Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @ambonmanise; ik ben zekers bezig met het verzinnen van namen. Namen voor jongens vind ik alleen ontzettend moeilijk ;) Ik wil niet hele Hollandse namen hoor, beetje apart mag best haha!

Heb net ook even gekeken naar je temperatuuroverzicht; ziet er nog steeds goed uit! Het blijft toch vrij hoog als je het vergelijkt met alle temperaturen van deze cyclus. Hopen dat je morgen kan gaan testen en dat het positief is!

@miffy; gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje! Hoe heet je nichtje?

Ik meld me ook weer na een paar drukke dagen. Hier eigenlijk geen bijzonderheden. Baal dat ik zo'n lange cyclus heb. Zit hier nu op dag 15 en nog geen eisprong te bekennen. Sinds vorige week slik ik dan de Zwanger Worden-pillen van de Etos en teunisbloemolie-capsules. Hoop dat ze ook een beetje gaan werken op mijn lichaam.

Vandaag nog een dagje werken vanuit huis en dan begint vanmiddag om 17:00 uur mijn vakantie :D Heb het misschien al een keer verteld, maar ik ben er zo aan toe! Nu maar eerst even alle dingetjes afmaken zodat dat ook maar gebeurd is ;)

Fijne dag iedereen!

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Wilko; Welkom terug:)! Goed geklust lees ik, dat is goed he;)! Nu maar hopen dat het raak is......

@ Miffy; GEFELICITEERD met je nichtje:) Is het allemaal goed gegaan? Hoeveel weegt ze en hoe heet ze??

Heftig hoor die verschijnselen.. Je zult eerder denken dat het bij zwangerschap hoort.. Ik had enkel een soort van kramp rechts of links richting mijn lies en het plassen deed toen erg pijn..

@ Ambonmanise; Hoe is je drukke werkdag je vergaan?? Nog geen tekenen van de ongi? Ik hoop het voor je want ik snap heel goed dat je niet te vroeg wil juichen, bang op weer een teleurstelling!! Ik hoop het echt voor je!!
    Geniet van je vrije weekend! Nog plannen??

@ Naatje; ik wens je een hele fijne vakantie toe!! Geniet ervan! Idd balen dat je cylcus zo lang duurt.. Hopelijk helpt de teunisbloemolie! Werk je met ovulatie testen of dat niet??

Mijn vriend heeft sinds vandaag vakantie.. Was ook hard nodig.. We hebben heerlijk uitgeslapen en daarna lekker een uitgebreide brunch gemaakt.. Vanmiddag heerlijk in de tuin in het zwembad vertoefd.. Zo lekker een vis/vlees koude schotel maken en dan is het een geslaagde 1e vakantie dag dacht ik zo.. Van zondag tot dinsdag gaan we naar Vlissingen. We wilden toch even weg maar durven nu niet lang en ver weg te gaan i.v.m. mijn bloedingen en aangezien ik ook amper iets kan is het sonde van ons geld.. Dinsdag moeten we op tijd weer terug zijn want dan krijg ik de nekplooi meting (en ik begin het nu toch wel spannend te vinden, volgens mij krijg ik gelijk de uitslag)! Ik ben dan 12 weken en 4 dagen.. Dan zit bijna mijn 1e trimester erop!! Raar hoor. Het gaat op de een of andere manier toch wel snel maar nu wil ik onderhand ook echt gaan genieten net als iedere ander doet.. Mijn buikje begint overigens ook echt op te zetten en ik kan hem niet meer in houden;) Ik ben klein 1.63 en stevig gebouwd maar hier kun je niet omheen haha!!

Fijne avond dames!!

3. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant

@Mayke: Ik gebruik geen ovu-testen, ik temp me alleen iedere ochtend. Na deze ronde willen we pas voor het eggie gaan. Nu doen we het ook niet veilig dus deze ronde is het meer van "kijk wel hoe het deze ronde ons vergaat".

Spannend hoor die nekplooi-meting! Uitslag zal ik helaas niet meer meekrijgen dus hoop dat alles in orde is!

