Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lennyt wat balen! Lastig als je onregelmatig bent!

2. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    @ Pinda: een van jouw namen staat ook al een tijdje op mijn lijstje

@ Lenny: jammer meis....

@SSd: grappig, misschien was er iets aan je te zien of te merken, onbewust ;)

@Geslacht: willen wij graag weten, wel zo praktisch. Weet alleen niet of de rest vd wereld het ook mag weten.

Wb het vertellen: we hebben besloten dat we het de ouders (en broer en zus + allerbeste vriendin) in ieder geval volgende week gaan vertellen. We hebben babysokjes met I love Opa en Oma besteld die we gaan geven.
    Mocht het mis gaan, dan vinden we steun van hen ook fijn.

Wb de hechte vriendengroep zijn we er nog niet uit. We rookten allebei, ik ben dinsdag meteen gestopt, tot nu toe gaat dat goed. In huis bij ons mochten ze ook roken als ze er waren (en ja met 8 man ofzo die roken staat het dan ook echt blauw), en dan nu zeggen 'ze is gestopt met roken, drinkt ook geen wijntje (en evt liever naar buiten om te roken)' Tja, dan weten ze wel hoe laat het is en hoeven nieteens wat te zeggen.

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Tulip
    Ik vind het niet zielig hoor, geen naam met een M. Hoewel ik Milan of Mees wel heel leuk vind klinken bij Mare. ;) (Maar wie weet is dat wel helemaal niet jullie smaak, haha).
    Hopelijk kunnen jullie straks in dat appartement om de tijd tussen de huizen te overbruggen.
    Bijzonder dat bij jullie tweelingen ook aan beide kanten voorkomen. Bij ons ook. Manlief is eentje van een tweeling en mijn oma was ook eentje van een tweeling. In de familie via mijn moeders/oma''s kant komen zeker nog drie tweelingen voor. Ben benieuwd, zou het stiekem wel leuk vinden om er straks twee te krijgen. (Maar daarna is het ook écht afgelopen met de kids hier ;)) haha.

@ Pindarella
    Ja, ik was dat die een paar mixen had bedacht van Siri en Yara. ;)
    Ik weet ook wel een mix van Fay, Jazzlyn en Faydee: Jaydee. (Al zou ik dan zelf Jady schrijven). :D

Wel grappig om te lezen welke namen jullie overwegen (of overwogen hebben). Het zijn echt heel andere namen dan die ik tien jaar geleden met E had bedacht voor in de toekomst. Zou het dan voornamelijk de vrouw zijn die de namen voor de kinderen aandraagt? ;)
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de jongensnaam die E heeft bedacht. Is het Rayen?? Ik weet nog dat hij dat een mooie naam vond, en het lijkt me een naam waar oma's problemen mee kunnen krijgen met uitspraak. haha ;)

Ehm... hóe spreekt E Yara uit?! Als een boer?! hahahahaha LOL.
    Een beetje alsof je Jaa-raa zegt met je neus dichtgeknepen?? :p

Mijn buurman is een heel aardige vent met humor. Hij is een ras-amsterdammer en Ajacied in hart en nieren (maar ook als je niet voor Ajax bent, ben je bij hem welkom hoor ;) - mijn vader is een rasechte Feyenoorder en hij en mijn buurman zijn erg goede vrienden).
    Mijn buurman heeft een tijdje bij huis gezeten omdat zijn functie verviel. Toen heeft hij zich omgeschoold tot rij-instructeur en heeft nu sinds +/- anderhalf jaar een eigen rijschool aan huis. Omdat het kleinschalig is, zit hij onder de prijzen van de meeste (grote) rijscholen en hij rijdt inderdaad VolksWagen. ;)

@ Daantje
    Leuk om zo te dromen. Hopelijk wordt het werkelijkheid!! :D
    Ik heb toevallig ook van de week gedroomd dat ik positief testte. Ik deed in mijn droom een test omdat ik die nog had liggen en gewoon nieuwsgierig was, ook al was het nog voor mijn NOD. Ik droomde dat ik een knalpositieve test had binnen no-time en dat ik stomverbaasd was. haha ;)

@ Daantje & Pindarella
    We lopen ongeveer gelijkop. Ik zit nu op dag 12 van m'n cyclus, net als Pindarella. Ik zit momenteel in een temperatuurdip en mijn slijm is tussen crêmig en waterig in, dus wie weet... al durf ik met die rare cyclus van mij nergens meer op te hopen.
    Ow jee, ik heb vandaag nog helemaal geen ovutest gedaan. Straks maar even doen dan...

