Gestopt met de pil in April 2011

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Sar, Jun 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

Jun 15, 2011
    656
    2
    18
    Female
    Tilburg
    @Miffy dat ga ik zeker vertellen.. Heb een idee dat het niets is!!! Waarom weet ik niet maar dat denk ik!! We zullen zien!!

2. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @Ambonmanise: inderdaad voor de zekerheid maar om de dag blijven klussen dan. Zou best kunnen dat deze keer je eisprong wat later plaatsvindt dan dat je had verwacht. Hoop voor je dat de test toch alsnog heel snel een :) geeft!

Ik verwacht bij ons nog niet veel van deze ronde. We zijn nog niet echt heel bewust bezig met om de dag klussen in deze vruchtbare periode. Deze week is het sowieso lastig om op het juiste moment te klussen i.v.m. o.a. onze werkroosters en andere agenda-afspraken etc.
    Maar ik heb nu in ieder geval wel goed zicht op mijn cyclus, ook dankzij die ovutestjes.
    Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we deze maand wel zien hoe het loopt, we genieten van elkaar en klussen wanneer we zin (en tijd…;)) hebben. Mocht het raak zijn dan zou dat echt een wonder zijn. En anders gaan we volgende maand wel heel bewust om de dag klussen (moet trouwens nog wel even wennen dat je het klussen dan moet plannen hoor…). En het leuke is dan dat we er in onze vakantie achter komen of we papa en mama gaan worden, of niet…

3. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @mayke1717
    ik ga gewoon voor je duimen :)
    je weet maar nooit
    misschien is het wel zo
    en anders ga je gewoon mee naar de volgende ronde ;)

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

Jun 15, 2011
    656
    2
    18
    Female
    Tilburg
    @Miffy; zo is het maar net.. Ik had mezelf zover gekregen dat ik nergens vanuit moet gaan komt mijn vriend thuis zegt hij: ik heb net van een klant de zwangerschapstest mogen zien (2 zelfs) en die waren precies hetzelfde als bij jou...................... Nou wordt het toch weer wat moeilijker he;)! Hahaha.. Wij dames; af en toe!! Maar anders ga ik idd mee voor ronde 3:)

5. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    #45 Niqi79, Jun 22, 2011
    Last edited: Jun 22, 2011
    @Mayke: heel veel succes en geluk met de test vandaag! Zal voor je duimen!

Iedereen een fijne dag en werk ze (anders een fijne vrije dag gewenst).

6. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

Jun 15, 2011
    656
    2
    18
    Female
    Tilburg
    Hai dames..

Toenstraks mijn 3e test verricht... Ik zie nu toch echt wel een veel duidelijkere streep dan de vorige 2 keren. Nog niet super paars maar hij is heel makkelijk te zien.. De ass van de arts aan de lijn gehad en die zei: positief is positief.. Test over 2 weken nog een keer omdat nog pril is (4 weken nu)..... En meld je aan bij een verloskundige!! Uh.. Ik kan het zelf nog niet bevatten en geloof er geen snars van.. Is dat raar?? Buiten het af en toe misselijk zijn en soms wat moe heb ik geen klachten.. En... Ik had nooit gedacht dat het al zo snel zou lukken. De 2e ronde raak...... Maar goed... Ik ben het nu dus wel!! Hopelijk blijft het goed gaan en ben ik het over 30 weken nog!!!!! Lijkt me raar dat je nu weet dat je zwanger bent en dat je het misschien over een aantal weken opeens niet meer is?!?! Maar daar ga ik zelf niet vanuit... :)

@Niqi79; Lief dat je aan me denkt!!

7. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @Mayke: Geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat het nog heel onwerkelijk is en nog niet echt te bevatten, maar die test liegt niet: je bent zwanger :D!
    Ben echt blij voor je!! Ik hoop ook echt voor je dat alles goed blijft gaan! Lekker van het goede nieuws / je zwangerschap genieten hoor!!

8. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    friesland
    @mayke 1717
    Gefeliciteerd!!!
    wat een geweldig nieuws :)
    geniet van het goede nieuws en van je zwangerschap!!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

Jun 15, 2011
    656
    2
    18
    Female
    Tilburg
    Tsja.. Er is hier nog steeds ongeloof.. Ik denk nu de hele tijd is die test wel betrouwbaar (2x5 kruidvat) De 1e test had een licht streepje, was van de DA met ochtend urine, de 2e test kruidvat, amper te lezen streepje en niet met ochtend urine, die van vandaag is met ochtend urine.... Bij die test moet je met een pipet druppelen en links daarvan zit eerst het t venster en daarna het c venster.. Betekent dus dat de urine zich eerst via de t naar de c moet banen.. Kortom, ik denk dan nu de hele tijd, is hij dan daarom vals??? Hij was na 2 min al zichtbaar en niet pas bij 5 min!! Hahaha.. Ik ben nog te ongelovig raar.. Maar bedankt iedereen voor de lieve reacties.. Ik blijf hier graag rondstruinen om jullie verhalen te blijven volgen. O ja mijn vriend zegt ook dat ik bij de ha maar een bloedtest moet laten doen omdat dat dan echte zekerheid geeft. Wat vinden jullie???

Ik ben ergens wel heel blij maar zit met zoveel ongeloof.. Hoeveel kan een mens dat hebben?? Ik ga ervoor :)

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Mayke1717 Gefeliciteerd! Super dat het zo snel positief is. Ik zou wel naar de huisarts gaan als je het zeker wilt weten. Daarna zou ik pas een verloskundige bellen.

Ik had vanmorgen weer geen :) bij de test. Ik ga straks nog nieuwe testen halen. Misschien is mijn eisprong wat later dit keer en ik wil hem niet missen!! Als ik volgende week maandag nog geen :) heb gehad zal ik een aspraak maken bij de dokter.
    Ik lees alleen op internet dat je de ene cyclus wel een eisprong kunt hebben en de andere cyclus weer niet. Als dat zo is, dan hoop ik dat het eenmalig is of dat mijn eisprong dit weekend nog zal komen.

11. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

Jun 15, 2011
    656
    2
    18
    Female
    Tilburg
    Net een clear bleu digital test gedaan en deze zei : niet zwanger.. Had wel veel water gedronken dus misschien daardoor?? Zo toch mijn ha maar bellen voor een afspraak.. Nu wordt ik wel moedeloos!!

12. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @Mayke: o nee, wat ontzettend balen en verwarrend dat die ClearBlue test negatief is. Geen idee of het ermee te maken heeft dat je veel water hebt gedronken. Misschien wel, als je nog maar heel pril zwanger bent en nog niet zoveel hCG hormonen hebt…?
    Ik zou inderdaad in ieder geval de huisarts bellen voor een afspraak. Niets is zo erg als deze onzekerheid. Ik leef met je mee!!

13. Naatje

Naatje Bekend lid

Jun 22, 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hallo iedereen!

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Mijn vriend en ik zijn eigenlijk niet echt bewust bezig met het zwanger worden. Mijn vriend is 6 jaar jonger dan ik en wil het liefst nog even wachten, ik daarentegen zou al aan kindjes willen beginnen :D..

Nu ben ik ook afgelopen april gestopt met de pil (laatste pil op 10 april), maar dus niet omdat we zwanger wilden worden maar meer omdat ik die hormonen niet meer in mijn lichaam wilde hebben. Ik was altijd heel weinig ongesteld en daardoor begon ik te twijfelen of dit wel normaal was.

In mei (zondag 15 mei) is volgens "planning" mijn menstruatie begonnen (cyclus van 32 dagen) en als volgens "planning" zou moeten gaan, zou ik woensdag 15 juni weer ongesteld moeten worden.. Tot op heden is dit nog steeds niet het geval. Heb verder geen last van symptomen, alleen een beetje van dat spierpijn/blauwe plekken gevoel in mijn borsten als ik daar op duw. Nu kan ik me nog wel herinneren dat ik op 12 mei na het sporten in bed tv lag te kijken met ontzettende gevoelige tepels, bijna tegen het pijnlijke aan (had het nl. gelijk genoteerd in mijn digitale agenda). Zoiets had ik nog nooit gevoeld of meegemaakt!

Vanochtend vroeg heb ik een test gedaan; negatief... Heb nog 2 testjes in huis liggen, en mocht ik de komende dagen nog niet ongesteld worden, zal ik van het weekend een tweede test doen en na het weekend eventueel een derde test. Mocht dat allemaal weer negatief worden, ga ik de huisarts inlichten...

