Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxCriien: gefeliciteerd met je examen voor verkeersregelaar!!

@allemaal: ik ben woensdagmiddag ziek naar huis gegaan. Ik had de halve nacht weer wakker gelegen en was helemaal op. Ik kon mij niet meer concentreren op het werk. Ik ben oververmoeid en omdat de dokter vorige week tegen mij zei dat ik moet luisteren naar mijn lichaam en ook verantwoordelijk ben voor die kleine in mijn buik was de beslissing snel gemaakt. Ik merkte dat mijn reserves nu op waren omdat ik hier al een maand last van heb. Had op het laatst alleen nog maar energie om te werken en voor de rest niks meer. Dan is de balans zoek en nu moet ik eerst rusten, bijtanken, af en toe slapen/dutje doen en dan weer energie opdoen. Gisteren heb ik even een rondje gelopen over de markt. Ik was daarna weer heel moe maar ik had geen pijn in mijn bekken en in mijn rug. Ik denk dat de oefeningen goed aanslaan. Ik hoop dat het zo doorgaat.
    Nu nog af van de misselijkheid/spugen 's morgens. Dokter zei dat het vanaf 16 weken vaak beter zal gaan maar zo niet, dan houd je er de rest van de zwangerschap last van.

Ik heb woensdag weer een controle bij de vk. De donderdag erna ben ik alweer 16 weken. Ik hoop zo dat het goed gaat met de kleine ondanks het niet zo goed gaat met mij.

Ik probeer jullie wel te volgen maar zit nu niet elke dag achter de pc.

Tot zover mijn update.

Iedereen alvast een prettig weekend!!

2. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Vandaag weer negatief getest! Nu dus al 5 dagen overtijd! Pffff

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    jeetje wat vervelend :(
    lijkt me verschrikkelijk die onzekerheid

4. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    hoi sher.
    ik weet het ben al 2,5 week overtijd en heb nu al vanaf dinsdag niet meer getest durf het ook niet.
    het is kut als je niks weet.
    ik hoop ook voor jou dat er toch goed nieuws uit zal komen.

5. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    2,5 week al? Pfff... Ben je al bij de ha geweest?
    Ik had dinsdag ook getest, en vandaag dus weer. nu is het dus maar afwachten! Baal er flink van :x

6. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    @ sher,

ja ik ben al twee keer daarvoor naar de huisarts geweest.
    maar mijn eigen huisarts zei dat hij dacht dat ik zwanger was dus moest terug komen, dus deed ik dat na een week en kreeg ik een andere en die zei dat ze dacht dat ik niet zwanger was en moest het maar gewoon afwachtten. dus ik weet het nu ook niet meer. maar zit nu op dag 50 dus als ik 32 + 32 zou dan zou ik precies 2 weken ongesteld moeten worden dus ben beniewd

7. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Misschien heb je idd wel een eisprong overgeslagen!

Hier is vandaag ook mijn menstruatie doorgekomen helaas!

8. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Sher, wat jammer zeg, duim voor je dat het de volgende ronde raak is.

@ Beeryjuh, wat een onzekerheid. Het zou inderdaad kunnen dat het
    een ronde overslaat. Heeft de huisarts mij ook verteld toen ik opeens op bijna 40 dagen zat, tewrijl normaal 29/30 was.

Ik heb vandaag mijn laatste cross gereden met mijn pony, enige reden dat ik was gestart was dat het een lage cross voor ons zou zijn, dus een mooie afsluiting van het seizoen. En het is super gegaan. Nu heb ik alleen toto het einde van het jaar (als dat nog gaat) een paar keer springles en vanaf dan wordt het alleen nog maar thuis rijden of lekker het bos in.

9. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    maar als ik een eisprong zou overslaan zou ik toch helemaal geen bloedverlies hebben ?

10. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Beertje, je kan wel bloed verliezen dan, het kleine beetje wat jij hebt gehad, is misschien wel je ongie geweest van deze maand.
    @Niqi, hoe is het nu met je? Voel je je alweer wat beter? Wel super dat jullie gelijk doorpakken en fijn van die echo!
    @Ambonmanise, jeetje meid, denk aan jezelf! En de beeb natuurlijk!
    @Sher, kop op meid, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
    @Allemaal, ik ben vrijdag vergeten te bellen naar de huisarts dus dat heb ik gister gedaan. Ik heb teveel viruscellen in mijn lichaam en een kleine infectie in mijn darmen. Antibiotica dus... En dan ben ik vandaag op m'n vruchtbaarst! Ik heb normaal een lichaamstemperatuur van 36,3 en vanochtend was deze 37,1. Dus ik denk dat ik m'n eisprong heb. Zo voelt het in ieder geval wel. Vandaag een kort dagje op school, dus dat scheelt dan maar weer. Donderdag naar Appelscha te survivallen. Joepie, rennen, lopen, afgebeuld worden...:(
    Maar aan de andere kant heb ik er wel zin in!
    Een fijne dag dames!
    xxxx

