Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Wilko: hoge bloeddruk kan gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap. Ik had het ook en was blij dat ik toen werd doorverwezen naar de gynaecoloog. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Heb je zelf een geboorteplan ingevuld of samen met je vk? Wij hadden er ook één ingevuld en laten scannen door de verpleging zodat de gynaecoloog er naar kon kijken. Bij de groeiecho zei ze wel dat een bevalling soms toch anders verloopt dan je je voorgesteld had. Maar het is al goed dat je erover nadenkt. Goed dat je naar zwangerschapsgym gaat, tijdens de bevalling komen die puf- en perstechnieken wel van pas. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]ik heb ons geboortekaartje via kaartje2go.nl besteld. Wij hebben die met die bruine boom, roze blaadjes en roze uil gekozen. Wij hebben er hele leuke reacties op gekregen. Iedereen vond het een echt vrolijke meisjeskaartje. Het is ook leuk dat je het kan aanpassen met je eigen tekst, gegevens en tekstkleuren en je kunt het direct door hen laten versturen als je een adressenbestand in Excel hebt staan of naar je huisadres als je de kaartjes zelf wilt versturen. Wij hebben het door hen laten doen en nog 20 stuks naar ons eigen adres zodat we die konden geven en houden.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]XxCriien: ik was door al het overgeven ook oververmoeid omdat je kleintje al jouw energie opslokt. Ik viel 's avonds om half 9 op de bank in slaap en kon in het weekend de klok rond slapen en daarna zat ik nog te gapen. Toen de misselijkheid na 22 weken over was, kreeg ik ook weer meer energie. Ik hoop dat bij jou de misselijkheid ook gauw over zal gaan.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Zomer: het maakt niks uit als je kleintje nog niet ingedaald is. Dit kan inderdaad ook tijdens de bevalling gebeuren. Dat heb ik ook meegemaakt. Het enige nadeel is dat ik toen heel veel pijn had in de bekken door het indalen en aan de voorkant buikweeen had. Dan weet je niet meer hoe je moet zitten of liggen van de pijn. Na de bevalling had ik ook heel erg last van de bekken. Nu doe ik elke keer als ik wakker word of ga slapen even de oefeningen van de fysiotherapeut en het is al bijna over!! Dus er is hoop voor je als je na de bevalling nog bekkenpijn hebt. Als je de oefeningen kent en uitvoert hoef je er niet meer voor terug naar de fysiotherapeut. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Miffy: die ongikrampjes kunnen misschien ook wel een begin zijn van ontsluiting. Ik had het vooral 's nachts en legde dan een warme kruik er tegen aan. Ik wist het ook niet, dacht zelf dat het bandenpijn was.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@all: ik heb niks tegen de kraamverzorgster gezegd over de rommel. Mijn moeder kwam langs en die heeft mij geholpen. Ze zei een beetje luid: jeetje, wat is er met de keuken gebeurd? Ik ken dit niet van jou, het is één groot waterballet!! Daarop zei ik: ik ga zo wel ff beneden kijken, ik loop nl. zo weinig mogelijk trappen ivm bekkenklachten. Toen wij naar beneden gingen zag ik dat de kraamverzorgster bezig was met het opruimen van de keuken. Mijn moeder gaf mij toen een knipoog ;).[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Morgenvroeg is ze voor het laatst en daar ben ik wel blij om. Dan is het huis weer lekker voor ons. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik ben vandaag begonnen met het kolven af te bouwen omdat ik het heel vermoeiend begon te vinden. Doordat Jada de hoeveelheid melk in etappes moet drinken ben ik soms wel een uur bezig om haar te voeden. Daarna moet ik dan nog kolven en is het alweer bijna tijd om haar te voeden omdat ze soms om de 2 uur alweer wilt drinken.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Ze woog vanmorgen al 2220 gram!! Ze is nog nooit zo zwaar geweest, haar geboortegewicht was 2195 gram.[/FONT]

Fijne avond nog meiden!

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @ambon
    wat goed van je moeder!!!
    en fijn dat ze morgen voor het laatst is (de kraamhulp dan....)

en wat fijn dat jada al lekker groeit

3. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @miffy, hoop dat je rustig aan doet. harde buiken zijn niks aan.
    @zomer, gelukkig is alles goed met de kleine. voor jou komt het ook al dichtbij! spannend hoor!
    @Ambon, fijn om te horen dat jada het zo goed doet! ik hoop ook echt dat het spugen snel over is. niks aan.

vandaag lekker vrij! lekker in huis bezig straks. moet nu eerst bijkomen. heb echt energie van niks!

fijne dag ladies!

4. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ ambon, hopelijk helpen de oefeningen en gaat ze toch nog indalen.

@ Ambon, wat fijn dat het zo goed gaat met de 'kleine'. Mooi dat de kraamverzrgster de hint heeft doorgekregen :D.