Toch spannend allemaal hoor!!

14. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey meiden, wat een leuk forum zeg!
    heb al jullie berichtjes gelezen.
    Ik ben ook gestopt met de pil op 17 april! mijn eerste echte ongesteldheid kwam op 26 me! dus een lange cyclus!
    Ben tot op heden nog steeds niet ongesteld geworden en moet het rond deze tijd wel worden zit nu op dag 28 van mijn cyclus en normaal gesproken (met de pil dan) word ik op dag 23 ongesteld.... Heb wel last van kwaaltjes maar weet niet of dat voor een zwangerschap geld of voor een opkomende menstruatie!
    heb sinds 2 weken last van obstipatie, rommelige buik, last van mijn onderrug en harde een beetje gevoelige tepels. Normaal als ik gevoelige borsten heb dan word ik binnen 1 week ongesteld nu zit ik al bijna in week 3!
    Ging voor de grap ook even temperaturen en zit op 37,53~!! ik weet niet of dit hoort???

ik zie graag jullie reacties!

@mayke1717. Heb je nog een test gedaan?? of ga je morgen ochtend nog een test doen? ben benieuwd en hoop dat je zwanger bent!

15. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 13 april gestopt met de pil en 17 mei ongesteld geworden. We gaan nog niet gelijk voor kinderen. We willen er in september voor gaan.
    Nu ben ik aan het wachten op mijn 2e menstruatie, maar die is er nog niet. Zit nu op dag 37 van mijn cyclus. Wachten duurt lang.

16. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    friesland
    @mayke1717
    wat verwarrend zeg die clearbleu test!!!
    misschien toch maar afspraak met HA maken voor een bloedtest??
    dan heb je 100% duidelijk heid
    het veel drinken kan wel invloed hebben op zo een test, zeker omdat je in het begin van je zwangerschap zou hebben en nog niet zoveel hormonen in je urine hebt zitten
    en clearbleu (heb ik gehoord) geeft pas zwanger aan bij een wat hoger gehalte dan een normale test
    pffff die testen lijken je wel te pesten zeg :S
    sterkte er nog even mee!!

@liefde88
    als ik zo rondneuz op internet kan een verhoging van je tempratuur wel duiden om zwangerschap
    weet je wat je normaal voor tempratuur hebt??
    en het kan zowiezo even duren voor je een regelmatige cycles hebt na het stoppen van je pil
    wacht het nog even af......
    en anders gewoon even opnieuw testen met ochtenurine :)

17. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Goedemorgen dames,

Helaas crashte gisteravond onze laptop en kon ik dus niet meer op internet. Dus nu even snel een berichtje terwijl ik aan ‘het werk’ ben :). Pas zaterdag komt er iemand om de laptop opnieuw te installeren, hoop dat ik dan thuis weer snel op ZP kan.

@Naatje: ik lees dat je bent gestopt met de pil omdat je die hormonen niet meer in je lijf wilde. Merk je veel verschil met of zonder synthetische hormonen?
    Ik merk wel wat kleine verschillen zoals dat mijn gevoelens nu wat ‘echter’ zijn (de pil leek mijn gevoelens wat af te vlakken, werd er een heel klein beetje onverschillig van ofzo). Het lijkt wel of ik me nu iets blijer voel (maar dat kan natuurlijk ook komen door het vooruitzicht dat ik misschien wel op korte termijn zwanger zou kunnen raken, als dat ons gegund is). Verder is het stoppen met de pil wel goed voor mijn libido, merk ik…;).

Merken de anderen ook verschil sinds het stoppen met de pil in april?

@Liefde 88: ik heb ook vernomen dat temperatuursverhoging evt. kan duiden op een zwangerschap. Maar aan de andere kant kan het door heel veel andere dingen verklaard worden…Ga je vandaag testen?

@Esmee: Balen dat je zo’n lange cyclus hebt en nog niet ongesteld bent! Is er een speciale reden waarom jullie pas in september voor ronde 1 willen gaan?

