Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier kan het niet snel genoeg mijn nod zijn
    ben nu al klaar met wachten :p

ziekenhuis belde ook al op
    voorlopige operatie datum is 5september
    dus dat is wel spannend ......
    nu maar hopen dat ik niet ongesteld word

2. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Ik baal nu wel aardig. Wilde vandaag met mijn haflinger lekker ontspannen een ritje door het bos maken omdat we van het weekend een grote wedstrijd hebben. Lopen er mensen op het ruiterpad, nouja gaan probleem daar gaan we normaal gesproken rustig langs. Tot er opeens een hond de bocht om komt. Pony schrikt zich kapot waardoor ik er af val. Gelukkig wel aardig op mijn benen kunnen landen en pony bleef ook op 20 meter afstand netjes wachten, maar toch.
    Het is vandaag dag 24 van mijn cyclus, even lang als de vorige keer, maar we wachten (als ik het zo lang uit hou :D) tot volgende week met testen.

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy: ik hoop voor je dat je niet ongi wordt zodat je niet naar het ziekenhuis hoeft. Maar aan de andere kant wil je toch ook dat het verholpen wordt? Nog 6 dagen wachten, dan weet je het.

wilko: wat naar wat er gebeurd is. Kun je nu nog wel rijden dit weekend? Was je pony ook erg geschrokken?
    Ik duim voor je dat je niet ongi wordt. Over een paar dagen weet je het.

Ik heb sinds gisteren wel last van mijn onderbuik aan de linkerkant. Het is moeilijk om het uit te leggen maar het voelt als steekjes, buikpijnachtig. Ik las ergens dat dit bandenpijn kan zijn omdat de baarmoeder nu groter gaat worden.

De sportschool waar ik 12 jaar heb gesport heb ik opgezegd. Tot eind september kan ik daar nog sporten en dan ga ik starten met zwangerschapszwemmen. Gisteren een zwangerschapstankini bij Prenatal gekocht en alvast een zwangerschapsbroek en een rood shirt met lange mouwen. Bij het passen heb ik even mijn eigen t-shirt opgerold en die eronder gedaan. Was wel lachen zeg :). Ik kan me nog moeilijk voorstellen dat ik straks zo'n dikke buik zal hebben.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Fijne (werk)dag allemaal!!

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @xxCriien: Wat rot dat het mis is gegaan. Wel fijn dat je het hebt kunnen delen met je moeder.. Ik hoop voor je dat het snel weer raak mag zijn met een goede afloop! Je schrijft dat je denkt dat het fout is gegaan door te gek te doen met de kleine van je vriend. Dat kan niet.. Ik wil niet vervelend doen. Een miskraam (zeker tot 12 weken) krijg je doordat de vrucht niet goed in aanleg was. Je lichaam stoot dit in principe af omdat deze weet dat het niet goed is. Ik heb van alles gedaan toen ik net zwanger was. Ik werk in de zorg en moet elke ochtend 7 clienten douchen, aankleden etc. en dat is ook een hoop gehaffel. Nooit denken dat het door je eigen toedoen fout is gegaan want dat is niet!! Jezelf niet de schuldige maken!! Ik denk aan je en hoop echt dat je snel het geluk weer mag hebben:)!

