@Zomer, wat een mooie echo's! Wat is het toch ook mooi om dat mee te mogen maken. @Miffy, gefeliciteerd meid! Helemaal super! Mijn examen is uitgesteld tot en met 15 dec. xxxx
Nog even terugkomend op de vorige verhaaltjes. @Mayke, een meisje, met de naam Merel, hoe mooi. @Niqi, ach, mama was gewoon vroeg zwanger terwijl ze hadden gezegd dat ze nooit geen kinderen kon krijgen, dus dan is de keus tussen abortus en laten houden vrij snel gemaakt. @Miffy, we wachten geduldig @Ambon, ik ben 20, juni 21.
[FONT=Arial, sans-serif]Zomer, wat vervelend dat jij ook nog last hebt van je misselijkheid en je bekken. Lukt het je niet om bv. Elk uur een klein beetje te eten of heb je geen zin meer in eten omdat je zo vaak moet overgeven?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik heb wel gemerkt dat de kleine net een parasiet is. Je baby pakt al die weinige voedingsstoffen die binnenkomen van jou en dat gaat ten koste van jou. Ik had toen ook helemaal geen energie meer over.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Het gaat ten koste van jezelf. Nu hoef ik de laatste weken nog maar 1x per week te overgeven en daardoor voel ik mij wel lekkerder. Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen ook veel en lang moeten overgeven. De 1e x 9 maanden, de 2e x 6 maanden en de 3e x 4 maanden. Ik was tot 16 weken 2 kilo afgevallen en nu is er de eerste 600 gram bijgekomen. Ik merk wel dat ik nu zin heb in lekkere dingen: chocoladeletters, kerstkransjes, schepijs. Het ziet er allemaal heerlijk uit.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Die oefeningen van de fysio helpen mij ook heel goed. Ik heb geen last meer van mijn bekken. Nu alleen last van de onderrug. Ik heb via de website Vegro.info een balanskussen besteld en gekregen en dit is ook fijn om alle spieren bij je bekken en rug losser te krijgen. Ik zit er niet de hele dag op, maar een paar uurtjes. Ik hoop dat je gauw wat minder last krijgt van je bekken.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wat fijn dat alles goed is met je kleine en dat je de kleine ook thuis kan beluisteren. Doe je dit vaak?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik denk dat als ik zo'n ding heb, ik in de verleiding zal komen om het de hele dag te gaan doen.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Leuk die foto's. Heb je die kleine van jou ook al gevoeld?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Miffy: gefeliciteerd. En ben je nu helemaal klaar of moet je nog verder?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]XxCriien: op zich wel mooi dat je nog even langer door kan leren voor je examen toch?[/FONT]
@Ambonmanise Ja ben zeker nog in de wolken, maar wil mezelf niet te gek maken, stel je nou voor dat het misgaat! Wil mezelf nog een beetje beschermen. @Zomer Mooie echo hoor meid!
@Ambonmanise, ja das waar, maar als je faalangst heb, dan zit je er 2x in. Dat is zwaar vervelend. Maar we overleven het wel. @Miffy, welke opleiding heb je gedaan? En wat ga je nu doen? @Zomer, sterkte met de misselijkheid. @Sher, zolang je er een goed gevoel bij hebt, moet je je geen zorgen maken, anders maak je jezelf alleen maar gek denk ik. Vandaag zijn de steekjes alleen maar erger geworden, heb ook het gevoel dat ik van binnen onderzocht ben, opgerekt gevoel. We merken het volgende week wel. Een fijne dag dames! xxxx
@ Miffy: gefeliciteerd!! Wat fijn! Er zal vast een last van je schouders afvallen nu... Ga je nu op zoek naar een baan of doe je dat pas na de bevalling? @ Ambonmanise: heb je nog een leuk en niet te duur dekbedovertrekje kunnen vinden? @ Zomer: wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hoop voor je dat de misselijkheid snel verdwijnt! Mooie echo's! @ xxCrrien: je klachtjes klinken als een beginnende zwangerschap . Ik hoop het zo voor je! Hier gaat alles goed. Ik voel me nog steeds prima. Af en toe wel een beetje last van enorme moeheid, lichte menstruatiekrampjes en gevoelige tepels. Maar niet noemenswaardig eigenlijk... Ik leef echt naar de eerste echo toe zodat ik hopelijk iets meer zekerheid heb. Van mij mag komende anderhalve week voorbij vliegen ...
@xxcrien ik deed helpende zorg en welzijn (mbo2) ik wil nu graag door naar niveau 3 twijfel alleen nog tussen zorg en welzijn vind het allebij erg leuk.....
