@ Crrien, ook 18 weken al weer, wat gaat dat snel zeg. Je krijgt echt al een mooi buikje. Mag je ook zeker trots op zijn. Alleen jammer dat je steeds zo misselijk blijft, hopelijk gaat dat ook snel over. @ Ambon, jammer dat de borstvoeding niet is gelukt. Je hebt het geprobeerd, maar blijft natuurlijk jammer. @ Mayke, alnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. @ zomer, oh wat schrikken, moest je blijven zodat ze gewoon alles na konden gaan? @ All Hier gaat het zijn gangetje. Werk nu halve dagen en dat is erg wennen. Wel lekker dat ik s ochtends nu wat kan uitslapen tot 7.00, dat heb ik echt wel nodig. Kleine is ingedaald en dat merk ik goed op mijn blaas, 2 keer per nacht er uit om naar de WC te gaan. Zoals ook wel verwacht moet ik nu eerder stoppen met werken, moet van het UWV omdat ik nu ook halve dagen werk. Bloeddruk was dinsdag gelukkig wel wat gedaald, dus hoop dat die morgen nog verder is gedaald. Heb afgelopen dinsdag (mijn vrije dag) al een lading kleertjes gewassen. Vanavond bij mijn moeder geweest om boxkleedje af te maken, ik vind hem erg gaaf geworden.
oed spannend voor jullie miffy en zomer! bijna mama! wat een mooi kleed Wilko! wij hebben een tijgerprintje. ook erg leuk. wij zijn ook nog niet bezig met de kinderkamer. we hebben nu nog 20 weken. aangezien vriendlief een handig mannetje is heeft ie binnen 2 weken de kamer klaar. vandaag hebben we kevin weer en ik moet tot half 5 naar school school....bah!!! 25e zullen we een dag naar terschelling. de evt vaart nu voor maar 1 euro dus daar maken we gebruik van. fijne dag dames!
maayke: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop voor je dat je binnenkort een positieve test in handen mag hebben. xxcriien: je hebt al een mooi buikje. Wordt de misselijkheid inmiddels al wat minder? Wat is de evt vaart? wilko: wat een leuk boxkleed! Heel erg origineel. Heb je die zelf gemaakt of je moeder? Geniet van die 1/2 dagen werken en rust goed uit voordat de kleine er is. miffy en zomer: jullie zijn inmiddels al met verlof toch? Hoe bevalt het? Kom je de dagen een beetje door of heb je juist te veel op het programma staan? @all: toen Jada 3 weken geleden geboren werd hebben wij de geboortekaartjes laten versturen. Maar nu krijgen we soms ook een kaartje van mensen en onbekende buren die wij geen kaartje hebben gestuurd. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Zouden jullie deze mensen een kaartje sturen met daarop bv: bedankt voor de felicitatie of doe je hier niks mee? Mijn man en ik weten niet wat gebruikelijk is in zo'n situatie. Ik wacht graag jullie reacties af. Net zoals wij nu deze week hebben gehoord dat het gebruikelijk is dat je de kraamverzorgster bij het afscheid een kleinigheidje geeft. Dat wisten wij niet maar wij waren al lang blij dat ze weg ging! Ik ga nog even een uurtje liggen voordat Jada weer wakker wordt en gewassen en gevoed moet worden. Een fijne dag allemaal!!
Ik voelde de kleine al een aantal uren niet, ook niet na rustig liggen, drukken op buik, Moest op controle bij VK, en dit gemeld, werd toen direct door gestuurd voor CTG en echo. Alles was goed, ws een lui dagje! Ik zit al thuis vanaf 14 weken, ivm vele overgeven en ik elke keer na mijn werk bloedverlies had, ivm placenta. Ik mocht toen van de bedrijfsarts per direct stoppen met werken. Ik moet ook een uur rijden naar mijn werk, en lichamelijk is het erg zwaar. (ernstig meervoudige gehandicapen woongroep). Ik zit dus al heel wat weken thuis. Ik verveelde me nooit, tot 2 weken geleden ineens de verveling kwam...de dagen kruipppen voorbij! En ben blij als de dag weer voorbij is! We zijn helemaal klaar voor de kleine meid, dus wat ons betreft mag ze komen! Helaas is ze nog steeds niks ingedaald, dus ik ga niet te ver meer van huis, ivm vliezen breken, ik direct plat moet liggen. Fijn weekend allemaal!
Hey meiden me abbo was opeens opgeheven dus kon jullie even niet meer vindeb ben al bijna 9 weke.!! gistwr echo gehad kleine uk groeit goed!! Maayke gefeliciteerd met je verjaardag en hoop dat je snel zwanger bwnt natuurlijk! Miffy en zomer succes met de laatste loodjes!! Erg spannend allemaal lxxcrien gaat hard he alweer 18 weken heb je al een buikje? Ik nu al een buikje hijs bijna net zo groot als bij jayvin met 20 weken hihi.. heeft tenslotte ook maar 5 weken tussen gezeten.. Abonn heerlijk genieten van jullie kleine meid! Ben stieken wel jalours op je hoor hoop zo dat ik dat ook ooit mag mee maken!
