Oh, Iloiza, lekker reltopic had je trouwens . Toen ik alles las zat er al een slotje op! Tja, je schoonma moet gewoon even heel goed op d'r plek worden gezet, en dan vooral door Jorik. Denk niet dat ze naar jou luistert, wat je ook zegt. Misschien dat hij beter tot z'n ma door kan dringen. Wel erg irritant in ieder geval, en hoop echt dat 't een mogelijke volgende keer beter gaat. Maar kan er ook erg slecht tegen als mensen zo schijnheilig zijn om te zeggen dat ze zich aan de afspraken gaan houden, maar 't eigenlijk niet eens van plan zijn. Ugh! (stief)schoonmoeders!
@ Malle - ja ik hoop het maar.. Alleen dat wachten pff.. De hele dag in de zenuwen of er bloed komt, elke keer weer die nega test. Wordt je niet vrolijk van Vind het 1e gedichtje erg leuk! @ Cvo - hoop het voor je! @ Saz - ja zat ik ook aan te denken. Maar idd, omdat ik al 2x netjes na 31 dagen ongi ben geworden, zou het wel vreemd zijn. Maar het kan altijd.. Jeetje wat een gepruts daar zeg! Maar goed dat je niet half dood lag te gaan ofzo.. Ook heel slecht van die vrouw van t bloedprikken! Nou nogsteeds geen bloed hier.. Nogsteeds grotere borsten, hogere temp, lage rugpijn, met vlagen misselijk, wit/gele afscheiding, steken/krampen, vermoeid, nogsteeds last van stinkvoeten m'n haar is ook een stuk sneller vet de laatste tijd. Normaal waste ik het om de dag, maar het moet nu echt elke dag. Heel vreemd.. Had vanavond wel een ontzettende steek/kramp? in mn onderbuik, heel laag. Daarna een beetje aan de rechtkant bij m'n lies. Geen idee wat dat was? Hoop maar niet m'n ei ofzo.. De 1e keer was hij ook al zo heftig. Maar weet dus niet meer of dat t zelfde voelde als wat ik vanavond had. Hoop maar dat het niet m'n ei was, en het de baby al was die even vervelend deed ofzo :') Echt vervelend dit zeg.. Hoop dat ik snel meer duidelijkheid heb.. wordt hier echt een beetje depri van.. wil weten hoe t zit
Sorry dames, vanavond even weer reageren. Nu alleen even een ego-post. Ik snap echt helemaal niks van mijn cyclus. Ik dacht zondag dat ik ongi was geworden, omdat ik naast het bruinverlies ook helderrood verloor. Ik dacht dat het was doorgebroken, maar vervolgens heb ik zondag de hele dag geen bloed meer gezien. Helemaal geen rood, en echt heeeeeeeeeel weinig bruinverlies. Gisteren ook nog heeeeeeeeeeel weinig bruinverlies en nu niks meer. Bén ik eigenlijk wel ongi geweest? Dit vind ik geen ongi eigenlijk... en normaal gesproken verga ik ook zowat van de pijn, maar nu echt alleen maar wat heel lichte steekjes gehad. Zou dit wat tussendoor bloedverlies (wat ik overigens nergens op vind slaan, maargoed ) zijn en zit ik nog steeds in mijn vorige ronde? Of is dit toch mijn 'ongi' geweest en zit ik nu wel in ronde 3?? En welke dag moet ik dan als dag 1 rekenen? Zaterdag - toen het bruinverlies begon? Of zondag - toen ik ook eenmalig rood bloed verloor?? Dit is toch raar, of niet??
@ Iloiza Wat een gedoe met je schoonmoeder zeg, ik heb ook je verhaaltje gelezen en wat een reacties. Sommige reacties vond ik echt te overdreven en belachelijk maar wat doe je er aan. Wat een rare cyclus heb je ik durf er helaas niets zinnigs over te zeggen. @ LittleAngel22 Je maakt het nu wel spannend zeg jeetje, ik zie dat je 6 dagen overtijd bent en nog steeds een negatieve test Misschien is een afspraakje bij je huisarts maken om bloed te prikken. @ Hier nog steeds hetzelfde, ik heb op 2 december mijn eisprong gehad en ik zou op 7 december (morgen dus) een Innesteling moeten hebben, ik hoop dat het deze maand raak is mijn geduld raakt een beetje op haha. Zwangere dames is jullie iets opgevallen op de dag van de innesteling en de dagen daarna.
Iloiza, ik zou dat denk niet als volgende ronde tellen. Misschien wat oud bloed. Ik heb daar zelf nooit last van, maat hoor het wel van anderen. Voor een ongesteldheid zou er toch zeker helderrood bij moeten zitten, of niet?
