Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @xxcrien
    je bent morgen gewoon al 15weekjes!!
    gaat snel zeg, begin je al een buikje te krijgen???
    en gelukkig word het spugen nu echt minder, dan kun je nog meer gaan genieten :D

oeh en ik ben wel een beetje jaloers op je, ik wil ook een nieuwe telefoon
    ik heb nu nog een blackberry maar die begint slecht te worden :(
    en ik moet nog tot september wachten tot ik een nieuwe bij me abbo krijg, maar zit erg te twijfelen om een andere op te halen

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik ben even zo brutaal geweest om een berichtje van ambon te kopieren uit een ander onderwerp

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wilko, wat vervelend dat je zo'n jeuk hebt. Ben je al bij de dermatoloog geweest? Ik hoop dat het geen PUPP is.
    En heeft de fysio je rugpijn weg kunnen nemen?

Xxcriien, wat leuk dat je een zoon krijgt!! Dat je dit nu al weet is een goedmakertje voor die dagen dat je in onzekerheid zat.
    Die Galaxy S II heeft mijn man ook in het wit. Is echt een mooi ding. Ik heb deze Galaxy S I maar die heeft geen flits erop zitten. Dat vind ik wel jammer.
    Gek gevoel hé om die kleine te voelen? In het begin ging ik nog wel eens op mijn buik liggen en dan was het plop, plop, plop. Net of er iemand met een hamertje zat te kloppen van binnen.

Maayke, hoe is het met jou?

@all: gisterenmiddag had ik echo vd navelstreng. Zag er goed uit, nog voldoende vruchtwater aanwezig. Mijn gyn wou mij gelijk maar inwendig onderzoeken en de baarmoedermond was al week en ik had al 2cm ontsluiting! Ze was erg verrast maar gaf ook aan dat het vaker voor komt bij vrouwen die richting pre-eclampsie gaan. Het lichaam wil dan niet meer.

Maar morgen is de grote dag. Dan ga ik bevallen!! 's morgens rond 7 uur krijg ik de ctg op de verloskamer, dan gaat de verloskundig vd afdeling mijn vliezen breken en dan krijg ik een infuus om de weeën op te wekken. Ik hoop maar dat alles goed mag gaan met de kleine meid. Ik kan niet wachten om mijn meisje te zien en haar in mijn armen te houden.

4. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat spannendd!!!! Zie je er tegen op??
    Ik wens je heel veel succes, je kunt het, toitoi!! En we zien tegen die tijd, wel een fotootje van jullie kleine meid!

5. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    waauwww wat spannend abon!! heel veel succes morgen en wens je alle geluk van de wereld toe! geniet er lekker van!

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1786 ambonmanise, 28 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
    jeetje, heb nu al 2x tekst getyped en wil het bericht opslaan moet ik weer opnieuw inloggen omdat de verbinding weer weg is. Hopelijk gaat het nu wel goed.

@miffy, je was me vanmiddag net voor. Ik kon het berichtje niet meteen plaatsen omdat ik de hele tijd gebeld werd. Ik kon niet eens aan mijn boterhammen beginnen!!

@Zomer/all: ik zie er niet tegenop. De mensen om mij heen zijn zenuwachtiger dan ik en mijn man. Zij willen zelfs op de gang gaan zitten te wachten. Maar wij willen het met ons 2en doen en dat moeten ze maar respecteren. Wij moeten het maar over ons heen laten komen zodat we redelijk ontspannen zijn tijdens de bevalling. Hopelijk gaat de ontsluiting dan lekker snel.

Wij verheugen ons echt op de kennismaking met ons meisje en zijn ook erg benieuwd of ze echt zo klein is als ze denken. En ja, bevallen is nu eenmaal niet pijnloos maar je weet waar je het voor doet hè? Dat moet je voor ogen houden.
    En ik ben hier in goede handen, ik weet al wie er morgen bij zullen zijn van het personeel omdat iedereen hier komt zeggen: oh, morgen is de grote dag!!