zomer: wat erg is dat als je je zo verveelt. Dan duren de dagen erg lang. Wat doe je dan op een dag? liefde: het is inderdaad erg leuk om voor zo'n kleintje te mogen zorgen. Nu ze alweer 3 weken oud is, is het alweer vreemd om te bedenken dat ze uit mij gekomen is. Ze is al zo zwaar op de arm geworden en ze drinkt heel goed (wat een verschil met de 1e dagen toen ze uit een cupje moest drinken) en die geluidjes die ze maakt als ze aan het slapen is. Het enige wat ik best zwaar vind zijn de gebroken nachten. Daar kan ik niet goed tegen.. Ik ben erg gehecht aan 7 of 8 uurtjes slaap en dat is er nu helemaal niet meer bij. Jij bent alweer 9 weken zwanger, het gaat snel hè die weken? Ik hoop voor je dat het dit keer allemaal goed mag aflopen voor jullie en dat je dan ook zo'n klein wonder in je leven mag hebben. @all: Gisterenmiddag zijn wij met zijn 3en naar het winkelcentrum aan de overkant gelopen. We waren wel lang onderweg omdat bekenden allemaal wilden kijken naar ons meisje. Ik hoop dat het deze week mooi weer wordt zodat ik lekker buiten kan lopen met haar. Gisterenavond hebben wij Jada voor het eerst in haar bedje gelegd om te slapen. Ze had tot die tijd bij ons op de kamer in haar kinderwagen geslapen. Gelijk de babyfoon aan gezet om te kijken hoe het zou gaan. Vannacht hebben wij goed geslapen tot de voeding van 5.30 uur. Toen wou ze niet meer slapen en bleef ze maar huilen. Mijn man heeft haar tussen ons in bed gelegd (lang leve onze nieuwe grote boxspring van 1.80m!!) en op slag was ze stil en in slaap gevallen. Toen hebben we nog heerlijk kunnen slapen tot 8 uur. Dat konden we wel even goed gebruiken. Fijne dag nog allemaal!!
Hoi meiden! Hier ff snel een berichtje vanuit Aruba, we zijn nu op huwelijksreis Heb vanochtend positief getest! Moet nog even kijken hoe ver ik nu precies ben. We komen pas half mei terug naar NL dus dan direct een afspraak maken bij de gynaecoloog. Zooo apart want mijn man en ik hebben elkaar ook op Aruba leren kennen en nu testen we positief op Aruba!! Zal de testen zo even mijn album plaatsen. Had alleen geen Clear Blue + indicator test meer en de drogist was hier dicht. Dus morgen ga ik er direct één halen zodat ik ook mooi kan zien hoe ver ik nu ben. Groetjes vanuit het warme Aruba
naatje, wat super voor jullie!! Geniet lekker op Aruba met zijn 2, lekker hoor zo'n lange huwelijksreis.
Gisteren op controle bij de VK, erg hoge bloeddruk, en 2.1 aangekomen in 6 dagen ik was me hele zwangerschap 5.6 gegroeid...dus dit viel direct op. Zojuist uitslag van Urine, er zijn eiwitten aanwezig. Ik wacht nu op een telefoontje, ze gaan namelijk overleggen met de gyneacoloog! Spannend even dus!
zomer: oef spannend!! Hoe hoog is je bloeddruk nu dan geworden? Ik was in jouw geval meteen opgenomen ivm gevaar voor pré-eclampsie. Heb je ook nog andere klachten erbij?
Hoi, Gisteren 6 uurtjes in het ziekenhuis gelegen. Mijn bloeddruk was 131/87. Dat is voor mijn doen erg hoog. Heb anders 121/71 ongeveer. Moest me melden in het ziekenhuis. Hier uur aan de CTG, dit was prima, bloed afgenomen, was ook prima. Bloeddruk zakte daar weer netjes. Eiwitten waren klein beetje aanwezig. Ze twijfelden wat ze moesten...blijven..of naar huis, omdat ik met hoofdpijn en rugpijn klachten loop. Omdat mijn bloeddruk in orde was, en de bloeduitslagen ook, mocht ik naar huis. Ben wel beetje klaar met dat gekwakkel, en hoop dat de kleine meid zich snel een keer meld. Ze is nog niks ingedaald..helaas!
@zomer fijn om te horen dat alles goed is!! lijkt me toch wel eng als je opeens naar het ziekenhuis moet wel vervelend dat jullie uk nog niet ingedaald is, heeft dat invloed op de bevalling als dat nu zou gebeuren?
zomer, toch fijn dat je bloeddruk en urine in orde zijn en dat je weer naar huis mocht. Je kleintje komt wanneer de tijd daarvoor rijp is. De kleine kan ook indalen tijdens de bevalling, het hoeft niet persé vóór de bevalling. Heb ik ook gehad. Het enige nadeel is dat je dan het indalen tegelijk met de weeen hebt, dus kan je 2x zoveel pijn hebben. Ik hoop dat je dat niet hoeft mee te maken, maar je bent er dan wel in 1x vanaf!!!
@ zomer, zo dat is even schrikken of niet. Maar gelukkis is je bloeddruk weer snel gedaald. Bj mij was die van 79 naar 95 gegaan en heeft 1,5 weken geduurd voordat deze weer naar de 75 was gezakt. Gewicht zit hier ook even niet mee, mijn buik groeit echt niet normaal, ze dachten eerst al teveel vruchtwater, is wel ruim. Maar gewicht kijk ik niet meer naar, af en toe. Eet niets extra's bijna en nu al bijna 11 kilo.
wilko, kan het zijn dat je een zware baby verwacht? Wat zeggen ze er verder van dat je 11 kilo bent aangekomen?
Toen mijn bloeddruk hoog was is er een groeiecht gedaan, beentje en hoofdje waren gemiddeld en buikomvang lag 2 weken voor, zat toen (1,5 wk geleden) op 1900gr. Maar mijn moeder had ook wel een aardige buik en veel vruchtwater terwijl die ook heel tenger is, schijnt erfelijk te kunnen zijn? Er komt eindelijk weer wat mooier weer aan, heerlijk.