@liefde ik heb nog nooit met me benen in de lucht gelegen en moest ook altijd vrij vlug na het klussen naar de wc toch was het hier vrij snel raak dus je hebt altijd nog kans dat het raak is hoor maar ik kan me voorstellen dat je onzeker bent........
xxCriien: sorry, meer tips heb ik niet. Alleen die gembercapsules. Maar als je niks kan binnenhouden, heel veel afvalt en bijna uitdroogt moet je al naar het ziekenhuis toe dus ik zou wel ff contact opnemen met je ha. liefde: wat jammer dat er niks te zien is op de monitor. Het zou inderdaad 'ontzwangeren' kunnen zijn. Maar ik hoop het niet voor je! Ik heb na het klussen niet met mijn benen in de lucht gelegen, alleen de knieen opgetrokken voor +/- 5 min. Daarna moest ik ook altijd plassen. Maar de goede zaadjes vinden hun weg vanzelf wel naar boven toe. @all: Ik kom net van controle uit het ziekenhuis. Ik was er op de fiets heen gegaan omdat het mooi en droog weer was. De ctg was prima, alleen mijn bloeddruk veel te hoog. De onderdruk was 101!! Ze vroeg hoe dat kon, ik zei dat ik gefietst had sinds langere tijd. Na 20 minuten opnieuw gemeten en toen was de onderdruk 88. Die heeft ze maar ingevoerd in de computer. Het duurde wat langer bij de gyn. voor de echo van de navelstreng omdat mijn eigen gyn. werd weggeroepen ivm complicatie na een bevalling. Die moest dus met spoed naar de OK. Toen moest ik ff wachten tot ik bij een andere gyn. terecht kon. Hij zei dat het er goed uitzag. Genoeg vruchtwater, kleintje bewoog goed en de navelstreng was ook in orde. Ik zei tegen hem dat de kleine af en toe wat minder actief is en vroeg hem of dat normaal is. Hij zei van wel, dat de kleine zich aan het voorbereiden is op lange slaapcyclussen na de bevalling. Maar ik moet wel meteen contact opnemen zodra ik denk dat het niet goed is. Ik heb hem maar niet gevraagd over het gewicht van ons kleintje omdat hij de groeiecho niet gemaakt heeft. A.s. dinsdag heb ik weer een controle en toevallig weer bij mijn eigen gyn. Misschien dat ik het dan wel kan vragen Ook houd ik nu vocht vast in de kuiten, ik zie de rand van de sok er in staan. Die komt omdat ik nu meer moet rusten en dus vaker zit. Houden jullie ook vocht vast? Ik kan mijn laarzen niet meer dicht krijgen, heb nu gympen aan maar het is verrekte moeilijk om de veters dicht te maken!!! En ik fiets met mijn benen een beetje wijd omdat de buik er nu tussen zit. Ik lijk wel een kerel .......
@ambon wat fijn dat de controle weer goed was!! en ik herken dat fietsen helemaal!! ik betrap mezelf erop dat ik dat ook begin te doen hihihihi
Tijdje niet meegelezen, Wat fijn zeg, dat alles goed is, en je gewoon lekker thuis bent! Ik heb er ook dagen bij dat ik de baby minder voel, niet zo hevig als voorheen. Maar ik voel haar wel, maar niet altijd even hard. Ik zelf voelde me niet helemaal fit, hoofdpijn,hield/hou vocht vast, en dacht blaasontsteking. Dit waren redenen, om urine op kweek te zetten en mijn bloeddruk etc te controleren, want het konden tekenen van zwangerschapsvergiftiging zijn. Bloeddruk was prima, ijzer ook, ze heeft ook inwendig gecontroleerd of mijn baarmoedermond nog goed gesloten was, omdat ik soms 3sec steekjes heb achter mijn schaamstreek. Deze was goed gesloten. Mijn urine word onderzocht en daar hoor ik dinsdag de uitslag van. Gelukkig was alles goed, wat ze kon onderzoeken en de kleine lag nog mooi voor de uitgang en het hartje klopte goed. Bah, wat kan een zwangerschap je soms onzeker maken! Ik hou zelf ook steeds meer vocht vast. Mijn sokken staan helemaal in mijn enkels, en laarzen met een rits krijg ik niet meer dicht. Ik loop dus ook op makkelijk schoenen....nou makkelijk...krijg ze niet makkelijk aan, haha! ook mijn buik zit erg in de weg! Het aftellen kan beginnen! En ik wens jullie allemaal heel veel succes nog de laatste weken!
