@ Miffy GEFELICITEERD. Wat spannend als het dichterbij komt of niet. Ben erg benieuwd naar de jurk. @ ambonmanise Wij zijn voor de Cambridge gegaan van Baby-dump. Maar die komt de tweede week van maart pas. Vind het altijd leuk om bezig te zijn en wat rustig te klussen, dus dat gaat vast wel goedkomen met in elkaar zetten. En anders mogen de opas wel helpen . Wij weten het geslacht niet en dat willen we ook zo houden Ik ga met mijn moeder en schoonzusje naar de beurs, gewoon lekker met zijn 3en er een leuk dagje uit van maken. Ik ga een paar dagen op wintersport, vlieg er woensdag heen (en daar zit ik al vanaf dat ik heb geboekt tegen op, vind vliegen toch altijd spannen, en helemaal alleen, maar nu ook nog met de kleine ) @ Allen We waren net voor de controle bij de verloskundige. Ze wil weer oefenen met een echo, dus krijg dinsdag weer een echo, de vierde. Manlief kan niet mee, dus schoonmoeder gaat mee.
@Ambonmanise, dat hoop ik ook! Maar heb met zin een maat groter gekocht en anders is er nog een vriendin van me die hem eventueel zou kunnen krijgen. Die is nu net 5 weken zwanger. Hoe was je zwemmen? Was de laatste keer toch? @Miffy, gefeliciteerd lieverd! Begint nu toch wel heel erg echt te worden! @Wilko, heb net op de site van Babydump gekeken. Leuk, leuk, leuke babykamer! En ik zie dat je gister op de helft was! Wat gaat het snel! @All, gister een bloeding gehad. Schrok me helemaal wild! Dus ik de huisarts bellen, die zei dat ik langs moest komen en die heeft me onderzocht. Het was een adertje die geknapt was. Jeetje zeg, wat kun je dan schrikken! Vandaag ook maar niet sporten. Morgen open dagen op school dus ben morgen de hele dag weer druk. En van het weekend hebben we de kleine van vriendlief weer! Dat word alleen maar leuker en leuker omdat hij nu begint te praten! Dan kun je echt om hem lachen! Dames, een fijne (werk)dag! xxxx
@miffy: gefeliciteerd met je ondertrouw. Is toch ook weer een beetje officieel hè? Voor de tip hoef je me niet te bedanken. Het is toch fijn als je elkaar een beetje op de hoogte kan houden van acties? Heb je genoten van het ongezonde eten? Mag voor een x toch wel?? Je had nl. wel iets te vieren. @wilko: wat een leuke kamer. Die heeft een vriendin van mij ook. Staat ook mooi als je de rest van de kamer neutraal houdt. Mijn vriendin weet het geslacht nl. niet en wil het ook niet weten. Spannend hoor om alleen te vliegen en dan nog met een zwangere buik. En wat leuk dat je voordat je vertrekt nog een 4e echo krijgt. Echt mazzel hoor!! @xxCriien: het zwemmen was wel leuk. Na afloop toch weer overgegeven terwijl ik op tijd had gegeten. Kwam vast van het zwemmen op de buik en dan weer op de rug. Ik voelde eerst maagzuur omhoog komen en na afloop ben ik meteen naar de wc gerend. En alles kwam er in 1x uit. Dat gaf wel een fijn gevoel. Oh, wat schrikken zeg als je een bloeding hebt. Ik heb het nog nooit meegemaakt maar ik heb genoeg andere kwaaltjes gehad. Doe inderdaad maar even rustig aan met sporten. Veel plezier met de kleine van je vriend dit weekend. Echt leuk om dat gebrabbel te horen hè? Kun je straks ook op verheugen met die van jou. @All: gisterenmiddag ben ik bij de ha geweest omdat mijn rug steeds meer pijn doet en de ribben aan de linkerkant nu ook. Daardoor kan ik niet meer lang zitten. Het blijkt dat de onderste rugspieren het gewicht van mijn buik niet kunnen dragen en daardoor is mijn bovenste nekwervel verschoven en die straalt dan de pijn uit naar mijn linkerrib. En aangezien de buik nog wel zwaarder gaat worden moet ik nu van de ha een bekkengordel vragen van de fysio. Ik kan het niet meer wegnemen door oefeningen te doen. Ik heb ondersteuning nodig voor de bekken, buik en rug. Voor vanmiddag had ik al een afspraak staan bij de fysio en zal het briefje van de ha geven. Ik hoop maar dat ze er één voor mij heeft. Wie was er hier nog meer die last had van de bekken? Fijne dag allemaal!!