@ SuperStarDebs
    Wat bijzonder dat iemand je vroeg naar je zwangerschap. Misschien onbewust iets speciaals aan je gezien??
    Bij Mallle viel het haar kapser ook al ruim voordat ze t zelf wist op dat haar haar anders viel. ;)

@ Lennyt
    Jammer dat je toch echt ongi bent geworden. T is lastig nu je zo'n onregelmatige cyclus hebt. Jij gebruikt toch ook ovutesten?? Dan zou ik wbt ovutesten je kortste cyclus aanhouden (want dan loop je de minste kans om je LH-piek te missen) en wbt testen zou ik je langste cyclus aanhouden, zodat je niet denkt dat je straks twee weken overtijd bent. Als je trouwens je ei spot dmv ovutesten, kun je daar zo'n 2 weken bij op tellen voor je kunt testen.

@ Divatje
    Ik snap volkomen waarom je het de naaste familie en allerbeste vriendin al zo snel vertelt. Hebben wij ook gedaan.
    Wat betreft de rest van de vrienden. Bij ons zou het niet zo opvallen, omdat er hier in huis sowieso niet gerookt mag worden, we roken zelf niet en ik drink nauwelijks (of beter gezegd: eigenlijk helemaal geen) alcohol. Maar ik snap dat het bij jullie snel zal opvallen. Dan hoef je inderdaad niets te zeggen, dan kunnen zij de rekensom zelf ook wel maken. ;)
    T is denk ik een keuze tussen vertellen en een 'griepje faken'. Moeilijk...

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zo, heb net even een gesprekje gehad met de directeur, volgende week m'n laatste lessen hier. Natuurlijk zitten janken, stomme hormonen. Maar hij gaf aan dat hij mee zou werken en dat ik nog van gedachten mag veranderen. Maar dat privé altijd belangrijker is dan werk, en dat hij me snapte vooral wbt meagan niet willen laten opvoeden door de oppas. Nu enorm opgelucht!

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Geslacht weten
    Ja, ik móet weten wat het gaat worden bij ons. Ik ben veel te nieuwsgierig, ik kan écht niet negen maanden wachten terwijl ze het me al veel eerder kunnen vertellen/laten zien. ;)
    Ook vanwege praktische redenen vind ik het handig om te weten.

@ Namen
    Jongensnaam staat al vast. Meisjesnamen zijn er nog 3 over, waarin we allebei een andere volgorde van favorieten hebben. (En volgens mij gaan we daar niet uitkomen ;)).
    Nu kwam manlief gisteren ineens met twee nieuwe namen. Lisa en Lynn. Ik heb ze meteen afgekeurd, haha. Ik vind het niet echt lelijke namen hoor, maar ik hoor het hier zóóóó veel en ook landelijk staan beide namen in de top 20 (Lisa op 5, Lynn op 15). Dan vind ik het niet leuk om onze dochter óók zo te noemen. En daarbij vind ik die beide namen lang niet zo mooi als de drie namen die nu op ons lijstje staan.
    Wat vinden jullie eigenlijk de leukste meisjesnaam (bij Dyon en Niek)?
    Jill, Nova of Loïs?

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Goed zo!! :cool:
    Blij dat de directeur je begreep. Nu is er weer een last van je schouders gevallen denk ik.

7. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat je de knoop hebt doorgehakt saz :D

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Wat denken jullie van mijn ovutestjes??
    Heb ik eindelijk een keer op een normale tijd een eisprong? Of ben ik nou hartstikke gek?!

9. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Goedzo Saz!! Fijn dat het goed is gegaan!

Wij hebben nog geen namen, wel een meisjes en jongensnaam die het absoluut NIET worden omdat die heeeeel stom met de achternaam klinken en steken er (al een tijd) de gek mee :p
    Liefst ook geen naam die eindigd op een S want daar begint en eindigt de achternaam ook al mee en dan worst het zo'n geslis.;)

Griepje/ziek ben ik eigenlijk nooit en anders zou ik het nooit laten weten. Als ik het zou gaan faken zou ik het halverwege de dag vergeten en zullen ze denken 'ze was toch niet lekker?!'.
    Ik denk dat we het die vrienden wel al vertellen. Mocht het mis gaan mogen zij het best weten, misschien júist wel, want ik denk dat ik als het mis gaat en ze zitten weer een halve avond (is echt hét standaard onderwerp het laatse tijd) over kinderen te 'vissen' bij iedereen wie het eerste zal zijn, ik me dan niet groot kan houden en wel eens heel boos of verdrietig zou kunnen worden (nu jeukten mn handen wel eens, je weet helemaal niet of er misschien al stellen jaren hopen op een zwangerschap...leuk onderwerp dan....)