@Ambon, ik ben sinds gister gestopt met spugen. Heb tijdens de periode wel heel goed gedronken. En wat mooi dat je meisje het nog steeds goed doet! Het aftellen is voor jou nu ook begonnen. @All, vanaf volgende week slaap ik bij mijn neefjes in Emmen, daar heb ik meer rust en een eigen kamer enzo! Heel erg fijn! Ik heb net ook mijn kraamverzorging geregeld. We krijgen bij de 5e maand een intake gesprek. Dit weekend hebben we Kevin ook weer. Vriendlief heeft tegen z'n moeder gezegd wat hij van de situatie vond en ze zei dat ze het snapte. Nu genieten van het weekend en hopen op mooi weer! Liefs! xxxx
xxCriien: ik hoop dat de misselijkheid nu voorbij zal zijn. Ik had op het laatst (tegen de 20 weken aan) dat ik dacht: hé, ik heb vanmorgen niet hoeven over te geven. Joepie!! En de volgende dag begon het gewoon weer. Heel fijn....... Wat mooi dat je bij je neefjes kunt logeren door de week. Het zal vast niet rustiger voor je zijn maar daar kun je wel jezelf zijn en lekker klagen tegen je tante als je je niet zo goed voelt . Zomer: ik hoop voor je dat de uitslag goed is. Ik moest in januari ook mijn urine op kweek zetten omdat ik pijn had onder mijn linkerborst. Dacht de doktersassistente dat het wel eens van de nieren kon zijn. Uitslag was goed maar kreeg er wel een rekening voor van de zorgverzekering: 36!! En dat valt dan onder eigen risico. Miffy: ik kan ook steeds moeilijker bukken. Als mijn man thuis is, helpt hij mij met de gympen dicht te maken en hij droogt de douchecabine voor mij af of gaat na mij douchen. Het is even behelpen maar over een aantal weken zijn we er van af!! @all: gisterenmiddag naar Babydump geweest. Daar hebben wij slingers, ballonnen, een schattig roze broekje en truitje met bloemetjes, een rompertje met dezelfde bloemetjes gekocht in maat 50. En een vestje die je aan 2 kanten kunt dragen in maat 56. Dan hebben we toch al iets meer in maat 50. Misschien is dit nog wel te groot voor haar maar ik heb het liever 1 maatje te groot dan te klein. Gisterenavond hebben wij de box in elkaar gezet. Ik vind het erg leuk staan. De muziekmobiel en boxspiraal passen qua kleur ook mooi bij elkaar. Hieronder wat foto's van de box. Bekijk bijlage 229566 Bekijk bijlage 229568 Miffy en Zomer, hebben jullie de box ook al klaar gezet? Fijne zondag, ik ga nog effe proberen te slapen.
Mijn man heeft nog een paar foto's gemaakt van mij met 34 weken + 1 dag zwanger. Bekijk bijlage 229573 Bekijk bijlage 229576 Hebben jullie ook al foto's gemaakt? Met kleren aan of een blote buik?
@ambon wij hebben de box nu al ongeveer 2weekjes staan dit ivm het laten wennen van de katten, straf ze liever nu alvast af als ze in de box klimmen dan als ze moeten wennen aan de baby en dan ook daarvoor nog afgestraft worden mijn vriend maakt sinds de 26weekjes ong ook bijna elke week een foto zodat mijn moeder van een afstandje mee kan genieten dit zijn de laatste foto's, zijn gemaakt met precies 30weekjes
Wat leuk om al die foto's te zien, wij hebben 2 weken terug ook voor het eerst foto's gemaakt, gaan woensdag bij 27 weken weer nieuwe maken. Ik heb een aardig holle rug, door het buikje lijkt dat nu alleen nog maar erger Wij zijn net een aardig stukje wezen fietsen, even op familiebezoek geweest. Conidite lijkt wel wat minder te worden . Ik heb ook maar eens gemaild wanneer zwangerschapscursus gaat beginnen, waarschijnlijk pas begin april, maar gelukkig wel hier in de woonplaats. De kamer schiet al heel erg op, zal er van de week eens foto's van maken. We hebben ook leuk gebak uitgekozen voor als de kleine er is. Is iemand die dat voor hobby maakt, maar echt super leuk. Dus voor familie laten we dan iets speciaals maken ipv beschuit met muisjes. @ Ambon, wij willen ook niet weten wat het wordt, wij blijven in spanning
Wat een mooie foto's meiden! Ik begin ook al een buikje te krijgen. Of het nu van het eten komt of van de zwangerschap het is in ieder geval leuk om te zien! M'n vriend vind het ook alsmaar leuker, want nu begint hij het echt te zien. Hmm, ik weet niet meer wat ik zou tikken...Hahaha! Liefs!
Leuk geworden zeg!! Ja wij hebben de box sinds 3 weken staan. We hebben er wieltjes onder gemaakt, zodat je de box op meerdere plekken in het huis kan rijden. Zojuist de eerste kleertjes gewassen, tis heerlijk weer, dus alles lekker buiten opgehangen! Er moet zoveel gewassen worden, hydrofiele luiers, hoeslakentjes etc, dus heb alvast een beginnetje gemaakt!
