Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @xxcrien
    ik heb hem nu nog steeds aan, maar in het begin zat die dus niet lekker :)
    veel succes zo bij de HA

2. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Ambonmanise, ik weet niet wat het met mijn schoonouders is. Zo reageerden ze ook toen Jacob vertelde dat hij vader was van Kevin, maar nu zijn ze heel wijs met het jongetje. Ik heb dus hoop dat het zo bij onze kleine ook zal gaan.
    @Miffy, ah kijk, dat is leuk dat je hem nu nog past!:D

De huisarts heeft me informatie meegegeven over wat ik allemaal moet doen en een groeiboek voor de kleine. Is heel leuk, je ziet per week hoe je baby groeit maar ook wat er met jou gaat gebeuren. Ik heb gekozen voor VK dochterenzoon vlak bij mijn huis. Ik moet alleen nog een afspraak met ze maken. Ik moet ook mijn verzekering gaan bellen en vragen of kraamzorg in mijn pakket zit. Jeetje, wat een geregel als je er zo over nadenkt! Vonden jullie dat ook?

xxxx

3. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Ik ben trouwens 11 september uitgerekend :)

4. Delta

Delta Niet meer actief

maar dan ben je toch langer zwanger? ik ben 16 sept uitgerekend..

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @xxcrien
    wat leuk dat je een groeiboek hebt meegekregen!!
    dat kreeg ik niet, kreeg zowiezo weinig van de HA, die zei dat ik maar een afspraak moest maken bij de verloskundige

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxCriien: wat leuk dat je een groeiboek hebt gekregen van je ha.
    Ik kreeg heel veel info mee op papier en we hebben samen mijn medicijnen doorgenomen die ik gebruik voor mijn astma. Daar heb ik nu andere voor gekregen.
    Daarna heb ik ook de vk gebeld voor een afspraak en kon daar met 8 weken terecht.
    En na die echo begon het allemaal. Toen moest ik mij aanmelden bij het kraamzorgbureau. Met 16 weken hebben we een geslachtsbepalende echo laten maken. Toen ingeschreven voor de zwangerschapscursus en zwangerschapszwemmen en met 20 weken kregen we de echo bij de vk. Ondertussen begonnen wij alvast met dingetjes te kopen zodat je op het laatste moment niet alles in één keer hoeft te kopen. En nu komt deze week de babykamer met de laatste spulletjes en ben ik op zoek naar een leuk, lief geboortekaartje en de namen uitzoeken wie er wel een geboortekaartje krijgt en wie niet.

Er zijn ondertussen al weer heel wat weken verstreken. Ik hoef nog maar 13 weken en 2 dagen!! Dat is wel grappig. In het begin leef je eerst naar de 12 weken toe omdat dan de kritieke tijd voorbij is en nu begin ik alvast met aftellen.

Ik hoop wel voor je dat je niet zo veel last zult hebben van zwangerschapskwaaltjes als ik.

Veel succes de komende tijd!!

Fijne dag allemaal..... :)

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wat leuk zeg. Jij bent op mijn verjaardag uitgerekend. Dat is een mooie dag om te bevallen. Ik heb altijd mooi weer op mijn verjaardag.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    leuk he dat je nu kan aftellen??
    ik leefde in het begin ook echt naar die mijlpalen toe, 12,16 en 20 weekjes
    en sinds de 20wekenecho en het nieuwe jaar is echt het aftellen begonnen
    en wat leuk dat jullie deze week de babykamer krijgen!!

9. Delta

Delta Niet meer actief

ohh wat leuk zeg :D

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy, het is echt super als je de 25 weken voorbij bent. De weken vliegen gewoon voorbij.

Ik ben blij dat de babykamer komt. Er was 2 weken vertraging. Morgen ga ik de babyspullen wassen en ophangen. Mijn man gaat dan donderdag strijken (vind hij echt een leuke klus om te doen) en dan kan ik vrijdag alles sorteren en inrichten.

Morgenvroeg weer controle bij de vk. Moet nu voor de 1e x potje met urine meenemen. Die zullen ze gaan controleren op eiwitten. Ik hoop dat mijn bloeddruk nu goed is, die was vorige x iets verhoogd. En ik ben benieuwd hoeveel kilo's er bij zijn aangezien die kleine nu al boven mijn navel begint te zitten schoppen. Is wel grappig om te zien, die navel die in en uit gaat.

Morgenavond bijeenkomst van Icare over borstvoeding geven. Duurt 2 uur en mijn man gaat ook mee. Dat hebben ze liever ook. Ze zeggen zelfs dat het belangrijk is dat je man je steunt als je borstvoeding wilt geven. Morgenavond zullen we wel horen waarom dat zo is.

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    hier schopt de kleine ook ook al rond mijn navel, soms net iets erboven
    maar ik zie het niet bewegen, voel het wel

hier gaat de tijd nu ook lekker snel, was eerst helemaal saai van het thuis zitten, maar nu ik opeens een hoop te regelen heb is het echt stukken beter :D
    trouwkaartje is zo goed al klaar hihi

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    ha dames..