@ambon wat vervelend dat je zo een pijn hebt dat is niet echt leuk zwanger zijn natuurlijk hopelijk heeft je fysio die bekkenband voor je en de pizza viel helaas tegen maar dat maakt niet uit we hadden daarna nog gebak om het goed te maken
Mag ik vragen waar je gaat stage lopen in Emmen? Ik werk in Emmen! en heb er 21 jaar gewoond! Ben een aantal jaren verhuisd naar het hoge noorden, mijn man achter na! Kom nog wekelijks in Emmen, voor werk (nu niet, want zit volledig thuis) en bij mijn familie.
Ben benieuwd hoe de bekkenband je bevalt. Ik heb vreselijke last, na een uur auto rijden, is mijn hele onderrug verdoofd en doet alles onder mijn stuitje pijn. Het straalt uit naar mijn rechter bil/been. Ik merk dat ik nog weinig kan, omdat ik anders de hele dag plat lig. Ik ga dus ook mijn HA/Fysio hier over inlichten. Sterkte ermee !!!
Hoi, jeetje dat is zeker even schrikken! Ik herken het gevoel helemaal, ik heb met 7,11 en 15 weken een bloeding gehad en 2 weken geleden weer (na een dag teveel doen). Je schrikt je iedere keer rot! Ik heb alle keren extra echo's gehad, inwendig. En daaruit is gebleken dat ik een lage placenta heb, en bij teveel inspanning dit gaat schuren van binnen, en dit het bloedverlies veroorzaakt.! Zolang je geen krampen hebt, en heel veel bloed verliest, kan het erbij horen!
Fijn dat de echo goed was! ik ben ook van plan om naar de 9 maandebeurs te gaan, het meeste hebben we al in huis, maar ik vind het leuk om nog even te snuffelen. Ik ga samen met mijn moeder, en dan kopen we een avond kaart!, omdat een hele dag lopen geen succes meer is voor mij.
@Ambon, aaah minder dat je gelijk moest overgeven na die tijd! Dus een leuke afsluit les. Ik hoop voor je dat de fysio zo'n ding voor je heeft! Sterkte er mee! Ja met Kevin is het echt heel leuk, kan niet wachten tot Wondertje er bij is! @zomer, ik ga stage lopen bij stadstoezicht. Heb er wel zin in! @Miffy, jammer van de pizza. Ik heb gister plaatpizza gemaakt. Met deeg van de appiehappie waar de saus ook al bij zit en zelf beleggen. Heerlijk! @All, vandaag viel de sport gelukkig uit, dus was ook lekker vroeg thuis, anders had ik nu nog aan de gewichten gehangen. Vanochtend weer overgegeven. Verder gelukkig niet! Nu zal ik met schoonmoeders sokjes breien. Dat gaat ze me leren Fijne dag! xxxx
zomer, je kunt beter je ha en fysio hierover inlichten. De ha zei ook tegen mij dat ik niet later had moeten komen. Het is beter om er vroeg bij te zijn zodat ze er wat aan kunnen doen. Ik kom net van de fysio terug en heb zo'n blauwe bekkenband meegekregen om te proberen. Ze zei dat ze normaal gesproken voor de rugpijn geen bekkenband geeft maar omdat de ha had geschreven dat dit van de bekken komt mocht ik er toch één mee hebben. Het is er één op de groei, zit met klittenband vast. Als je gaat lopen voel je gelijk meer steun. Ik mag hem een 1/2e dag om hebben. Langer niet, anders worden de spieren lui. Nu hopen dat het met zitten ook beter zal gaan. Ik verga ook van de pijn in de auto omdat wij kuipstoeltjes hebben. Ze adviseerde mij om dan ook een kussen of badhanddoek in de rug te leggen. En mijn man moet mijn rug masseren met een tennisbal zodat de spieren kunnen ontspannen en er een beetje druk op komt. Ik hoop dat het met jou ook binnenkort beter zal gaan. @xxCriien: wat fijn dat je zo vroeg vrij bent van school. Heb je toch een hele middag voor jezelf gehad!
Hoi allemaal, ik zou ook wel naar de 9 maanden beurs willen maar vind het nog wel heel vroeg daarvoor. ik was vandaag bij de hema geweest om te kijken voor baby kleertjes vind het wel allemaal lief maar ik wacht nog lekker met alles kopen als ik ongeveer na de 13 weken ben. ik was nog bij de huisarts geweest maar ik mag en kan niet eerder naar de vk of gyn toe hier is het gewoon dat je niet eerder als de tien weken er heen gaat, jammer voor mij helaas niks aan te doen dus morgen is het dan zover dat wij het aan onze ouders gaan vertellen doormidel van een kado. ik ben heel erg benieuw hoe ze gaan reageren. ik heb van een vriendin van mij al een buikband gekregen.
