Mayke, als je hem nu opslaat als JPG of JPEG bestand dan? Toen ik mijn temperatuurkaartjes wou bijvoegen vorige maanden was het bestand ook te groot. Toen ik hem opsloeg als JPEG ging het wel goed. Probeer het maar eens uit. Wat lijkt je beeb al groot en je bent nog maar 14 weken!! Zwangerschapsyoga is wel goed voor de ontspanning. Ik ga straks op zwangerschapszwemmen en voor de zwangerschapscursus ga ik pilates doen bij Icare. Ze hebben hier geen yoga (had ik ook al naar gekeken). Wel zin in om vanavond de echo te krijgen. Om 19.30 uur moeten wij er zijn. Fijne (werk)dag allemaal!!
Hoi Wilko, ze zeggen dat een ovutest vaak 's morgens positief test terwijl het dan helemaal niet zo hoeft te zijn. Daarom kun je beter op een vast tijdstip 's avonds testen. Daarvoor moet je wel 2 uur niet hebben geplast en niet te veel hebben gedronken, anders kan het een vertekend beeld geven. Als de ovutest positief is, dan is die streep donkerder dan de andere streep. Dan is het een hele goede positieve test. Succes ermee!!
@Mayke Hier nog stees geen baby, ze heeft wel 4cm ontsluiting maar het wil nog steeds niet komen. Wel is het meisje heel erg druk in de buik. Volgens mij wil het er wel uit, maar weet ze niet hoe het moet, hahaha!! Ik hoop ook zo dat ik positief test over een paar dagen!! En die echo van jou, wat een plaatje! Al echt een minimensje! Ik heb echt 2 minuten ooooooooooooh gezeten, wat lief!! @Ambonmanise, wie heb je nou allemaal verteld dat je zwanger bent? Je zus toch ook al? En heel veel plezier bij je echo! @Wilko, lekker man, even weg, heerlijk! @Miffy, beter dat je examen mag doen meid! Fijn is dat! @Alle meiden, hier vanochtend weer overgegeven, een soort slijmprop, ik sta eerst 10 minuten te kokhalzen voordat het eruit komt. (sorry voor de details) Vandaag ook weer naar school, niet zo lang gelukkig, maar 4 uurtjes. Zaterdag halen we de kleine Kevin weer op! Zo'n zin in! Kleine terrorist dat het is. Hij is nu 2 en je weet welke periode hij nu heeft. Hij zegt nog niet een woord! Ja papa, beppe (oma), appo (appel) en bipi (koesdoek). En als ie zijn zin niet krijgt gaat ie met z'n voet stampen en zegt ie euh. De hele tijd! Net zolang totdat je hem aandacht geeft. Maar hij is zooooo lief! Er staat wel een foto van hem in mijn fotoalbum op mijn profiel. Hey meiden, een hele fijne dag allemaal en ik lees jullie morgen! Liefsxxxx
@xxCriien: ik heb het mijn zus nog niet verteld. Van de familie weten alleen mijn moeder, haar vriend en mijn oma het plus de familie in Indonesie. En op het werk weten ze het allemaal. Morgen vertellen wij het aan de rest v/d familie als ik mijn 30e verjaardagsfeestje heb.
altijd handig als je schoonmoeder ruim 2 uur eerder als verwacht komt en alle spullen van mvm hier nog open en bloot liggen gelukkig zag mijn vriend haar aankomen en heeft bijna alles weten te bedekken hopelijk heeft ze niks door ....... want het moet nog anderhalve week geheim blijven
@Ambonmanise, dat is dan idd een mooi moment om het te vertellen! Hoe was je echo? @Miffy, oei, tsja, dat zijn schoonmoeders Waarom nog 1,5 week? Is er dan ook iets speciaals net als Ambonmanise? Hier vandaag maar 2 uurtjes les gehad en toen weer naar huis. Zulke dagen wil ik wel meer!