@iloiza ik heb een keer hetzelfde gehad, bij mij was het ook gewoon nog wat oud bloed, zou het dus niet als volgende ronde tellen. @littleangel, je maakt het wel echt spannd zo hoor, maar begrijp je dat je elke keer in de zenuwen zit, dat had ik toen ook, als ik maar iets voelde rende ik naar de wc om te kijken, echt zo irritant, maar geen bloed is goed ik hoop gewoon dat je snel positief test!!
Zo, hier ff helemaal in shock hoor . Net m'n eerste les aan die kader 4 klas gegeven... Tja, weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk. Zijn jongens die 2 koppen groter dan mij zijn, grote bekken, 1 leerling vroeg hoe snel ik overspannen raak, en krijg een Snickers van em als ik er over 2 weken nog ben. Dus ja, even helemaal in shock. Wat zijn mijn brugklasjes dan lief! Vanavond dus ook nog oudergesprekken bij 't Ubbo, dus over uiterlijk 3 uurtjes eten, want moet voor half 7 op school zijn. @ Iloiza, hmm.. 'men zegt' dat je nieuwe cyclus begint als je echt helder rood bloed verliest. Als dit na 6 uur 's avonds is, telt de volgende dag als eerste dag van de nieuwe cyclus. Kun je aan je temp misschien iets aflezen? Je kunt namelijk je kaartjes ook gewoon aan elkaar zetten als je niet zeker bent. @ SSD, ja, ik hoop ook dat het deze ronde raak is bij jullie allemaal! Zou toch geweldig zijn om allemaal op roze te kunnen. Om eerlijk te zijn is 't in het augustusmama's topic niet echt leuk
Saz, haha moest wel even lachen om die snickers...wat een brutale apen. Hier ook wat geks, net met afvegen helder rood bloed. Huh, ben pas 2 weken geleden aan de nieuwe ronde begonnen???
@saz ow stelletje donderkoppen, succes ermee!! @tulip hmmm raar misschien nou hele korte cycles, maar misschien is het ook morgen weer weg, heb ik ook gehad.
@Saz Nou ik hoop dat we snel allemaal zwanger zijn, dan kunnen we er met zijn allen over kletsen. Wow wat een brutale kids zeg, en dan nog vragen hoe snel je overspannen raakt, het zou voor mij niks zijn want ik zou ze echt iets aan willen doen haha. Heel veel succes ermee.
@ little angel voor jou klinkt het ook spannend @ Iloiza volgens mij wanneer je helderrood hebt verloren dan is dat toch echt de volgende cyclus. Soms zijn meiden maar 2 dagen ongesteld. wel heel vreemd, maar ik zou het wel als ongi rekenen @ Tulip mmm heb je nu misschien je ei ergens?? want je kán bloed verliezen bij je eisprong @ iedereen we blijven gewoon gezellie hier kletsen totdat iedereen zwanger is haha nog steeds auwie (.)(.)
@ LittleAngel Klinkt wel errug spannend bij jou!! Zo lang overtijd, zo veel kwaaltjes en ook echt dingen die ik heel erg herken van toen ik zwanger was. Ik heb goede hoop voor jou!! Nu maar hopen dat je test dat ook snel gaat snappen. @ Saz Jeemig, brutaal!!! Dan moet je echt wel sterk in je schoenen staan. Maar volgens mij kun jij dat heel goed en krijg jij over twee weken gewoon die Snickers. Ik had ook toen ik voor groep 8 stond kinderen in de klas die groter waren dan ik zelf (maar dat is niet zo moeilijk, groter zijn dan ik ). Maar die kids waren niet zo brutaal... @ Tulip Of misschien je eisprong?? Sommige vrouwen kunnen ook bloed verliezen bij hun eisprong. @ Mijn f*cked up cyclus Nog weinig duidelijkheid hier. Ik zal moeten afwachten wat mijn temp de komende tijd doet, maar ik ga er toch vanuit dat dit mijn "ongi" was. Blijkbaar heb ik iets met rare ongi's... Vrijdag zag ik dat mijn afscheiding niet wit was, maar beige - dus al heel licht vermengd met bruin. Zaterdag bruinverlies, maar erg weinig. Alleen bij afvegen en hele kleine stipjes op m'n inlegkruisje. Zondag dacht ik ongi te zijn geworden, want ik veegde helderrood + bruin af. Maar dat was eenmalig, want de rest van de dag heb ik bijna geen verlies meer gehad. Niet bruin, niet rood... Alleen heel soms met afvegen iets donkerder. Heel raar. Gisteren heel erg weinig bruinverlies, alleen bij afvegen eigenlijk. Of nee, eigenlijk alleen wanneer ik het papiertje iets naar binnen duwde. En vandaag helemaal niks meer, alleen een beetje van die beige afscheiding zoals op vrijdag ook al. Al met al zijn er dus 3 dagen geweest dat ik écht iets verlies heb gehad (en dan tel ik vrijdag en vandaag dus niet mee, die beige afscheiding). Ik snap er niks meer van. Maargoed... Als ik lees over innestelingsbloed, kloppen er wel veel dingen. Maar mijn temp zou dan toch niet kloppen? Want als ik zwanger zou zijn, dan zou mijn temp toch hoger moeten zijn??