En thanks, zal me zekers vermaken op vakantie :D

@ambonmanise: Ga je morgen in de ochtend een test doen, mocht je nog niet ongesteld zijn? Hoop dat ik het nog meekrijg of je test positief is of niet. We vertrekken pas in de avond, maar heb geen idee of ik nog vaak genoeg het forum kan checken.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @isis
    ik heb je even een PB-tje gestuurd met info ;)

hier gaat het gelukkig beter
    ben wel erg moe!!!!
    gister laat naar bed ivm het leuke nieuws en vanochtend vroeg wakker
    de ochtend ging niet helemaal als gepland en daarna nog een afspraak met mijn vriend zijn maatschappelijk werker en daarna nog stage
    ben nu hyper de hyper en moe pffff

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Vanmorgen temp. hetzelfde als gisteren.

Ik ging toch maar een testje doen. Binnen 1 minuut stonden er al 2 streepjes, maar ik mocht het pas na 5 min. aflezen.
    Na die 5 minuten heb ik de +/- van Clearblue maar gepakt en gelijk een + te zien.

Bekijk bijlage 176357

Ik ben dus zwanger!!! Mijn man was zo blij, zijn wens is toch uitgekomen. Voor mijn 30e ben ik nog zwanger! :)

Ik ga straks nog wel de digitale van Clearblue halen, kijken hoeveel weken die aangeeft.

Moet ik vandaag de dokter bellen?

6. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!! Ben zo blij voor jullie! Nu kan ik met een gerust hart op vakantie :p haha! Geniet maar lekker van je zwangerschap. Hoop dat het de volgende ronde bij mij raak zal zijn :D

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Naatje,

Fijne vakantie gewenst!! Geniet ervan en ik hoop dat je zwanger terug zal komen.

Het voelt nog wel onwerkelijk, heb nergens last van.
    Vorige week voelde ik me heel erg opgeblazen maar dacht dat het kwam doordat ik veel roti had gegeten. Deze week dus maar crackers ipv roti. Ook had ik een paar keer steekjes/kramps links van mijn navel als ik op ging staan of moest bukken.
    En gisteren voelde ik een lichte druk op mijn blaas terwijl ik net geplast had. Dat vond ik dus wel vreemd.

Ik ga zo de dokter maar even bellen.

Selamat jalan!!

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ambonmanise
    Gefeliciteerd!!
    Ook gelijk al laten pendelen voor het geslacht zie ik :D

Met 4 weken voelde ik ook niet erg veel hoor, heb 2 weken lichte kwaaltjes gehad en daarna niks meer. Nu nog steeds niet. Als ze niet komen, dan niet! Het zegt verder niks over de zwangerschap zelf :D:D
    Geniet ervan!!

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise

Gefeliciteerd!!!!
    wat leuk zeg!!!
    geniet ervan!!

10. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaaa wat superr!!! Gefeliciteerd!!!!!!

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb de doktersassistente gesproken, met 6 weken hoef je pas bij de huisarts te komen voor een verwijzing naar de verloskundige en dan geeft hij ook wat praktische informatie. Omdat ik mijn werkrooster voor september nog niet heb, weet ik nog niet welke dag ik vrij ben.
    Op mijn werk willen ze nl. dat ik elke vrijdag vrij ben ipv de ene week vrijdag en de andere week woensdag ivm een zwangere collega. Daar heb ik a.s. maandag nog een gesprek over met mijn leidinggevende. Ik denk dat ik dan ook maar zeg dat ik 5 weken zwanger ben en dat ik die ene woensdag in de 2 weken wel nodig heb om tot rust te komen en energie op te doen voor de werkdagen erna (vooral omdat het bij ons zo hectisch is op de polikliniek en ik 4 werkdag op 4 verschillende werklocaties zit).

Als het goed is ben ik 22 april uitgerekend volgens de calculator en mijn jaarcontract loopt 1 april af. Ik hoop toch wel dat die verlengd wordt of wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
    Zullen ze daar moeilijk over doen? Ik hoop het toch niet, dit kindje is zo gewenst.

