Wij proberen in eerste instantie van 28 dagen uit te gaan. Voor ik aan de pil begon was ik ook altijd redelijk regelmatig, 27, 28 of 29 dagen. Maar het wordt wel een beetje lastig. Volgende week is dan de tijd om aan de slag te gaan, maar dan zit ik in Nijmegen. Dus deze maand verwachten wij er al wat minder van. Maar volgens mij moet je wel van een gemiddelde uit gaan.
Goedemorgen, Gisteren weer blauwe aders op mijn borsten en maar 1 klein druppeltje bloedverlies. Gisteren dokter gebeld dat ik 1 week overtijd ben en nog niet ongesteld was maar wel 2x negatieve test gehad heb. Hij zei dat ik deze maand even moet afwachten (niet veel gaan testen ivm kosten en onzekerheid) en als ik volgende maand nog niet ongesteld ben is de kans op zwangerschap wel groot. Vanmorgen is temp. weer omhoog gegaan. Die daling van gisteren komt vast doordat ik 's morgens zonder dekbed over mij heen wakker werd. Hier is mijn kaartje: Bekijk bijlage 166263 Ik blijf hoop houden. Of is dat onterecht?
@ Mayke: Heel blij om te lezen dat je het hartje hebt zien kloppen! Nu gaan we natuurlijk hier allemaal heel hard voor je duimen dat de hematoom heel snel weg gaat!! En dat je verder een heel gezonde, goede en fijne zwangerschap hebt!! @ Abonmanise: poehee, wat spannend zeg! Zoals je het omschrijft lijkt het er wel heel erg op dat je zwanger bent hoor...Jammer dat dokters vaak eerst willen 'afwachten'. Een maand nog wel...pfff...Lijkt me echt zo erg die onzekerheid. Denk dat ik daarvoor veel te ongeduldig zou zijn en toch wel regelmatig een testje zou doen (maar ja, de kans op teleurstelling is dan natuurlijk wel aanwezig...). Ik leef met je mee hoor! Hier is het wachten op mijn vruchtbare dagen en op mijn eisprong...pas na die tijd zal het voor mij erg spannend worden...hoop zo dat het raak is deze ronde! Werk ze allemaal en anders een fijne vrije dag gewenst!
@Ambonmanise; wat rot om zo te wachten zeg.. Ik zou anders volgende week gewoon een test doen dan ben je 2 weken over tijd.. Dan zou je even na moeten gaan wanneer de 1e dag van je laatste menstruatie was en dat was dus wss ong 3,5 week eerder en dan zou je ong 5,5, weken zwanger zijn. Vanaf 3 weken zwangerschap begint je HCG toe te nemen en meetbaar in je urine.. Ik wist al met 4,5 week dat ik zwanger was achteraf! Ik denk dat je best nog wel wat hoop mag hebben die heb je onebewust toch wel! Je symptonen lijken ook op zwanger.. @Niqi79; Laten we hopen dat het deze ronde raak is Succes met klussen.. @ Ambonmanise, Niqi79, Miffy; Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger... Ze zagen toch maar 1 vruchtzakje zitten.. Ik voel me heel raar.. Ik heb niet heel veel klachten. Soms wat misselijk, pijnlijk, gespannen borsten en wat moe.. Maar omdat ik ergens heel blij ben maar de kans op een miskraam nu heel groot is ben ik ook weer erg bang.. Het is zo raar en onwerkelijk. Echt genieten doe ik niet.. Het kan ook verkeerd uitpakken. Er is weinig over te vinden op internet maar bij sommige staat dat zij bedrust kregen en dat het wegging!?! @Ambonmanise; weet jij er meer van?? Ik moet vanavond voor mijn intake naar de VK.. Daar gaan we mijn gegevens opnemen enz. Ik moet volgende week maandag ochtend weer terug naar het zkh. Ik sta nu onder controle bij 2 gynacologen. Zij willen we met 2e in de gaten houden. Dat is wel een rustgevend gevoel dat ze mij zo goed in de gaten houden. Het zijn zo'n lieve mensen die Vk's en gyn's.... Ik wens jullie een fijne, zonnige werkdag of vrije dag toe en ik bedank jullie allemaal voor jullie steun en medeleven!!
