Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Niqi79: Ja, heeft met stress en spanning te maken dat mijn cyclus zo lang is. Hard aan het solliciteren momenteel en dat is nogal moeilijk in deze tijd. :(
    In september gaan we op vakantie en daar wil ik volop van genieten omdat het een hele bijzondere vakantie is. Vandaar dat we dan voor de eerste keer gaan proberen. ;)

2. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @Niqi; eigenlijk heb ik nooit last van menstruatie gehad. Ik weet dat veel meiden het geen pretje vonden, maar had nooit rare bijwerken oid. Het is alleen zo dat ik heel weinig bloedverlies had toen ik nog aan de pil was. Het duurde misschien max. maar 3 dagen en dan gebruikte ik gewoon inlegkruisjes niet eens gewone maandverband. Daarom maakte ik me zorgen want begon me af te vragen of dat wel normaal was. Vandaar besloten om te stoppen met de pil zodat ik normale menstruaties kon krijgen.

Mijn vriend is een paar jaar jonger dan ik en wil ook graag kindejs alleen is de timing nu nog niet goed. We wonen momenteel nog bij zijn ouders in huis (wel op huizenjacht en het gaat de goede kant op) vandaar dat we nog niet zo bezig zijn zoals de meesten op het forum. En daarnaast weet ik ook dat het soms wel een jaar kan duren voordat je zwanger kan worden nadat je gestopt bent met de pil (uitzonderingen daargelaten).

Ben zelf 29 jaar dus vond het ook wel een goed moment om te stoppen met de pil. Wilde altijd al jong kinderen hebben, het liefst voor mijn 30e maar dat gaat 'm jammergenoeg niet meer worden haha! Ben nog steeds niet ongesteld (moest 15 juni ongesteld worden), maar ga er gewoon vanuit dat het door het ontpillen komt...

3. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Hallo!

Ik ben ook met de pil gestopt in April, al twee keer ongi geweest met een cyclus van 30 dagen.
    Volgens de 'calculator' mogen wij weer volgend weekend aan de slag! Het is voor ons ook het eerste kindje, dus heel erg spannend allemaal!
    Duimen nu maar!

4. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hi meiden!
    heb van morgen een testje gedaan, maar die was helaas negatief. Als ik even een uurtje langer had gewwacht wist ik ook waarom kwam ik ben ongesteld geworden!!:( naja heel klein beetje bloed verlies kijken of het doorzet!

hoi snukkie!
    netjes al 2 keer een cyclus van 30 dagen! ben jalourss!
    mijn eerste duurde iets van 37 dagen en nu op dag 29 ongesteld geworden! Dus ga naar ronde 3! ik hooop zo dat het dan raak is!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi meiden,

Vanmorgen voor de 7e x getest en weer geen :). Ik heb geen idee of mijn ovulatie nu geweest is of niet. :(:(

Morgenvroeg ga ik naar de huisarts, ik heb nl. al 2 dagen pijn onder mijn rib aan de linkerkant. Ik weet niet wat het is. Helaas had mijn eigen dokter geen plek meer vrij en moet ik nu naar een huisarts in opleiding toe. Doe ik normaal liever niet, maar ja, ik wil graag weten wat het is. En dan laat ik hem gelijk in de computer zetten dat ik op 9 april gestopt ben met de pil omdat wij een kinderwens hebben.

Mijn man is vrij en wil graag met mij mee. Hij zei net dat als de dokter denkt dat je zwanger bent, je gelijk een test kan doen bij de dokter. Ik ben benieuwd. Als het niet zo is, ga ik morgenavond de ovulatietest van Kruidvat gebruiken. Misschien dat mijn eisprong wat later is dit keer.

@Mayke1717: ik hoop dat je geduld hebt om nog 2 weken te wachten, anders voor die tijd nog een keer testen. Wel jammer dat het niet bij de dokter kon.

@Niqi79: ik zou het nog niet vertellen op het werk dat je probeert zwanger te worden. Je weet nog niet wanneer het zover is. Het kan snel zijn maar ook nog wel langer duren of in het ergste geval helemaal niet:x. Ik heb ook een nieuwe baan sinds 15 april (ben met de pil gestopt op 9 april) en heb niks gezegd omdat ze er niet naar gevraagd hebben. Ik ben nu de ene week op woensdag vrij en de andere week op vrijdag. Ze hebben niet gevraagd waarom, alleen welke dag ik graag vrij wou. Ik zei dat ik dat wou afwisselen omdat ik dan de ene week een lang weekend heb en de andere week doormidden. Het bevalt mij goed en ik wil dit ook zo houden.

Ik red het helaas niet meer om voor mijn 30e kinderen te hebben, maar misschien nog wel zwanger te worden (in sept. word ik 30).

Please laten we hopen dat het snel gaat gebeuren, ik ben er aan toe!!!