Mijn lichaam is er ook aan toe. Sinds vandaag begin ik ook al vocht vast te houden in de voeten, enkels, handen en gezicht en het houdt gewoon een keertje op. Het is mooi genoeg geweest. Het was een hele zware zwangerschap maar hopelijk hebben we een hele goede en mooie bevalling!! :D

Fijne avond allemaal.

Jullie horen nog van mij (wanneer het kan).;):);)

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    wat voor testje??:p

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    zie de tekst boven jouw berichtje. Het lukte niet om een bericht te plaatsen....

9. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Heel veel succes!! Morgen eindelijk de kleine zien!

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dank je wel Naatje

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambon
    je was hier al eventjes stil, denk ga gewoon even kijken of je wat geplaatst had :)
    vooral omdat het nog eventjes spannend was met die urine uitslagen enz
    fijn te lezen dat je er zoo positief tegenover staat
    ik zou zeggen geniet ervan morgen!!

12. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    oh wat spannend ambon. Ben heel erg benieuwd naar jullie baby.

Wat is het vandaag snel gegaan met berichtjes zeg :D.

Wat leuk dat je de kleine al hebt gevoeld crrien, mijn placenta zit voor, dus voelde het aan het begin minder, pas vanaf een week of 19/20.

Ben gister bij dermatoloog geweest, waarschijnlijk een alergische reactie, maar waarop, geen idee. De jeuk is nu wel iets minder geworden en heb nu 2 nachten al weer redelijk geslapen. Alleen heeft de kleine nu bedacht om tegen mijn ribben aan te schoppen, dat is niet zo prettig :D
    Maandag voor het eerst zwangerschapsgym, ben benieuwd.

Hoe gaat het met de rest?

13. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    ik heb alles gelezen maar dit is ff snel via de mobil. Ambon, heel veel succes vandaag en geniet ervan (zover dat mogelijk is) ben zo benieuwd.
    liefs !!

14. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Goedemorgen dames!

Ja mijn buik begint al te groeien, ik weet ff niet meer wie het vroeg. :p
    Ik word ook echt tonnetje rond! Ik draag het namelijk meer op de heupen en mijn kont dan mijn buik! Hahaha:p
    Hadden jullie er ook zo last van met eten? Ik vreet me bij de klippen op! Ik vind alles lekker, vooral groene appels, aardbeien en bananen! Heerlijk!
    Vandaag een lange dag op school, tot kwart voor 4. Niks aan, maar ja, daarna hebben we gelukkig weekend :)

Ambon, je laat ons wel in spanning hoor!!!

Fijne dag dames!
    xxx

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    *vraagt zich af hoe het met ambonmanise is*

16. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @ miffy, me2. Spannend hè ?

17. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    ik kwam ook even spieken of er al nieuws was

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi meiden,

Ik laat jullie niet langer in spanning!!

Ik ben gisteren bevallen van een mooi, lief, schattig, klein meisje en ze heet Jada!!
    Ze woog 2195 gram en is 46 cm lang. (toch nog bijna 300 gram zwaarder dan ze berekend hadden!!!)

Om 6.45 uur werd ik aan de ctg gelegd, de kleine was lekker actief in de buik. Om 7 uur ging de verloskundige mijn vliezen breken en toen zag ze dat ik ook al 3 cm ontsluiting had. Ik kreeg een infuus om de weeen op te wekken en dit ging in het begin wel lekker. Maar om de 20 minuten werd het infuus een standje hoger gezet en toen kwamen de weeen sneller achter elkaar. De ontsluiting ging lekker snel en om 11.45 uur mocht ik gaan persen, er was geen houden meer aan. Om 11.55 uur is ons meisje na 3x persen geboren. Dit was een recordtempo voor een 1e baby zeiden ze hier.

Ze kwam krijsend ter wereld, met een navelstreng om haar nek en middel, ze plaste meteen en toen ze bij mij werd neergelegd poepte ze ook in de dekens. Haar apgarscore was 2x een 10!!