@Niqi, de steken worden alleen maar erger, dus ik heb om half 3 een afspraak met de huisarts staan. Misschien dat hij meer duidelijkheid kan geven, hij kan al testen afnemen een week na de bevruchting. Ik laat het straks even horen! @Miffy, dus je gaat nog een paar jaar naar school. Groot gelijk. Werken is ook niet alles Zorg is wel zwaar, maar ze springen wel om mensen. Je nog maar even goed laten informeren! Zoals hierboven net geschreven bij Niqi, ik moet zo naar de huisarts. Heb ook gevoelige tepels, maar wil me nergens aan vast pinnen. Jullie lezen het straks wel! Liefs,xxxx
Niqi: ik heb op de wesite van de Hema wel een mooie roze gezien. Maar die past niet echt qua kleuren bij de slaapkamer. Ik heb op de website van Babydump ook een witte met kleine, paarse/lila bloemetjes gezien. Die vind ik echt schattig. Ik denk dan ook dat wij verder gaan met lila/paars bij de rest van de kamer (die zwart,wit en grijs is). Ik vind dat wel een mooie kleur voor de kleine meid. xxCriien: hoe was het bij de dokter? Ben je alweer terug? Ik hoop dat er wat uitgekomen is. Laat je het even weten? Miffy: laat je goed voorlichten over de 2 richtingen waar je uit kunt kiezen, dan hoef je later niet meer te switchen mocht het tegenvallen. Wanneer ga je met niveau 3 beginnen? Doe je dat dan in de avonduren?
@ Sher, Gefeliciteerd! Toch wel fijn als je het in tekst op een test ziet staan of niet @ Zomer, Wat vervelend dat je nu thuis zit. Wel een mooie echo hoor, al echt goed aan het groeien of niet. @ Miffy, Gefeliciteerd, fijn gevoel om daar van af te zijn, geniet er van. Ga je gelijk door met de nieuwe opleiding of in het nieuwe (school)jaar? @ Criien, Hoe was het bij de huisarts? Ik heb een tijdje niet gereageerd, wel af en toe meegelezen. Ik was erg moe en we waren nogal druk. Gelukkig ben ik nu steeds minder vaak moe. Maar we hebben nu al wel de babykamer behangen, computerkamer zo goed als af en dat soort klusjes. We zijn vorige week bij de verloskundige weer geweest en hebben hartje weer kunnen horen, het blijft mooi om te horen. De 20 weken echo staat voor 23 januari gepland. Ik merk nu wel dat mijn buik al wat dikker begint te worden, je ziet het nu wel . Maar mijn gewicht blijft nog steeds mooi op peil, nog steeds onder de 65 kilo dus ik ben tevreden. Alleen werken mijn darmen op dit moment echt niet mee, daar baal ik wel van. Ik krijg ook echt geen granen naar binnen, dus ben nu maar met activatoetjes begonnen in de hoop dat dat helpt. Voor mijn pony ook wat moois kunnen regelen. Heb een bijrijder voor haar kunnen vinden wat tot nu toe erg goed gaat. Ik heb nu nog 2 springlessen en dan gaat het rijden voor mij op een laag pitje, af en toe lekker ontspannen het bos in. Hoewel ik het springen nu ook wel rustiger aan doe en minder de hoogte in ga.
Hallo dames, ik was gister een beetje in "shock" door wat de huisarts zei. Hij wil dinsdag afwachten, maar aangezien ik alle tekenen heb van een zwangerschap, gaat hij er vanuit dat ik niet ongie word. Maar hij heeft me niet getemperatuurd, bloeddruk of iets anders bij me gedaan, dus vind het heel knap van hem dat hij dan zo tot de conclusie kan komen. We wachten het allemaal af, stiekem zijn we hier natuurlijk wel een beetje blij. Ronde 8 en dan misschien toch raak! Ik kan natuurlijk niet veel in de wolken zijn, want stel je voor dat het niks is... We merken het allemaal wel. @Ambonmanise, oh wat leuk, ik ben gek op bloemetjes en frutsels voor een meisje, dus ik zou voor die bloemen gaan @Wilko, gelukkig ben je weer van de partij! En al 13 weken zie ik! Heb je het iedereen al verteld? xxxxx
@xxcrien inderdaad rustig en wat raar eigenlijk van je dokter dat hij die conclussie trekt zonder echt onderzoek zou natuurlijk wel erg leuk zijn!!!