Sorry voor het lange bericht.

Prettige avond allemaal met evt. klusplezier!

6. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @niqi79; Jeej das heftig op je werk.. Maar mocht het zo ver zijn dat je zwanger bent en je baas gaat niet accoord dan zou ik als ik jou was er eventueel over nadenken om wat anders te doen.. Je wil je baan houden en je vindt het leuk maar je kind gaat natuurlijk voor.. Of zie je dat zo niet?? Het zou toch fijn zijn als je je baan kunt combineren met je moederschap!! Je zit toch wel wat in een lastig pakket lijkt me.. Als ik a.s. maandag niet ongi ben geworden doe ik gewoon lekker eigenwijs nog een test!! "dan zou ik bijna 6 weken zwanger zijn" dus lijkt mij dat je het dan moet zien?!?!? En dan weet ik ook of mijn ongi gewoon uitblijft door een soort van ontpillen.. Maar stom dat hij geen bloedtest wilde doen! Fijn weekend en hopelijk kun je snel weer op je laptop:)

@ Miffy; Het is idd niet erg fijn! Maar ik leef er nu maar mee en denk maar de hele tijd; mijn cyclus is niet regelmatig!! Ben wel bewust gezond aan het eten e.d. en neem tijdelijk sowieso geen alcohol.. You never know!! Ik doe maandag nog een KV test met ochtendurine!!

Ik las dat je jezelf prettiger voelde nu je de pil niet slikt.. Ik heb dat ook wel.. Ik denk ook het idee dat je nu weet dat je echt met je kinderwens "aan de slag gaat".... Althans zo voel ik dat wel. Heb ook het idee dat ik mijn lichaam bewuster mee ga maken en ga kennen.. Toen ik aan de pil ging (15 was ik) hield ik echt van te voren niet bij wat mijn cyclus was en ik kan me ook niet heel sterk herinneren of mijn cyclus regelmatig was.. Nu ben je daar meer op aan het letten.. Althans ik!!

Fijne avond en tot spreeks!!

@ Esmee1985; ik wacht ook op mijn 2e menstruatie. Deze blijft uit en ik heb een test gedaan! Misschien ook doen als je kwaaltjes krijgt??

@liefde 88; je kwaaltjes klinken als zwangerschap! Ik zou een KV test doen en met ochtendurine testen.. Ook al zeggen ze dat dat niet persé hoeft, ik heb er nu 4 gedaan en met ochtendurine vind ik hem beter uitkomen!! Succes!!!!!!

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @mayke1717
    het is ook dat ik me een stuk prettiger voel inderdaad vanwege mijn kinderwens
    zal ook even kort uitleggen waarom:
    ik heb een vertraagde schildklier wat ook mee kan spelen bij het kinderen krijgen en mijn HA vermoed dat ik endometriose heb (en wou me nooit doorsturen voor verder onderzoek)
    en veel vrouwens met endometriose hebben kans dat ze minder vruchtbaar zijn
    in sommige gevallen zelfs gewoon onvruchtbaar zijn
    dit speelt in mijn hoofd heel erg, ben zooooo bang dat ik geen kinderen kan krijgen
    gelukkig mag ik eindelijk naar de gynocoloog voor verder onderzoek
    dus het stoppen met de pil is voor mij ook een enorme opluchting
    buiten dat voelt mijn menstruatie ook veel "echter"
    heb het gevoel van ongesteld zijn inplaats van verplicht bloedverlies

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ mayke 1717
    ik weet nog wel dat mijn cycles altijd regelmatig was voor de pil
    omdat de receptioniste van school altijd wist wanneer ik weer ziek naar huis ging omdat ik hele heftige menstruatie pijnen had/heb

9. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    meiden ff snel berichtje, ik lees ze morgen weer met volle interesse! maar ga nu lekker slapen! slaap lekker allemaal!

ps. ongesteldheid niet doorgezet, klein beetje bloed verlies!
    Wat is er toch aan de hannnddd????

10. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Ff snel een update; ben net ongesteld geworden! Ben wel blij want nu hoef ik niet meer in die onzekerheid te zitten, en kan ik weer verder. Op naar een regelmatige cyclus!

11. Sar

Sar Lid

25 apr 2011
    86
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker (4)
    friesland
    Iedereen die ongesteld is geworden, op naar de volgende ronde! Ik ben nu net weer ongesteld af, dus we kunnen weer losss! Haha :D

12. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    ff snel berichtje!
    me ongesteldheid toch wel door gezet helaas!!
    toch naar ronde 3
    tot vananvond!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    De pijn onder mijn rib komt doordat een spier verrekt is. Die spier doet zeer wanneer mijn borstkas uitzet bij opstaan, zitten of liggen.

