegen? Ik ben 9 april gestopt met de pil. Wij gaan voor ons 1e kindje. Voor het eerst ongesteld geworden op 13 april, 10 mei en 7 juni weer. Heb dus gelijk een 28-daagse cyclus na 12 jaar de pil gebruikt te hebben. We zijn nu in ronde 3 en vorige maand wel roze slijmverlies gehad en een week later een heftige steek rechtsonder in mijn buik maar helaas toch ongesteld geworden. Vandaag ben ik begonnen met ovulatietest te doen. Ik heb die van Clearblue Digital, als er een verschijnt dan is het mijn vruchtbaarste dag en de dag erna staat in de handleiding. Vandaag helaas geen in beeld, aleen een leeg rondje. Hopelijk morgen beter. Ik weet nu niet wanneer ik moet beginnen met om de dag te klussen. Misschien ben ik al te laat? Als het goed is, is woensdag mijn eisprong. Heeft iemand hier een antwoord op? Ik hoop dat we allemaal zwanger mogen worden aankomende maand. Fijne avond nog!
@Suutje: ik sluit me aan bij het advies van Mayke1717. Je zou anders altijd nog kunnen overwegen om ovulatietesten te gebruiken, dan weet je in ieder geval of en wanneer je een eisprong hebt. @Ambonmanise: als je woensdag je eisprong hebt zou je dinsdag het meest vruchtbaar zijn. In dat geval denk ik niet dat je nu dan al te laat bent met klussen. Veel succes met de ovulatietest vandaag, hopelijk een in beeld. Ik ga zo ook een ovutestje doen, ben benieuwd... Fijn weekend allemaal!
Hai dames.. Ik zag dat ik veel berichten gepost had.. Had het ff niet door, dacht dat ik ze niet zag! Excuses.. Ik had afgelopen dinsdag ongi moeten worden maar ben het nu nog steeds niet.. Gisteren maar een test gehaald die ik zo dadelijk ga uitvoeren.... Zou het "een 1e vaderdag cadeau" zijn of toch nog een ontregelde cyclus??? Ik voel nl nog steeds niet.. Niet dat ik ongi wordt maar ook geen zwangerschapskwaaltjes........ Fingers crossed!!! Fijne zondag allemaal
@ Niqi 79; Ik ben er vaak ook op mijn werk mee bezig.. Soms bewust en soms onbewust!! Ík praat er dan ook regelmatig over met mijn partner en mijn dierbaren in mijn omgeving!! Geeft soms ook een soort van rust.. En ik denk dat we er allemaal wel mee bezig zijn ondanks dat sommige zeggen: je moet er niet teveel mee bezig zijn het komt wanneer het komt.. Hoe kan dat nou als je die wens hebt en hoopt dat je niet ongi wordt?!?!?!?
@Mayke1717, vind ik ook. Ik wil er niet te veel mee bezig zijn maar als je buiten op straat loopt en je ziet mensen achter de kinderwagen lopen dan wil ik dat ook zo graag! En we hebben nu ook een slag grotere auto gekocht mocht er gezinsuitbreiding komen. Je houdt er wel rekening mee en het zit wel in je hoofd de hele dag. Alleen als het op mijn werk heel druk is, denk ik er niet aan en dat is dan wel een goede afleiding. Vanmorgen heb ik weer een ovulatietest gedaan, helaas weer geen . Volgens de berekeningen moet ik woensdag mijn eisprong hebben dus het kan morgen ook nog! Ik wacht het rustig af! Met zo'n ovulatietest weet ik in elk geval of ik een eisprong heb en wanneer. Dat geeft wel een fijn gevoel. Fijne dag allemaal!
