ik ben 4 weken voor het stoppen met de pil begonnen met het slikken van, Puur mama zwangerschapsvitamines, hier zit alles in, waaronder foliumzuur. Vind ze wel groot (de tabletten), helemaal nu ik misselijk begin te worden
@mayke1717, ik denk dat als ik nog niet ongesteld ben dat ik zaterdag ofzo ga testen en anders maandag. ik moet vandaag en morgen nog werken en dan kan ik donderdag even wat testen kopen.
@Mayke Kibbeling en lekkerbekje lust idd iedereen! Mosselen vind ik daar in tegen zooooo vies! Alleen de geur al, iieell. Maar smaken verschillen! Ik maak ook heel graag van die grote black tiger gamba's. Veel olie en knoflook, heerlijk! Heeeeeeel veeeeeeel succes vandaag meid! Ik ben benieuwd wat de dokter zegt! @Miffy Het lijkt verder dan dat het is Maar net wat Mayke zegt. PAK JE RUST OPTIJD! Stress kan je er nu niet bij gebruiken. Genieten, dat moet je! @Beertje Leuk dat je je bij ons voegt. Maak je niet druk over je lichaam. Dat kan heel raar doen als je aan het ontpillen bent. Ik ben namelijk 7kilo aangekomen. (En volgens mij hoort dat andersom te zijn, maar sinds ik niet meer aan de pil zit, zit ik constant te eten). Vandaag mijn eerste schooldag! Nouja, administratieve dag, de laatste papieren inleveren, de groep leren kennen enz. Voor de rest van de dames, een hele fijne werkdag of vrije dag! Liefsss!
[FONT=Arial, sans-serif]Goedemorgen allemaal,[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]xxCriien: ik voel me wel goed maar wel beetje moe. Was vannacht om 3 uur wakker om te plassen en dan is het moeilijk om weer in slaap te vallen.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Jij bent bezig met klussen ivm je eisprong?? Veel plezier.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik lees dat je morgen gaat kamperen. Lijkt me niet zo leuk met dit weer. Slapen jullie dan ook in tentjes of verblijven jullie in een kampeerboerderij?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Miffy: volg het advies van Mayke maar op. Dat doe ik ook al een paar weken en niemand die het merkt dat ik wat minder hard werk. Soms lukt het mij ook niet maar dan roep ik mezelf even tot de orde en dan lukt het wel weer. Ik ben het ook niet gewend om wat minder hard te werken. (daarom heb ik ook die burnout gehad 2 jaar geleden)[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Mayke: als je bovenin op forum klikt en dan helemaal beneden naar de pagina gaat, staat daar een kopje pendelen. Daar geven ze wel aan wanneer je een verzoek mag indienen en voor hoe laat. Anders krijgen ze veel te veel aanvragen en dat redden ze niet. Je moet het goed in de gaten houden. Ik had er 1 uitgekozen en nam een abbo op het onderwerp, op die manier zag ik steeds wanneer ik een verzoek kon indienen.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Gaat inderdaad wel snel nu bij jou, al bijna 15 weken. Oh, verderop zie ik dat xxCriien je ook al dit heeft uitgelegd.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Succes vandaag in het ziekenhuis, ik duim voor je dat je positief nieuws te horen krijgt.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Beertjuh: welkom hier. Ik vind niet dat je een rare cyclus hebt, op een paar dagen na is het best regelmatig.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik hoop voor je dat je ongi uit blijft en dat je kan testen dit weekend.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Zomer: die test ziet er goed uit. Die steekjes kunnen inderdaad bandenpijn zijn omdat je baarmoeder gaat groeien. Ik heb het ook gehad 2 weken geleden. Gelukkig ben ik niet misselijk. Was jij dat gelijk al nadat je positief getest had of is het later begonnen?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wilko: dus toch nog ongi geworden. Gebruik je ook ovutesten? [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik slikte ' multi zwanger worden' van de Etos, daar zit foliumzuur in en andere vitaminen.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Nu slik ik zwangerschapsvitaminen van het merk Davitamon, die heet Compleet Mama plus visolie. De dokters raden het ook aan. En ze zeggen dat van die 'multi zwanger worden' tabletten van de Etos je cyclus regelmatiger wordt als je dat nog niet hebt. Je kunt het altijd uitproberen.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Hahaha, verderop lees ik dat je die ook al hebt gehaald. [/FONT] Ik was vannacht alweer om 3 uur wakker omdat ik moest plassen en ik drink 'savonds juist niet zo veel omdat ik er niet uit wil. Ik kan daarna altijd moeilijk weer in slaap vallen. Ik heb sinds dit weekend moeite met het avondeten. Zaterdag en zondag maar een 1/2 bord gegeten en gisteren helemaal geen avondeten gehad. Ik ben niet misselijk, maar ik heb het gevoel dat het al tot in mijn keel zit en daardoor heb ik geen trek. Mijn man vond het wel sneu voor mij en hij had zo lekker gekookt. Daarnaast heb ik opeens wel veel zin in kaas, yoghurt, vla, optimeldrink. Dus ik heb als avondeten maar een schaaltje vla gegeten. (overdag eet ik 2 crackers als ontbijt, 2 à 3 stuks fruit tussendoor en 3 boterhammen tussen de middag, dit is toch niet genoeg voor mij en de kleine in mijn buik???) Hebben jullie advies voor mij hoe ik dit kan oplossen? HELP! Ik ben hier wel ongerust over.