De dokter vond het mooi om te horen dat wij een kinderwens hebben en heeft het in de computer gezet. Hij zei dat ik als pijnstiller alleen paracetamol mag nemen als ik zwanger wil worden of ben.
    Hij zei ook dat mijn misselijkheid kan komen doordat ik gestopt ben met de pil of net zwanger ben geworden.

Over 2 weken kan ik testen. Ik heb mijn eisprong nog niet gevoeld, geen zere borsten of iets dergelijks. Alleen misselijkheid 's morgens.

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Mayke1717: Ja, maar ik heb geen kwaaltjes. Nu alweer dag 39 en nog steeds geen tekenen van ongesteldheid. :( Balen! Maarja... eens komt het.

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi meiden,

Gisterenavond de ovutest van Kruidvat gedaan en ik had 2 gelijke roze strepen. Dit moest dan de smiley zijn waar ik de hele week op zat te wachten! Gelijk geklust want je weet niet hoe lang je eisprong is. Volgends de calculator had ik hem woensdag al moeten hebben maar misschien was mijn ei de weg even kwijt! Gelukkig hadden we het om de dag gedaan deze week. Ik hoop dat de kans dan groot genoeg is om zwanger te zijn! Fingers crossedxxxx.

Ook heb ik mijn temperatuur bijgehouden vanaf maandag. Dit kwam eruit:
    ma 36,2
    di 36,2
    woe 36,1
    do 36,1
    vrij 36,2
    za 36,7!
    Volgens berichten op internet moet de temperatuur nu omhoog blijven voor een positieve uitslag. Ik zal het nog een week bijhouden tot mijn NOD.

Nog een vraagje aan jullie. Hebben jullie ook last van een opgeblazen buik/maag sinds je gestopt bent met de pil? Soms lijkt het wel of ik al zwanger ben. De knoop van de spijkerbroek doe ik soms al los omdat het niet fijn zit.

Fijne dag vandaag!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    ik heb geen last van het opgeblazen gevoel
    juist het tegenovergestelde eigenlijk

17. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @ Ambonmanise; ik heb er soms wat last van lijkt maar niet echt overdreven!! Spannend zeg.. Ik duim mee..

Zeg dames; ik, de ongeduldige die in de onzekerheid zit heb toenstraks toch een test gedaan.. Die van het KV!! EN.... Na 1 minuut (deze mag tot 5min) verscheen WEER een iets rozere 2e STREEP!!! Het kan toch niet meer dat ik niet zwanger ben????? Ik ga maandag gewoon de VK praktijk bellen en uitleggen hoe en wat.. Dan moeten hen maar zeggen wat ze vinden.. Vinden jullie dat een goed idee?? Ik ben klaar met die onzekerheid en ik zag duidelijk een streep na 1 min.

Vandaag wel een rot dag gehad op mijn werk.. Ik werk in de gehandicaptenzorg en vannacht is een client overleden.. Heftig dienstje gewerkt vanmorgen en morgen mag ik weer.. Ik moest best veel huilen wat ik normaal nog niet heb gedaan toen er een client is overleden.. Hormonen?? Had er overigens wel een band mee!!!

Fijn weekend,

Liefs, Mayke

18. Delta

Delta Niet meer actief

hallo meiden !

ik wil me ook graag bij dit topic aanmelden :)
    ik ben 27 april gestopt met de pil, 2 mei een doorbraakbloeding (heb de pilstrip niet afgemaakt trouwens) daarna onveilig 'geklust'.
    ik ben toen 27 mei ongesteld geworden (dag 26 dus) en nu zit ik al op dag 30 en nog niet ongesteld geworden.. had afgelopen woensdag getest, maar was negatief. dus ik wil volgende week zaterdag weer testen als ik nog niet ongesteld ben..

wat denken jullie?

en maayke sterkte jij ook, ik las je verhaal aandachtig mee ! maar denk wel dat je zwanger bent, aangezien ik vaak had gehoord dat kruidvat testen erg gevoelig zijn..!

19. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hai Evaa, leuk dat je erbij bent:)!

Knap dat je zo lang kunt wachten;)! Je zou dan in principe 11 dagen over tijd zijn dus dat moet reeel zijn dacht ik zo!! Welke testen gebruik je??

Jaa het is een raar verhaal van mij.. Maar omdat ik geen klachten heb voel ik het niet sterk en omdat die clear bleu me zei dat ik niet zwanger was.. Ach ja!! Ik moet er nu toch onderhand aan geloven;)! Fijn weekend en ik hoop het beste voor je!!

20. Delta

Delta Niet meer actief

hey mayke !

nee ik ben nu dan 4 dagen over tijd he.. zit nu op dag 30... ik had woensdag op mn nod getest. maar negatief, ik test ook met kruidvat 2 voor 5..

maar ik wacht af, want ik weet dat stressen en er teveel op hopen geen zin heeft.. fijn weekend jij ook !

Deel Deze Pagina