Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Mayke: wat jammer dat je menstruatie toch is doorgekomen :( Zijn wij dan nu de enige twee die nog niet zwanger zijn?

Ben vanochtend naar de ha geweest. Ze heeft me inwendig onderzocht en voelde niets raars. Wel zei ze dat mijn baarmoeder groot aanvoelde.. Geen idee wat normaal is :( Morgen ga ik bloed laten prikken. Er wordt dan getest op vruchtbaarheid, hCG-waarde en chlamydia. Mijn vriend gaat morgen ook mee en levert zijn zaad in. De ha stelde dat zelf voor, wel fijn :)

Heb ook een verwijsbrief gekregen voor een echo. Binnen een aantal dagen wordt er contact met mij opgenomen om een afspraak in te plannen. Dit wordt gecombineerd met een bezoekje aan de gynaecoloog. Wachttijd is wel een maand, maar dat maakt mij niet uit. Wel spannend want mijn schoonzus werkt ook daar in het ziekenhuis en doet ook regelmatig echo's... Ze weten allemaal niet dat we er mee bezig zijn dus misschien dat we het tegen die tijd wel vertellen.

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Mayke: wat jammer dat het niet heeft doorgezet.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Hopelijk volgt er binnenkort weer een positieve test.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Ik vind dat je al een heel regelmatige cyclus hebt. Delta en Miffy hebben gelijk. 1 dag verschil is niks. Als er nu 4 of 5 dagen tussen zat. Maar dit kun je berekenen via de website van zwangerschapspagina.nl. Net als bij Miffy klopte het bij mij ook met de vruchtbaarste dagen en daarnaast ging ik temperaturen en gebruikte ik ovutesten.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Beertjuh: hoe weet je dat je bloeddruk gestegen is als je nog niet bij de ha of gyn bent geweest? Kan je dat thuis testen?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Hoe voel je je verder?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]XxCriien: pas je wel op met die zelfverdediging? [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Naatje: wat fijn dat je ha je meteen doorverwijst en actie onderneemt. Wat zal jij je opgelucht voelen. Je kan het beter checken toch??? Ik zou het ook willen weten als het mij niet gelukt was om zwanger te worden.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Zomer: ja, ik verheug mij heel erg op de komst van de babykamer. Ga jij elke dag even gluren in die kamer van jou? Ik zou denk ik dan gaan fantaseren hoe het is als die kleine in haar bedje lig en ik haar eruit haal om te verschonen op de commode. Ik heb er zo'n zin in.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wat naar dat je af en toe nog bloedverlies hebt. Ik zou dan ook schrikken. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik heb weinig last meer van de bekken. Ik denk dat die nu gewend zijn ;);). Af en toe wel heel zere rug aan de linkerkant. Dan doet die lange spier van boven naar beneden echt pijn..... Dan laat ik mijn man mijn rug zachtjes masseren en smeert hij mij in met een balsem die heet wordt....... heerlijk!![/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Verder moet ik ook veel plassen en heb ik steeds dorst. Ook vaak een droge mond. Ik heb standaard een flesje water bij mij.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Vanmorgen toen ik wakker werd was mijn buik zo hard als een voetbal. Dan kan je er niet meer zachtjes op drukken. Volgens mij is dat dus een harde buik. Vaak krijgen vrouwen die als ze te druk zijn geweest maar ik heb het wel vaker 's nachts. Mijn meisje was ook heel erg aan het bewegen boven de navel. Je ziet een grote bobbel van links naar het midden gaan. Het kan een handje zijn zei de vk of de billetjes die bewegen.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@all: Ik kom net van de controle bij de vk. Bloeddruk was goed, potje urine wordt nog nagekeken op eiwitten ivm evt. zwangerschapsvergiftiging en het gewicht was ook goed. Vorige keer was ik precies zo zwaar als mijn startgewicht en nu is er 0,3kg bij gekomen. Heel netjes zei ze (terwijl ik nu wel meer eet en lekkere dingen snoep hihihi). Ook was mijn baarmoeder nu omhoog gegaan tot onder mijn ribben. Ze voelde de kleine ook goed bewegen en het hartje ging tekeer..... leuk om te horen hoor.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ze vond dat ik een mooi buikje heb. Omdat ik wat breder gebouwd ben draag ik de buik niet als een puntbuik maar helemaal rond van links naar rechts.[/FONT]

Nu de babyspullen uit de wasmachine halen en alles ophangen.
    Vanavond naar de bijeenkomst over borstvoeding.

