Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Haha mag hoor! :D Daar zijn we hier voor toch, vragen, klagen, kletsen! (die mannen hebben het maar makkelijk; die hoeven alleen te doneren ;))

@fanny1980: klinkt niet zo prettig! Heb nog nooit een of ander onderzoek gehad 'downunder' maar prettig lijkt me het niet.

Het lijkt idd mooi weer te worden het weekend, heerlijk!

2. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    @Divatje:
    Het is inderdaad lastig te weten wanneer je zou moeten testen op een zwangerschap als je niet weet waar je zit in je cyclus. Ik zou vanaf het moment dat je zwanger wil en kunt worden gewoon voor de zekerheid niet meer drinken (alcohol en roken etc. verminderen ook de kans op een zwangerschap). Ik drink zelf ook niet zoveel, maar ik zou mijn wijntje tijdens het eten of ff lekker samen op de bank wel missen.. maar het is voor een goed doel.
    En tja wat de test betreft.. goed naar je lijf luisteren, als je denkt dat je weleens zwanger zou kunnen zijn zou ik gewoon een testje doen (kruidvat heeft hele goede goedkope testen 2 voor €5)

@ Iedereen: Zou het niet wat rustiger zijn omdat iedereen nu toch een beetje aan het afwachten is wanneer de menstruatie komt? Waarschijnlijk barsten daarna de vragen en verhalen wel los...

Fanny

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier lekker uitgeslapen met m'n meissie, gezien m'n prikformulier nog in de auto ligt, en vriendlief die mee heeft naar z'n werk... Niet handig, dus dan maandag maar prikken.

Gaan hier nu eerst maar ff broodje eten, en dan straks 3-4 biscuits bakken voor de verjaardagstaart van m'n meisje. Nog geen idee wat ik er van ga maken, dus ook maar ff tekenen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

fanny, o leuk de feestvoorbereidingen!! Drukke dag vandaag.

vissertje, beterschap hopelijk ben je snel weer beter.

divatje, hopelijk niet te veel last van de tandarts. Grappig dat je vader helpt klussen maar eigenlijk nog niet weet waarvoor;)
    ja voor dat testen is heel lastig. Bij mn dochter heb ik steeds om de zoveel tijd toch een testje gedaan om zeker te weten of ik zwanger was. Het is wel fijn dat je het weet, maar het is dan ook steeds een teleurstelling als het niet lukt.

saz, ik had van de week ook het plan om vanmiddag weer een bisquit te bakken en weer wat nieuwe deco dingetjes uit te proberen, maar ik vind het er echt te warm voor.;)

@hier, vanochtend gewerkt, kinderen ook superdruk allemaal dus ik ben blij dat ik thuis ben. Mare ligt nu te slapen en ik zit even te zp'en. Straks als ze wakker is met de waterplay spelen en een ijsje eten samen. Ik maak even makkelijk soep vandaag met een stokbroodje en dan vanavond nog even met zn drietjes de stad in. Was eigenlijk van plan om dat morgen te doen, maar met het mooie weer gaan we morgen lekker naar het strand. Kan wel 1 van de laatste keren zijn.

5. vissertje84

vissertje84 Actief lid

22 aug 2011
    199
    0
    0
    Als er niet gekeken wordt naar cyclussen... en je hebt sex gehad... na hoeveel dagen zou je dan testen als je het gevoel hebt dat je zwanger bent?

6. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    Wat grappig dat jullie ook bezig zijn met taarten, mijn vriend gaat hier over de verjaardagstaarten, hij is kok en veel handiger in die dingen... Maarrrr; ik mag m versieren! Das toch het leukste werk!
    Succes met het bakken en versieren van de taarten, maar vergeet inderdaad niet van het prachtige weer te genieten!
    Fanny.

7. tulip

tulip Niet meer actief

fanny,o een man die kok is, dat lijkt mij een droom;)

vissertje, hmm even denken ik denk na een week of 2. Je vruchtbare dagen vallen natuurlijk net voor de eisprong en normaal gesproken is dat 2 weken voor de volgende en na vorige menstruatie.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier is het niet enorm warm ofzo hoor! Tis aangenaam.

@ taarten, ja, heb het ontwerp nu zo'n beetje klaar. Zo maar de biscuits bakken enzo.

