We krijgen een dochter!! voor 90% zeker. het had de beentjes opgetrokken en zat vaak in kleermakerszit! Maar niks wees op jongentje! Alles was goed, maagje, blaas, hartje, 17 cm.! Dus wij zijn dolgelukkig!!
@zomer wat leuk dat jullie het geslacht al weten!!! en fijn dat alles goed was ben wel een beetje jaloers hoor!!! ik wil het geslacht ook eigenlijk weten, maar mijn vriend vind zo een pretecho zonde van het geld en wilt echt wachten tot de 20 weken echo
Hoi ja, we zijn helemaal in de wolken, met onze dochter! Ik wist zeker dat we een zoon zouden krijgen (ivm veel spugen etc,maar dat zegt dus niks), en mijn man , dacht een dochter. Hier in het ziekenhuis kostte en pretecho maar 55 euro, 45 minuten op dvd mee, en 8 foto's. Daarom hebben we besloten om het wel te doen. Je hoort ook wel andere prijzen hier in de buurt, schrikbarend duur!
zomer, wat leuk een meisje! Die mevrouw van de geslachtsbepalende echo zei ook tegen ons dat wij een meisje krijgen omdat ze 2 schaamlipjes dacht te zien. Maar doordat de kleine zo diep ligt (tegen mijn blaas aan) en de knietjes had opgetrokken en de beentjes gekruisd kon ze het niet zeker zeggen. Daarom hebben wij nog niks gekocht voor een meisje. Wij wachten af tot zaterdag Als we dan weer horen dat het een meisje is, dan is het voor ons 100% zeker. Ga je nu al spullen voor een meisje kopen o wacht je ook nog tot de 20-weken echo zodat je het zeker weet?
@Zomer; wat leuk dat jullie een meisje krijgen!! Gefeliciteerd wat mooi! @Niqi; Super gefeliciteerd!!! Mega blij voor je!! Meestal na een vmk/mk dat je snel zwanger bent..! Nu maar hopen dat het goed mag gaan maar ik denk van wel hoor! @Ambonmanise; Wat spannend, zaterdag de uiteindelijke " uitslag" .. Ik dacht al wel dat je een meisje zou krijgen en datik zelf een jongetje zou krijgen!! Lijkt uit te komen! @Xxcriien: wat balen zeg!! Volle moed de volgende ronde in! @Iedereen; hier gaat het op en laf.. Het bloeden is gestopt dus was het dan toch een menstruatie?! Wel weer voor het eerst geklust (mocht niet met bleodingen) ook tijdens zwangerschap maar een enkele keer kunnen klussen en nu dus voor het eerst en zonder iets van bescherming.. Maar volgens mij zit de cyste er nog want ik voel hem zitten.. Verder is opeens heek mijn omgeving zwanger of uitgerekend zo ong.. Ach ja dat hoort er bij.. Ik heb er wel veel moeite mee soms.. Zondag liep ik met mijn nichtje van 6 door de intratuin en daar lagen baby;s first christmal ballen en toen zei ze: jammer dat ik dit niet aan mijn nieuwe neefje kan geven omdat hij dood is. Ik hoop dat ik snel een neefje of nichtje krijg wat wel leeft en die ik in bad kan doen.. Zo lief van d'r maar de tranen stonden in mijn ogen en ze zag dat natuurlijk en toen zei ze: ik heb ook verdriet om mijn neefje maar je mag wel huilen hoor.. Schattig, hoe puur die kinderen zijn! Fijne week en avond allemaal
We hebben alleen 2 roze rompertjes gekocht. De mevrouw van de geslachtsbepalende echo zei, dat we best iets konden kopen, maar niet alles roze moesten gaan verven. Ze hield een slag om de arm, maar had een paar keer, 3 streepjes gezien, maar niet HEEL duidelijk. Maar ze zei, als ik echt twijfelde, deed ik geen uitspraak, 100% zekerheid geef ik je niet, maar wel bijna! 19 december (DAN PAS! lijkt nog zo ver weg) hebben de de 20 weken echo! Mijn placenta ligt ook erg laag, en krijg hiervoor 2x nog een inwendige echo, ivm placenta liggen, met kijk op de bevalling, dus voetjes tegen mijn blaas aan, beentjes ook gekruist, en met het ruggetje naar ons toe, wat een eigenwijsje he!
