Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @ambonmanise
    was zaterdag de eerste keer dat je vader hoorde dat je zwanger bent??
    wat vervelend van zijn vrouw zeg.....
    hoop dat jullie hem 16dec positief verassen en hij zal inzien dat het voor jullie ook niet leuk is

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik lees altijd, vind het wel leuk om te zien hoe het met iedereen gaat
    maar vind het nogal moeilijk mezelf te motiveren om een heel verhaal te tikken over mezelf omdat ik soms het gevoel word dat er over mij heen gelezen word ofzo.......
    zelfs met echo foto's een keer
    dus ik ben meer een trouwe lezer geworden die op bepaalde dingen reageert

3. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    #1123 Niqi79, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt: 28 nov 2011
    @Miffy en Ambonmanise: dus jullie hadden in het prille begin ook geen (over)duidelijke klachtjes. Ik moet gewoon wat geduld en vertrouwen hebben. Vanochtend toch nog een testje gedaan (voor mijn gemoedsrust) en de teststreep was donkerder dan de controlestreep. Ben weer iets gerustgesteld.

@ Miffy: wat vervelend dat je het ervaart alsof er over jouw berichtjes heen wordt gelezen. Dat is niemands bedoeling denk ik! Mocht ik je dat gevoel gegeven hebben dan mijn excuses!
    Ik ben niet zo erg actief in dit topic (of in andere topics). Ik probeer altijd wel alles te lezen, maar ik ben niet altijd in de gelegenheid om te reageren. Het is geen onwil maar vaak tijdgebrek...

@Ambonmanise: ik denk dat je vader erg blij zal zijn met jullie actie! Zo kan hij eens goed met jullie praten zonder de hete adem van zijn vrouw in zijn nek...

@xxCrrien: dank je. Ik ga proberen om te vertrouwen op mijn gevoel.
    Als je temperatuur gestegen is dan kan het zijn dat je je eisprong al achter de rug hebt. Je temperatuur stijgt toch pas na de sprong? Ik hoop echt dat het deze ronde raak is. Ik gun het je zo!

@Liefde: wat fijn dat de uitkomst van de nekplooimeting goed was! Een hele geruststelling neem ik aan?

Fijne avond allemaal!

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy, ik had hem vorige week al gebeld om te zeggen dat als hij mij zag op de verjaardag dat hij dan niet moest schrikken van mij omdat ik zwanger ben. Toen feliciteerde hij mij aan de telefoon maar hebben we verder niet kunnen praten.
    Hij zag mij dus zaterdag voor het eerst sinds afgelopen zomer toen ik een keertje stiekem bij hem ben geweest. (dit heeft hij ook nog steeds niet aan zijn vrouw verteld) Volgens mij schrok hij wel dat ik al op de helft ben.

Ik ben ook echt benieuwd hoe hij gaat reageren als wij hem op zijn werk komen verrassen.

Ik vind het naar dat je denkt dat wij over je berichtjes heen lezen. Ik heb een paar weken terug op niemand gereageerd omdat ik oververmoeid was en daar geen puf voor had. Maar het was niet met opzet hoor.

Hoe voel jij je verder? Heb je last van zwangerschapskwaaltjes of niet?

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    niqi: wanneer heb je een afspraak staan bij de vk? Moet je nog lang wachten daarop?
    Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam.

Ik moet morgen weer voor controle naar de vk. Dit keer gaat mijn moeder mee omdat mijn man het erg druk heeft op zijn werk. Hij heeft afgelopen zaterdag ook het hartje al horen kloppen. Ik moet me nu wegen, het hartje luisteren en vertellen hoe het met mij gaat.

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik hoop dat je ons ook op de hoogte wilt houden hoe het met je is. Hoe voel jij je? Waar houd jij je mee bezig op dit moment?

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    ik voel me weer heerlijk!!
    ben niet meer misselijk en heb weer meer energie
    verder nergens last van eigenlijk, behalve dat mijn buikje begint te groeien

ik had afgelopen donderdag controle bij de vk
    ik had een vriendin mee omdat mijn vriend niet kon
    de vk moest wel even zoeken naar het hartje en begon al een beetje bedenkelijk te kijken
    ik vond het doodeng!!!
    maar gelukkig vond hij uiteindelijk het hartje
    het had zich goed verstopt :D
    de vk zei al dat als ik nu een vroege echo voor het geslacht zou doen het waarschijnlijk slecht zichtbaar zou zijn omdat de baby waarschijnlijk erg laag zou liggen

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy: wat fijn dat jij je zo goed voelt. Heb jij je ook gewogen bij de vk?

