miffy, wat het zo erg met de ramen dan??? hier doet mijn man de ramen, binnen en buiten. Hij vindt het een leuke klus om te doen. heb ik geen moeite mee hoor!!
@ambonmanise nou ja een beetje wel eigenlijk er zatten wel 500 kattenpootjes op ofzo en buiten kwam er steeds maar niet van denk vandaag moet en zal het gebeuren!!!! ik had vandaag ook de gynocoloog gebeld over iets wat hij over mijn eiblaasjes had gezegd werd netjes binnen een half uur terug gebeld door de gynocoloog zelf en hij zei dat hij iets met mijn eiblaasjes had gezien wat kon duiden op pcos maar ik me geen zorgen moest maken zolang mijn cycles regelmatig bleef zoals het tot nu toe was en als ik wil dit altijd beter door gesproken kan worden, maar hij wel adviseert dit na de kijkoperatie te doen ivm eventuele bevindingen die dan nog gedaan kunnen worden hij zei ook eventueel doen we je nacontrole dan wat langer en bespreken we alles dan gewoon even door
@ Naatje; zie nu pas je foto's haha! Ze zien er goed uit! Mag je best een keer komen maken hoor! @ Miffy; Gecondoleerd met de tante van je schoonmoeder!! Is die kleine spruit nu inmiddels al op komen dagen?? Goed bezig geweest op je vrije dag! Jouw vriend ziet het tenminste nog als je iets in huis hebt gedaan, de mijne ziet dat niet hoor! Haha Wat fijn dat het contact goed is met je gyn. Wel geruststellend wat hij zegt en dat ze je zo goed de ruimte geven om dingen bespreekbaar te maken..... @ Zomer123; van harte gefeliciteerd met je huwelijk! Was het een overgetelijke dag zoals je had voorgesteld? Gaat snel voorbij he.. Ik snap wel wat je zegt hoor, ik heb het niet meegemaakt maar dat gevoel zou ik denk ik ook hebben! Succes deze ronde!! @Niqi79; Succes deze ronde! Hopelijk is het raak! @ Ambonmanise; hopelijk is het dalen van je temp snel voorbij en mag je vrijdag testen en komt er een knaltest uit!! Zoals al eerder gemeld door anderen; geen bloed geeft moed!! Ik duim mee met je.. Ik heb het rustig aan gedaan op de zaterdag avond van mijn zus na.. Althans ik heb daar ook gezeten op de bank en soms wat gelegen dus nog redelijk rustig.. Vandaag weer de halve dag op het zkh gezeten.. Vanmorgen rond 12.00 een bloeding gekregen. Het slijm hebben ze op kweek gezet. Schijnbaar een standaard protocol na zoveel bloedingen. Zo kijken ze of de bloedingen daadwerkelijk van de hematoom komen of miss van iets anders. Infectie ofzo. Ik krijg de uitslag nog hiervan.. Gelukkig was het met de baby allemaal goed.. Hij/zij bewoog weer super goed en het hartje klopte ook goed (helaas geen echo mee gekregen en vergeten te vragen)! De arts.ass zei ook: je hebt een hartstikke vitale zwangerschap buiten de hematoom. Ik zeg niet dat het niet kan maar ik ga steeds minder bang zijn dat ik nu nog een mk zou kunnen krijgen doordat de aanleg van het vruchtje niet goed zou zijn! We blijven hoop houden he...
@mayke mijn vriend ziet vaak wel dat er iets gebeurd is maar kan vaak niet bedenken wat wat vervelend dat je weer een bloeding hebt gehad!!!! word die hematoom nou ook kleiner als je weer bloed of valt dat tegen?? en ik ben nog steeds niet gerust op hoe en wat met de gynocoloog, maar vind het wel fijn dat ik een afspraak kan maken voor meer uitleg ben toch bang dat ik misschien wel pcos heb wat 1 van de symptomen is ook kaalheid (en dan niet per see op je hoofd) en ik heb zeer weinig haargroei wat ik altijd al vreemd vond en dat kan er dus ook van komen dus het blijft maar door mijn hoofd malen nu maarja nog een maand ongeveer en dan krijg ik een kijkoperatie en dan komt er vast meer duidelijkheid ga er namelijk niet vanuit dat het deze ronde raak zal zijn aangezien me vriend een dipje heeft en niet echt behoefte heeft aan "klussen" en ik volgens mij mijn eisprong al voel opkomen
@miffy; ik snap je ongerustheid. Wat vervelend zeg. Maar idd fijn dat je daar naartoe kunt voor meer uitleg. Dan kun je zelf ook vragen wat je wil.. Duurt nog lang dan een maand he. Wann ga je nu voor het gesprek naar de gyn? Ik vind het al knap dat je vriend iets ziet die van mij ziet het echt gewoon niet.. Haha. De hematoom word niet kleiner nee ondanks het bloed verlies.. Ik heb net weer n bloeding gehad! Gelukkig is alles met de baby goed. Hij bewoog weer erg goed. De arts. ass die ik nu had zei dat het goed is als ze zo beweeglijk zijn omdat vaak alle energie gaat naar het groeien van de baby en alles wat ze over hebben gaat naar bewegen.. Fijne gedachte.. Nu afgesproken dat ik alleen nog maar bel als ik bloedverlies met stolsels heb of flauw val. Kortom; als ik ook in gevaar ben.. Wel balen dus nu weer volledige platte rust..