@Ambonmanise: In principe zou je gewoon door kunnen sporten als de sporten maar niet te heftig zijn. Ik wil ook gaan zwangerschapszwemmen maar moet me nog aanmelden enz maar weet nog niet of ik dat kan i.v.m. de hematoom. Ikzelf heb wel 60 winkels ong in mijn favorieten staan haha. Ik heb zelf met 8,5 week (toen het nog een *2ling was) 2 witte truitjes gekocht waarbij het een soort omslag is dus de knoopjes zitten onder de ene kant van het armpje (snap je het dan?) en 2 witte mutsjes van lief. Mijn vriend en ik hebben deze week in Vlissingen als aandenken 2 broekjes gekocht.. Gewoon katoen maat 56. De ene is wit de ander zwart/wit gestreept. Ik zal anders wel eens foto's maken en deze plaatsen;)! Ik wil nog wel wachten met veel te kopen. 20 okt. heb ik de echo en weet ik wat het wordt. Dan kan ik gericht gaan shoppen. Al vind ik het zelf wel leuk om voor de echte kleintjes een beetje neutrale kleuren (beige, grijs, wit) aan te houden. De kans dat ik een vroeggeboorte krijg is groot maar ik wil maar 2 pakjes maat 50 kopen. Mijn vriend en ik zijn beide niet zo groot maar je weet maar nooit. Mocht de kleine een nog kleinere maat hebben dan kan er altijd naar prenatal geraced worden he;)!
    Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.. Dat moet opluchten?! Dat slecht slapen herken ik. Ik heb er al weken last van. Doodmoe zijn maar midden in de nacht wakker. Ik ben 's morgens ook gewoon om 7.00/8.00 wakker.. Een ramp! Ik mag nu al niet meer op mijn buik slapen en daar slaap ik altijd op dus ik moet wennen aan een andere slaaphouding..

Slim om een zwangerschapstankini te kopen. Zal ik ook eens voor kijken. Ik had v/h weekend mijn eigen tankini aan en die kroop al de hele tijd omhoog hahahaha.. Ik begin nu al een buikje te krijgen en dat is raar maar waar;)!

@Liefde88: Wat rot dat je een VMK hebt gehad zeg.. Nu hopen dat het de volgende ronde weer raak mag zijn en dat het dit keer gewoon goed gaat.. :)!!

@ Zomer 123: Goed geklust;)! Over 8 dagen kan je testen zie ik.. Hopen dat het raak is:)!

@Miffy; het lijkt me heel dubbel nu bij jou of niet?? Ik hoop dat je niet ongi wordt en anders sterkte met de operatie! Dat is idd al bijna zeg! Zie je er tegen op??

@ Wilko: Wat heftig zeg! Heb je er iets aan over gehouden? En is je haflinger niet geschrokken? Haflingers zijn overigens mooie paarden. Een oude schoolvriendin van mij had ook een haflinger. Zo mooi en lief!!

Ik had gister ochtend weer de schrik van mijn leven.. Gisternacht om 1.30 werd ik wakker van een bloeding.. Deze heeft aangehouden tot 8.30 ong. Daarna naar de toilet en ik plaste 2 stolsels van ong. 6 cm ofzo uit.. 1tje kon ik gelukkig opvangen. Gelijk het zkh gebeld en ik mocht om 12.00 al terecht. Echo gehad en met de baby is alles goed. Wss een stukje van de hematoom. Hij was niet echt kleiner geworden dus ik kan die bloedingen ook blijven houden doordat ik een bloedvat heb wat steeds blijft knappen:(! Gelukkig was alles goed. Mijn ijzer was wel een stuk gedaald maar ik heb nog wat reserves dus ik hoef nog niet aan de pillen.. Heb ik een tijdje al wel geslikt.. Nu dus weer even plat en niets doen.. Vriendjelief is weer aan het werk..

Weten jullie hoe je hier foto's plaatst? Dan zal ik de echo's eens inscannen en hier neerzetten;)!

Fijne dag allemaal!!

5. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig is het alleen bij wat spierpijn gebleven, ben ik ook aardig op mijn benen/heup geland. Pony was wel wat geschrokken maar stond me op een klein afstandje netjes op te wachten. Ik rij normaal gesproken crossen met haar dus ze is gelukkig wel wat gewend wat bijzondere dingen betreft. Alleen ben ik er al jaren niet meer af gevallen dus ze stond er wel aardig verbaasd bij :).

Mocht het bij ons ook zo ver zijn, dan wil ik ook graag zwangerschapszwemmen gaan doen, vroeg me al af wat je dan het beste aan kan doen, dus handig om dat even te lezen :D.

Heb nu wel wat last van kramp, maar verder nog geen tekenen die ik normaal wel heb als ik ongesteld moet worden. Vind het deze keer ook veel spannender om het af te wachten.

6. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Miffy: oh wat kan je al snel terecht voor een operatie! Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen en dat je hartstikke zwanger bent!!

@ Wilko: kan me voorstellen dat het enorm schrikken was en dat je nu spierpijn hebt :(. Hopelijk heb je er niet al te veel last van. Voor jou zijn de komende dagen ook erg spannend. Wacht je tot je NOD met testen?

@ Ambonmanise: leuk dat je nu al dingetjes kan gaan kopen voor de zwangerschap! Hoop dat ik je snel mag volgen haha!

@ Mayke: gelukkig is alles goed met de baby! Hij/zij is echt sterk, die gaat jullie echt niet verlaten!! Zal wel enorm schrikken zijn geweest, zo'n heftige bloeding...
    Als je in een berichtje voor "meer opties" kiest, dan kan je een bijlage invoegen (via het paperclipje).

Hier niets bijzonders...ik ben aan het afwachten tot mijn NOD. Heb zelf niet het idee dat het raak is deze maand, maar je weet het maar nooit. Ik was gisteren in ene heel misselijk en duizelig, maar dat kan ook komen doordat ik een virusje heb opgelopen of omdat ik last heb van mijn darmen...Er zit gewoon niets anders op dan te wachten, zucht....

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi Mayke wat fijn om iets van je te horen. Ik vroeg me al af hoe het met je is.
    Wat akelig dat je weer een bloeding hebt gekregen. Hebben ze het stolsel onderzocht? Hoop voor je dat het een stukje van de hematoom wordt en dat er dan op die manier steeds een beetje daarvan naar buiten komt. Gelukkig dat alles goed is met de kleine.

Ik kijk ook naar witte kleertjes. Omdat onze kleine een beetje getint zal zijn (halfbloedje) vind ik dat mooi staan.

Ik was al een paar dagen om 4 uur 's nachts wakker. Vannacht voor het eerst doorgeslapen tot de wekker om 6 uur ging. Nu voel ik mij goed uitgerust en ben dan ook niet moe.
    Ik heb ook gelezen dat je op je linkerzijde moet gaan slapen ivm je bloeddruk. Op je rug kan het gaan knellen.

Heb je nu ook aan iedereen verteld dat je zwanger bent (omdat je nu 12 weken bent)?

Als je een foto wilt plaatsen, ga je in het bericht wat je wilt typen bovenaan op de paperclip klikken, in het vervolgscherm kun je dan een foto uploaden. Dan sluit je het venster. Vervolgens klik je weer op de paperclip en dan klik je op het toegevoegde bestand.
    Voilà, daar is je foto!

Ik hoop dat het je lukt.

8. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Wilko; gelukkig is het alleen maar spierpijn! Ik ben benieuwd of het raak is;)!

@Niqi79; Wachten duurt lang he.. Ik ben wel echt benieuwd of het nu wel of niet raak is, zeker omdat je nu denkt dat het niet raak is (soms zie je dan juist van wel;))! Ik hoop het echt voor je en duim hard mee!! Die kleine van ons is idd een die hard!! :)! Zijn we natuurlijk alleen maar blij mee..

@ Ambonmanise; Dat is idd erg mooi, witte kleertjes bij een half bloedje. Een vriendin van mij is in mei bevallen en dat is ook een half bloedje (vriendin ned. vriend moluks) Het meisje heet Sterre Luna (ster/maan) en het is zoooo'n knap kindje. Ik vind halfbloedjes over het algemeen sowieso wel mooi!!
    Op je linkerzij slapen is idd beter vanwege een bloedvat wat daar loopt.. Als je er een keer niet op ligt ofzo is het geen ramp hoor.
    Ze hebben het stolsel niet onderzocht omdat het gewoon een bloedprop is.

Vandaag hulp gehad van een vriendin en vriend die hebben van boven naar beneden alles gepoetst..:)! Hartstikke lief.. Verder heb ik vandaag veel pijn in mijn rug en buik dus plat!

Iedereen een fijne dag gehad??

9. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Niqi79
    We weten nog niet helemaal wat we met testen willen doen. Of tot dinsdag wachten (manlief zei eerst nog zelf tot volgende week vrijdag omdat het allemaal nogal wat onregelmatig loopt). Maar morgen zijn we een jaar getrouwd en misschien willen we dan toch al een (vroeg)test doen.

Wat voelden jullie in de eerste weken, of nog weinig? Nu denk je al bij elke keer dat je kramp hebt of wat misselijk bent, zou het dit keer raak zijn?

10. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Wilco; Ik heb echt niets gevoeld.. Vaak beginnen de "echte klachten" vanaf week 6. Ik heb sowieso amper kwaaltjes gehad alleen vaak steken (abrupt) maar dat is bandenpijn.. Het kan dus ook raak zijn als je niets voelt...;)!

@Ambonmanise: Wij hadden op 't moment dat we het wisten al tegen familie en goede vrienden gezegd dat we zwanger waren. Wij zijn heel open en delen liever dingen met onze dierbaren om ons heen. Mocht het fout gaan dan kunnen we dit ook delen.. Meestal wachten de mensen tot 13 weken want dan ga je je 2e trimester in. Ik ben het deze week tegen iedereen gaan vertellen en heb het nu ook pas kenbaar gemaakt op hyves/facebook. Mijn vriend was daar niet zo voor maar ik zie het zo vaak dat mensen dat doen en je krijgt toch hele leuke reacties. Je krijgt wel minder kaartjes via de post;)! Heb er nu gehad..

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @mayke
    ik zie er heeel erg tegenop!!
    ik weet wat me ongeveer te wachten staat
    maar het blijft spannend
    heb gelezen enz dat het ook verstandig is om het dan 1 ronde/maand het veilig te doen
    en daar baal ik ook van!!!!
    we gaan der nou net voor (eindelijk voor mijn gevoel)
    dus het is nogal dubbel
    aan de ene kant wil ik weten hoe en wat
    aan de andere kant wil ik gewoon door "klussen" en proberen enz

12. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Wilko: gefeliciteerd met jullie 1e jaar huwelijk!! Mochten jullie vandaag toch besluiten om een vroege zwangerschapstest te doen: succes!! Zal voor jullie duimen!!!

@ Miffy: wat een dubbel gevoel lijkt me dat. Natuurlijk wil je weten wat er aan de hand is, maar van de andere kant is het moeilijk om de komende maand een evt. kans op zwangerschap voorbij te laten gaan voor de operatie. Maar na deze maand krijg je in ieder geval wel de zekerheid of er nu wel of geen sprake is van endometriose of PCOS. Hopelijk is er niets aan de hand en kunnen jullie met een gerust hart verder proberen...

Ik heb sinds vanochtend een licht ongi-gevoel, dus denk dat mijn menstruatie eraan komt :(...

13. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @miffy; ik snap je gemengde gevoelens.. Ik hoop dan ook dat het gewoon raak is en dat als het niet raak is je een postieve uitslag krijgt!

@ WIlko; gefeliciteerd met jullie 1e huwelijksjaar:) Ik ben benieuwd of jullie de test hebben gedaan:)!

@Niqi79; Hopen dat het toch uitblijft. Het kan............. Ik duim voor je

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wilko, gefeliciteerd met je huwelijksdag! Nog een testje gewaagd?
    Spannend.........

Niqi, hopen dat je ongi weg blijft. Ik duim voor je.

Mayke: zijn jouw borsten ook zo gegroeid in de eerste weken v/d zwangerschap? Die van mij lijken maar te groeien en te groeien. Ik had al cup D, dat wordt straks nog wel een F!! Gelukkig heb ik 2 bh's zonder beugels en sluiting (die zie je ook wel op de tv). Heb ik op de pasar malam gekocht in Den Haag en deze zitten lekker. Deze rekken ook mee als je borsten groeien of kleiner worden.