Bloeddruk was gister weer te hoog, ook een beetje eiwitten in urine. Morgen moet ik weer bloeddruk laten nameten en urine meenemen. Daarnaast willen ze nog een extra echo laten maken, ze kon gister de kleine moeilijk voelen door de hoeveelheid vruchtwater. Ze willen kijken of het niet te veel is. Dus begin een beetje te kwakkelen. Had gehoopt zondag nog naar Rotterdam te gaan met mijn moeder omdat mijn vader dan de marathon gaat lopen. Maar wordt denk ik met mijn bloeddruk nu iets te veel.

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @wilko
    oooh wat vervelend dat je bloeddruk wat hoog is en je eiwitten hebt in je urine
    hopelijk valt het allemaal mee en word het niet erger!!
    vruchtwater te veel, dat kan dus ook nog, dat wist ik niet eens
    ik heb (te) weinig vruchtwater, volgende week weer een echo om het te controleren
    weet je al wanneer je de extra echo krijgt??

6. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Miffy, oh dat is ook minder, te weinig vruchtwater, wat gaan ze doen als dat zo is?

Hier is het iets anders gelopen dan gepland, vandaag moest ik weer voor controle voor bloeddruk bij verloskundige en moest toch door naar het ziekenhuis om alles na te laten kijken. Bloeddruk was nog verder gestegen, dus toen hebben ze ook gelijk die echo gedaan. Kleine maakt het gelukkig helemaal goed, buikomtrek zit zelfs op 33 weken en 4 dagen. Rest allemaal volgens het boekje. Ook mijn bloed was goed en inmiddels was de bloeddruk iets lager, maar ik mag geen volledige dagen meer werken, nu nog halve dagen en kijken voor hoe lang dat goed gaat. Daar baal ik wel enorm van. Ik kan gewoon niet stilzetten en moet nu dus wel.

7. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambon; wat balen dat de kraamhulp zo;n rommelkont was.. Maar wel fijn dat ze nu weg is en jullie het nu op jullie eigen manier kunnen doen.. Erg fijn dat jada zo goed groeit en jullie lekker thuis zijn!! Hoe gaat het met je bekken?
    @Miffy; wat rot dat je te weinig vruchtwater hebt.. Ik hoop op de volgende echo toch meer..... Doe het rustig aan..
    @Wilko; ondanks dat je geen stilzitter bent; probeer je eraan toe te geven.. Alles is beter dan straks echt in het zkh te liggen.. Het is moeilijk maar straks krijg je er iets heeeeeeeeeeeel mooois voor terug!!!
    @Xxcriien: heo gaat het nu met je? Nog erg missselijk/ziek?? Ik denk dat dat scooter rijden een fabel is hoor.........

@ All;'
    vandaag zit ik op dag 14.. Vanaf vorige week om de dag geklust.. Precies gisteren n jaar geleden stopte ik met de pil...
    Ik ben nu aan het tempen en heb mijn ei nog niet gehad (ik voel hem ook). Vorige maand kwam mijn ei op deg 13. Afgelopen week naar de dokter geweest omdat ik al 2weken zo verkouden ben.. Bleek ik een beginnende longonsteking te hebben.. Ik ben nooit ziek of verkouden maar na mijn zwangerschap wel veel verkouden. Je weerstand kan dan lager worden schijnbaar. Nu dus antibiotica en een puffer tegen de benauwdheid. Vriendlief heb ik aangestoken en heeft nu een voorhoofdsholteonsteking.. Ik heb me gelukkig niet ziek hoeven te melden. Heb met de arts erover gehad dat mijn cyclus zo onregelmatig is. Hij zei dat dat kan door alles wat er gebeurd is alleen dat het in de regel is dat iemand na 1 jaar naar de gyn wordt gestuurd maar als ik over een paar maandjes nog niet zwanger ben mag ik terug komen en verwijst hij mij eerder door. Wss krijg ik dan clomid om het te regelen (cyclus).. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen.. Zo zie je maar.. de 1e keer was het in 1x raak en dat hoeft de 2e keer dus niet.....
    Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn broer en zijn vrouw een kindje krijgen.. ik ben zo mega blij voor ze en gun ze een gezond kind maar het doet heel erg pijn van binnen.. Maar we hebben het er open over gehad en dat snapten ze wel gelukkig.. Misschien mag ik nog wel samen met haar zwanger zijn, dat hoop ik natuurlijk dat zou pas leuk zijn:)!
    Mijn vriendin is nu inmiddels ook 34 weken. Volgende week is haar babyshower. Die hebben een vriendin en ik georganiseerd en ze weet nog van niets:)!

Fijn week allemaal!!

8. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Wilko, heeft je vader de marathon nog gelopen?
    @miffy, hoe is het met je harde buiken?
    @mayke, de misselijkheid is nog niet over. erg balen. maar we doen het ergens voor. ook heb ik aanleg om snel aan te komen en ben dus al 70 kilo! ik was 60! verder groeit mn buikje ook al mooi. wat balen voor je dat het maar niet lukt! ik duim voor je dat het deze keer raak is! naar de gynaecoloog wil je toch ook niet, gewoon de normale weg lijkt me...sterkte ermee meid.