Helaas ben ik ongesteld geworden.. Ergens wel balen (jullie herkennen dit wss ook wel) alleen heb ik er echt rust en vrede mee. Wss heeft er iets gezeten maar heeft het niet doorgezet. maar liever nu dan later.. Ik hoop alleen (bedoel ik niet stom) dat het nu geen maanden meer gaat duren.. je hebt het niet in de hand natuurlijk.. Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig. Ik heb nu dit gehad: 33-32-33. Waar zou ik vanuit gaan de volgende maand (m.b.t. klussen?).

Fijne dag allemaal:)

13. Delta

Delta Niet meer actief

Mayke: jammer zeg.. :( ik hoop ook niet dat het lang gaat duren meer! maar je hebt de afgelopen 3 maanden echt wel een heel regelmatige cyclus hoor!! 1 dag verschil is niks!

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke
    ik vind dat je wel een regelmatige cycles hebt
    1dag verschil is niet raar hoor
    geen ideee wanneer je zou moeten klussen, ik rekende het altijd uit via internet en dat klopte bij mij wel

15. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee wat fijn dat de babykamer eindelijk komt!! kun je eindeljk beginnen! Dat is zo leuk!...ik spreek uit ervaring haha!

16. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    He jeetje, vervelend!
    Wat heb ik een respect voor jou, hoe je met alles omgaat! En ik wens je ook heel veel goeds voor dit jaar!

17. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdje afwezig geweest!

Hoe is het met iedereen

Las dat er weer een paar zwanger zijn? Wat leuk! gefeliciteerd!

Hier gaat alles z'n gangentje, merk dat het wel steeds zwaarder word. Voel me soms al 90!hebben jullie dat ook? Ik heb s avonds, als ik teveel heb gedaan giga rug en bandenpijn. En vorige week, na een middags winkelen, weer bloedverlies. Dat is echt een teken dat ik teveel doe.

Mijn placenta is gelukkig omhoog gekomen!En ze gaan bij 30 weken bepalen of ik nog extra echo's krijgt mbt de bevalling. De placenta ligt nog niet hoog genoeg, en dat veroorzaakt het bloedverlies, wanneer ik teveel doe, bah schrik er toch elke keer weer van, en maakt je even weer erg onzeker.

Onze kleine meid is al een echt drukte makertje. Ik voel der soms van links naar rechts, en je ziet mijn buik dan helemaal hard en dikker worden aan 1 kant, zo grappig! Mijn man heeft het gisteren voor het eerst goed gevoeld, ze was toen zo beweegelijk! Ik moet wel heel erg veel plassen! En heb de hele dag heel erg behoefte aan drinken. Hebben jullie dit ook?

Ik ben de vorige keer bij de VK in 1x 2.6 gegroeid! De eerste weken viel ik erg veel af, dus ze was blij dat ik eindelijk was aangekomen!

Zo, jullie zijn nu weer even op de hoogte!

Groetjes!

18. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    hoi mayke, echt jammer voor je, ik vind het echt dat je super sterk bent.

hoi corien ik denk dat je de 18 bent uitgeteld. want ik ben de 14 uitgeteld en delte 2 dagen later en scheelt ook twee dagen of je bent langer zwanger. wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest. de eerste dag daarvan ?

ik ga vrijdag trouwens ook even naar de HA toe, mijn bloeddruk is weer wat hoog en wil vragen of hij iets voor me kan betekenen moet nog drie weken wachten voor dat ik naar de reumatoloog kan en dan moet ik nog wachtten tot dat ik naar gynacoloog kan.

19. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Mayke, jeetje meid, ik dacht echt dat het nu weer raak zou zijn! Heel veel sterkte lieverd!
    @Delta, de huisarts heeft dat uitgerekend, ik ben voor het laatst 6 december ongie geweest. Dus ik kan dan ook best wel al 6 weken zijn.. Ik weet niet hoe ik dat uit moet rekenen.
    @Beertje, lees de reactie naar delta, 6 december laatste ongie.
    @Miffy, leuk, de trouwkaart is klaar!:D Komt het al snel dichtbij?
    @Ambonmanise, veel plezier met je kamer! Ik kan de VK alleen bellen tussen 9 en 11 en dan zit ik op school. Vrijdag ben ik vrij dus zal ik haar dan bellen. Vrijdag zal ik het ook mijn moeder vertellen. Ik ga een kaartje maken met daarop dat ze oma word. Mijn vader zal ik binnenkort uitnodigen om hier te komen met zijn vrouw, die kunnen namelijk wel met mijn vriend overweg.

Vandaag gaan we zelfverdediging doen met sport, ik ben van plan om de klas in te lichten... Aangezien we ook gaan sparren. Misschien wel handig dan te vertellen dat ze me niet in mijn buik moeten slaan...

Dames, een hele fijne dag!
    xxxx

20. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Jullie hebben gelijk! Ik ben 6 weken en 2 dagen zwanger!

Deel Deze Pagina