@Niqi, GEFELICITEERD! Ik hoop dat ik je snel mag volgen! @Mayke, jeetje, wat een gevat nichtje heb jij zeg! Slimme meid. Wel confronterend idd. Maar ik heb het idee dat jij een hele sterke meid bent, je slaat je er wel even doorheen na alles wat er is gebeurd! Ik ben trots op je meid! @zomer, een meisje, wat leuk! @Ambon, dus je hebt een drukte maker in je buik zitten? Ach, je weet wel zeker dat het er is Mijn vriendin had met Aisha gekneusde ribben opgelopen Wild meisje Ik ga vandaag naar het uiterste van Friesland om voorlichting te geven. Naar Kollum! (Kollumerkaas, heerlijk) Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje. Gister bij mijn schoonouders geweest, m'n schoonmoeder was jarig. Hebben ze het erover wanneer wij nou eens een kind krijgen... Ze moesten eens weten dat we aan het proberen zijn! Hahaha! Nou meiden, een hele fijne dag vandaag en werkse! xxxxxx
xxCriien: ja, die kleine is veel bezig met bewegen. Ik hoop niet dat ik gekneusde ribben er aan zal overhouden. Ik ga wel tegen die kleine praten, hopen dat het wat helpt. Wel leuk om te weten dat je schoonouders graag opa en oma willen worden. Binnenkort kun je ze vast goed nieuws vertellen. Succes met voorlichting geven. Mayke: wat fijn om weer wat van je te horen. Wat kun je toch ontroerd raken als kleine kinderen zo'n wijze tekst kunnen zeggen. Toen ik het las kreeg ik al een brok in mijn keel. Heel lief en ik weet zeker dat jij je er doorheen zult slaan. Wat zal het raar zijn om weer te klussen en in je achterhoofd denk je misschien wel: zal het weer zo snel raak zijn? zal het ons nog gegund worden om weer zwanger te mogen raken? Ik hoop dat het je gegund is. Als jij van te voren al dacht dat ik een meisje zou krijgen heb je wel een goede instinct gehad. Nog maar 2 nachtjes slapen en dan hopen we het zeker te weten. Om 13 uur hebben we de echo en daarna hebben we een verjaardag. De dochter van mijn zus wordt alweer 4 jaar. Dan ziet mijn vader voor het eerst dat ik zwanger ben. Sinds ik in september 30 ben geworden en hij niet op mijn verrassingsetentje is gekomen had ik hem niet meer gesproken tot gisteren. Ik had nl. gehoord dat hij niet op mijn verjaardag is gekomen omdat zijn 2e vrouw anders bij hem weg zou gaan!! Ik schrok ervan toen ik dat hoorde omdat ik hem daarvoor nog een paar keer aan de telefoon heb gesproken en toen zei hij dat hij en zijn vrouw het wilden uitpraten met ons. En daarom heb ik hem gebeld. Ik zei dat als hij zo doorgaat dat hij zijn 3 eigen kinderen straks niet meer ziet, dat hij bang is voor zijn eigen vrouw. Hij was aan het werk op kantoor en kon niet vrijuit praten maar ik hoorde de emoties wel in zijn stem. Ik had hem op de luidspreker van mijn mobiel gezet zodat mijn zus het ook kon horen. Zij heeft 's avonds ons broertje gebeld en ze hebben nu een plan gesmeed dat wij allemaal 1 zelfde dag vrij nemen en dan naar zijn werk zullen gaan en hem meenemen zodat we met ons 4en kunnen praten zonder zijn 2e vrouw erbij. Ze willen wel van te voren zijn baas inlichten zodat die ervan af weet dat wij komen. Ik vind het erg spannend. Wat denken jullie? Is dit een goed plan of zal het verkeerd uitpakken?