@ Miffy: ik hoop voor je dat je geen PCOS of endometriose hebt!! Hopelijk kan de gyneacoloog snel uitsluitsel kan geven! Balen dat je vriend een klusdipje heeft, net nu je je eisprong voelt aankomen @ Mayke: wat vervelend dat je weer bloedingen hebt gehad . In ieder geval wel heel fijn dat je baby zo beweeglijk is! Een heel goed teken!! Hopelijk kan jouw gyn ook heel snel uitsluitsel geven!! Fijne avond alvast voor iedereen!
We hebben een hele mooie dag gehad! Ik voel me niet heel anders, we waren al 8 jaar bij elkaar, alleen nu ben ik Officieel de vrouw van! Hoe gaat het bij je? Met je temp? Nog niet ongesteld, Je maakt het wel spannend zeg!
ik hoop vooral dat ik het niet beide heb als het deze ronde niet raak ik krijg ik er snel duidelijkheid over want dan word ik 2weken na mijn menstruatie geopereerd dus dan moeten we een ronde overslaan ik heb hem gister gelukkig overgehaald om te "klussen" zag alleen net aan mijn banner dat vandaag mijn vruchbaarste dag zou zijn en ik dacht morgen dus morgen ochtend ofzo nog maar een keertje klussen
Miffy, wat is precies het verschil tussen PCOS en endometriose? Wel mooi dat de gyn. gelijk kan kijken wat er van binnen bij jou gebeurt. Gelukkig wou je vriend toch nog klussen, daar mannen ook vaak niet te beroerd voor hè? Maayke wat naar nou die bloedingen. Gelukkig dat alles goed is met de kleine en heel beweeglijk is. Hoop voor je dat je zwangerschap de komende maanden rustiger zal verlopen. Zomer mijn temp. is vandaag hetzelfde als gisteren. Nog geen bloed te bekennen. Wacht nog wel een paar dagen af. Kan vrijdag of zaterdag altijd nog gaan testen. Sorry dat ik niet zo snel heb gereageerd vandaag. Het is een gekkenhuis op het werk. Ik ben door de vakanties van collega's de enige secretaresse op 2 poliklinieken. Als ik op de ene vestiging werk, word ik gebeld door de andere of krijg mailtjes dat ik ook voor hen wat moet afhandelen. Is wel even pittig. Ik ga naar boven, nog even tv kijken en dan slapen. Goedenavond.
@ambonmanise het zijn 2 totaal verschillende dingen, endometriose = Endometriose is een chronische ziekte waarbij het weefsel dat normaal de binnenkant van de baarmoeder bekleedt (endometrium), groeit op plaatsen buiten de baarmoeder. pcos= PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak (kleine) cysten in de eierstokken aanwezig zijn. De afwijkingen worden waarschijnlijk veroorzaakt door, en of gaan gepaard met hormonale afwijkingen. Hierdoor ontwikkelen zich in de eierstokkenmeerdere cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren. Doordat de eisprong onregelmatig of geheel niet plaatsvindt zijn deze vrouwen verminderd vruchtbaar zoiets?? kan het anders ook niet uitleggen denk ik
Miffy, nu snap ik het. Ik hoop voor je dat je ze zien dat je geen van beide hebt. Hier was ik vanmorgen erg verbaasd, 3 dagen achter elkaar zelfde temp. en nog niet ongi geworden. Na het plassen dacht ik: zo, nu kan ik ook niet een testje doen. Waar dat nou zo ineens vandaan kwam? Ik begrijp het niet meer. Fijne (werk)dag allemaal!!
@ Ambonmanise: misschien neem je jezelf onbewust in bescherming tegen een teleurstelling? Wil je absolute zekerheid op het moment dat je gaat testen en wil je daarom (onbewust) nog even wachten? Dat je nog steeds dezelfde temperatuur hebt en niet ongesteld bent is in ieder geval een heel goed teken !!! Spannend hoor! Ik zal hier heel hard voor je duimen dat je zwanger bent!!!
