1e kuur Clomid, heb wat vragen!!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meid23, Feb 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meid23

Meid23 Lid

Dec 8, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen

Nou ik ben nu al 1 maand onder behandeling bij de gyn. en blijkt dat ik PCO heb, ben al 8 maanden niet ongesteld geworden.

Ik heb nu Clomid tabl gekregen, 50 mg, 5 dagen. heb gister de laatste tabl gehad, maar snap echt niet hoe het nu werkt. want ben al tijd aan temp maar sinds eerste tabl van clomid is die 36.8 normaal 36.5 of 36.6. Wanneer komt nu dan mijn eisprong en waneer kan ik dan het beste klussen met mijn vriend.

HELPPPP AUB

2. nbroen

nbroen Fanatiek lid

Oct 22, 2009
    1,785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Zelf gebruik ik al een hele tijd clomid, meestal is je ei pas tegen dag 21....maar soms ook eerder hoor..
    Ik zou gewoon een klusschema aanhouden en dan beginnen op dag 14, 16 ,18, 12 en 22 dan zit je zeker goed...
    Als je een paar cyclussen hebt getempt terwijl je clomid gebruikt kan je een beter beeld krijgen van je ei..
    Al is ie bij mij ook nog steeds onregelmatig hoor..deze cyclus op dag 16 al:$

Succes verder

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Moet je niet na de gyn voor controle's? Ik moest altijd vanaf dag 10, om de 2 a 3 dagen na de gyn om te controleren of er eitjes groeide. Zo wist ik ook precies of en wanneer ik een eisprong had.

Zoals nbroen aangeeft vanaf dag 14 ongeveer om de dag klussen. Misschien nog wel vanaf dag 12 voor het geval dat de clomid goed aanslaat en je snel een eisprong hebt.

4. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Ik moest inderdaad eerst ook steeds naar het ziekenhuis voor controle. Je moet eerst ook weten op welke dosis jij het beste reageert en of het uberhaupt werkt toch?
    Ik had mijn eisprong rond dag 13/14 en vond ze later toen ik niet meer naar het ziekenhuis hoefde omdat bleek dat ik er goed op reageerde met ovutestjes. Ik heb nooit getemperatuurd omdat ik daar geen touw aan vast kon knopen.
    Bij de 5e clomidronde was ik zwanger!
    Heel veel succes! Ik hoop dat het gauw raak mag zijn.....

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier ook altijd standaard controle's dmv inwendige echo's.

Je zou ovulatietesten kunnen gaan doen vanaf cyclusdag 10 ongeveer. Het is afwachten of je lichaam op de Clomid gaat reageren, misschien heb je een hogere dosis nodig. Dus het kan zijn dat je geen eisprong krijgt of heel erg laat. Maar misschien reageer je ook meteen goed. Daarbij zou je om de dag kunnen gaan klussen, ook vanaf dag 10 ongeveer.

Succes!

6. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de dagen dat je clomid slikt, kan je temperatuur inderdaad wel ietsje hoger zijn dan normaal. Zodra je stopt met clomid daalt hij terug. Ik heb nu voor de 2e keer mijn ei op dag 19 gehad. De eerste ronde heb ik ook echo's gehad om te kijken of er een eitje groeide. Deze ronde hoefde dat niet en heb ik dus ovu testen gebruikt om mijn ei te vinden. Zoals de rest al aangeeft kun je het beste vanaf dag 14 om de dag klussen. Dan is de kans dat je je ei mist het kleinst. Succes!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #7 maartje84, Feb 15, 2010
    Last edited: Feb 15, 2010
    Idd echo's eisen ;) en dan kan de arts je vertellen wanneer jij hopelijk een eisprongzult gaan hebben.
    Ik had zowel met als zonder clomid al voor/rond CD10 m'n ei, dus ik zou je dus ten eerste willen adviseren echo's te gaan eisen. Als je arts dit weigert, dan misschien toch ovulatietest's gaan proberen. Al moesten PCO-dames daar ook voorzichtig mee zijn want door de PCO kan hij vals positief uitslaan.. Eigenlijk is als je arts echo's weigert misschien wel het beste om op zoek te gaan naar een andere arts.
    1) je moet controle hebben of er überhaupt een eitje gaat rijpen
    2) daarnaastcontrole of je eitje welvanzelf springt, anders heeft jelijf daar ook hulp bij nodig
    3) je moet ook controle om te kijken of je niet 10 eieren nu laat rijpen (in extreme gevallen kunnen dames hier extreem op reageren. Ik zelf had 1, 3, 2 eieren tijdens mijn clomid avontuur.
    4) verder moet je controle hebben omdat je zgn vruchtbare slijm naar de knoppen kan gaan van clomid en je baarmoederslijmvlies is vaak lang niet zo mooi dik met clomid.
    Hoop dat je hier wat aan hebt, ik wilde je niet bang maken maar kan tegenwoordig nog maar slecht tegen gemakzuchtige artsen die patiënten laten aanrommelen als je al in zo'n kutsituatie zit
    Good luck!!

8. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Ook hier kreeg ik iedere 2-3 dagen een inwendige echo om te zien of ik op de clomid reageerde. Hierdoor was ook gauw duidelijk dat clomid 50 niet werkte en zijn we de maand erna naar clomid 100 gegaan. Ik heb mijn eisprong af moeten dwingen met pregnylspuit, dat was op de 21ste dag van mijn cyclus pas.