Pfff.. Ik word gek! Gisteren een test bij de DA gehaald.. Nu heb ik vanmorgen ochtendurine opgevangen, in de koelkast gezet en na 2 uur eruit gehaald (mijn partner was nog niet wakker dus moest zo). Op de bijsluiter stond min. 30 minuten op kamertemp. laten komen. Deze 40 min laten staan toen de test gedaan en warempel een heel dun fijn miniscuul 2e lijntje... Althans, als ik het goed in het licht houd. het is amper te zien zo dun!! Ben ik het nu wel of niet??????? Morgen maar ff 2 testen bij kruidvat halen en nog een keer doen.. Ditmaal zonder hem eerst in de koelkast te plaatsen.. Weten jullie of het uitmaakt dat het geen ochtend urine is?? Vlgs mij niet toch.. Maar dit is ook raar want ik kan niet uitsluiten dat ik het wel of juist niet ben..... Komt het door de lichtval of is het hormoon nog niet veel aanwezig??? @ Sar; jammer dat je ongi bent geworden...... Succes met de 3e ronde.. @ Ambonmonise; ik herken het precies wat je zegt!! Maar ergens lijkt mij dit een gezonde/logische reactie.. De een is er wat nuchterder onder dan de ander!!! Succes ladies
@mayke1717: het maakt niet zoveel uit welke urine je gebruikt, de testen doen het ook in de middag als je maar niet teveel drinkt. ik ben vandaag helaas ongesteld geworden weet wel meteen dat mijn cycles dus echt 32 dagen is inplaats van mijn oude en vertrouwde 28 ik had nog een vraag aan de dames met ovulatie testen: hoe werken die testen?? is het niet vervelend die testen steeds te moeten doen??
Hallo Miffy, Jammer dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk komende ronde is het wel raak. 's morgens als ik opsta moet ik toch altijd naar de wc, maar nu vang ik het op in een bekertje. Daarna doe ik even de stick erin (15 sec.) en dan de dop erop en 2 - 3 minuten neerleggen om te kijken of er een leeg rondje of een verschijnt. Ondertussen kan ik dan meteen tandenpoetsen, etc. Ik heb het vanmorgen voor de 4e x gedaan en helaas weer geen terwijl volgens mijn ovulatieticker ik nog 1 dag heb tot mijn ovulatie. Ik ben benieuwd. Gisteren had ik wel dikke, slijmerige afscheiding. Dat is toch ook een voorteken van ovulatie of niet? We blijven in elk geval doorgaan met klussen (om de dag) deze week en dan hopen dat het raak is. Schrijven jullie ook mee in de lijst van NOD 1 - 15 juli of 16 - 30 juli? Daar ontmoet je mensen die ook vaak dezelfde dingen meemaken. Misschien is dat ook wat voor jullie? Ik ga naar mijn werk. Fijne dag allemaal!
Das vervelend Miffy.. De volgende ronde dus maar...... En bedankt voor de tip!! @Ambonmanise.. Toch handig dus die ovulatie testen... Zo denk je dat je ovulatie bijna is maar hij geeft dat toch nog niet aan. Wat je beshrijft over je afscheiding is bij mij zelf wel herkenbaar... Succes met dippen elke ochtend en hopelijk heb je snel een .. Ik ben vandaag nog heerlijk een dagje vrij.. Maar voor jullie allen; werk ze!
Hallo ladies, Kon het niet laten om op mijn werk even snel op ZP te kijken (heb er gisteren helaas geen tijd meer voor gehad), dus hier even snel een berichtje @Mayke: wat spannend!! Bij ovulatietesten wordt aangeraden om geen ochtendurine te gebruiken, maar bij zwangerschapstesten maakt dat volgens mij niets uit. Hoop voor je dat er bij een nieuwe test een hele duidelijke teststreep te voorschijn komt!! Houd je ons op de hoogte ? @Sar en Miffy: balen dat jullie ongesteld zijn geworden. Op naar een volgende ronde met heel veel geluk en succes! @Ambonmanise: de afscheiding die je omschrijft kan inderdaad een teken van een (naderende) eisprong zijn. Ik sta nog niet in de NOD lijst van 1-15 juli, lijkt me wel leuk. Zal me er vanavond eens in gaan verdiepen! Ik heb afgelopen zaterdag en gisteren een ovutest (van Kruidvat) gedaan. Zaterdag verscheen er een heel vaag streepje in het testvenster. Gisteren was het streepje in het testvenster wel iets duidelijker te zien, maar het streepje in het controlevenster was een heel stuk lichter in vergelijking met die van zaterdag. Zou de 2e test dan niet helemaal goed zijn geweest? Ga vanavond nog maar een keer testen. Mocht het deze maand niets worden dan ga ik volgende maand de ovutesten van Clearblue kopen. Een is toch wel een stuk makkelijker te interpreteren dan die vage streepjes haha! Werk ze allemaal en/of geniet van je vrije dag!