hmm, eisprong, geen idee. Dan zou ik nu wel netjes op tijd zijn. Heb het nog nooit eerder meegemaakt iig. Daarstraks al niks meer maar wel wat leek oud bloed. Na ja, we zien wel. iloiza, nou ben benieuwd of je er over een paar dagen achter bent wat er allemaal aan de hand is. Misschien een posi test, misschien een echte menstruatie??? cvo, suc6 met je pijnlijke (.)(.) ik heb dat wel altijd als ik ongesteld moet worden.
Dames even een vraagje, ik zit nu 4 dagen na mijn eisprong, ik ging net naar de toilet en zag bij het afvegen dat ik bruin/roze slijm had. hebben jullie enig idee wat dit kan betekenen, heb dit nooit eerder gehad.
Ja, echt onwijs brutale snotapen! Ach, ik kan wel kwaad worden als ze niet willen en als ze zulke opmerkingen maken, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Zij zitten in het examenjaar, dus als ze het allemaal nog een keer willen doen, prima! Ben van mening dat zulke jongens ook wel een beetje verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen acties! @ Tulip, huh? Vreemd dat je ineens een beetje bloedverlies hebt! Misschien inderdaad een eisprong, of anders (hopelijk) een innesteling? Tja, als je deze ronde al aan het tempen was geweest was je er misschien over een paar dagen al achter wat het geweest kon zijn, maargoed, nu maar gewoon even afwachten wat je lichaam gaat doen. @ Iloiza, hahaha, nee, letterlijk groter zijn dan jou is idd niet zo moeilijk . En ja, die Snickers heb ik al wel in the pocket, maargoed, we zullen wel zien hoe 't verder gaat. Hmmm... Ja, moeilijk hoor, als het echt maar 1 keer helder rood is geweest bij afvegen, is het dus niet te rekenen als een ongi. Al heb ik zelf ook wel eens gehad toen we voor Meagan bezig waren dat ik maar 1 dag heel klein beetje ongi was. 1 mini tampon was in principe voldoende voor de hele dag zeg maar. Nog geen bericht wanneer je naar de FA kan? Vind het echt zo onwijs kloten voor je dat je lichaam zo maf aan het doen is! Had echt verwacht dat het weer lekker vlot raak zou zijn, maar nu is je lichaam echt helemaal de weg kwijt. Je kunt je kaartje even 'mergen' met de vorige cyclus, misschien dat je dan over een paar dagen iets meer inzicht kunt krijgen. Een innesteling zou wel bloedverlies verklaren, maar het is alleen zo maf dat je temp gewoon echt geen duidelijkheid geeft, en alleen aan de hand van je temp zou je niet eens een eisprong hebben gehad, terwijl je wel posi ovutesten had. Heel maf allemaal, en hoop echt dat je heel snel terecht kunt in 't ziekenhuis, zodat je zo snel mogelijk weet waarom je lichaam zo gek doet. @ hier, vanavond 6 gesprekjes gehad met ouders van m'n leerlingen. Was op zich wel leuk en informatief, en was dus ook niet nodig om me helemaal druk te maken. Morgen les van 9:15 tot 14:10, en gesprekjes beginnen morgen om 19:30 tot 20:15. En blijf gewoon op 't werk eten, dus in tussentijd kan ik al mooi beginnen met so's nakijken die 3 klassen morgen hebben. 't Eten wat m'n collega's vandaag hadden rook wel erg lekker moet ik zeggen . Vind 't nog steeds wel maf trouwens hoor, dat ik nu zo snel zwanger ben. Begin het nu eindelijk maar toch echt te geloven, alleen was de afgelopen dagen echt onwijs bang dat het niet goed zou zitten. Dat gevoel is nu gelukkig wel weer een beetje over. Vrijdag een belafspraak met de schildklierverpleegkundige (jeez, wat een galgjewoord is dat toch ook!), en afhankelijk daarvan kan ik vrijdag al naar de gyn bellen, of anders nog een weekje wachten en dan naar de vk bellen voor een afspraak. Moeders voor Moeders slaan we deze keer maar over, de vorige keer wel gedaan, maar vergat het na de eerste week steeds. Dus had toen we gingen verhuizen (toen was ik de 30 weken gepasseerd) nog steeds van die kratjes in de schuur staan. Nu dus maar niet. Al wel de blije doos aangevraagd, krijg ik weer de WIJ jonge ouders thuis . Altijd leuk leesvoer. Moet gewoon echt weer nadenken wat er ook al weer allemaal geregeld moet worden, terwijl het nog geen 2 jaar geleden is dat ik het allemaal voor de eerste keer heb gedaan.