In jou geval inderdaad om echo's vragen en voor de zekerheid wel vrijen, om de dag ongeveer als je twijfelt en niet weet wanneer je eisprong is. Mocht je een erg vroege hebben dan heb je in ieder geval je mogelijke kans wel proberen te benutten door te vrijen.

9. Meid23

Meid23 Lid

Dec 8, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen
    bedankt voor jullie reacties
    ik moet donderdag ook terug naar de gyno voor echo neem ik dan aan. en ik moet die dag ook naar fertiliteitsarts. waarom dat precies is weet ik ook niet. die gaat me denk ik alles uitleggen ofzo. maar me temp is na de clomid tabl nog altijd hoof 36.9 vandaag. en ontzettend misselijk vanmorgen

10. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mijn temp was tijdens de clomid ook ontzettend hoog. Je zou het bijna een 'zwangerschapstemp' kunnen noemen.

Vandaf dag 9 ging hij duidelijk dalen en nu is hij inmiddels weer aan het stijgen. Heb gister mijn eisprong gehad.

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Tempen is niet betrouwbaar als je hormonen gebruikt, dus daar kun je niks aan aflezen!

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Daar ben ik het niet mee eens :p Er zijn genoeg meiden/vrouwen die bv Clomid gebruiken en die een mooi tempkaartje hebben aan het einde van hun cyclus met een duidelijk eisprong.

Ook bij het gebruik van ander hormoonmiddelen zijn de meeste kaartjes gewoon mooi/goed.

Blijf dus maar gewoon lekker tempen als je dat wil :D

13. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het is ook niet verplicht om het met Jippie eens te zijn, maar ze heeft hier wel gelijk :p
    Hartstikke mooi dat er meiden zijn waarbij het tempen wel opgaat, maar bij nog meer meiden gaat het niet op. Het is ook niet voor niets dat ZH'en je adviseren niet te gaan tempen als je aan die zooi bent ;)

14. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

Mijn gyn zei inderdaad ook dat het geen zin heeft...

15. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Precies, en zonder arrogant te willen doen (en in de mmm zitten is niets maar dan ook niets om over op te scheppen maar ik zeg het er maar ff bij voordat het verkeerd opgevat gaat worden)!!
    Ik denk wel dat als behoorlijk ervaren MMM'ers dit over tempen + medicatie zeggen, je het best wel mag aannemen.

btw, bij bepaalde vruchtbaarheidstoornissen zou tempen ook helemaal geen zin hebben ;)

16. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben ook met clomid zwanger geworden. Ik was zelf ook al maanden niet ongesteld geworden. Ik kreeg eerst 50 mg maar hoefde geen controles te hebben. Als ik na 45 dgn nog niet ongesteld was geworden moest ik weer terugkomen om de dosis te verhogen. (natuurlijk eerst weer ongi opwekken en dan 100 mg) 100 mg werkte ook niet en uiteindelijk is het verhoogd tot 150 mg. Met ovulatiestesten van sensitest heb ik toen m'n eisprong gevonden. Helaas was het niet de eerste keer raak maar toch wel de 2e keer dat ik een eisprong had.

Hou er dus rekening mee dat het mogelijk is dat je bij 50 mg misschien nog geen eisprong hebt en evt moet verhogen. Voor mij was dat een hele teleurstelling.

Nu we bezig zijn voor een 2e ben ik ook weer aan de clomid.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groet,
    S

17. Meid23

Meid23 Lid

Dec 8, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen,
    Ik heb wel gevoel dat ik me anders voel door die tabl. heb vaker last van onder inbuik steken. en ik ben dus nog wel aan tempen en die was vandaag weer 37.1 dus ik snap er niks van endenk dat dit idd geen zin heeft. maar donderdag moet ik voor echo gaan dus dan weet ik wat meer. en hoop ik dat alles goed is.

18. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Blijkt dat veel gyn's toch geen controle's doet dus om te kijken of je een eisprong hebt en hoeveel eitjes. Vind dat maar raar, voor het zelfde heeft iemand meerdere eitjes door clomid waardoor je een hoge kans hebt op een meerling. Zelf ben ik ook zwanger geworden van een tweeling met 150 mg. Maar je zal maar geen controle's hebben en bijvoorbeeld 5 eitjes hebben.... En die worden allemaal bevrucht.....

19. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik zal niets meer zeggen over tempen :p maar wat ik me afvraag: Heb je wel Provera oid gehad om je ongi op te wekken of ben je gewoon zomaar pats, boem met de Clomid begonnen???

20. Meid23

Meid23 Lid

Dec 8, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden
    hier ben ik weer
    ik ben vandaag bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest, die heeft me alles nog eens uitgelegt (maar dit wist ik eigelijks allemaal al) vervolgens moest ik naar de gyno voor echo omdat het nu dag 10 is na de clomid. en ze zag al een eitje datflink aan groeien was:D maandag moet ik terug voor een samenlevingstest. is deze positief. dan moet ik eind van week nog eens terug voor echo om te kijken of het eitje gebarsten is. Ik ben wel blij datik nu wat positief nieuws krijg. maja ben nog niet zwanger dus nog niet teveel hoop hebben haha. xxx

ps mocht gelijk met de clomid beginnen, hoefde niet eerst andere tabl voor de menstruatie op gang te zetten.

Share This Page