Net bij de Kruidvat geweest, wou een digitale van Clearblue kopen maar die gaat maar tot 3+ en omdat ik al langer dan 4 weken ben vond ik het zonde van het geld om zo'n test te kopen. Ik heb ipv die test maar zwangerschapsvitamines gekocht van Puur mama incl. visolie (2 in 1).

Oh, ik loop de hele dag al met een glimlach op mijn gezicht. Blijft dit 9 maanden lang?? Ik ben zo blij! Had het niet verwacht, maar wel gehoopt. Mijn vriendinnen hebben er wel 1 of 2 jaar over gedaan om zwanger te raken en bij ons is het de 4e ronde raak. Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan.

Fijne (werk)dag allemaal! (het is maar goed dat ik vrij ben anders wisten mijn collega's het ook meteen)

12. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambonmanise: Van harte gefeliciteerd!!! Wat een leuk nieuws!! Geniet ervan!!

@ Mayke: veel plezier in Vlissingen en geniet ervan!!!

@ Naatje: Fijne vakantie en geniet ervan!!

@ Miffy: gefeliciteerd met je nichtje!!

Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest voor mijn darmproblemen en ben doorverwezen naar de internist. De huisarts dacht aan coeliakie? Hij vond het belangrijk om het goed te laten onderzoeken gezien er bij ons in de familie veel darmziektes voorkomen. Waarschijnlijk kan ik er pas over een maand terecht. Ik heb vanochtend tevens bloed laten prikken om mijn B12 waarde te laten controleren (heb een paar jaar geleden een ernstig tekort gehad). Blijkbaar is een normale B12 waarde wel belangrijk bij zwanger worden en zwanger zijn... Over een week krijg ik daar de uitslag van. Ben benieuwd...

Vanavond krijgen we bezoek en morgen gaan we een weekendje weg, dus ik lees waarschijnlijk pas maandag weer alles bij!!

Heel fijn weekend iedereen!!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Niqi: dank je wel.

Wat goed van je huisarts dat hij het wilt uitzoeken. Ik hoop dat het niks ernstigs is. Heb je hem verteld van je kinderwens doordat hij het ook over de vitamine B-12 heeft?

Veel plezier het weekend. Waar gaan jullie naartoe?

Mayke: veel plezier in Vlissingen. Is leuk om daar rond te lopen. Doe maar rustig aan en heb vertrouwen in je zwangerschap.

Ik voel me nog goed, begin alleen een beetje hoofdpijn te krijgen. Misschien omdat mijn hoofd en lichaam overuren maken? Mijn man heeft mijn moeder het goede nieuws al verteld en die is helemaal in de wolken. Zij wil nl. heel graag oppassen op de kleine.

Ik ga nu even naar mijn zus toe, kijken hoe het met haar ukkie in de buik is. Ze moet nog 10 dagen, maar ze vertelde dat het wel begint te rommelen. Ik hoop voor haar dat het eerder komt, ze is er aan toe.

14. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    @ambonmanise: van harte gelfeliciteerd!!! Volgens de calculator ben ik ook op 22april uitgerekend!

Ik geloof het soms ook nog niet helemaal hoor, ik denk dat het pas voor het echie is als je de eerste echo krijgt! Ik heb mijn afspraak al staan op 14 september!

Geniet er lekker van!

15. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    @ambonmanise: wauuuwww gefeliciteerd!
    echt superrrr wat zal jij super blij zijn!!! ben jalourss haha;)
    heb ook van die vage kwaaltjes die jij hebt gehad... naja ben benieuwdd ga morgen ochtend testen want heb morgen een festivalletje dan weet ik of ik een borrel kan drinken of niet:)

hoe veel dagen was je overtijd??

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Snukkie, wat leuk dat jij ook op die datum bent uitgerekend! Ik heb mij ook aangemeld op forum eind april 2012 mama's. We zijn nog maar met een klein groepje, is wel overzichtelijk. In die van april 2012 werd al zoveel geschreven. Ik geniet er wel van, maar het is nog wel een beetje onwerkelijk omdat ik nog niet zoveel voel. Komt vanzelf wel als ik een dikke buik krijg en kwaaltjes krijg.
    Ik moet nog even wachten op mijn afspraak met de verloskundige. Ben jij deze week al bij de huisarts geweest?