@Ambonmanise; Ik eet ook niet super veel maar het mag evt. wat meer maar het kan geen kwaad. De kleine pakt toch wel wat hij/zij pakken moet.. Op internet staan richtlijnen voor een evenwichtige voeding. Ikzelf kom daar ook niet aan. Ik eet de hele dag door kleine beetjes. Ik begin met een schaaltje meusli naturel en yoghurt. Tussendoor pak ik een stuk fruit met optimel drink of verse jus. Tussen de middag eet ik 2 tot 3 boterhammen met hartig beleg. Tussendoor eet ik een stuk fruit of rauwe groenten. Avondeten ging er eerst bij mij ook maar een beetje in (je zit snel vol idd) maar sinds 3 weken is dat over. Dus ik eet 's avonds gewoon avondeten en in de avonduren pak ik evt. nog een schaaltje naturel yoghurt en evt. fruit. Veel calcium is belangrijk en in de rauwe groenten en fruit zitten veel vezels en ijzer. Probeer het over de dag te verdelen in kleine porties. Maar het kan geen kwaad hoor! Dat slapen gaat op een gegeven moment ook weer beter. Bij mij was dat rond 12 weken.. @Xxcriien: Succes op school vandaag en met kamp morgen. @Miffy; Vandaag ga je het op school vertelllen toch? Ik ben benieuwd naar de reacties! Hopelijk krijg je het voor elkaar de bus enz. later te mogen pakken!! Succes! @Beertjuh: Werk ze de komende 2 dagen en ik hoop dat je zaterdag mag testen en een knaltest hebt! Ik ben op van de zenuwen.. Wel goede zenuwen hoor. Ik hoop zo op goed nieuws maar houd wel in mijn achterhoofd dat het ook geen goed nieuws kan zijn.. Maar ach, tegen vallen zal het dan altijd! Ik moet er om half11 zijn dus ik laat jullie straks wat weten!!!! Fijne school/werk dag dames!!
@ Mayke: heel veel succes vandaag in het ziekenhuis!!! Ik ga voor je duimen dat de hematoom weg is! Denk aan je! @ Miffy: succes vandaag op school. Ben benieuwd hoe ze reageren. @ Wilko: balen dat je ongesteld bent geworden, maar nu heb je tenminste wel duidelijkheid. Op naar een volgende vruchtbare ronde! @ Zomer: wat een mooie positieve test! Ik hoop dat ik je snel mag volgen @ xxCrrien: klus ze nog voordat je op kamp gaat. En veel plezier alvast op kamp, hoop dat je toch een beetje mooi weer hebt! @ Beertjuh: spannend! Hopen op een positieve test @ Ambonmanise: het is inderdaad niet veel wat je eet, maar er is mij wel eens verteld dat je tijdens je zwangerschap niet voor 2 moet gaan eten. Dus als jij daar genoeg aan hebt, lijkt me dat het geen kwaad kan. En wat Mayke zegt: meerdere keren per dag kleine beetjes? In ieder geval wel fijn dat je niet misselijk bent! Ik heb gelukkig niet meer zo'n buikpijn gehad als afgelopen vrijdag. Het bloeden is helemaal gestopt, dus ik denk dat het toch nog een nasleep was van de menstruatie. Maar waar die enorme buikpijn/steken ineens vandaan kwamen is me een raadsel... Ik moet 23 september a.s. toch naar de internist ivm mijn darmen en zal het daar gelijk vermelden. Misschien kan de arts gelijk mijn eierstokken/baarmoeder enzo nakijken, als ze dan toch bezig zijn...misschien heeft het wel met elkaar te maken? Fijne dag allemaal!!