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambonmanise; Ik had het ook dat ze snel groeide. En ook mijn tepels werden donkerder, groter zelfs lijkt wel. De aders zag je ook erg goed opeens.. En ik heb last van puistjes op mijn t zone. Echt een ramp! net of ik een puber van 15 ben:(! Verder al kwaaltjes???

Die b'h's klinken wel fijn. Ik wil bij de hema gaan kijken voor een goede meegroei bh/voedingsbh.

Ik heb gister opeens flinke koorts gekregen. Vannacht zat ik aan de 40 graden, vanmorgen 39, vanmiddag 38,5 maar nu tik toch weer de 39,5 aan. Kan ook geen eten verdragen, wordt overal misselijk van! Wel de ha gebeld i.v.m. het niet omlaag krijgen van de koorts. Mag wel een p'mol extra pakken.. Ik slik liever niets maar dit is ook niets!! Hopen dat ik er snel vanaf ben. het is 7 jaar geleden dat ik voor het laatst ziek ben geweest. Een ramp dit!

Jullie nog plannen voor het weekend??

16. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @Mayke1717
    Wat vervelend zeg, hopelijk zakt de koorts snel, kan me voorstellen dat je nu het liefst zo min mogelijk slikt.

Bedankt voor de felicitaties.

Wij hebben er toch geen test aan gewaag, heb gegoogeld op vroegtesten en dat was allemaal niet echt positief. Dus we wachten nog even af. Zondag zit ik al op 28 dagen en anders proberen we het misschien dinsdag, dat ben ik namelijk vrij.

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Mayke, ja, mijn tepels zijn ook groter en donkerder geworden en die blauwe aders zie je heel goed. En die puistjes zijn ook herkenbaar. Ik was elke ochtend mijn gezicht, doe er alleen dagcreme op maar toch 's avonds heb ik weer pukkeltjes op mijn voorhoofd en kin. En dan kan ik er niet vanaf blijven, ik wil ze weg hebben. Verder heb ik de hele week al een beetje buikpijn gevoel, beetje moe en mijn buik is nu steviger en dikker geworden. Een paar weekjes verder en dan kun je het volgens mij al duidelijk zien.
    Heb je al geprobeerd een foto van je buik in te voegen in een bericht?

Wilko, heb je een fijne trouwdag gehad? Nog wat leuks gedaan?

Ik vind het wel grappig dat ik in de periode van april ben uitgerekend wanneer mijn man en ik verkering kregen. Wij ontmoetten elkaar de 19e en de 23 hadden we verkering. Dat is volgend jaar alweer 13 jaar geleden. Wordt 13 toch nog een geluksgetal!!

Fijne dag allemaal!!

18. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Mayke: wat vervelend dat je ziek bent! Hopelijk voel je je vandaag weer wat beter en is de koorts gezakt!

@ Ambonmanise: wat leuk dat je net in die periode bent uitgerekend!! Bijzonder!

19. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    Hallo allemaal,

na 7 jaar bijelkaar te zijn en 2 jaar samen te wonen.
    ben ik in april ook gestopt met de pil.
    we zijn bezig met ronde 3.
    vorige maand was het even wat minder.
    ik had ook een onregelmatig cyclus terwijl ik eerst heel regelmatig was had ik dit nu niet verwacht. eerst varieerde het van 27 tot 29 dagen pas was het zelfs 31 dagen.
    maar als het deze maand niet is gelukt gaan we er de volgende maand echt voor om het goed te doen.

ik had niet alle berichten gelezen want dan ben ik denk nog wel een paar dagen bezig.
    maar sluit me er nu wel bij aan en probeer alles een beetje te volgen van jullie verhalen.

20. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Beertjuh87: Welkom!
    Wij zijn met de 2e 'gerichte' ronde bezig (eerst een paar cyclussen afgewacht om te 'ontpillen' en goed zicht te krijgen op mijn cyclus). Morgen is mijn NOD en gisteren had ik een menstruatiegevoel (nu niet meer). Ik verwacht zelf niet dat het raak is deze ronde, maar hoop het natuurlijk wel van harte...
    Wanneer is jouw NOD?

Deel Deze Pagina