Liefde88: wanneer is jouw NOD? Wel spannend als je morgen gaat testen. Ik weet niet hoeveel ik over tijd was. Afgelopen zondag was mijn NOD als ik gemiddelde cyclus aanhoud, gisteren de NOD van mijn lange cyclus van vorige maand. Deze wou ik aanhouden en dan kijken of ik ongi geworden was en of mijn temp. nog hoog was.
    Ik hoop dat jij ook binnenkort zwanger mag worden. Ik duim voor je.
    Veel plezier morgen.

Fijne avond allemaal!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @liefde88
    naar welk festival ga je morgen??
    wij gaan ook naar een festival morgen namelijk ;)

18. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    @miffy naar outdoor stereo dat is in hoorn, jij?

@ambonmanise mijn nod is morgen heb van morgen een testje gedaan na 5 min zag ik niks... toen dacht ik dat kan echt niet want voel me namelijk een beetje zwanger, toen heb ik me oogjes weer even dicht gedaan na een half uur weer gekeken en een licht roze streepje te zien! een stuk duidelijker dan die van een aantal dagen geleden.. maarja weer niet geldig... ik ben ook eigelijk te vroeg met testen.. Maar als er niks in mijn bloed zit kan die toch niet roze worden? ik snap er niks meer van! als ik dinsdag nog niet ongesteld ben ga ik nog een testje doen.

Had vanmorgen ook getemperatuurd en had weer even hoog als de afgelopen dagen.. ook krijg ik rare vlekken in mijn gezicht,pijn steken bij me navel en onderbuik en kan niet meer goed naar de wc pffhhh nouu ik ga maar geen alcohol nuttigen vandaag vind t best wel eng...

fijne dag iedereen!!

19. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambonmanise; SUPER GEFELICITEERD!!! Leuk leuk leuk!! Ik heb in de 1e weken ook regelmatig flinke hoofdpijn gehad zo nu en dan.. Ahh kei leuk hoor:)! Wann moet je naar de vk?

@Liefde88: Spannend zeg!! Je moet natuurlijk zelf weten of je alcohol drinkt of niet maar de 1e weken heb je nog geen bloedband met de kleine. Toen ik dacht dat ik een mk had gehad had ik 2 rosé en 1 cocktail op en de dag erop was alles goed met de kleine en nu nog..

Ik ga morgenvroeg lekker naar Vlissingen! Heb er zooooooveel zin in. Hopen op goed weer, strand liggen (als t goed weer is) (onder de parasol want kreeg al pigmentvlekjes) of gewoon lekker wat shoppen, terrasje pikken en overheerlijk uiteten:)

Dinsdag om 13.00 krijg ik de nekplooimeting.. spannend.. En nu nog een kleine week en ik ben uit mijn 1e trimester.. Jeuh:)!

Dames, fijn weekend!!

Liefs, Mayke

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Mayke: dank je wel, ik ben er ook blij mee! Ik heb nog geen afspraak bij de vk. Moet eerst naar de huisarts toe, kon nog geen afspraak maken omdat ik nog niet weet wanneer ik vrij ben. Veel plezier in Vlissingen. Heb je al weer iets voor de kleine gekocht?
    Ik ben het vergeten maar waarom doe je een nekplooimeting? Ik hoop dat er een goede uitslag komt.

Gisterenavond na veel pogingen eindelijk in slaap gevallen.
    Vannacht om 3 uur alweer klaarwakker. Om 1/2 6 uiteindelijk weer in slaap gevallen. Ik zat de hele tijd aan de komende periode te denken. Ik wil stoppen met de sportschool en op zwangerschapszwemmen gaan, daarnaast de zwangerschapscursus volgen (va 24 weken) en na mijn zwangerschap beginnen met babyzwemmen (kan va 8 weken). Dit omdat ik erg van zwemmen houd en het leuk vind om iets met de kleine te gaan doen. Ik hoop dat die net zo'n waterrat als ik zal worden.

Fijne avond allemaal.

Deel Deze Pagina