Grappig zeg dat jij een mannelijke vk had. Ik ga naar de vkpraktijk in het ziekenhuis en daar werken 6 dames. En als het goed is, zie ik bij elke controle een andere vk zodat ik ze allemaal een keer gezien heb als de bevalling begint.

wou jij ook zo'n geslachtsbepalende echo doen? Hoe denk je er nu over nu de vk dit zei? Mijn meisje lag erg diep en ze moest dan ook flink inzoomen maar uiteindelijk zag ze wel 2 schaamlipjes.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    ja ik word elke keer gewogen en mijn bloeddruk gemeten
    bij onze verloskundige is er 1 man en 2 vrouwen
    maar ik vind die man wel het leukste dus ik hoop dat hij bij de bevalling is

ik zat erg te twijfelen over die geslachtsbepalende echo voor de 20 weken
    omdat het zo lang duurt tot aan de 20 weken
    maar wil nog steeds eigenlijk heel graag een echo, maar ben bang dat ze het geslacht niet goed zien

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    de mevrouw van babyinbeeld.nl die ik aan de telefoon had zei dat het vanaf 16 weken goed te zien is. Als ik jou was zou ik gewoon eens bellen met het echobureau om te vragen wat zij jou zouden adviseren. Ik vond het al met al een leuke ervaring.

Nu moet ik wachten tot ik de 30-weken echo krijg. Dan ga ik toch nog aan de vk vragen of ze nog even voor de zekerheid naar het geslacht willen kijken.

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    naja ik mag inmiddels over 3weekjes al voor de 20weken echo
    dus ik wacht het nu geduldig af.....
    die laatste 3 weekjes lukt me vast wel :D

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wie van jullie is er al bezig met babynamen, babyspullen, geboortekaartjes, enz.?

Wij hadden de meisjesnamen al klaar en 1 voor een jongen.
    Nu het een meisje blijkt te zijn hebben we ook een leuk geboortekaartje uitgezocht voor een meisje.

Hier volgt de link van het kaartje waarvoor wij een proefmodel hebben aangevraagd. De naam die erin staat hoort bij het voorbeeld.

Kaarten maken met Kaartje2go

Je kunt alles zo aanpassen zoals jij het wilt. Ik heb het kaartje vanmiddag met de post ontvangen met de tekst erin zoals wij het willen hebben en met een gedichtje aan de binnenkant. Het ziet er heel professioneel uit.

Laten jullie weten wat jullie van het kaartje vinden?

13. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambonmanise: ik heb 16 december a.s. om 9.30u een intakegesprek en 1e echo bij de verloskundige. Ik ben dan 7 weken en een paar dagen. Mijn vriend kan dan helaas niet mee i.v.m. zijn werk, dus ik heb de VK gemaild of de afspraak verzet kan worden naar 15e aan het eind van de middag.
    Wij zijn wel al een beetje aan het kijken naar babynamen. Ik vind maar weinig namen echt mooi geloof ik haha. Dat wordt nog wat…:)
    Ik heb net even gekeken via de link naar het geboortekaartje maar zie niets?? :(
    Jij veel succes morgen bij de VK!

@ Miffy: wat fijn dat je niet meer misselijk bent. En leuk dat je buik nu begint te groeien. Draag je al positiekleding?
    Zoals Ambonmanise al zei: je zou eens informatief kunnen bellen naar zo’n echobureau en vragen of een geslachtsbepalende echo in jouw geval zin heeft. Of inderdaad gewoon drie weekjes geduld hebben (hopelijk gaan die drie weken heel snel voorbij ;)).

@ Beertjuh en Naatje: al een tijdje niets van jullie gelezen. Hoe gaat het met jullie??

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Niqi: Het zou wel jammer zijn als je vriend niet mee kan voor de 1e keer. Wij hadden de afspraak voor de intake + 1e echo 's avonds zodat de partner ook meekan. Is dat niet mogelijk bij jullie in het ziekenhuis of ga je niet naar de vk in het ziekenhuis?

Ik zal even een andere link hieronder plakken.

Probeer deze maar even.

Geboortekaartjes - Vlinder Luana - Kaartje2go

Wij vinden het een hip en lief kaartje.

Als je dan onder het kaartje klikt op 'bekijk binnenkant' kun je de andere blz's ook bekijken. Aan de linkerkant kun je dan een tekstje/gedichtje plaatsen en rechts kun je de gegevens aanpassen. Ook kun je alle tekst een ander kleurtje geven. Het is een mooie website en makkelijk om te doen.

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @niqi
    ik draag al sinds 8weekjes een positie broek
    normale broeken irriteerde al heel snel op mijn buik
    verder nog niks......
    pas al mijn shirtjes nog :)

16. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambonmanise: ik ga niet in het ziekenhuis naar de verloskundige, maar gewoon bij ons in het dorp. Op afspraak kan ik ook wel 's avonds langskomen. Ik hoop maar dat de afspraak verzet kan worden. Het zou wel leuk zijn als mijn vriend meekan.
    Nu heb ik het kaartje wel kunnen bekijken. Mooi!!!

@ Miffy: Al 8 weken? Wel fijn dat je normale shirtjes nog passen ;).

Mijn broertje gaat in april trouwen en ik zou dan 6 maanden zwanger zijn. Nu moet ik dus op zoek naar een mooi jurkje waar ik dan met mijn buik in kan haha. Iemand nog tips voor leuke merken / winkels?