@Ambon, de voorlichting ging helemaal goed, dus dat scheelt. Ze zijn al opa en oma van Kevin, maar willen graag nog 1 erbij omdat mijn schoonzus bewust geen kinderen wou. En er is een hele hoop gedoe als ze Kevin willen zien...Dus ik snap het wel. Wat betreft je vader, ik zou het gewoon doen, wat heb je te verliezen? Als hij van jullie houd, doet hij het gewoon. Maar ik vind het een goed idee. Ben je al zenuwachtig voor de echo? xxxx
@ Ambonmanise: succes en veel plezier vandaag bij de 20 weken echo! Ik ben benieuwd hoe je vader vandaag reageert wanneer hij hoort/ziet dat je zwanger bent! Ik denk dat jullie plan wel goed kan uitpakken. Misschien is hij er zelfs wel heel blij mee @ Zomer: wat fijn dat de echo goed was en wat leuk dat jullie (bijna zeker) een dochter krijgen! @ Liefde: hoe was de nekplooimeting? @ Mayke: hopelijk was het je menstruatie en kan je nu snel verder. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn! Wat ontroerend wat je nichtje zei, zo puur @ xxCrrien: ik zie aan je banner dat je alweer bijna je eisprong hebt! Hopelijk is het deze ronde raak! Succes met klussen. Hier gaat het wel goed. Ik ben alleen zo onzeker of alles goed blijft gaan. Soms voel ik steekjes of een soort trekkerig en kietelend gevoel onder in mijn buik en dat stelt me gerust omdat het bevestigt dat ik zwanger ben. Gisternacht ben ik 2 keer wakker geworden van de misselijkheid (zelfs daar was ik heel blij mee ). Sinds gisteravond voel ik vrijwel niets meer en juist dat maakt me dan zo onzeker (was vannochtend om 4 uur wakker en heb niet meer kunnen slapen van het piekeren, erg he?). Ik ben zo bang dat het misgaat, terwijl ik ergens ook wel een goed gevoel over deze zwangerschap heb. Zo dubbel Voor degene die zwanger zijn: weten jullie nog of je helemaal aan het begin van de zwangerschap zo af en toe iets voelde of continu? En wanneer kregen jullie dan echte duidelijke kwaaltjes? Fijn weekend!
@niqi wat ik me herinner is dat ik in het begin regelmatig die steekjes voelde, door die steekjes teste ik ook en had wat gevoelige borsten bijna constant pas met 5 a 6 weekjes kwam de misselijkheid bij mij maar dat was ook niet constant, vooral als ik moe was kwam het tevoorschijn
Zo, de 20-weken echo is achter de rug. Ze heeft alles goed bekeken en volgens haar is alles in orde. Ze zei dat de kleine een heel mooi hoofdje heeft . De kleine was heel erg beweeglijk, lag eerst in een stuitligging, toen met de rug naar boven, draaide de hele tijd. We zagen de kleine schoppen en ook hoe het tegen mijn blaas aan ligt. Daarom moet ik steeds plassen. De placenta ligt achter de kleine en daarom voel ik de kleine de hele week al bewegen. Ook van die plopjes elke keer. Deze mevrouw vroeg of wij het geslacht wilden weten en wij wilden dat. Toen zei ze dat wij een MEISJE krijgen . Ze is de 2e die het zegt, dus we gaan er nu wel van uit dat het zo is. Er was geen piemeltje te zien. Ik ben benieuwd wat jullie de komende tijd te horen zullen krijgen. Wij zijn helemaal happy!! Zometeen naar de verjaardag van mijn nichtje die 4 jaar is geworden. Haar zusje is volgende week alweer 3 maanden. Kunnen ze later mooi met elkaar spelen en optrekken. Fijne dag nog allemaal!!