@ambonmanise als iedereen voor mij hoopt, zoals ze hier doen zo lief, moet het vast goed komen!!! en ik ben het wel eens met niqi toch onbewust bang voor de uitslag waardoor je niet denk aan het testen kan altijd nog toch?? hier merk ik dat ik me eisprong vanacht/vanochtend had had flinke steken onder in mijn buik en aan de rechterkant (vorige maand links) en ik was vanochtend ook flink beroerd, misselijk en overgeven, dit had ik vorige maand ook eergister avond geklust en misschien vandaag nog een keer, dus hopen dat, dat genoeg is
@Ambonmanise; Jeej wat druk op je werk.. Maar goed dat wij vrouwen goed zijn in multitasken! Ik denk ook dat je je onbewust beschermd. Je wil niet weer een test doen en teleurgesteld worden, want dat doe je elke keer toch als hij negatief is. Ik hoop echt dat het raak is!! Het is morgen al vrijdag.. En dan wilde je testen!!!!!! IK DUIM VOOR JE!!!!! @ Miffy; fijn dat je je vriend nog zover hebt gekregen.. Ik zou nu zo snel mogelijk klussen want anders is je eisprong echt voorbij volgens mij.. Zeker als je hem vannacht vanmorgen hebt gevoeld.. Maar de zaadcelletjes blijven er fijn 72 uur zwemmen dus wie weet is het al raak............ Wel rot dat je telkens zo ziek wordt van je eisprong? Nooit eerder gehad??? @Niqi79; jij mag over een kleine 2 weken weer testen zie ik.. Nou leuker gezegd over 1,5 week!!! Ik hoop ook voor jou dat het raak is! Fijne (zomerse; eindelijk!!) avond dames!!
Zo wij zijn netterug van vakantie, dus zal zo eens een beetje gaan bijlezen hoe het nu met iedereen is. Eindelijk hebben wij maandag een positieve ovultietest gehad. Dat is hier al best wat. Eerste maanden geen testen gebruikt, toen wel maar na 10 testen was er nog niets en hebben we het even aangekeken, toen bleek ik dus een cyclus van 38 dagen te hebben gehad. Daarne was ik rond de verwachte eisprong in Nijmegen dus had het ook geen zin. En nu dus een positieve test op vakantie, dus we zijn gelijk aan het klussen geweest in de tent . De test was 15-08 positief dus nu weer afwachten.
@mayke het is pas de 2e keer dat ik er oplet, en opschrijf maar ben de hele dag nog misselijk geweest dit keer in totaal al 4x overgegeven en weet niet of dat er bij hoort achteraf heb ik wel vaker last gehad van mijn eisprong maar dacht ik er nooit bij na
Niqi en Maayke: dank je wel voor het duimen! Ik heb vorige maand 2x negatieve test gehad, dus ben nu wel extra voorzichtig om een test te doen. Miffy, wat naar dat je zo misselijk bent tijdens je eisprong. Ik moest de 1e 2 maanden ook ineens overgeven. Toen vroeg mijn man: je bent toch niet zwanger hè? Ik zei: je wilt toch graag dat ik zwanger wordt? Daar hoort misselijkheid ook bij! Wat leuk dat je een nichtje hebt gekregen. Hoe heet ze? Wilko: mooi dat je nu een positieve ovulatietest gehad hebt. Was wel fijn dat je vakantie had hè? Kon je goed doorklussen. Verder leuke vakantie gehad? Vandaag is het mijn NOD op de langste cyclus, vorige maand 37 dagen. Mijn temp. is licht gestegen van 36,6 naar 36,7. Ik heb verder geen klachten, alleen een beetje moe. Maar het was gisteren een hectische dag op het werk, 's avonds nog een verjaardag en pas om 11 uur naar huis en 6 uur weer opstaan. Vandaag nog een drukke dag ivm vanmorgen poli-overleg bij ons op de polikliniek. Morgen ben ik vrij en als ik nog niet ongi ben geworden en mijn temp. is morgenvroeg nog oké dan durf ik vast wel te gaan testen. Mijn man belt me elke dag om te vragen of ik al ongi geworden ben. Hij hoopt dat ik zwanger ben, zei ook dat dat een leuk verjaardagscadeau is voor mij omdat ik in september jarig ben en dan 30 word. Hij organiseert een verrassingsetentje voor mij en de familie en zou het dan leuk vinden om aan iedereen te vertellen dat we volgend jaar gezinsuitbreiding krijgen. Fijne (werk)dag allemaal!!