Wb het trouwen zijn we er denk ik al wel uit.:D Ik heb nog eens zitten denken en ik hou helemaal niet zo van feesten (ben best een huismus), dus waarom zou ik het 'voor een ander geven'? Van vriendlief hoeft dat van begin af aan al niet.
    Waarschijnlijk wordt het niks zeggen vtv en alleen wij + ouders + broer + hopenlijk zus&vriend (buitenland) en daarna wat eten (patatzaak, haha nee hoor grapje).
    Mijn beste vriendinnetje zou ik wel graag als uitzondering (foto's maken?) bij het ja-woord hebben met misschien haar zoontje erbij voor de ringen brengen (hij is echt mijn oogappeltje). Door haar kennen we elkaar ook nog eens.
    En dan ook geen bruidsjurk enzo maar gewoon een leuk jurkje en vriendlief zei al 'mag ik dan in een nette spijkerbroek en een blouse' haha! (en aangezien ik em daar echt graag in zie denk ik dat ik maar toegeef daarin haha)
    De rest hoort, of leest dan later op het geboortekaartje, wel dat ik ondertussen ook zijn achternaam gekregen heb.;)

10. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Nu ziet er wel veelbelovend uit hoor! Ik vind die laatste gelijk/iets donkerder dan de controlestreep.

11. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    ziet er goed uit hoor iloiza!! ik heb toch ook maar ovu testen gekocht (5 van midstream) dus ik zal er niet iedere dag mee testen want dan wordt het wel prijzig :D

12. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik heb ook nog het e.e.a. liggen aan dipsticks van zwanger & kids (denk ong 8x ovu en 1x vroege zwangerschap). Wil wel even afwachten of het blijft plakken maar anders wil ik het best naar iemand opsturen. Zonde om weg te gooien.

13. tulip

tulip Niet meer actief

iloiza, die zien er idd goed uit. Zeker omdat het donkere ook oploopt per dag.
    Ik vind jill en nova echt super leuk.
    Mees en milan is idd onze smaak. Milan heet een kindje van een vriendin en mees hadden wij heel lang op ons lijstje, maar uiteindelijk toch niet gekozen omdat wij zoiets hadden, het is zo schattig, is dat nog een leuke naam als je 30 of 40 bent??

saz, mooi zeg, dat je het gezegd hebt en dat hij zo reageerde!!

Hier een druk weekend voor de boeg, jullie nog plannen??
    Morgenochtend naar de peutergym, dan leg ik mare bij mn moeder op bed, want om 14.00 moet ik aan mn ogen geholpen worden. Dan mare ophalen, naar huis (hopelijk, als ik meteen goed kan kijken) eten en om 7 uur komen vrienden met 2 kids bij ons, kids gaan allemaal naar bed en wij spelen kolonisten van catan.

Zaterdag eerst boodschappen, s middags een verjaardag en s avonds uit eten met hele schoonfamilie.

Zondagochtend zwemmen we altijd en s avonds gaan menno en ik samen naar de film.

14. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    @ iloiza Je ziet ze elke dag een stuk donkerder worden, dus dat geeft weer goede hoop.
    Ik vind Jill het leukste bij de naam van de jongens passen.

@ Saz Nu heb je dat ook weer achter de rug Meis.

@ LennyT Vervelend voor je :( hoop dat je snel een wat regelmatigere cyclus krijgt.

@ Hier Dames bij hoeveel weken zouden jullie of hebben jullie de verloskundige gebeld.
    Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen de ene bij 6 de andere bij 8 weken.
    Je kan wel merken dat het de eerste is haha.

15. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    SSd: ik heb al gebeld :) :)meer zo van, als er dan wat is, kan ik bellen en ben ik al 'aangemeld'. Ze reageerde ook niet gek omdat ik zo snel al belde hoor, ze zei juist 'heel goed, ik ga je gegevens noteren en een afspraak inplannen.' Is pas op 10 weken, 26 januari, maar dan ook meteen een echo.

16. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    @ Divatje Wat een snelle reactie zeg :D
    Ja dat gevoel had ik ook, ik dacht bij mezelf zal ik morgen bellen, dan heb ik dat in ieder geval gedaan ( morgen was me NOD)
    Maar omdat ik zoveel verschillende antwoorden zag dacht ik eerst maar ff vragen.
    Straks denken ze van zo die heeft haast ofzo haha.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ssd, ik heb meteen gebeld toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar dat kwam omdat ik toen ook zo n achterlijk lange cyclus had. Ik was ook al 9 weken blijkbaar.

18. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iloiza dat heb ik ook met mijn afscheiding. Ben elke dag nu aan t testen, maar zelfs nog niet eens een klein vaag streepje :(

19. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Thnx!! Ik ben dus niet gek?! :p hahaha
    Vanavond maar aan de klus dan. Manlief weet al dat er een eitje voor hem klaar staat. haha :D ;)

@ Divatje
    Nee, als je nooit ziek bent en het ook nooit laat merken als je wél ziek bent is dat ook niet echt een optie. Ik denk dat ik het in jouw geval dan ook al gewoon verteld had aan die vrienden. :)
    Wbt je bruiloft, als jullie het op die manier goed vinden moet je dat lekker zo doen!! Waarom zou je inderdaad het groots aanpakken als jullie daar eigenlijk niet eens belang bij hebben?! Dan geef je heel veel geld uit voor anderen, en je bruiloft is iets dat je echt op je eigen manier moet doen. (Hebben jullie al een datum? :p)

@ cvo
    Ja, op die manier wordt ovutesten wel heel prijzig. Ik gebruikte eerst ook de digi van CB. Die is ook behoorlijk wat duurder en met deze rare cyclus van mij ben ik daar maar vanaf gestapt. Nu de goedkopere dipsticks, maar ik heb nog wel digi's liggen hier. Misschien doe ik er straks nog een testje mee om deze ovutest te bevestigen. ;)

@ Tulip
    Ik snap wat je bedoelt bij de naam Mees. Dat heb ik ook wel een beetje. Als ik denk aan Mees, dan zie ik inderdaad een kind voor me - en een naam moet natuurlijk ook nog leuk zijn als je volwassen bent.
    Jill is trouwens ook mijn favoriet bij onze meisjesnamen, en Nova op 2. Bij manlief is het lijstje precies andersom. Hij vindt Loïs het mooist en Nova op 2. Jill vindt hij eigenlijk niet leuk, maar omdat ik het zo geweldig vind heeft hij die naam nog niet geschrapt. Ik hoop maar dat hij nog bijdraait (of dat we voor het gemak maar weer een jongen krijgen, voor een jongen hebben we wel een naam. ;) haha).
    Succes morgen, met je ogen. Wat gaan ze precies doen??

@ SuperStarDebs
    Ik zou ook gewoon meteen de vk bellen hoor. Je hoort van haar wel wanneer je je eerste afspraak krijgt. Dat is meestal pas na 8 à 9 weken.
    Oh, en Jill is ook mijn favoriet van onze meisjesnamen - maar eigenlijk vindt mijn man Jill niet zo leuk. Hij heeft de naam nog niet afgekeurd omdat ik het zo fantastisch vind. :)

@ Daantje
    Oh, dat is wel flink balen. Hopelijk krijg je snel een positieve ovutest.
    Dat je nog niet eens een licht streepje hebt, hoeft trouwens niets te zeggen. Het streepje reageert op de hoeveelheid LH in je urine. Gedurende je hele cyclus ligt die hoeveelheid vrij laag. Pas vlak voor je eisprong stijgt het flink, en dan pas krijg je een donkere streep. Sommige vrouwen zien hun testjes eerst een paar dagen donkerder worden, voor ze echt positief testen. Bij anderen blijft het streepje steeds licht (of zelfs helemaal niet zichtbaar), totdat ze die LH-piek hebben en dan krijgen ze ineens een knaltest. Ik hoop voor je dat jij bij die laatste groep vrouwen hoort en dat je snel positief test. Op de hoeveelste dag had je je eisprong in je vorige cyclussen??

20. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iloiza zet hem op ;)
    Ik had het 23,19 en waarschijnlijk 20. Hoop ook dat ik snel een ei heb. Ben er helemaal klaar voor!

Deel Deze Pagina