@ iedereen: dank je wel voor jullie steun @ Niqi79; wat fijn dat het over is en dat je snel naar de internist kunt.. Hopelijk kunnen ze dan idd alles ff mee kijken, das toch een soort geruststelling. Ik weet niet of het met elkaar te maken kan hebben! GOED NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hematoom is zooooo klein geworden. Je ziet enkel nog een stukje ingestold bloed... De gyn zei dat ik nog 4 weken rustig aan moet doen, geen gemeenschap, bukken enz en 4 okt. moet ik terug en dan kijken we verder! Als het dan goed is dan mag ik denk ik ook weer werken enz! Kans op bloedverlies is erg verkleind, zal nog wel wat kunnen komen maar niet meer zo veel
@ambonmanise Jaaaaa we zijn druk aan de klus! M'n vriend komt zelfs tussen de middag thuis om te "eten" Hij zit 2min van huis af met zijn werk, dus dat komt mooi uit. Over dat eten, wat Niqi ook zegt, ga niet voor 2 eten! Elk pondje, gaat door het mondje! En maak je niet druk! Dat is slecht voor je, krijg je zorgrimpels van Nee pop, niet te druk maken, gewoon eten wat je eten kan en dat is voldoende. @Mayke MEID WAT GOED! Een hele geruststelling! @Niqi Ik hoop dat je niks hebt en dat je gewoon lekker zwanger mag worden! Die steken heb ik ook bij mijn menstruatie, dit door mijn spastische darmen, dokter zegt dat je gewoon zwanger kan worden enzo. Duim voor je meid! @de rest van de dames, hoe voelen jullie je tot nu toe? Allemaal oke? Niet te misselijk? Mijn dag op school was oke. Rondleiding door de school gehad, mijn klasgenoten leren kennen. Zit bij nog 1 meisje in de klas en that's it. Wij zijn de enige. Maar ach, we maken er gewoon wat van!
@ Mayke: Wat een goed nieuws, wat fijn!!! Hopelijk valt er een last van je schouders en kan je nu lekker gaan genieten van je zwangerschap! Laat je, in de paar weken dat je het nog rustig aan moet doen, nog maar lekker verwennen dan
Zooooo he Ik zou me even laten pendelen door iemand, krijg me toch een agressief mailtje van der terug:O Had ze net 2minuten voordat ik haar een pbtje stuurde bij haar topic gezet dat ze niet meer pendelt, jaaaa, hoe kan ik dat nou weten!?!
@XxCriien: Wat fijn dat je al op school bent geweest, ach binnen no time ken je de mensen in je klas. Is altijd ff wennen! Nogmaals veel plezier op kamp en smakelijk met je vriend he haha! @Niqi79: dank je wel !! Het is nu moeilijk om rustig aan te doen omdat ik denk dat ik nu alles weer aan kan.. Kan ik ook maar dat kan dan verkeerd uitlopen dus ik doe idd nog ff rustig aan!!! Fijne dag dames! Ik ga genieten van dit nieuws
@mayke jeeeeeh!! ben helemaal blij voor je!!! wat een geweldig nieuws zeg nu kun je lekker gaan genieten ik ben net terug van schoolen het viel me allemaal tegen we hebben een rotrooster gekregen met een hele lange dag en vroege begintijden heb mijn coach vertelt dat ik zwanger ben en die was helemaal enthousiast ik heb gezegd dat ik niet weet of ik elke week die lange dag vol hou of zo vroeg aanwezig kan zijn omdat ik best misselijk ben en erg moe daar hadden ze alle begrip voor gelukkig zolang ik me opdrachten enz netjes op tijd af heb mag ik zelfs onder schooltijd voor echo's enz enz maaaaar dan moet ik wel de foto's laten zien, nou dat vond ik een leuke afspraak
vandaag dag 28 en nog geen ongi. nu nog een aantal dagen wachten zodat ik niet een langere cyclus heb en dan testen. heb wel last van mijn borsten en mijn buik. maar weet niet of het door het snoepen komt ben namelijk 6 kilo afgevallen hiervoor. vanavond trainen zit niet echt mee het weer. @ mayke, goed nieuws
@beertje wacht het rustig af meid, je lichaam kan je soms heel erg voor de gek houden! Hoop wel voor je dat je een klein wondertje in je buik hebt! PS: Maak ff een banner aan, dan kunnen we jou cyclus ook in de gaten houden, automatisch doe je dat toch. @miffy Wat leuk dat je coach zo reageerde! En je houd het heus wel vol, komt allemaal goed, daar zit ik niet over in! @ de rest van de dames, hoe jong zijn we eigenlijk allemaal? Heb het idee dat ik de jongste ben met mijn 20 lentes! Liefsss!!
@xxcriend ik ben 22 en als alles goed gaat zal ik ook nog net op mijn 22ste moeder worden 15dagen na mijn uitgerekende datum ben ik jarig
zo heb weer even lekker bij gelezen ik ben net 23 geworden wij zijn nu lekker aan de klus en hopen op een beepje! vandaag even een rust dagje zie alleen net wel dat ik vandaag mijn eisprong heb.. gister voor het laatst geklust.. hopen dat t goed komt
Mayke, wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Nu volhouden he, met rustig aan doen Bij mij nog steeds geen ongi, maar ook geen positieve test. Klachten nemen af. Behalve dat ik moe en ontzettend chagi ben. Het maakt me nu niet zoveel meer uit of ik zwanger ben of niet, als ik 't maar weet. Die onduidelijkheid vind ik maar niets Ik ben 30. Miffy, fijn dat ze posititef op school hebben gereageert. Goed dat je het hebt aangegeven! Groetjes