Ff klagen hoor ;). IK KAN M'N SCHOONOUDERS NIET UITSTAAN!!! Zo, dat moest er ff uit. Schoonouders zijn gescheiden, schoonma niet echt problemen mee. Schoonpa (en dan voornamelijk z'n vrouw), UGH! Tis dat het " familie" is, maar die mensen wekken bij mij zoveel stress op! Zou het liefst niks meer met ze te maken hebben. Ach, over een paar weken vieren we Meagan d'r verjaardag, en heb me voorgenomen om me niet meer wijselijk stil te houden als ze weer dingen doen die me niet aanstaan. Stom wijf!

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Divatje: Welkom terug! :)
    Hihi, leuk dat je vader meehelpt met klussen in huis - maar nog geen idee heeft waarvoor. ;)
    Het is inderdaad niet leuk, twee avonden alleen thuis zitten. Maar ik ben het inmiddels gewend. Mijn man is standaard 3 avonden van huis om te trainen en elke zondag heeft hij een wedstrijd. Overdag kom ik er nooit aan toe om ATWT te kijken, dus neem ik het altijd op en kijk ik het terug op avonden dat manlief weg is. Die vindt het toch niks aan. ;)
    En ik zou ook voorzichtig aan doen met alcohol e.d. als je probeert zwanger te worden. Voor mij makkelijk gezegd, want ik rook niet, drink niet, dus hoef ook niet echt op te letten dat ik dat niet of minder doe. Maar het zou inderdaad niet een fijne gedachte zijn als je er over een tijd achter komt dat je al wekenlang zwanger bent, maar in tussentijd nog wel lekker hebt genoten van die 'verboden' dingen...

@ Vissertje: Hè bah, griep?? Beterschap dan maar!!

@ Esmee: Hm.. gewoon blijven klussen dan maar. Wie weet haalt het nog wat uit. Of denk je dat je eisprong al geweest is??

@ Fanny: Ik vind zelf onderzoeken daar beneden nooit zo heel erg, maar kan me goed voorstellen dat lang niet iedereen dit prettig vind. Gelukkig ben jij er weer vanaf. ;)

@ Tulip: Oh lekker naar het strand morgen!! :) Wij gaan waarschijnlijk met de boys naar de dierentuin.

@ Saz: Gewoon 't ene oor in en 't andere oor weer uit. Je zou je niet te druk moeten maken over wat zo iemand zegt of doet. Heb ik ook een hele tijd gedaan bij mijn schoonmoeder, nu ben ik er klaar mee. Ik deed namelijk ook nooit iets goed, zij wist altijd alles beter (en vooral als het om de opvoeding van mijn eigen kinderen ging - pfffff, pleur toch ff op hé!!)
    Ben trouwens erg benieuwd hoe Meagans taart gaat worden. :)

@ Hier: Ik ben vanmorgen met mijn moeder en de jongens naar Groningen geweest. We hebben een poging gedaan om ze samen op de foto te krijgen, maar of het gelukt is...?
    Daarna nog lekker eventjes een ijsje gegeten in de stad, een nieuwe broek gekocht (die ik hopelijk straks niet eens meer aan kan - maar na de bevalling heb ik weer een goeie motivatie om mijn figuur terug te krijgen ;)) en nog even lekker (goedkoop) gegeten bij de Ikea.
    Net even buiten gespeeld met de jongens en nu zijn ze heel lief (en moe) tv aan het kijken en puzzels aan het maken. :)

10. Esmee1984

Esmee1984 Lid

23 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Iloiza,
    Ik weet het echt niet meer haha. Vanochtend ovu test gedaan van kv was streepje heel licht. Net 1 gedaan van Sensitest en die is negatief. En nu toch weer donkerbloed.
    ?????
    Groetjes, Esmee

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Esmee, tja zwaar irritant he, als je geen idee hebt waar je bent in je cyclus?! Misschien is je eisprong wel al geweest en test je daarom nu negatief, maar misschien moet hij ook nog wel komen - of ben je nog aan het ontpillen, dat je cyclus nog in de war is... Ik denk dat er niets anders op zit dan wachten. Ondertussen wel voor de zekerheid klussen natuurlijk, en als je volgende ongi te lang op zich laat wachten gewoon af en toe even een testje doen?

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Iloiza, ja, makkelijker gezegd dan gedaan idd! Dat mens wekt dusdanig stress bij mij op dat ik 2-3 dagen van te voren letterlijk ziek word van de stress. Ben er gewoon zo zat van!