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Niqi: misschien bij H&M of website van Wehkamp? Daar hebben ze allerlei merken. Ik zou het anders niet weten.

Miffy: te gek zeg dat jij nog alle shirts past. Ik draag al vanaf week 10 positiebroeken omdat deze fijner zitten en in het begin wijdere shirts. Nu soms een strakke zwangerschapsshirt met blazer erover heen of een tuniekje. Net waar ik zin in heb.

18. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    Hoi Damens,

ik ben weer eens terug van weggeweest hahah
    ik had er totaal geen zin meer in om de site te komen sorry daarvoor.
    ik lees dat er weer een zwanger is proficiat.
    super leuke kaart Ambonmanise.

ik was inderdaad niet zwanger.
    maar ik had na een steeds langere cyclus in een keer de korste cyclus die ik ooit had ?
    iemand hier ervaring mee.

de laatste tijd heb ik het druk thuis met aanpassingen in dingen te gaan wijzigen zoals zorgverzekering.
    ben nu ook bezig om een eigen webshop te gaan beginnen.
    ik heb nu geen bloeddruk verlagers en ik ben al 9,5 kilo afgevallen. en dat gaat met ups en downs.
    mijn vriend snapt er allemaal nog niet veel van dat je als vrouw zijnde maar 1 keer in je cyclus een eisprong hebt en houd zijn eigen dus niet aan onze afspraken om om de twee dagen te klussen.
    weet niet goed wat ik hier mee aan moet.
    iemand tips ?

19. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Dames, sorry, sorry, sorry, sorry!
    Ik heb de afgelopen paar dagen enorme buikpijn gehad, echt krampen. Verder gloei ik de hele dag, heb de hele dag blos op mijn wangen. Gister tijdens het wandelen met de hond ben ik in elkaar gedoken omdat ik in 1x weer kramp kreeg! Heel raar. Maar vandaag nergens meer last van. Mijn examen ging gister niet door. De server van het examenbureau lag eruit door een stroomstoring in Houten. Heel vaag, maar goed, nu word het examen beveiligen van gebouwen tussen nu en 15 december gehouden, ook lekker duidelijk.

@Ambonmanise, hoe was het bij de VK? En wat een leuk geboortekaartje! En nog even over je vader, hij houd wel van je, anders reageert hij niet zo als hij deed. Ik hoop ook dat het deze ronde raak is! M'n temp. blijft wel rond de 37,2 terwijl ik normaal 36,6 ben. Het is dus zeer spannend!
    @Miffy, er word echt niet over je heen gelezen hoor meid! Niet door mij tenminste. Ik reageer niet altijd, maar dat doe ik bij iedereen hoor, maar net of ik zin heb om een heel lang verhaal te tikken, net als jij ;) Hoe is het nu met jou verder? Dus je begint al een mooi buikje te krijgen? Ze zeggen dat als je een mooie ronde buik hebt, een meisje krijgt, en als je het ook aan de zijkant draagt (uitdijen) dat je dan een jongen krijgt. Wat voor gevoel heb je zelf?
    @Niqi, hoe is het nu met jou? Al wat minder gespannen? Ben je stiekem al wat aan het genieten? Ik heb het gevoel dat het deze keer goed gaat!
    @Beertje, wat betreft je vriend, sex kun je ook niet afdwingen. Je kunt natuurlijk er wel iets leuks aan doen (een lekkere massage ofzo) zodat het de lust opwekt. Dat deed ik met de mijne ook. En het werkt;) Wat vervelend je cyclussen. Ik heb ook rare cyclussen gehad, maar dat is nu goed. Dat duurde bij mij een halfjaar nadat ik gestopt was met de pil.
    @alle anderen, sorry als ik jullie vergeten ben, ik heb een geheugen als een vis...

Mijn moeder word vandaag 40 jaar...Jong hè?:p En mijn schoonvader is ook nog jarig! Die word 62. Ja rare verschillen ik weet het, maar ja, jacob is ook ouder dan dat ik ben;)
    Dames, een hele fijne dag en ik lees jullie straks nog even, voor de rest, een heel fijn weekend!
    xxxxx

20. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Beertjuh: wat vervelend dat je cyclus de laatste tijd zo onregelmatig is. Als dat zo blijft en je wordt niet zwanger dan misschien toch een keer bespreken met je huisarts.

Misschien kan je het je vriend uitleggen met behulp van de ovulatieticker. Hier wordt heel duidelijk omschreven (+ ondersteund met plaatjes) wat er precies gebeurt in de cyclus.

Wat leuk een eigen webshop! Wat verkoop je?

Ik ga ook overstappen naar een andere zorgverzekering. Via mijn werk krijg ik daar collectiviteitskorting en dat scheelt toch wel iets. En alle zorg rondom de zwangerschap wordt zo goed als volledig gedekt dus dat is ook wel fijn!

Deel Deze Pagina