@ Criien, wat schrikken zeg, gelukkig niets aan de hand. @beertjuh wat spannend om het morgen te vertellen. Wel erg leukm om te doen. Even ene tip waar jullie misschien ook wat aan hebben, de Prenatal heeft voedingskussens in de aanbieding, van 45 voor 35. In de blije doos zat ook nog een bon van 2,50 korting die ging er bij mij dus ook nog af en dan nu ook nog eens 10% extra korting voor de acties die ze nu hebben. Dus wa smaar 31,50 kwijt Net een moeilijke keus gemaakt en mijn trouwjurk maar eens te koop gezet. Vind het wel moeilijk hoor, vind hem zo gaaf, maarja nu ligt hij ook maar op de kast (tegen het kreuken). Begin nu ook wel vaker mijn rug te voelen. Heb een aardig holle rug en collega zei al, lijkt nu wel steeds erger te worden. Dus als ik met cursus ga beginnen hoop ik daar nog wel extra oefeningen voor te kunnen krijgen.
@xxCriien: bedankt voor de tip. Maar ik heb die van mijn zus gekregen. Zij is hem niet meer nodig. En inderdaad kost zo'n ding al gauw tussen de 30 en 35 euro. @wilko: wat vervelend dat je ook last hebt van je rug. Als het erger wordt, even naar de ha gaan. Misschien komt het bij jou ook wel bij je bekken vandaan. @all: als ik de bekkenband om heb is er inderdaad meer druk om mij heen. Dat vind ik wel prettig. Ik zat nl. zelf ook al met een gebalde vuist in mijn rug te prikken. Als ik ga plassen, schuif ik hem omhoog en daarna kan ie weer naar beneden toe. Ik ben echt blij met mijn spullen voor de kleine. De beeld babyfoon is helemaal top en die muziek mobiel voor de box is ook een leuk ding om te zien. Er zitten 4 leuke muziekdeuntjes op en met de knop voor long play gaat hij zelfs 15 minuten lang door. Echt ideaal is dat je deze niet hoeft op te winden!! Ik denk dat ik morgen nog effe naar Babydump ga voor een waskussenhoes (reserve voor als de andere vies is) en een nachtlampje van Nijntje die we op de commode of plank kunnen zetten. Wij kunnen er geen één voor in het stopcontact kopen omdat onze stopcontacten in huis erg laag zijn (nieuwbouw hè?). Daar zie je dan niks van. Fijne dag allemaal!! Of een prettig weekend!
Wat leuk een beeld babyfoon, wij hebben ook nog even getwijfeld,maar hebben het niet gedaan. wbt de stopcontacten, grappig, wij wonen ook sinds een jaar in een nieuwbouwwoning en bij ons zitten alle stopcontacten heel hoog..daar zijn wij helemaal niet blij mee, ziet alle bedrading van lampen etc. Ons vorige huis was ook nieuwbouw, en was het ook al hoog. Hoop dat je een leuke nachtlamp hebt gevonden! Ik heb van mijn buurvrouw, een buikband gekregen, deze drukt mijn buik omhoog, zodat ik iets minder last van van mijn banden. Ik kan a.s week weer terecht bij de Fysio, en krijg ws ook een bekkenband. twee hele beroerde dagen gehad, veel pijn, en voor s nachts. Morgen ben ik jarig, vandaag al wat visite gehad en morgen het hele huis vol, drukdruk! Allemaal hele fijne avond en een fijn weekend! Hier sneeuwd het!
@Zomer: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Hoe oud ben je geworden?? Ik zou het wel aangeven bij de fysio, misschien heeft ze ook wel zo'n bekkenband op voorraad liggen zodat je die kan uitproberen. Een fijne dag vandaag! @all: Wij zijn gisteren naar Ikea in Groningen geweest. Zonder iets te kopen zijn we er weer uit gegaan. Ik vind die babyspullen daar gewoon niet zo leuk. Daarna zijn we naar de Babydump in Groningen geweest. Hebben we een nachtlampje van Nijntje gekocht, Anel Nachtlamp Nijntje Zilver | Anel Bedtextiel | Baby-Dump. Dit lampje is zeer geschikt om op de commode te zetten of op de plank. Hij blijft 12 minuten lang branden (is handig als je 's nachts moet verschonen) maar je kunt hem ook zelf weer uitzetten. Verder hebben we 2 roze slabbertjes, 2 witte waskussenhoezen (reserve) en een autostoelbeschermer gekocht. Dit laatste is erg handig omdat wij leren bekleding hebben en dan schuurt de maxi cosi er straks niet tegen aan. Deze beschermer plaatsen wij dan onder de maxi cosi. Daarna bij de Praxis nog een mooie verduisterende rolgordijn gehaald voor de badkamer. Die hebben we meteen opgehangen. Nu heb ik meer privacy. Heerlijk. 's avonds bij het eten werd ik niet helemaal lekker, kon maar een 1/2 bordje op. Daarna stond ik op en moest ik echt rennen om op tijd bij de wc te komen. Alles kwam er weer uit. Ik ben daarna gaan liggen op bed (20 uur) en heb geslapen tot vanmorgen 8 uur!! (misschien heel erg moe??) 's nachts had ik af en toe nog last van mijn buik maar ik weet niet of dat nu door het overgeven kwam. Ik heb vandaag verder niks gedaan, alleen de was en het bed verschonen. Ik heb nu ook geen zin in avondeten. Wat kan dit zo ineens zijn? Hebben jullie wel een goed weekend gehad?