@ all, vandaag pas om 2uur naar school. de kleine is goed aan t bewegen. en ik krijg nu echt een buik. vind het allemaal zo leuk en mooi dat ik het spugen maar voor lief neem! nou dames ik zal nog even de oogjes dicht doen. ben nog zo moe! fijne dag dames!

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @wilko,
    hoe is het nu met je???
    @mayke,
    wat leuk dat je broer een kindje krijgt, maar ook zo confronterern natuurlijk
    zou wel leuk zijn als je tegelijk met haar zwanger bent, maar lijkt me soms ook moeilijk
    @xxcrien
    oooh je begint al een mooi buikje te krijgen,
    leuk!!!!
    wanneer mag je weer voor echo??

10. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @miffy, 3 of 4 mei. maar dat weet ik niet precies meer. :p 1mei naar de vk. ik begin nu ook trots op mijn buik te worden. eerst zit je in zon fase van wel niet maar nu kan je er niet meer om heen. Haha!

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ja leuk is dat he!!
    lekker van genieten, dit is de leukste dikke buik die er is

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Alles goed met iedereen? Hier gaat het zijn gangetje, nou ja, ik begin eraan te wennen om er 's nachts uit te moeten voor een schone luier en voor de voeding. Ik ben gestopt met kolven, mijn moedermelkproductie ging niet verder omhoog en nu ben ik aan het afbouwen met kolven. Maar Jada krijgt nu volledig flesvoeding. Het is helaas niet anders, ik heb het geprobeerd.
    Ze groeit goed, want ze is al een stuk zwaarder op de arm.
    Ze is een rustige baby, huilt alleen wanneer ze honger heeft. Gisteren kon ze niet in slaap komen en toen heb ik haar in een draagdoek tegen mij aan gedragen en toen heeft ze heerlijk geslapen. En die geluidjes die ze maakt....... en al die verschillende gezichtsuitdrukkingen...... Oh, wat geniet ik toch van haar!!!

Ik hoop dat jullie binnenkort ook met mij mee kunnen genieten. Het is zo fijn om zo'n klein, afhankelijk poppetje in je armen vast te houden en ervoor te zorgen.

Fijne avond allemaal!!

13. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @miffy, genieten doe ik zeker. alleen vriendlief heeft er moeite mee want de sex is ver te zoeken in huize valk. maar goed. dat neem ik er ook maar voor lief bij. alle moeite die ik doe verzint ie wel weer wat...
    @ambon, ik kan niet wachten op mijn kleine jongen! en ik moet nog 22 weken! het is het wachten waard, daar ben ik 100% zeker van.

vandaag lekker om vrij. zal me bezig houden met de was. zon bende als je ook ral babykleertjes krijgt. maar ach...het is zk lief die kleine rompers door je vingers heen!

fijne dag dames!

14. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Xxcriien: wat een leuk buikje heb je al:) hopelijk stopt t spugen over niet al te lange tijd..

@Miffy; tnx:)! hoe gaat het met jou?

@Ambon; wat mooi allemaal he:) De zwangerschap opzich is al iets bijzonders en dan nog dat kleintje wat er nu is.. En wat fijn dat ze zo tevreden is.. Geniet er maar lekker van:)!

@ all; ik heb eergisteren (op mijn verjaardag nota bene) mijn ei gehad.. Ik voelde die dag steken en gisteren was mijn temp met 0,4 graden gestegen.. Ik hoop natuurlijk dat het deze maand raak mag zijn maar ik weet het niet.. Heb vanaf vorige week om de dag geklust. Zondag ochtend en nu wel pas dinsdagavond laat dus hopelijk is het zo maar ik denk zelf dat ik weer net te laat ben geweest.. We zullen zien.. Volgende week ga ik een midweek op vakantie met de bewoners naar Gelderland.. Ik hoop op wat beter weer maar ik vrees het ergste... Voor iedereen alvast een fijn weekend!

15. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    oooh mayke schattebout, gefeliciteerd met je verjaardag!! hoop dat je een mooi cadeautje mag krijgen over 9 maanden! het spugen word vast wel minder. alleen nu nog ff niet. Haha!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hier net weer een echo gehad,
    vruchtwater was nog genoeg, niet veel maar wel genoeg
    kleine uk had nog al verschillende metingen qua groei
    buikje 35wkj, hoofdje 36wkj en beentje 39 :$
    maar ze groeit gewoon door en dat was het belangerijkste!!!
    nu is het nog even afwachten tot onze kleine uk kennis wilt maken met ons :D

17. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed was!

Ons kindje heeft ook lange beentjes, ik heb afgelopen week middagje in ziekenhuis gelegen omdat ik der tijdje niet voelde, Alles was goed.

Haar beentjes werden toen op 40+2 geschat! Hoofdje 37wk en buikje ook. 3022gr (3100, was volgens de curve) Dat was dus allemaal netjes, alleen lange beentjes!

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    3100gr volgens de curve ??
    onze was 2600

19. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zei de gynaecoloog tussen 2900 en 3100 was goed

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    oooh dan krijgen wij wel een wat lichtere baby :p

al een beetje bijgekomen van je middagje ziekenhuis??
    lijkt me wel eng zeg

Deel Deze Pagina