Ik zit hier op mijn werk nu een beetje met een dilemma…Op basis van het aantal uren dat ik nu werk heb ik een heel leuk takenpakket gekregen. Mijn collega wilde graag wat minder uren gaan werken maar dat verzoek is afgewezen. Stel nu dat ik zwanger raak, dan zou ik na mijn zwangerschapsverlof ook wel wat minder uren willen gaan werken. Ik ben alleen bang dat dat verzoek dan ook wordt afgewezen.
    Ik voel me nu ook best lullig omdat ze op mijn werk nog niet weten van mijn kinderwens (hoewel ze gezien mijn leeftijd wel kunnen verwachten dat het geen 10 jaar meer gaat duren haha). Ik denk dat als ze hadden geweten dat ik in de toekomst misschien minder uren zou willen werken, ze het takenpakket heel anders hadden ingedeeld. Pfff, misschien ben ik nu wel veel te veel op de zaken aan het vooruit lopen. Mogen ze trouwens een verzoek om minder te gaan werken (wegens het krijgen van kinderen) weigeren??

18. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

Jun 15, 2011
    656
    2
    18
    Female
    Tilburg
    Hai dames,

Net bij mijn HA geweest. Die deed min of meer vaag.. Ik heb de testen laten zien en hij vond het ook wel "raar". Hij vroeg of ik opgezette borsten/tepels had (heb ik niet) omdat dit bij 99% van de vrouwen voorkomt.. Hij wil dat ik wacht en anders over 2 weken nog een test doe... Als mijn menstruatie uitblijft moet ik terug komen over 8 weken voor een eventueel inwendig onderzoek!! En tot die tijd wel gezond leven etc (voor de zekerheid)! Hij wilde geen bloedtest doen omdat ik pas in april gestopt ben met de pil!! Nou we zullen zien wanneer mijn menstruatie komt, of niet..

Voor de meiden die zich hebben toegevoegd hier; gezellig dat jullier er ook bij zijn

@ Niqi79; ik snap je dilemma.. Waarom is dat verzoek afgewezen bij je collega? Ik denk niet dat je ze al moet melden dat je "bezig bent" met je kinderwens.. Als het er is dan is het er en dan zien zij maar verder... Ik ben ervan overtuigd dat er intern altijd met taken geschoven kan worden en of ze het mogen weigeren dat weet ik niet, volgens mij ligt dat aan het aantal uren wat iedereen werkt en hoeveel er gewerkt moeten worden in zijn totaal plaatje. Maar ik denk niet dat ze mogen weigeren.. Zo krom zijn dat je niet minder mag werken omdat het hen niet uitkomt..... Succes!!!

19. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Mayke: wat een vaag verhaal van die huisarts. Erg jammer dat hij niet nu al een bloedonderzoek wilde laten doen (‘wat is de moeite?’ zou je denken..). Nu zit je nog steeds in onzekerheid :(.
    Ga je nu pas weer over 2 weken thuis testen (zoals de huisarts adviseerde) of waag je er al eerder een testje aan? Hoop echt voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

Het verzoek om minder te werken is bij mijn collega afgewezen omdat alle uren hard nodig zijn. We komen eerder uren te kort dan dat we over hebben. Wegens forse bezuinigingen worden er geen nieuwe mensen aangenomen en worden alle tijdelijke contracten niet verlengd. Mijn collega wil trouwens niet vanwege kinderen minder gaan werken, maar omdat ze meer vrijheid wil…
    Ik vertel ze hier voorlopig nog maar even niets over mijn kinderwens. Ik zie het inderdaad wel als het zo ver is. Ik ga het (mogen) krijgen van kinderen hierom in ieder geval niet verder uitstellen.

Ik wens jullie alvast een fijn weekend, want ik heb de rest van de middag werkoverleg en kan thuis dus tot in ieder geval zaterdag niet op internet. Ik lees jullie berichtjes van- of na het weekend!

20. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    friesland
    @niqi79
    ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ook het gevoel dat ik lekkerder in me vel zit
    maar of dit komt door de pil of dat mijn kinderwens misschien vervuld gaat worden weet ik niet
    vind het zowiezo wel prettig idee dat ik niet elke dag die stomme pil hoef te slikken

@mayke1717
    pffffff het zit je ook niet mee he??
    wat vervelend dat je niet ff een bloedonderzoekje mag doen
    en dus nog langer in die onzekerheid zit
    hoop dat je wel een beetje rust kunt vinden en dat er snel wat duidelijk voor je komt :)

Share This Page