@Zomer, gefeliciteerd meid! Heb je een fijne dag gehad? @Beetje, hoe reageerde je ouders? @Ambon, jeetje, nog steeds misselijk. Als ik alle dingen op een rijtje zet, heb jij een zware zwangerschap! Voor jezelf ook, steeds overgeven, pijn aan je bekken en rug.. Vervelend hoor! @Miffy, hoe voel jij je nu? @all, gister zijn we bij mijn schoonouders geweest en de reactie was gister heel erg positief, ik had niet verwacht dat ze alsnog zo zouden reageren. Schoonmoeder hoopt dat het een meisje word net als schoonzus. M'n schoonvader is wat een rare kwast, die was alleen met Kevin aan het spelen. Ach als het er is, dan komt het wel goed zei schoonmoeder. M'n moeder heeft vrijdag haar mond voorbij gepraat op verjaardag van m'n neefje. Ze is ook zo blij! Het was zo dat er allemaal kindjes waren en opa's en oma's. Dus als er iemand zei van kom maar bij oma, dan moest m'n moeder lachen, dus ja, dan gaan ze vragen. Maar ook allemaal positieve reacties gelukkig! Nog 1,5 week en dan naar de VK. Vind het allemaal erg spannend hoor! Een fijne dag dames! xxxx
@Miffy, hahaha! Nou maak er dankbaar gebruik van! Wie weet word je huisje nog schoner dan het is geweest, omdat je met nesteldrang ook gaat schoonmaken op plekken waar je anders niet aan denkt (tenminste, dat had m'n moeder Klinkt ook beetje raar, maar ik heb nog een broertje van 6 thuis rondlopen )
@Miffy; gefeliciteerd met jullie ondertrouw @Ambonmanise; Fijn dat jullie alles in huis hebben nu! Fijn gevoel lijkt me dat! Balen van je pijn.. Hopelijk helpt de bekkenband.. @Xxcriien: Hier gaat het redelijk... bedankt voor de tips.. Voorzichtig doen als je n bloeding hebt gehad.. Echt rust houden dan.. @Wilko; fijn dat de 20 weken echo goed was Geeft je een gerustgevoel @Zomer: Balen dat je zoveel last hebt van je bekken enz.. @ All; volgens internet zou ik rond 2,3,4 feb. mijn vrucchtbare dagen hebben gezien mijn cyclus (33,34).. Vandaag zou ik op dag 14 zitten dus vanaf nu om de dag tot volgende week.. Voel rechts wel al vanaf het weekend pijn dus dat kan een eitje zijn (voelde ik voorheen ook).. Ik kan het niet helemaal berekenen omdat met een cyclus van 33 dagen je vruchtbaarste dag eerder is dan met een cyclus van 34 dagen.. Tempen en ovulatietesten wil ik nu nog niet aan doen.. Als het over 3 maanden niet raak is dan kan ik dat alsnog doen.. Maar volgens mij moet ik zo ong wel goed zitten.. Eigenlijk zou ik nu 36 weken zijn geweest, dus soms voelt het raar en moeilijk hier al mee bezig te zijn.. Ik merk nu het einde van mijn eingelijke zwangerschap in zicht komt het weer wat meer pijn en verdriet doet.. Zaterdag zijn we op kraamvisite geweest bij de zus van mijn schoonzus.. Toen we weg gingen waren we blij dat we gegaan zijn maar het deed ons stiekem toch wel een beetje pijn.. Donderdag ga ik bij mijn beste vriendin helpen met het kamertje. Zij is nu 23 weken.. Ik vind het fijn dat ik zo dichtbij kan staan en mag helpen enz alleen ook dat doet soms pijn.. Ook al zeggen mensen: jullie tijd komt nog wel.. Dat is lief bedoeld maar daar hebben we nu niets aan.. Neemt het verdriet en de pijn niet weg.. Ik denk dat het allemaal wat meer een plekje krijgt als de datum (2maart) is geweest... Fijne week allemaal