Nou dames.. Ik heb vanmorgen een test gedaan en weer een of ander heeeeel licht vaag streepje. Je moet goed kijken wil je dit zien en die van gisteren is daarbij nog beter te zien! Ik heb echt geen zwangerschaps verschijnselen (soms wat misselijk maar dat kan ook tussen mijn oren zitten??) maar ook niet om ongi te worden.. Als ik het donderdag ben dan doe ik hem nogmaals.. Heb ik dan toch een ontregelde cyclus?? Moet ik anders als ik over 2 weken nog niet ongi ben naar de dokter gaan?? Of is dat overdreven? Ik zou nu 6 dagen over tijd zijn dan zou het toch zichtbaar moeten zijn? De test had ik bij kruidvat gehaald. 2 voor 5euro. Via internet gekeken en die zouden goed moeten zijn, of zou ik toch een clear bleu moeten halen?? Heeft iemand dit ook wel eens gehad?? Tips?? @ Niqi79.. Volgens mij maakt het lichtverschil in streepjes althans bij het controle venster niet heel veel uit. Iig bij de zwangerschapstesten. Bij de ovulatie testen weet ik het niet zeker.. Ik heb ze via sensitest via internet besteld, niet te duur en betrouwbaar. Meer mensen in mijn omgeving hebben die gebruikt.. Ik heb ze net aangeschaft maar nog niet gebruikt..
@mayke1717 een streepje is een streepje zeggen ze ...... maar als je meer zekerheid voor je zelf wilt kun je altijd die 2e test doen je geeft aan er 2 te hebben dus je hebt hem toch in huis ik duim voor je!!! hopelijk snel meer en leuk nieuws !!
@ Miffy; dat klopt wat je zegt maar beetje ongeloof speelt ook mee denk ik haha.. Net ass. van arts aan de lijn gehad en die zegt dat ik woensdag nog een test moet doen en is het streepje dan nog zo licht dan moet ik langs komen.. Is het streepje weg........ Dan ben ik misschien even zwanger geweest en heeft het niet door gezet..... Fingers crossed....
Hoi, Ik heb een tijdje geleden al een berichtje hier geplaatst. Wij zijn 16 april gestopt, ronde 2 zitten we nu! Mijn vriend is a.s zaterdag jarig, dus ik dacht vandaag, ik ga er een vroege zwangerschapstest tegen aan gooien, en ik hem ermee kan verrassen op zijn verjaardag...Helaas OMO wit!.... Ik had de vorige cyclus precies 14 dagen na mijn eisprong, mijn menstruatie. Ik heb nu 10 juni mijn eisprong gehad (getest met CB) en zal dan 24 juni ongesteld moeten worden...of niet! heb de hoop wel een beetje opgegeven! We trouwen eind juli, en word...als het net zoals de voorafgaande maanden is gegaan, 2 dagen voor ons trouwen ongesteld...OF niet...Wel erg vervelend! In mijn witte jurk! maar wil ook geen maand overslaan!..toch???
@Zomer123: misschien heb je toch nog net iets te vroeg getest en is er nog niet genoeg hCG aanwezig? Snap dat het moeilijk is maar heb nog even geduld tot je NOD, dan heb je misschien iets meer duidelijkheid. Hoop voor je dat het raak is!! @Mayke: ik zal voor duimen!!
Hai dames.. Nog steeds niets hier.. Heb alleen een erg sterk gevoel dat mijn cyclus nog aan het rommelen is en dat het verder niets is... Nog even wachten.. Ik wens iedereen een fijne werkdag!
Hoi meiden, Helaas vanmorgen weer geen en vandaag zou mijn ovulatie moeten zijn. Ik snap er niets meer van!!! Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat we voor de zekerheid deze week om de dag blijven klussen, je weet maar nooit. Misschien heb ik wel een hele korte ovulatie of op een andere dag dan in de berekeningen. Terwijl mijn menstruatie heel regelmatig is. Die klopt wel steeds met de calculator. Heeft iemand nog een idee waar mijn ovulatie kan zijn???
@Ambonmanise; Wat raar zeg.. Ik herken dit niet en zou dus ook niet weten hoe of wat! Wel vervelend voor je.. En slim om toch om de dag te klussen voor de zekerheid.. Hopelijk heb je snel toch een Succes
@ambonmanise Wat vervelend dat je geen krijgt zeg!! ik wil hem je wel geven maar die werkt niet zoals je zou willen helaas hopelijk komt hij morgen tevoorschijn @mayke1717 wat spannend zeg!! laat je morgen even weten wat de test zei?? ben heeeeeeel nieuwschierig