@ambonmanis jeetje nu moet je nog langer met die onzekerheid blijven zitten wat vervelend zeg! ik duim voor je!! @mayke1717 goed dat je zoveel controle krijgt dan weet je elke week hoe en wat jammer dat je niet zo kan genieten maar hopelijk komt dat nog
@Mayke1717 Thanks voor de tip, heb het geprobeerd! En heel veel succes met je zwangerschap, probeer te genieten, wees niet bang, dan komt het allemaal goed. @ambonmanis Meid, ik zat vorige maand ook zo! Bij mij is het (helaas) niks geworden. Ik ben altijd keurig op tijd. Word altijd de 25e, dit keer de 29e. Maar ik duim voor je! Voor de rest van de dames, gefeliciteerd! Ik kom net pas binnenrollen in dit forum! En ik snap er niks van hoe die cyclus banner werkt!
heey meiden! @ambonmanis wat spannend zegg! ik hoop echt dat je zwanger bent! Wel heel vervelend dat je nu nog een MAAND moet wachten jeetje wat zal die lang duren. @mayke jij gaat ook en spannende tijd tegemoet! ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je een gezond kindje krijgt! had vorige week mijn eisprong! ik gebruik geen testen dus maar uitgerekend op de computer! volgens dat zou ik afgelopen woensdag mijn eisprong hebben gehad. Om de dag geklust met mijn vriend dus als het nu niet raak is dan snap ik het ook niet. Heb ook gelezen als jij naar het klaarkomen van je vriend nog een hoogtepunt krijgt dat de zaadjes beter de "weg" kunnen vinden naar de baarmoeder! Dus dat heb ik proberen te doen, heb ook maar een kussen onder me gat gelegd maar stond wel al naar een kleine 5 min op! hihi. Afgelopen zaterdag ook geklust alleen toen zat er wat rooie afscheiden op mijn vriends pippi??? weten jullie wat dat kan zijn???
@liede88 soms kun je bij het innestellen van een eitje wat bloedverlies hebben maar dat zou wel erg snel zijn als je woensdag je ei had volgens mij verder zou ik ook niet weten wat het zou kunnen zijn
jaa daarom snap ik het ook niet echt! Had trouwens vorige week zondag ook erge steekjes links onder dus toen smste ik mijn vriend(hij was niet thuis) ook shit volgens mij heb ik mijn eisprong... maar het menselijk lichaam is raar dus ik weet t niet
als je zondag al je eisprong had, dan zou het wel een innestelling kunnen zijn wie weet..... ben benieuwd wat je lichaam over 9 daagjes doet
Hoi Meiden, Wij zijn een maandje later gestopt met de pil. In mei. Mijn eerste cyclus was 42 dagen en nu zit ik alweer over de 32 dagen heen. Ik las in een artikel dat het over de 32 dagen geen gewone cyclus is, en dat je dus niet op een eisprong rekenen kan. Dus eerst moeten wij waarschijnlijk wachten tot mijn cyclus korter duurt. Soms denk ik wel eens was ik maar niet aan de pil begonnen, maar aan een ander voorbehoedsmiddel. Je moet nu nog zo lang wachten voordat het raak kan zijn. Vind het best moeilijk, en ook om er niet teveel aan te denken. Hebben jullie dit ook? O ja en hoe krijg ik zo'n mooi cyclus plaatje wat jullie onder je berichten hebben staan? Groetjessss
Alle meiden bedankt voor jullie steun en lieve woorden, dank je wel! @liefde88; het kan zijn dat er een bloedvaatje is geraakt en dat je daardoor wat bloed verloor. Is geen ramp hoor! Ik ben benieuwd!! Die steekjes heb ik ook gehad! Het kan zijn dat 't raak is! Houd ons maar op de hoogte. Ik ben benieuwd!