En ondertussen idd alles beter weten, en alles voor je willen bepalen. Toen wij net de sleutels van het huis hadden gaf ik ze een rondleiding, en meldde bij het kleinste kamertje voor (2x2m) dat dat het washok werd. Droger, droogrek, strijkplank. Maar nee, zij vond dat het een logeerkamer moest worden en dan kon de droger in de schuur (dus met je schone was door de tuin lopen om 't in de droger te doen, yeah, right!).
    Terwijl ik met gebroken vliezen in het ziekenhuis lag wilden ze op zaterdag langskomen (die dag werd ik ingeleid), want dan waren ze de eersten. M was nog niet eens geboren, ik lag volop in de weeen, en zij wilden er als eersten bij zijn. NIET DUS!
    Vervolgens kwamen ze op donderdag langs, met als kraamcadeautje een perenboom! En dat was het! Niks voor de kleine, niet eens een speentje. Ding heeft een maand met de pot in een vuilniszak in de tuin gestaan, de dag voor ze weer op visite kwamen heeft Lucas em geplant. Terwijl ik helemaal geen boom in de tuin WIL! Maanden later kwamen ze met nog een "cadeautje" aanzetten. Sokjes, veel te klein, met zo'n golf-vlaggetje erop, en een groot label waar op stond "BOY". Prijskaartje van 1,5 dollar zat er ook nog aan.
    Tijdens de kraamvisite wilde dat idiote wijf ook even voor ons bepalen dat wij HAAR vrienden en HAAR familie geboortekaartjes moesten sturen. Ten eerste is het niet eens familie van onze dochter, ten tweede, het was een lijst met 30 personen die allemaal in het buitenland (USA, Finland, noem maar op) wonen. En dan ook nog het lef hebben om kwaad te worden toen ik heel kalm zei dat we dat niet gingen doen.

Nu is een maandje terug mijn schoonzusje (vrouw van Lucas' broertje) bevallen. Hartstikke leuk! Die hebben geld gekregen en krijgen binnenkort een fietsje voor de kleine. Ze wonen op 5 minuten fietsen, en schoonouders komen daar 2-3 keer per maand, bij ons 1x per 2-3 maand. En nu gaan zwager en schoonzusje met baby een week met ze op vakantie. Betaald door schoonouders natuurlijk.

Tja, kweenie, ik vind het gewoon niet kloppen dat zwagertje zo 'voorgetrokken' wordt. Klinkt misschien kinderachtig, maar heb ook heel erg het idee dat onze dochter minder belangrijk is als hun andere kleindochter. Blijf me gewoon over de dingen opvreten, al zijn ze al een hele poos geleden, ik kan het gewoon niet van me af zetten. Erg irritant, want ik wil me niet druk maken, maar doe het toch.

Ben nu dan dus ook erg benieuwd of ze voor M's verjaardag WEL de moeite nemen om een cadeautje uit te zoeken, maar denk het niet. Weet wel dat het echt een kwestie is van wachten tot de bom hier barst, en ik haar duidelijk laat weten hoe ik over dingen denk, en haar daarna uit huis trap (daar komen we niet zo vaak, 3 uur rijden (heen en 3 uur terug) en blijven slapen is geen optie tussen de muizen).

Sorrie voor het enorme klaagzang, moest het ff kwijt :)

13. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik heb vandaag die kruidvat testen gehaald. We gaan woensdag op vakantie en ga daarvoor, voor de zekerheid, testen als ik nog geen onttrekkingsbloeding heb gehad, just in case. ;)
    En inderdaad, ik hou er gewoon rekening mee hoor, geen gekke dingen ;) Die tijd heb ik ook wel een beetje gehad, toe aan een nieuwe fase he! ;)

Hier staat ook een biscuit in de oven! Heb een tijdje geleden zo'n workshop gedaan en vandaag was het pakket dat ik besteld had gekomen, dus meteen aan de slag gegaan :D Ben benieuwd of ik er wat van kan maken.

Ben het ook gewend hoor om alleen te zijn, hier traint ie ook 2 avonden en dan op zaterdag wedstrijd, en dan om de week ook nog naar een wedstrijd om te kijken. Opzich niks mis mee, vermaak me wel! Vanavond nog een vriendinnetje die langskomt, dus dat is wel gezellig!

Hier gelukkig erg lieve schoonouders, daar kan ik niet over klagen! Maar het lijkt me wel erg vervelend als dat niet zo soepel loopt. Sterkte!

14. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ saz: Ik hoop dat je waardes straks voor een zwangerschap een beetje goed zijn/stabiel blijven.

Beetje late reactie, maar ik maar zoeken en zoeken en kon dit onderwerp nergens meer vinden, tot dat ik het via google heb ingetypt, en ja hoor, gevonden. Gelukkig, kan ik weer gewoon meekletsen.

15. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ohja, ik ben ook wel een beetje trots op mezelf! :):DVandaag voor het eerst zonder verdoving twee gaatjes laten vullen. Had geen zin in urenlang last hebben van de verdoving. Normaal deed ik altijd wel met verdoving. Heerlijk dat ik nu er verder geen last van heb.

16. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ iloiza: Het is idd gelukt met de lijst.;) Het is idd een fijn gevoel om groen licht te krijgen. Hopen dat het nu ook goed blijft gaan. We wachten gewoon rustig af. Hoop dat die menstruatie een beetje opschiet. En nee een K.N.O-arts heeft denk ik weinig over jou zwangerschap te zeggen idd;)

Nu heb ik nog een vraagje. Misschien kan jij er antwoord op geven. Na pilstop heb ik wel een onttrekkingsbloeding gehad. Maar inmiddels nog niet echt ongesteld geweest. Kan ik dan wel zwanger worden, of heeft klussen dan geen zin? (geen menstruatie, is toch ook geen eisprong?)

Een paar dagen niet, kunnen reageren, kon nergens de club meer vinden via deze site.

17. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    @ Iloiza: Welkom terug! Wat cool dat je het topic via Google hebt weten terugvinden!!
    @Schoonouders: Tja, ik heb gelukkig hele fijne schoonouders en ook mijn ouders zijn heel relaxed naar mijn vriend toe. Maar ik kan me echt voorstellen hoe ontzettend frustrerend het is als het anders is!! Ik zou knettergek worden... Ik denk dat je beter heel snel je grenzen aan kunt geven, hoe sneller hoe beter, al lijkt het hard..

Fanny

18. tulip

tulip Niet meer actief

saz, o dat klinkt idd allemaal niet helemaal eerlijk wat je allemaal vertelt. Lekker zulke schoonouders

iloiza, o de dierentuin is ook leuk.

misslittle, je kunt meteen zwanger raken na de pilstop, maar de kans is klein natuurlijk. In mijn omgeving genoeg mensen die niet eens ongesteld zijn geworden na het stoppen met de pil, die waren meteen zwanger.

@hier, net terug uit de stad, we hebben een nieuwe spiegelreflexcamera gekocht en die ben ik nu even aan het uitvogelen.:D

19. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ tulip: oke, dat is wel fijn om te horen. Dacht misschien kun je dan niet eens zwanger worden. Maar het kan dus wel, aangezien de kans dan wel klein is. Maar wie weet. We zullen het vanzelf zien;)

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Saz: OMG, dat mens spoort echt niet!! Ik kan me goed voorstellen dat je echt zat van haar wordt. En het is inderdaad niet eerlijk dat je zwager een soort van 'voorgetrokken' wordt, want zoals ik begrijp uit je verhaal lijkt je nichtje inderdaad belangrijker voor hun dan jullie dochter!! Dat vind ik echt niet kunnen hoor, dat opa's en oma's het ene kleinkind boven het andere verkiezen. Enne... een fietsje?! Kindje is toch amper een maand oud?! Wat moet ze daar mee? :p
    Pfffffff, t is inderdaad makkelijk gezegd, maar ik denk dat je gewoon echt moet proberen om je er niet druk over te maken. Hoewel ik wel vind dat je er wat van mag zeggen!! Maar doe het jezelf niet aan om dagen van tevoren te stressen.

@ Divatje: Oh, lekker op vakantie!! Waar gaat de reis naartoe?

@ Miss Little: Je kunt inderdaad wel zwanger worden als je nog geen echte menstruatie hebt gehad. Je menstruatie ontstaat namelijk doordat het 'eitje' dat niet bevrucht is afsterft en wordt afgestoten door het lichaam - vandaar het bloeden. ;)
    Dus voorafgaand aan een menstruatie moet je een eisprong hebben gehad, en dan bestaat dus ook de kans dat je wél zwanger raakt.
    Maarja, na het stoppen met de pil kan je lichaam even flink in de war zijn en kan het soms even duren voor je cyclus weer op gang komt. Je weet dan helaas niet wanneer je ongeveer weer een eisprong zult krijgen - tenzij je de hele tijd gaat ovutesten, maar dat kan een dure hobby worden als je lichaam nog niet zover is. ;)

@ Fanny: Ehm dankje... maar dat was ik niet hoor!! ;) Miss Little heeft ons teruggevonden via Google. Ik ben nooit weggeweest. ;)

@ Tulip: Oh cool, een spiegelreflexcamera!! Ik zou ook zo graag een wat professionelere camera willen, maar hier helaas nog een gewoon huis-tuin-en-keuken-cameraatje. Waarom moeten die dingen ook zo duur zijn??

Deel Deze Pagina