Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @xxcrien
    naja ik heb het hele huis zo een beetje al op zijn kop gehad, we hebben aan het begin van mijn zwangerschap net alles veranderd in de woonkamer enz dus alle hoekjes en kiertjes meteen schoongemaakt waar je anders niet meer bijkunt enz
    maaar nu is het vooral dat ik ruimte wil hebben om een mandje met verschoonspul neer te zetten en daarvoor moet ruimte gemaakt worden en nog meer van dat soort dingen hihihihi

@mayke
    ik vind het ontzettend knap van je dat je met zo een kamertje gaat helpen, lijkt me erg confronterend
    ik kan me voorstellen dat het raar voelt er mee bezig te zijn omdat je nog zwanger had kunnen zijn maar snap ook wel dat de wens voor een kindje toch blijft

2. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Mayke, jeetje, je confronteert jezelf wel met moeilijke momenten, maar ik denk persoonlijk dat dat je sterker maakt! En ik snap dat je verdrietig word als mensen zeggen jou tijd komt nog wel...Dit had jou tijd en moment moeten zijn...Jeetje, ik weet verder niet wat ik moet zeggen hierop...Ga gewoon lekker klussen en ik hoop voor je dat het deze keer raak is! Je verdient dit!
    @Miffy, en? Hoe blinkend is je huisje? ;)

@All, ik merk dat ik heel veel lucht bewaar...Gister op school liep ik heel erg te boeren, ik schaamde me gewoon dood, want ik voelde het ook niet aankomen! Vandaag gaan we weer de 3km test doen, ik heb er zooooo géén zin in! Veel te koud! Vanmiddag zal ik ook naar mijn Beppe (Oma) toe. Die heb ik al heel lang niet meer gezien!

Een fijne dag dames!
    xxxx

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @xxcrien
    huisje is op en top netjes :D
    kun je niks meer aan doen hahahahahaaha
    en sterkte met die 3km en veel plezier bij je beppe!!

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxCriien: wat leuk dat je schoonouders nu wel goed reageren op het nieuws. Is toch fijner dan geen/negatieve reactie.

Dank je wel. Ja, het zwanger zijn valt mij niet mee. Gelukkig weet je van te voren niet waar je allemaal last van zult krijgen. Anders zou je er nog wel 10x over nadenken.

Dat boeren had ik ook veel last van. Gelukkig alleen maar thuis met het avondeten. Voor de rest niet. Komt vast omdat ik tijdens het avondeten veel klets met mijn man.:)

Veel plezier bij je oma.

Mayke: ik begrijp je helemaal. Wij kletsen hier allemaal over onze zwangerschap terwijl jij je kindje verloren hebt. Het is heel dubbel allemaal. Maar ik ben blij dat je het wel opschrijft zodat we weten hoe moeilijk het voor jou moet zijn. Ik hoop dat je na 2 maart meer rust zult hebben en dat je ondertussen geniet van het klussen.

@all: ik denk dat ik niet meer zo veel kan eten 's avonds doordat die baarmoeder zo hoog zit. Ik eet wel vaak wat tussendoor. Maar krijg dan best gauw last van maagzuur. Maar daar hebben we Rennies voor :D!! Die helpen super snel.

Gisterenavond naar de zwangerschapscursus geweest. We hebben het nu over de ontsluitingsfase gehad. Volgende week bespreken we de overgangsfase. We hebben een leuk groepje.

Een fijne dag allemaal!!

5. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 25 geworden. Erg druk weekend, 2 dagen visite gehad, dus dit weekend, echt weekend- even lekker niks!

Ik had bonnen gevraagd, ik heb Hema en VVV bonnen gekregen. Gisteren gelijk op pad geweest, Bij de Hema, voedingskussen+ hoes gekocht, hydrofiele luiers en washandjes, kruiken, hoeslakentje. Ook heb ik nog een leuk setje van Noppies gekocht voor onze kleine meid!

Ik heb mij zojuist aangemeld voor de zwangerschapscursus, ik start 14 maart, 5 lessen. 10 kon niet meer, omdat ik dan al over mijn uitgerekende datum ben. Had me iets eerder moeten aanmelden denk ik.

Gisteren bij de VK geweest. Bloedverlies van 2 weken geleden, had ik toch wel even moeten melden.Het wat heel weinig, en voor mijn gevoel iets onschuldigs, Als ik vanaf nu weer een keer bloedverlies heb, moet ik bellen. Ik krijg ook met 30 weken een extra echo ivm de ligging van mijn placenta, om tijdens de bevalling niet voor verrassingen te komen te staan. Ik was 1,8 kilo gegroeid en nu bijna 3 kilo in totaal aangekomen.

Ze kon heel goed voelen hoe ons kindje lag. Ze lag met haar hoofdje onder mijn ribben. Dit voel ik ook heel goed, ben soms erg kortademig (vooral s nachts), en voel de hele tijd iets onder mijn ribben. Ze liet mij zelf ook het hoofdje voelen, en de billetjes, zo bijzonder! Je voelde het hoofd op den duur helemaal draaien tussen de vingers.

Verder moest ik het kalm aan doen ivm mij bekken, max 20 minuten, en dan een uur niks, anders vreest ze dat ik plat kom te liggen de laatste weken van mijn zwangerschap.