@zomer, mooi buikje hoor! @All, ik had zonet op school gesprek over stage over hoe het er daar aan toe gaat enzo. De stagebegeleider vond dat ik niet zo moest zeuren en het kwam er min of meer op neer dat hij me maar een zelfingenomen egoïstisch persoon vond, ik moest de knop omzetten en even niet aan mezelf denken maar aan de rest van de stage. Dus ik ben opgestaan, heb vriendelijk bedankt voor het gesprek en ben naar buiten gelopen. Wat een kwallenbak! Gadverdamme! Nu zal ik de was even doen en dan mijn tas weer inpakken voor straks naar Emmen. Om 1 uur eerst de combinatietest, ben benieuwd! Liefs!
Miffy en Zomer, wat een mooie buikjes hebben jullie al. Voor jullie schiet het nu ook al op. Miffy, hoe reageren jullie katten op de box? Springen ze er steeds in of lopen ze er gewoon langs? Zomer, wat een werk hè al die spullen wassen. Ik vond het zo schattig om te zien al dat kleine spul aan het wasrek hangen. Mijn man heeft alles gestreken omdat hij dat leuk werk vindt. Misschien kun je je vriend eens polsen of hij het leuk zou vinden om te doen? Of heb je alles al zelf gedaan? Wij hebben de box zonder wieltjes genomen omdat wij de box maar op 1 of 2 plekken neer kunnen zetten in huis en deze vonden wij mooi omdat deze ronde hoeken heeft. Wilko, hoe ging het fietsen? Je lijf heeft het zwaar omdat er nu veel meer bloed moet worden rondgepompt. Leuk, een foto van jou en de babykamer. Ik kijk er naar uit. Bedoel je een geboortetaart met allemaal glazuur er omheen? Heb je een voorbeeldje? xxCriien: heb je ook aan je stagebegeleider gevraagd waar hij jou over vond zeuren? Bv. je zwangerschap of andere dingen? Hij kan je toch niet afrekenen op je zwangerschapskwalen? Het gaat erom hoe jij je stage voltooit!! Hoe is het met de misselijkheid? Nog steeds minder?? @all: ik kom net van controle in het ziekenhuis terug. De kleine was erg druk aan het bewegen in de buik. De banden die ik om krijg voor de ctg drukte ze gewoon omhoog!!! Daarna de echo van de navelstreng gehad bij de gyn. en die was ook in orde. Er was veel vruchtwater bijgekomen zei ze. Dat was een goed teken. Volgende week dinsdagmiddag hebben we weer een groeiecho en dan is het weer kijken of de kleine nog steeds de goede kant op gaat met de groei. Zelfs de gyn. vindt het spannend omdat ons meisje haar eigen koers vaart. Ik vond het wel fijn om te horen dat ik bij de gyneacologen onder controle blijf en ook bij hun ga bevallen. Ik wou toch al bevallen in het ziekenhuis maar nu moet ik zelfs. Een fijne dag iedereen!!
@Ambon, mijn misselijkheid is een stuk minder! Alleen 's ochtends nog wat spugen. En wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet! M'n stagebegeleider zei idd dat ik alles op de zwangerschap gooide maar goed...Eerst maar ander nieuws... Ons kindje heeft een verhoogde kans op Down. 1 op 54. De nekplooi zag er super uit en was ook niet verdikt vond de echoscopist. Toen ze die gegevens samen met het bloed in de computer stopte, kwam dit eruit. In combi met het bloed zag het er niet goed uit. We hebben morgen dan ook een vlokkentest bij de gynaecoloog. Pfoee, een dikke domper in mijn zwangerschap...Ik voel me behoorlijk k*t kun je wel stellen...Ik hou jullie op de hoogte dames! Liefs.
Xxcriien, wat sneu dit nieuws te horen. Wij hebben die test niet laten doen omdat als wij een kindje met Down krijgen er net zo veel van zouden houden als van een ander kindje. En als de uitslag niet goed was, ga je van onderzoek naar onderzoek en dat brengt veel onzekerheid met zich mee en dan moet je nog een juiste beslissing maken. Ik zou niet graag voor die keuze willen staan en begrijp je gevoel. Ik wens je veel succes met de vlokkentest morgen. Hopelijk geeft die een ander beeld weer.
Dat is even schrikken. Ik ben het ook met de mening van ambonmanise eens. Wij hebben de test niet gedaan omdat we van een kindje met down net zoveel zouden kunnen houden, als een kindje zonder down. Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, en kan zo genieten van deze mensen! Ik snap je schrikreactie wel en hoop voor jullie dat de vlokkentest morgen jullie meer zekerheid kan geven. Succes morgen!
Fijn, dat alle controles weer goed waren! En dat je onder controle van de gyneacolgen blijft, dit geeft je vast een rustig gevoel! Ik heb zelf alle kleertjes gestreken, t was zo gebeurt, dat kleine beetje stof, hihi! Wij hebben ook de box zonder wielen, maar hebben de wieltjes er zelf onder gemaakt.Wij hebben meerdere plekken in huis waar de box kan staan, en hij past door onze openslaande deuren, dus dan kan ze zomers ook lekker mee naar buiten in de box, ideaal!