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @allemaal:
    Ik ben gisteren door mijn leidinggevende gebeld. Ze had verwacht dat ik gisteren wel weer aan het werk zou gaan. Ik heb gezegd dat het al een beetje beter gaat vergeleken met vorige week maar dat ik 's middags nog wel even moet liggen omdat ik dan heel erg moe ben. En dat ik roofbouw heb gepleegd op mijn lijf door mij niet op tijd ziek te melden.
    Ze verwacht dat ik donderdag wel weer zal komen. Dan moet ik maar kijken hoe het gaat.

Vanmiddag weer naar de fysio. De pijn bij mijn bekken en rug is al een stuk minder geworden. En dat in 1 week tijd. Vind ik best snel.

Ik heb morgenvroeg de controle bij de vk. Ik hoop dan ook een afspraak te kunnen maken voor de 20-weken echo. We zitten met smart te wachten tot we te horen krijgen wat het geslacht is. We hebben nu al veel neutrale dingen gekocht maar dan kan je qua kleuren ook wat leuks uitzoeken.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @ambonmanise
    wat goed dat je de rust neemt!!
    en wat fijn dat de pijn al minder is geworden!!

ik heb de 20 weken echo al gepland staan :D
    net voor kerst zoals ik al hoopte :d
    ben er zo blij mee :D

13. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Ambonmanise, goed zo meid, op tijd rust nemen en ik vind dat je leidinggevende niet zo moet zeuren, je staat er altijd al voor haar voor zover ik heb begrepen. Met ziektes van collega's sprong je altijd bij waar dat kon, dus ze moeten jou nu ook die rust gunnen...
    @Miffy, wat goed dat je dan net voor kerst de echo heb! Das wel fijn!

@Allemaal. ik zit nu weer op school en verveel me dood...Ben nog steeds erg moe...Heel veel steken in mijn buik dus ik denk dat mijn eisprong is. Morgen naar Appelscha! We hebben iig druk geklust! Hopen dat het raak is, ik zou er dan achter komen als ik in België zou zitten. Dus verassing, verassing!

xxxxxxx

14. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    Hoi Damens,

na nieuwe medicatie van mijn bloeddruk kreeg ik last van steken in mijn borst en vandaag even naar de huisarts gegaan en moest ik stoppen met de medicijnen. heb telefonische contact gehad.
    nou moet ik volgende week weer op controle.

15. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ beertjuh, het zit op het moment even niet mee he. Heeft de huisarts verder nog iets gezegd?

Wij zijn gister voor het eerst bij de VK geweest. Het was wel een leuk gesprek. Hebben heel veel informatie meegekregen en huiswerk :D. Dingen zoals kraamzorg, cursus e.d. gaan bekijken.
    Ze gaf aan dat we de echo eventueel een week konden verschuiven, naar volgende week al, maar dan was ook de kans groter dat er op de gewone echo nog te weinig was waar te nemen. En aangezien mijn vader zijn verjaardag al een week heeft verschoven zodat deze na de echo zou vallen en we het iedereen in een keer konden vertellen, moeten we nog maar een weekje extra wachten :D.
    Ze heeft nog wel even gevoeld en kon de baarmoeder al wel voelen, het hartje luisteren was nog te vroeg zoals verwacht en dus niet gelukt.

16. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambonmanise: wat vervelend dat je leidinggevende voor jou bedenkt wanneer je weer kunt gaan werken… Laat je niet onder druk zetten hoor, luister naar je eigen gevoel en lijf!
    Heb je een afspraak kunnen maken voor de 20 weken echo?

@ Miffy: wat leuk dat je net voor kerst de 20 weken echo hebt. Een mooi kerstcadeautje!

@ xxcrrien: je eisprong is nu achter de rug. Ik ga voor je duimen dat het raak is deze ronde!

@ Beertjuh: wat vervelend dat je van je nieuwe medicatie steken in je borst kreeg. Hoop dat je snel goede medicijnen krijgt voorgeschreven.
    Bij jou nog steeds geen tekenen van een menstruatie? Wat vervelend voor je dat je geen duidelijkheid hebt!

@ Sher: balen dat je ongesteld bent geworden. Op naar een volgende, hopelijk erg vruchtbare ronde!

@ Wilko: nog even geduld proberen op te brengen dan. Jullie geduld zal dan vast mooi beloond worden!