@xxcrien dan hebben we de eerste echo als er dan een kloppend hartje te zien is gaan we het mijn vriend zijn ouders vertellen
@Miffy; Thanks, ik kijk altijd hoe groot de kleine nu is.. Met 15 weken is hij/zij 11 cm en 90 gram! Volgende week alweer 15 cm en 120 gram.. Het is de gemiddelde lijn. Tot 14 weken groeit elk kindje volgens een curve daarna ga je het verschil van grote/kleine baby's zien! @Ambonmanise; Oooo wat leuk dat je vanavond mag!! Duurt lang dan zo'n dag he.. Pilates lijkt me ook leuk om te doen! Ik heb er wel heel veel zin in hoor.. 12 okt. begin ik! @XxCriien: Haha, die kleine.. Pff al dagen met 4cm ontsluiting lopen en er niet uit willen komen is niet fijn! Hopelijk komt hij/zij snel! Veel plezier met de kleine van je vriend dit weekend! Als je goed op de echo kijkt lijkt het of er een piemeltje zit.. Een vriendin van mijn zus zei dat gisteren. Mijn gevoel zegt ook dat ik een jongetje krijg.. Het zal wel een stukje navelstreng zijn! Je kunt met de 12 weken echo al zien wat het wordt maar dat zit verbonden aan de NUB theorie. Moet je maar intypen op google en dan is de 1e pag van zwangerschappagina daar staat dat in beschreven.. Ik vind het een moeilijke theorie om het goed te kunnen zien en wacht wel op de 20 weken echo! Morgen ga ik met een oud collega naar Einhdoven naar de babydump. Ik wil ook nog een keer naar het babypark in Veldhoven en naar kids factory in Breda maar die laatste is puur om ideeen voor de kinderkamer op te doen! Ik ben er al uit welke kinderwagen ik wil: De maxi cosi mura 4! ! Ik vind hem zo mooi.. Ik heb ook al de doomoo seat gezien en die ga ik als "cadeau" van mijn collega's en clienten krijgen. Je mag altijd kiezen of bonnen of een cadeau! Dus dan doe mij deze maar! De tripp trapp kinderstoel is ook al uitgezocht en de box heb ik al. Ik wil alles in noot kleur. De box is rond en van noten hout dus dat vind ik wel mooi als dingen daar bij passen! Tsja, en je kunt het zo duur maken als je zelf wil! Hoe staan jullie daar tegenover?? Ik vind een kinderwagen gebruik je veel dus dat vind ik het waard. Het badje en tummytub krijg ik van vrienden. Daar hecht ik ook niet veel waarde aan daar zijn ze ook zo uit. Kleding; tsja, ik vind merkkleding heel mooi maar ook heeeel duur en zeker als ze er zo snel uitgroeien. Dus in de opruiming en anders hema, zara, h&m, v&d! Haha, heel verhaal! Fijne dag allemaal! Ambonmanise; ik hoor het wel! Veel plezier!!!
heeey ladiesss! mayke wat een super mooie foto van de ego! echt al een babytje! @Ambonmanise spannend je eerste ego vananvond! ben benieuwd hoe het gaat!! succes! hier is het afwachten tot maandag dan kan ik eindelijk testen! pfff wat duurt dat lang zeg! heb de afgelopen dagen echt ontzettende rugpijn! ik kan geen 1 houding aannemen dat t niet pijn doet ik hoop maar dat t voor een goed doel is... Ook de hele dag door een zeurend gevoel in me buik.. alleen vandaag niet zo heel veel last. /Heb overigens goed me temp bijgehouden,.. Nu is mijn vraag hoop dat jullie het weten.. Hoe lang moet je temperatuur hoog blijven na je iesprong? is dat maar een paar dagen? of is dat totdat je ongesteld moet worden? hij is nu al vanaf vorige week donderdag constant 36,89 en voor mijn eisprong op 36,41
@Liefde88; Ik zou het eerlijk gezegd niet weten!! Het spijt me! Hopelijk weet iemand anders dat! Wel sapnnend.. Na een vmk ben je vaak erg vtuchtbaar (zeggen ze)! I'll keep my fingers crossed!!!
bedankt voor je reactie! ik hoop maar dat het zo is extra vruchtbaar... Wat voor symptomen had jij in t begin? Maandag had ik zo t gevoel volgens mij is t raak.. maar nu heb ik weer t gevoel van weer niet.. mis ook omdat me zeur buik vandaag minder is.... ohhh word hier zo hopeloos van! en maandag duurt nog zo lang.. wil eigenlijk pas testen als ik 3 dagen overtijd ben dus pas woensdag!
@Liefde88; Ik had wel wat kwaaltjes achteraf maar ik heb er niet op gelet omdat ik niet wist dat het raak zou zijn. Ik was in de 1e of 2e ronde zwanger. Ik ben in april gestopt, in mei ongesteld geworden en eind mei zwanger. Ik was een shake dieet gaan volgen omdat ik nog "vlug" wat kg's kwijt wilde. Ik was de 1e dagen met vlagen misselijk en licht in mijn hoofd. Ik dacht eerst dat het lag aan het dieet maar achteraf was het de zwangerschap.. Verder had ik nergens last van.. Heb ik ook niet echt gehad. Soms wat misselijk maar dat was met wat eten over. Wel zin in bepaalde dingen of juist helemaal geen zin in bepaalde dingen. Ik hoop het voor je! Ik heb getest na 4 dagen over tijd met een da test en die gaf heeeeel licht een streepje. 3 dagen later weer een test van het kv 2 voor 5 euro en toen kwam er duidelijk een streep! 2 vriendinnen van mij hadden een vmk/mk en waren gelijk daarna of de ronde daarna zwanger! Hopelijk geldt dit ook bij jou!!!! Ik snap dat je niet zo lang kunt wachten. Probeer het iig wel want een teleurstelling is niet leuk!!