Ze ligt nog in de couveuse omdat haar temperatuur onder de 37 graden was gisteren en ze snel afkoelde. Vandaag bleef ze al heel lang warm buiten de couveuse en misschien mag ze morgen wel in een wiegje zodat ze ook af en toe bij mij op de kamer kan komen.
    Dat zou wel fijn zijn omdat ik dan op bed kan blijven liggen. Ik houd namelijk veel vocht vast in de enkels en moet zoveel mogelijk met de benen omhoog liggen maar ik heb daar helemaal geen tijd voor!!

Ik probeer sinds gisteren borstvoeding te geven maar dit moeten wij nog leren met zijn 2en. Eerst had ze alleen de tepel in de mond en keek ze mij aan met een blik van: ja, wat moet ik hier nu mee doen?
    Maar sinds vandaag zijn we aan het oefenen gegaan en ze heeft nu door wat ze moet doen. Maar er komt nog niet veel melk uit de borsten omdat dit nog op gang moet komen. Ze wordt gelukkig wel bijgevoed omdat ze niet te veel mag afvallen en juist een klein vetlaagje moet kweken. Dat bijvoeden gebeurt met een heel klein cupje die ze moet opdrinken zoals een klein poesje dat ook doet. Het is heel schattig om te zien.

Maar ik had geen idee dat die moedergevoelens meteen zo explosief konden zijn. Ik ben zo verliefd op mijn meisje!!

Bekijk bijlage 234347

Bekijk bijlage 234348

Zo, ik ga weer kolven. Een fijne avond allemaal!!

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambonmanise
    Gefeliciteerd!!!
    wat een mooi meisje!!!
    en haar gewicht en lengte lijken toch ook wel erg goed
    hopelijk hou je snel minder vocht vast en mag jade uit de coeveuse zodat je nog meer van haar kan genieten

ik heb net een vreugde dansje voor jullie gedaan, dit goede nieuws maakt mijn dag weer goed :D

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, dank je wel.

@all: Inderdaad vallen haar gewicht en lengte mee voor een 50% nederlands-aziatische baby. Bij de groeiecho's bleef haar buikomtrekje achter maar haar verhoudingen kloppen helemaal. Ze is tenger geboren, zonder een vetlaagje.

Ik had woensdagavond nog tegen mijn man gezegd: ik heb een vreselijke zwangerschap maar hopelijk hebben we een voorspoedige bevalling. Dit is nog uitgekomen ook. Gewoon door zoveel mogelijk ontspannen te blijven en met de pijn mee gaan, er niet tegen vechten maar zuchten, zuchten en nog eens zuchten.
    Bij mij stond het infuus op een gegeven moment op 9.6 (10 is het allerhoogste!!) en zelfs nadat Jada geboren was, hadden ze het infuus nog niet uitgezet. Dit waren ze in alle opwinding vergeten...:(

Het had wel 1 voordeel. De moederkoek/placenta kwam er meteen uit toen ze mijn buik ging masseren (terwijl je hier normaal gesproken een 1/2 uur de tijd voor hebt). De navelstreng hebben ze bekeken en die zag er goed uit en ook aan de placenta konden ze niks raars zien. Dus ze denken dat de groeiachterstand nu komt doordat het genetisch bepaald is en dat dat in combinatie met mijn hoge bloeddruk haar groeiachterstand veroorzaakt heeft.
    Maar wij zijn helemaal blij dat ze gezond is en dat ze het goed doet en ik kan nu ook gaan herstellen.

Mijn lichaam trilde gisteren nog na van alle inspanning en 's avonds kroop ik echt weg onder de dekens. Zo zat ik te trillen terwijl ik de verwarming aan had gedaan.

Nu moet mijn bloeddruk nog stabiel worden want die schommelt nog en daarvoor krijg ik nog wel tabletten. Maar dat vocht in de voeten kan wel 6 weken duren zei de verpleegster net. Dit komt omdat ik op het laatst vocht ging vasthouden en dit moet eruit door veel te gaan plassen.

Deel Deze Pagina