Hier gaat het wel oke. Kan het verdriet van de miskraam wel een plekje geven maar soms heb ik nog wel van die momentjes...

Ik ben net naar de verloskundige geweest en heb een inwendige echo gehad. Mijn baarmoeder was helemaal leeg. Ze kon aan de dikte van mijn baarmoederslijmvlies zien dat mijn volgende menstruatie er over 2 a 3 weken aankomt. Dit betekent dat ik nu mijn vruchtbare periode inga. Als mijn cyclus weer hetzelfde is als voor de miskraam dan klopt dat wel. Ik ben al ovulatietesten aan het gebruiken maar helaas nog geen positieve test gehad. Hopelijk komt mijn eitje snel…

Misschien een interessant weetje voor de (nog) niet zwangere dames onder ons:
    De verloskundige vertelde me dat wanneer je helemaal gezond bent en je een regelmatige cyclus hebt, er elke maand wel een bevruchting plaatsvindt. Alleen tijdens het delen van de cellen schijnt het ontzettend vaak mis te gaan (75% van de zwangerschappen gaat mis in dit stadium, vaak door pure pech). Dan word je gewoon ongesteld, zonder dat je iets van de zwangerschap gemerkt hebt.

Fijn weekend alvast allemaal!

17. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    nee nog steeds geen ongi te bekennen.
    ik had vanmorgen een test gedaan maar nog niks.
    dus denk inderdaad dat ik niet zwanger ben.
    heb wel last van mijn baarmoeder. af en toe wat pijn eraan.

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Miffy: wat leuk een echo voor net voor de kerst. Een mooi kerstcadeautje.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]XxCriien en Niqi: dank je wel voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk. Ik blijf nu ook halve dagen werken tot ik minder vermoeid ben. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Niqi: ik begrijp dat je nu weer aan de klus mag? Wel mooi dat alles eruit is. Maar ik begrijp je verdriet wel. Ik hoop dat je een plaatsje kunt geven. Het heeft wel tijd nodig.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Beertjuh: kan het zijn dat je nieuwe cyclus al weer begonnen is? [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wilko: als je weekje langer moet wachten voor een betere echo dan zou ik dat ook doen.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@allen: Ik ben donderdag weer aan het werk gegaan voor halve dagen. Dat was dan ook genoeg. Langer kon ik het niet volhouden. Ik blijf eerst halve dagen werken totdat ik mij beter voel. Mijn leidinggevende reageerde zo omdat wij met een minimale bezetting zijn op dit moment. Maar als ik helemaal uitval hebben ze niks aan mij. Dan kan ik beter halve dagen er zijn vind ik.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Woensdag had ik de 2e controle bij de vk. Bloeddruk was goed, gewicht was weer wat lager dan de vorige keer. In totaal ben ik nu 2 kilo afgevallen. Ik had een mooi buikje zei ze. Het hartje was goed te horen, de kleine schopte ook 2 keer toen we aan het luisteren waren. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]We hebben een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo op zaterdag 26 november. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]En we hebben ook een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalende echo buiten het ziekenhuis om. Dat is aanstaande donderdagmiddag al. Dan weten we het nog eerder dan 26 november. Nu maar hopen dat de kleine goed ligt om het te zien.[/FONT]

19. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Ambonmanise,

dat kan zijn, maar heb het idee dat ik steeds zwaardere borsten krijg. pas was ik aan het winkelen en kreeg ik in een keer een bloed neus heeft dit ooit iemand vaker mee gemaakt.
    ik moet vrijdag naar de huisarts dan zullen we het horen.

kan zijn dat mijn nieuwe cyclus is ingegaan maar dan zou ik aanstaande maandag ongesteld moeten worden.

20. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees, af en toe nog eens mee, lees dat er weer veel geschreven is! Ik zal deze week alles nog even goed doorlezen en gaan reageren op alles.

Wij komen net terug van VK, alles was weer goed, hartje geluisterd, en alle controles waren goed.

Alleen het gewicht niet, ze vond me teveel afgevallen en moet gelijk bellen als ik binnen deze 4 weken, weer afval.

Kan er vrij weinig aan doen, en heb nog voor 4 dagen Emesafene, tegen het overgeven.

Loop 2x p.w bij de bekkentherapeut, voor massage en oefeningen en ben begonnen met zwangerschapszwemmen, erg leuk!

We mogen 19 december voor de 20 weken echo.
    Zelf, zijn we zo nieuwsgierig, dat wel met 16 weken, (22november) een pret echo, en geslachtsbepaling laten doen.

Allemaal heel veel succes! Alle dames die zwanger zijn, geniet ervan,iedereen die nog bezig is, komt goed! Ik duim hard mee!

Deel Deze Pagina