ff snel een berichtje zit un een restaurant hihi nekplooi.was goedd 1.5 mm volgende dag de brief thuis gekregen kans 1 op 5000 dus helemaaal goed xx
@Niqi, je moet je niet zoveel zorgen maken, ik weet dat dat moeilijk is. Maar als je een goed gevoel hebt, zou ik daar juist gehoor aangeven! Dan zit het meestal ook wel goed. Het is voor ons idd tijd om weer te klussen. Wat we dus ook aan het doen zijn. Mijn temp. was vandaag met 0,5 omhoog gegaan, dus vanochtend gelijk geklust. Spannend! @Ambon, gefeliciteerd met jullie kleine meid! Klinkt leuk he? @Allemaal, hoe is het met jullie? Weinig activiteit op het forum heb ik het idee. Hier is alles goed. Zaterdag lekker naar Bataviastad geweest voor m'n kerel. Hij is merkgeil dus waar kun je dan beter heen dan Batavia?! Roermond is zo ver weg Daar zit een designer outlet, wel een keer de moeite waard om daar heen te gaan hoor! Ik zal vandaag weer naar school. Nog een paar dagen en we hebben examen:O:O:O Zenuwachtig hoor! Maar goed, dames, ik wens jullie een hele fijne dag! xxxxx
xxCriien: dank je wel. Mijn man is ook zo blij dat hij nu eindelijk tegen de buik kan zeggen: hallo meisje. Maar alleen als er niemand anders in de buurt is hoor! De familie en de rest moeten wachten tot de kleine is geboren. Wij hadden de namen al klaar voor een meisje en hebben gisteren op internet even gekeken naar een mooi geboortekaartje. Ik heb van 1 kaartje een proefdruk besteld omdat wij die zo mooi vonden. We hebben de naam en gedichtje erin gezet om het wel echt te laten lijken en die zal vandaag naar ons verstuurd worden. Wat mooi dat je je temp. bijhoudt. Zie je nu duidelijk verschil met de afgelopen dagen? Dan denk ik dat je ovulatie er nu aankomt en is het inderdaad goed om te klussen. Niet elke dag hè? Denk om de kwaliteit van het sperma! Ik duim voor een goede afloop. Forum: Ik vind dat je gelijk hebt. Ik heb ook het idee dat er de laatste paar weken niet meer zoveel geschreven wordt. Misschien hebben de zwangeren onder ons last van vermoeidheid?!? of andere zwangerschapsklachten en durven de niet-zwangeren niet zoveel meer te schrijven hier?!?!? Ik heb geen idee waarom het groepje kleiner wordt.... Het is wel makkelijk bij te houden bij ons, je hoeft niet steeds 8 of 9 pagina's door te lezen voordat je kan reageren. Wij zijn alleen nog maar naar Roermond geweest als we terugkwamen van de Ardennen. Dan kom je er langs met de auto en kun je even een tussenstopje maken. Wat voor examens heb je deze week? Liefde88: wat mooi dat jullie zo'n goede uitslag gekregen hebben. Was je hier ongerust over? Hoe voel je je verder? Al last van kwaaltjes? Niqi: maak je aub niet teveel zorgen. Ik had in het begin wat steekjes bij de lies. Maar niet elke dag. Pas toen ik de 1e echo had met 8 weken zag ik dat er inderdaad iets in mijn buik zat. De week daarna begon ik te overgeven 's morgens. En nu voel ik sinds 2 weken de kleine elke dag bewegen. Dat is een leuk gevoel. Afgelopen zaterdag op de verjaardag van mijn nichtje kwamen wij als laatste binnen. Mijn vader zag ik als eerste en zijn vrouw zat naast hem, maar dan in een hoek. Ik heb hem een hand gegeven en gezegd: gefeliciteerd met je kleindochter. Tegen de rest heb ik gezegd: allemaal van harte gefeliciteerd. Daarna ben ik op de lege stoel naast hem gaan zitten en hij vroeg hoeveel weken ik al was. Ik zei dat ik al op de helft ben en ik hoorde hem met een brok in zijn keel vragen hoe het met mij ging. Hij probeerde zijn vrouw bij het gesprek te betrekken maar die reageerde chagrijnig en keek daarna de andere kant op. Ik vond dat heel sneu voor hem. Ik ben toen bij mijn tante gaan zitten en mijn man is naast mijn vader gaan zitten en zei tegen hem: pap, gefeliciteerd hè? Je wordt opa. Toen kreeg hij tranen in zijn ogen en liep naar de box waar mijn nichtje van bijna 3 maanden oud in lag. Wij hebben vandaag een akkoord gekregen van zijn baas om hem op 16 december te verrassen op zijn werk. Ik hoop zo dat hij het kan waarderen dat wij dit voor hem doen. Hij moet blij zijn dat wij met hem te doen hebben dat hij de verkeerde vrouw is getrouwd. Sorry voor het lange verhaal. Maar als ik de verhalen over mijn familie zou opschrijven wordt het een boek met een open einde omdat er elke keer weer wat is. Het is nooit saai bij ons.
ik ben hier ook minder actief omdat er weinig gereageerd word op me..... dat heb ik in andere topics niet dus ik lees vaak wel en reageer af en toe maar heb meestal niet zoveel zin meer om hele verhalen te schrijven
Hoi ben het met je eens. Er word weinig gereageerd soms. Ik lees altijd wel, als ik een berichtje krijg, dat er iets nieuws is geplaatst. Jammer, maar als we elkaar af en toe op de hoogte houden, weten we in ieder geval wel hoe het met iedereen gaat.