Zo, dit was weer even een update over mij zelf! Ik zal zo de rest van jullie berichten gaan terug lezen

6. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar allemaal, ik eet s avonds ook weinig en heb s avonds ook elke keer last van maagzuur! Rennies helpen gelukkig goed!

7. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schaam je niet, ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap ook erg gehad!

8. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Miffy, haha, mooi dat je huisje weer netjes is!
    @Ambon, ik hoop dat je laatste weken wat minder zwaar voor je worden! Hoe is zo'n cursus? Bevalt het wat? Heb je er wat aan?
    @Zomer, gelukkig, ik ben niet de enige die last heeft van boeren! Hahaha!

@All, zo richting Beppe, heb er nu al zin in!
    Fijne dag!
    xxx

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @zomer: wat leuk dat je veel bonnen hebt gekregen voor je verjaardag. Kon je lekker babyspullen kopen!!

Ze raden je aan om je op tijd aan te melden voor een zwangerschapscursus omdat ze met een vast groepje willen beginnen en eindigen en die ook dicht bij elkaar liggen met de uitgerekende datum. Vanaf 24 weken mag je hier meedoen. Hier begint zo'n cursus ook niet elke maand, daarom ben ik op 2 januari begonnen. Toen was ik 24 weken zwanger.

3 kilo aankomen is netjes voor 26 weken. De meiden van mijn zwangerschapscursus zijn 5-10 kilo aangekomen. Ik zelf nog maar 300gram bij 27 weken. Volgende week bij de 30weken (groei)echo ga ik mij weer wegen en zullen we te weten komen hoe groot de kleine is en hoe zwaar het ongeveer is.

Erg leuk dat je jouw kleintje goed kon voelen. Dat zou ik ook wel willen.

Heb je het ook nog met de fysio gehad over je bekkenklachten?
    Doe in elk geval rustig aan. Werk je ook nog? Zo ja, hoeveel uur per dag?

Fijne avond allemaal!!

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @xxcriien: zo'n cursus is best leerzaam. We doen oefeningen op de grond voor de bekkenbodemspieren, schuine buikspieren, bekken, ademhalingstechnieken, puffen. En we krijgen een 1/2 uurtje theorie. Gisteren ging het over de ontsluitingsfase, volgende week over de overgangsfase. Over 2 weken hebben we een partneravond en dan krijgen zij theorie van de cursusleidster. We krijgen ook dingen te horen die anderen (die al kinderen hebben) je niet vertellen.

Zo rond de 16-18 weken zwangerschap kun je je hiervoor het beste aanmelden. Er is misschien wel wat info te vinden over zo'n cursus bij jou in de buurt.
    Ik heb er geen spijt van dat ik mij heb aangemeld.

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @zomer
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

ik ben pas 2 kilo aangekomen vanaf start gewicht, wel ben ik eerst 5,5 kilo afgevallen die er ook weer terug aan zitten + dan 2 kilo erbovenop

12. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!

Ik ben nu ook 1,8 aangekomen vanaf mijn start gewicht, De rest wat ik ben aangekomen, was ik ook eerst afgevallen door het overgeven!

Dus 1,8 boven startgewicht, had al veel meer aan gekomen moeten zijn zei ze, dus dit was heel netjes

13. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Zo dan doen jullie netjes. Ik ben aan het begin helemaal niet afgevallen (ook nooit misselijk geweest). En nu nog net geen 4 kilo aangekomen, was netjes zei ze, nou vind het aardig wat, helemaal als je zo richting de 70 kg gaat (nu nog net onder de 68 kg)

14. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Ambonmanise, bedankt voor de tip!

@All, gister zwaar misselijk, de hele dag in bed gelegen. Nu nog steeds niet lekker, maar moet vandaag naar school.. Examenbespreking...

Fijne dag!
    xxx

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @xxcrien
    sterkte vandaag!!

16. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Goedemorgen dames!

Wat is het hier rustig de afgelopen paar dagen zeg! Ik voel me vandaag gelukkig alweer stukken beter! Vandaag ook lekker vrij dus zal vandaag in huis bezig :)
    Vanmiddag krijg ik vriendin en haar 4 maanden oude dochtertje op bezoek, zo'n zin in! Heb ze al een hele tijd niet meer gezien!

Fijne dag vandaag!
    xxxx

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    de activiteit gaat hier in vlagen.....
    de ene keer is het wat drukker en dan weer wat rustiger

@liefde
    hoe is het nu met je??

18. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je je beter voelt!

19. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Jeetje wat een sneeuw hier, het heeft de hele nacht gesneeuwd, en nu nog, er ligt al een dik pak sneeuw, al wel 3 cm denk ik!

Ik moest net naar de fysio, ik ben lopen, op snowboots heen gelopen,
    ik heb een bekkenband meegekregen, ze vond dat mijn klachten verergerd waren, en dat klopt ook,ik heb steeds meer last. Ik hoop dat de band helpt!

Allemaal een heel fijn weekend! Wij hebben een drukke week, mijn vader word 50,dus we hebben een feestje en gaan lekker uit eten bij de japanner s avonds,in kimono, etc! En gaan vrijdag op wintersport!

20. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een foto van de sneeuw, ligt inmiddels al meer!

Deel Deze Pagina