boven aan de pagina staat banners daar kun je er 1tje samenstellen als die klaar is krijg je onder aan de pagina een link die kun je dan kopieren en bij gebruikersinstelling, handtekening wijzigen er in zetten
@Jans; Maak je niet druk.. Ik ben ook 9 jaar aan de pil geweest en ik was ook gelijk in ronde 1 zwanger! Het kan alle kanten op! Ik hoop dat je cyclus netjes naar de 28 dagen ong gaat en dat je " bewust kunt klussen".. Succes
[FONT=Arial, sans-serif]Zo, er was ineens veel geschreven. Hopelijk kan ik iedereen beantwoorden.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@Niqi79: Wachten is inderdaad erg moeilijk. Ik heb nog 1 van Kruidvat in huis en 1 digitale van Clearblue. Ik probeer te wachten tot dit weekend. Als ik ga testen ga ik eerst met die van Kruidvat beginnen. Ik begreep van iemand anders dat het soms wel een week na je NOD voorkomt dat je later HCG aanmaakt.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Jij succes met klussen![/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@Mayke: De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op dinsdag 7 juni. Ik heb 2 x een cyclus van 28 dagen gehad en daar ging ik nu weer van uit. NOD dus op 5 juli. Is nu 5 weken geleden. Ik zag net in de spiegel dat de bruine vlek om mijn tepels (ik weet niet hoe het heet) groter worden. Had of heb jij dat ook?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik weet verder niets van de hematoom. Alleen wat het betekent. Die moeilijke latijnse woorden moest ik leren voor mijn studie Medisch Secretaresse. Ik zou er ook niet te veel over gaan opzoeken. Je maakt jezelf er alleen maar gek mee.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Hoe is het bij de VK gegaan vanavond? Het is een goede zaak dat je onder controle staat bij 2 gyn. Dan zijn ze toch wel bezorgd om je.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@miffy: thanx voor duimen voor mij. Ben jij lang aan de pil geweest? Ik heb op 8 april mijn laatste pil geslikt na 12 jaar lang aan de pil te zijn geweest. Maar volgens mijn dokter kan je dan wel gelijk zwanger worden. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@xxCriien: dank je voor duimen voor mij. Ga jij ook voor je eerste kindje?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@liefde88: goed bezig geweest met klussen. Over een week kun je alweer testen. Ik hoop voor je dat het raak is! [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Misschien is die rode afscheiding wel een innesteling geweest.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@jans: welkom hier en klets maar mee. Waar heb je dat gelezen van die 32 dagen? Ik zit nu op dag [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]35 en ben nog niet ongesteld. 2X een negatieve test gehad. Wel hoge temperatuur, rugpijn gehad, blauwe aders op borsten. Wat denk jij? Geen eisprong? Of toch zwanger maar een latere HCG aanmaak?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Het is ook moeilijk om er niet aan te denken, het spookt steeds door je hoofd heen. Zoals: wanneer is mijn NOD, wanneer moeten we klussen, wanneer kan ik gaan testen, enz. Ik begrijp het heel goed.[/FONT] Mijn man zei net tegen mij dat toen ik in de sportschool was vanavond hij steeds naar de (baby)kamer liep omdat hij hoopt dat er volgend jaar een kleintje zal liggen te slapen. Hij hoopt net als ik dat het nu al zover is. We kunnen niets anders doen dan wachten en morgenvroeg weer temperaturen. Fijne avond allemaal.
@ Jans: balen dat je zo'n lange cyclus hebt. Hoe was je cyclus voordat je de pil slikte? Heel herkenbaar hoor dat je het moeilijk vindt om er niet te veel aan te denken. Als je eenmaal hebt besloten dat je gaat proberen om kinderen te 'krijgen' is het heel lastig om er niet te veel mee bezig te zijn. Het is iets waar je zo naar uitkijkt en wat zo'n positieve verandering in je leven zal zijn. Heel spannend allemaal...ik ben er echt heel de dag zo'n beetje (bewust en onbewust) mee bezig. Er is niemand in onze omgeving die weet dat we bezig zijn met proberen een kindje te verwekken (misschien hebben sommigen wel een vermoeden, maar het lijkt ons leuker als het een verrassing is), ik kan dus mijn verhaal en gevoel ook niet aan hen kwijt. Mijn vriend kijkt er uiteraard heel erg naar uit om papa te worden maar is er toch iets minder mee bezig dan ik. Ik wil ook niet iemand zijn die alléén nog maar daarover kan praten in een relatie... Maar daarom ben ik heel blij dat dit forum bestaat !!
@ambonmanise Ja, dit is onze 1ste. Ik ben eerder zwanger geweest, gewoon door de pil heen, maar dat is toen na 4 weken mis gegaan. Heel erg zwaar voor mij. Mijn vriend was er op dat moment niet klaar voor, dus die had er minder moeite mee. Hij heeft het er nu wel vaak over, zo van, ik ben benieuwd hoe groot ons kindje nou zou zijn geweest. Ik zou in augustus zijn bevallen. In januari volledig gestopt met de pil en nou wil het niet. Ik denk dat Hij een vinger in de pap heeft. Karma enzo. Maar wat een schatje van een man heb jij dan! Dat hij naar de babykamer gaat, denken aan jullie kleintje. @Niqi79 Ik snap ook wat je bedoeld, er onbewust/bewust aan denken. Ik ben er ook de hele dag mee bezig! Meiden, jullie zijn zo lief en gezellig allemaal voor elkaar! Echt complimentjes! Ze bestaan dus toch, engeltjes!
@ xxCriien: wat erg voor je dat je zwangerschap na 4 weken is misgegaan. Kan me voorstellen dat dat erg zwaar is! Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger raakt en dat de zwangerschap dan wel helemaal goed gaat! Zal voor je duimen. Wat een lieve opmerking over engeltjes . Vind het ook een heel gezellig en leuk clubje met hele lieve meiden! Fijn om hier ervaringen uit te wisselen en je verhaal kwijt te kunnen!