@ Ilioza - volgens mij is het idd bij helderrrood bloed verlies echt n ongi.. Je hebt idd een hele rare ongi iig.. Haha ja hoop ook dat de test het snel gaat snappen! Vind dit echt niet leuk meer zo Maar niks gaat normaal bij mij, dus had het eigenlijk van te voren kunnen weten haha @ Superstar - ja echt heel vervelend! Wil proberen 2 weken af te wachten (Dus totaal 2 weken overtijd) en als ik dan nog niet ongi ben en n nega test heb ga ik langs de HA. Spannend hoor voor jou! Zou niet weten wat dat roze/bruine is.. Zelf nog nooit gehad! @ Malle - idd behoorlijk irritant ja! Hoop ook dat ik snel een posi test heb. Hoe bevalt je zwangerschap tot nu toe? @ Saz - pff lekker hoor zo'n klas! Ja zal wel een hoop geregeld moeten worden! Wel leuk dat je de blije doos hebt besteld! Hoop dat ik die ook snel kan bestellen @ Tulip - nou dat is idd wel heel vreemd! @ Cvo - behoorlijk ja! Jij kan over 4 dagen testen zie ik, ook spannend! @ hier hoe verassend... Niet ongi, en een nega test *zucht* Vind het niet leuk meer! Ben blij dat ik nog niet ongi ben, maar zonder posi test ben ik ook niet zwanger! Kom op lichaam, werk eens even mee Vanavond de laatste keer curses gehad met de hond, en we zijn geslaagd! Hebben ook een diploma gehad, erg leuK!
dag dames, pff net terug van trainen!! mijn co genoot heeft een blaasontsteking, dus mocht het vandaag alleen doen.. ze hebben lekker gelopen.. haha.. en leuke spelletjes gedaan.. beetje ontspanning.. daarna moesten we zelf kkeihard aan de bak!! @saz pfffff jemig zeg.. leuk zo'n blije doos.... lijkt me leuk zo'n blad voor ouders.. sinterklaas feest was super, heb je ze nog gezien, ze kwamen in een ford mondeo cabrio.. .. hahha.. de kids waren helemaal onder de indruk.. en ze deden het heel leuk, we hadden in school een kamer gemaakt in de aula waar hij met zijn pieten kon zitten en waar de diverse klassen bij de sint konden komen!!1 hihi die snoetjes.. geweldig. hahaha weetje al wat je allemaal moet regelen!! hahaha.. spannend toch.. geniet er van jjoh.. voor dat ej het weet zijn de 32 weken om en heb je je beeb alweer in je handen!! @ilozia pfff ik kan ook niets over die cyclus van je zegen.. maar wat een ellende zeg!! en je topic. OMG mensen kunne het echt aantrekken alsof het over hun souders gaat!! slaat helemaal nergens op.. maar ja je doet er niets aan.. denk je dat je souders ooit nog gaan veranderen of luisteren ze pas als jorik er wat van zegt?? @cvo mijn (.)(.) doen ook nog steeds pijn en ik ben ongi... helaas!! ik hoop het zzo voor je meid!! @la22 was dat die curcus waar hij leert omgaan met kinderen?? of is dat een andere??of was dat iemand anders.? hebben jullie en jonge hond? balen van die nega test!! ik was ook 10 dgn overtijd he..miss is je cyclus wel in de war net als die van iloiza?! @iloiza en Sazz welke banner moet ik nemen.. die van me gemiddelde of die van 30 of die van 40 die lange?? en wanneer zou ik moeten beginnen met testen.. rond dag 10 zoals tulip zei??
Ja daarom wil ik die 2 weken ook afwachten.. Je weet maar nooit! Wie weet ben ik morgen wel ongi (hoop het natuurlijk niet!) Nee was gewoon een basis curcus Ja hij is nog jong, bijna 11 maanden!
@ Pindarella, nee, niet gezien gister . Was pas om 9 uur uit bed, hoefde niet zo vroeg te beginnen. Wtb je banner, ik zou denk ik toch deze ronde nog een banner van 40 dagen aanhouden, want als je dan overtijd bent, ben je ook echt overtijd zeg maar. Voor de ovutestjes zou ik idd rond dag 10 beginnen, want bij een cyclus van 30 dagen zou je rond dag 15/16 je eisprong moeten hebben, bij een cyclus van 40 dagen rond dag 25. Als je op dag 10 begint moet je dus je LH piek wel kunnen vinden. En als je dus al wel rond dag 15 een mooie posi ovutest hebt, kun je altijd je banner nog aanpassen. Even in 't kort: om te beginnen met ovutesten uitgaan van de kortste cyclus. Om te testen voor een eventuele zwangerschap uitgaan van de langste cyclus.