Fijne dag allemaal!! :):):)

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @naatje
    wat fijn dat de HA je meteen bloed laat prikken en doorstuurt
    dat is wel erg fijn inplaats van nog weer langer moeten wachten enz

4. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Naatje, jeetje meid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid heb door de echo enz.
    @Ambonmanise, ik heb er heel erg goed op gelet! Ik ben voornamelijk aan het sparren geweest met vriendinnetje en die weet het natuurlijk. Vandaag de meerderheid van de klas ook ingelicht. Veel plezier vanavond bij de voorlichting!

@All, ik merk dat mijn hormonen heel erg aan het veranderen zijn, ik had vandaag en gister ineens een huilbui. Niks aan! Want er was helemaal niks aan de hand. Ik kan al gaan huilen als ik iets moois zie, iets verdrietigs, iets leuks, enz.
    Dat vind ik wel erg apart!
    Heb mijn broertje vanochtend gesproken en heb het hem al verteld dat hij oom word. Hij reageerde heel leuk en was heel blij. Heb hem wel gevraagd zijn mond nog even te houden tegen mijn moeder, want die wil ik het zelf vertellen vrijdag, en aangezien hij er dan niet is...Vond het wel zo eerlijk dat hij het van mij hoorde en niemand anders.
    Verder voel ik me op zich wel goed. Af en toe wat misselijk maar verder (laat ik het afkloppen) gelukkig (nog) niks!

xxxxx

5. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    @ Am,
    ja ik heb een zelf tester en ik voel dat ook dat hij te hoog is.

6. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Zo even een paar dagen minder op de computer kunnen zitten en wat een berichten zijn er bijgekomen zeg. Ook veel goed nieuws las ik, weer wat zwangeren er bij en een trouwerij, gefeliciteerd!!!

@ Mayke, wat balen zeg dat het niet heeft doorgezet.

@ Allen
    hier gaat het zo zijn gangetje. Buik begint nu echt al wel goed te groeien. We hebben maandag de 20 weken echo, vind ik wel erg spannend. We hebben gister de gordijnen ook al uitgezocht, die zijn met een week of 4 klaar. Ook nieuwe vloerbedekking voor de trap naar zolder besteld zodat we dat allemaal in 1 keer klaar kunnen maken.
    Ben nu druk bezig om een stoelverkleiner te maken voor een trip-trap-stoel die we hebben gekregen. Nog aardig lastig met de wat stuggere stof (waterafstotend).

7. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Wilko, wat leuk dat jij de zitverkleinger zelf maakt! Creatief!

Vanochtend weer boven vriend de toiletpot gehangen. Bah, wat is dat vervelend zeg! Vandaag lekker kort dagje op school! Ik merk wel dat ik mijn energie nu nodig heb. Was gister ook heel erg moe en sliep om 9uur al! Wel lekker ;)

Dames een fijne dag!
    xxxx

8. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Ik ben net langs dochterenzoon gefietst en heb een afspraak bij de VK op 9 februari om half 4. Dan kan vriendlief ook mee...:D

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ooohw dat is wel zo leuk voor je vriend
    en 9februari is al best snel :D

10. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Miffy, Dat dacht ik ook! Ik heb die dag wel mijn 2e examen, maar daar is vast wel een mouw aan te passen.

Ik heb dit voor mijn moeder gemaakt, daar ga ik vanmiddag heen...
    Wat vinden jullie daarvan? Origineel toch?

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    die vind ik wel lief !!
    denk dat je moeder dat wel leuk vind

12. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Miffy, ik hoop het!

13. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Leuk Crien, zo hebben wij het ook gedaan! Grappig!

Bekijk bijlage 216180

Wij hadden er ook nog een beschuit zonder muisje op gelegd en een doorzichtig papiertje ingepakt! Mijn ouders zagen het meteen toen ik er mee aan kwam, de ouders van mijn vriend hadden het pas in de gaten toen ze de derde regel lazen!

Ben benieuwd hoe je moeder reageerd!

14. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Sher, hahaha, wat grappig! Ik zag het in een boekje staan, ik zat te twijfelen tussen een rijstkorrel in een doosje of een foto lijstje. Maar mijn moeder is meer van de foto's ;) Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik geef haar een "cadeautje" en daar zit dan dat lijstje in. Hahahaha, vind het echt grappig! :p

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxCriien: wat een leuke verrassing voor je moeder. Ze zal vast blij zijn met het nieuws.

Wilko: leuk hè om zo bezig te zijn met alles klaar te maken?

@all: gisteren die kleine babyspullen opgehangen op het wasrek. Wat schattig zeg die sokjes, mutjes, slabbetjes, monddoekjes, badcapes, enz. Ik kan er zo blij van worden.

Gisterenavond de 1e bijeenkomst over borstvoeding van Icare gehad. Het was nu voornamelijk theorie en een kleine video.
    Volgende week gaat het over aanleggen van de kleine aan je borst en we gaan bespreken hoe de man tot steun kan zijn mbt borstvoeding geven.

Over een uurtje zal de babykamer en box komen en de andere spulletjes die wij nog bij Babydump besteld hebben. Echt zo leuk om straks die lege slaapkamer gevuld met meubels en spullen te zien. :D:);)

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    Wat leuk dat jullie spullen er straks zijn!!!
    Is zo leuk als het er eenmaal staat
    Ik geniet er bijna elke dag van :D

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wat een herrie maken ze boven..... ik ga niet kijken.
    Ik zie het straks wel als ze klaar zijn. Dan eerst maar weer alles schoonmaken, de gang is ook smerig geworden. Ze hadden zulke vieze schoenen. Gelukkig is mijn man nog in de sportschool om zich weer even op te laden. Dan kan hij mij straks mooi helpen.:D

18. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Ambonmanise, en? hoe staat de babykamer? Helemaal naar wens!?:D

@All, mijn moeder was zo trots toen ze het fotolijstje kreeg! Mijn broertje (17) die wist het al, maar je zag aan zijn hoofd dat hij ook vet trots is op zijn grote zus. Mijn kleinste broertje van 6 die geloofd het niet, niet eerder dan dat ik een dikke buik heb :p Mijn vader heb ik gister gebeld maar nam niet op, dus ik stuurde hem een sms. Hij belde me binnen 20 minuten terug. Dus ik neem op: "Met Corrien" "Wat nou, zwanger?!" "Uhhh, ja" "Nee, echt?" "Ja, echt!" "Nou dan kom ik morgen even langs!" Denk dat hij het ook wel leuk vind hoor! Ik krijg vanmiddag ook om 4uur MoedersvoorMoeders op bezoek. Ik ben gister wel stout geweest, ik heb 1 sigaret gehad :$ Was ook zo chagrijnig! Ik krijg trouwens de kinderwagen van mijn moeder (driewieler, baby blauw, van quinny) en ik mag de wieg tijdelijk lenen. Ze begon gister gelijk op zolder al allemaal dingetjes uit te zoeken. Als ik dit zo vertel krijg ik tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Hormonen, raar spul hoor! Ik ben vandaag ook lekker vrij! Zal straks eerst met onze Boy lopen en dan in huis bezig :)

Fijne dag dames!
    xxxx

19. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    Hoi damens,

vandaag bij de HA geweest.
    heb nu weer bloeddruk verlagers hij was dus weer te hoog.
    ik had gevraagd of ik niet ergens terecht kan eerder bij de gyn of VK. maar dokter zei er kan nog alles gebeuren en word dus nog wachtten tot na de 10 weken.
    ik heb afgelopen zaterdag een kinderwagen gekocht.
    volgende week zaterdag gaan wij het aan onze ouders vertellen. kado is al ingepakt en geven we dan ze komen alle vier tegelijk.

@ crien, leuk de reactie van je moeder en vader.
    ik ben benieuwd naar de reacties hier.
    mijn moeder en vader zullen het leuk vinden maar mijn schoon ouders geen idee hoe die gaan reageren.

20. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Beertje, gelukkig dat hun reactie goed was ja! Hoop dat je ouders ook leuk reageren! Wat voor kinderwagen heb je gekocht? Ik heb 9 feb al een afspraak bij de VK.
    xxx

Deel Deze Pagina