Hee meiden, Hoe gaat het hier? Zijn er al veel meiden zwanger die gestopt zijn in april met de pil? Ik ben nu 9 weken zwanger, en vandaag de termijnecho gehad. Echt helemaal super! Alles lijkt goed, onze kleine was al druk aan het trappelen in mijn buik. Zo wonderlijk!! Zo klein is het nog! 2,5cm Ik klets hier bijna nooit meer mee, maar ik lees nog wel mee. Ik klets nu af en toe wat op het april 2012 mama's forum. (wel grappig, in april gestopt met de pil, in april het jaar daarop uitgerekend) Nou ik hoop dat het iedereen goed gaat!! En voor degenen die nog aan het klussen zijn, heel veel succes!!!!!!!!!!!! Duim duim duim!
Hallo dames, Hier nog iemand die in april gestopt is met de pil. Wij gaan voor ons 1e wondertje,en zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen. Liefs Sher
@Sar; wat leuk te horen dat de echo weer zo mooi was om te zien! Blijft een wonder he! @Sher; Welkom hier!! Ben je al de maanden al bewust bezig geweest of dat nog niet?? @Miffy; We moeten nog ff geduld hebben!!(A)!
@Mayke Ja we zitten nu in de 5e ronde en hebben altijd rond mijn eisprong geklust.. Helaas nog zonder resltaat!
[FONT=Arial, sans-serif]Goedemorgen meiden,[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wat een avond gisteren zeg. Om 19.30 uur moesten we er zijn en ik werd eerst in de computer ingeschreven. Daarna ging ze een uitwendige echo doen maar ze kon niet veel zien omdat de darmen ervoor zaten. Toen vroeg ze of ik wel een inwendige echo wou. Natuurlijk wel, alles om te zien of er wel iets in mijn buik zit hè?? Eerst mijn blaas legen, toen een inwendige echo. Het was net of ze een tampon naar binnen drukte. En daar zagen we onze kleine beeb. Het hoofdje bewoog, het hartje ging tekeer. Echt super om te zien. De kleine was 2,5 cm maar op het scherm lijkt het groter omdat ze inzoomt. Er zit 1 beeb binnen. Mijn man had nog gevraagd of er echt geen 2 zaten. Maar dat was niet zo.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ze zei dat ik gisteren precies 9 weken was en mijn uitgerekende datum wordt 19 april 2012. Dat is de dag waarop mijn man en ik elkaar hebben leren kennen 12 jaar geleden!![/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Daarna allemaal vragen beantwoord van haar collega en folders meegekregen en een koffertje met leuke spulletjes. Toen we thuis kwamen was ik erg blij maar ook zo moe. We zijn naar boven gegaan en hebben tot 2 uur vannacht geslapen. Daarna waren we klaarwakker. Je raadt het al: ik ben nu bekaf. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Maar ik ben vandaag vrij omdat ik 30 jaar ben geworden!! Ik kan vanmiddag altijd nog een dutje doen. Dan ben ik weer fit voor mijn verrassingsetentje die mijn man heeft georganiseerd voor mij. Vanavond vertellen we het aan de familie. Spannend!!!![/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Tot zover mijn goede nieuws. Ik blijf maar naar de foto kijken. Onwerkelijk dat dat binnen in mijn buik zit.[/FONT] Sar: wat leuk dat we nu even ver zijn en op dezelfde datum zijn uitgerekend. Ik praat alleen nog mee in het forum: eind april 2012 mama's omdat die van heel april veel te druk is en dat kan ik niet bijhouden. Maar leuk dat je iets van je hebt laten horen. Sher: welkom hier. Je vindt hier veel steun van andere meiden die in dezelfde of een soort gelijke situatie zitten. De zwangeren onder ons hopen ook dat jullie snel zwanger mogen raken. Miffy: sorry, voor mijn late reactie. Ik was echt te moe gisterenavond om de laptop nog aan te zetten. Lees bovenstaande verhaal maar, dan weet je hoe het is gegaan. Op mijn verjaardag zijn hier in het blok veel feesten. Mijn buren en een ex-collegaatje van mij die gaan trouwen, mijn buurvrouw die vanavond haar 30e verjaardagsfeestje gaat vieren. Hopen dat het mooi weer zal blijven. Fijne (werk)dag allemaal!!