Wilko; dat van die darmen kan komen doordat ze nu opzij worden geduwd door je baarmoeder en de kleine in je buik. Probeer wel veel te drinken. 2 liter op een dag. En veel fruit. Moet je nu ook kraamzorg regelen van de verloskundige? xxCriien: ik hoop voor je dat je echt zwanger bent. Wel vreemde gedachte dat de dokter het kan weten/zien zonder onderzoek te doen. Ra ra hoe kan dat??? Heeft hij nog een verklaring gegeven? @all: Ik vind paars en lila een mooie kleur om te mengen met de andere kleuren van de babykamer (wit/grijs/zwart). Vanmiddag heb ik 4 paarse mandjes gehaald. Dan kan ik er 1 op de commode zetten voor de verzorgingspulletjes en de anderen kan ik in de kledingkast zetten voor de sokjes en andere kleine spulletjes. Bij een meisje komt dat vanzelf wel (denk aan haarspulletjes). Morgenmiddag afspraak bij de Arbo-arts omdat ik al een maand 1/2e dagen werk. Ik ga er wel bij zeggen dat 1/2e dagen voor mij genoeg zijn omdat ik nu ook weer vroeg naar bed ga omdat ik zo moe ben. Ik heb vanmiddag geen dutje gedaan en morgenmiddag kan dat ook niet omdat ik op mijn werk moet blijven tot ik die afspraak met de Arbo-arts om 15 uur heb. Het is helaas voor mij niet te doen om eerst een 1/2 uur naar huis te rijden en dan weer een 1/2 uur terug. Ik zal jullie laten weten wat er uit het gesprek zal komen. Fijne avond allemaal.
hoi corien, ik hoop het ook echt voor je ik zal voor je duimen. nog zes daagjes. het weer is echt zo kut. kom nu van kraamvisite af was een mooi kindje. en de wind was bijna niet te houden. ben de laatste tijd niet helemaal fit en veel last van mijn reuma en moe. vandaag bruin verlies dus denk dat mijn ongi er aan komt. helaas. morgen nog dagje werken.
@Miffy, het zou idd leuk zijn! We wachten het af. @Ambonmanise, ik snap er ook niks van hoor, de ene keer onderzoekt ie wel en de andere keer niet. Ik heb hem gevraagd hoe snel hij dat kon weten, maar hij zei van daar ben ik een huisarts voor. Nouja, ik vind het wel heilig, ben niet een steek verder, dus zie/merk het dinsdag wel. Leuke kleuren voor een meid, ik had ook zoiets gedaan met die kleuren. Beetje de natuur tinten met een leuke felle kleur vind ik ook mooi. Goeie keuze meid @Beertje, ik hoop ook zo dat het deze keer raak is! En dat voor jou dat bruinverlies niet veel betekend! Zou leuk zijn, als er weer 2 kindjes bij komen op dit forum Vandaag een korte dag op school, daarna naar de psycholoog voor het afsluiten van de periode, 's middags nog even in huis bezig en dan vanavond naar mijn jongste broertje van 6 waar ik op mag passen en bij ga slapen. Gezellig even! Vannacht een paar keer wakker geweest van de steken in m'n buik. Zo vervelend als je niet weet wat het is! Nou meiden, een hele fijne dag en Ambonmanise, succes bij de arbo! xxxxx
Vanmiddag naar de Arbo-arts geweest. Moest een 1/2 uur op haar wachten voordat ik aan de beurt was en uiteindelijk was ik maar 10 minuten binnen. Ik vertelde haar over mijn zwangerschapsklachten en vermoeidheid. Ik mag van haar tot aan mijn verlof (begin maart) 50% proberen te werken en 's middags rustig aan doen. Mocht het op een gegeven moment niet meer lukken dan moet ik mij ziek melden en een afspraak met haar maken. Ik moet nu wel 6 weken van te voren stoppen met werken. Ik moet dit ook aan mijn leidinggevende doorgeven en zij moet dit aan het UWV doorgeven. Dat heeft te maken met een zwangerschapsuitkering, daar is het bedrijf voor verzekerd. Al met al goed nieuws voor mij. Ik hoop alleen dat mijn leidinggevende het er ook mee eens is. Fijne avond allemaal!
@Ambonmanise, je bazin moet het maar goed vinden, jou gezondheid gaat voorop Dus je bent wel tevreden over het gesprek geweest? Mijn temperatuur is nu nog steeds 37,1/37,2. Wil me nergens aan vast pinnen, maar denk dat ik dinsdag niet ongie word! En anders houd m'n lichaam mij voor de gek. Een fijne dag! xxxxx