Mijn nod is 1 januari, dit wordt een lastige oud en nieuw. Ga ik testen op oudejaarsdag? Dan verpraat ik me misschien als t positief is. Wacht ik? Moet ik een reden bedenken waarom ik niet drink... Nog maar ff goed over nadenken... Hoe gaan jullie u doen?
@tulip Gefeliciteerd.De test ziet er positief uit. Zo de kerstdagen zitten er weer op. We hebben het lekker thuis met het gezinnetje gevierd. Gisteren is een nichtje van mijn man bevallen van een zoon. En gisteravond kregen wij een telefoontje dat een oom van mijn man heel slecht ligt. Hij is 1ste kerstdag opgenomen in het ziekenhuis en onderzoeken gehad. En zijn hart,lever,longen en nieren zijn helemaal op. Hij had veel vocht bij zich en dat hebben ze weg gehaald. Dat was ruim 11 liter wat ik hoorde.Hij lag op de ic en ze kunnen niet veel meer voor hem doen en hebben hem de keuze gesteld of hier blijven of naar huis. Hij heeft gekozen om naar huis te gaan en wil daar de laatste tijd door brengen.
@daantje: Ik drink zo wie zo nooit dus daar hoef ik geen smoes voor te verzinnen. Maar heb wel al vragen gehad waarom ik bepaalde dingen niet meer eet of drink.
@tulip dank je wel. Onze oom is al heel lang aan het kwakkelen met zijn gezondheid en is er al een paar keer heel slecht aan toe geweest. Maar nog nooit zo erg dat de artsen het op geven. Mijn man die zei al niet nog een zo vlak voor oud en nieuw. Een 10 jaar terug is de opa van mijn man overleden de dag na kerst en die werd begraven op oudjaarsdag. Iedereen die vrolijk doet en zelf ben je verdrietig. Mijn man heeft daar heel veel last van gehad, was helemaal gek van zijn opa en sindsdien is oudjaar ook heel anders voor hem.
@ Saz & Tulip Haha, allebei dezelfde vraag tegelijkertijd. Bij Dyon heb ik 1 dag na m'n NOD positief getest - maar het voor NOD niet geprobeerd, dus ik weet niet of die positief zou zijn geweest. Ik had op 6 juni 2008 ongi moeten worden (of eigenlijk liever niet ), maar we gingen van 6 t/m 9 juni naar Rome. Ik wíst gewoon dat het raak was, maar wou pas in Rome testen. Ik heb me voor m'n NOD netjes ingehouden en ook 6 juni niet getest. Pas 1 dag na m'n NOD een test gewaagd en dus positief getest in Rome. Ik plaats hieronder wel even een foto van hoe die test er toen uitzag. Duidelijk positief, maar of hij echt al heel donker is...?? Misschien ben ik deze keer inderdaad te vroeg. Bij Niek kwam ik er pas na zo'n 7 weken achter dat ik zwanger was. Niek was een welkome verrassing. We hadden wel al besloten dat we binnenkort voor een tweede zouden gaan, maar het was al raak voordat we officieel waren 'begonnen' voor een tweede. Mijn man werd ziek, kreeg koorts en een paar dagen later was hij weer beter. Toen Dyon; ziek, koorts, paar dagen later beter. Toen werd ik ziek, maar ik kreeg geen koorts, en ipv dat het beter ging, ging het een paar dagen later alleen maar slechter. Ik dacht eerst nog aan een buikgriepje, tot ik bloemkool en vlees klaarmaakte en begon te kokhalzen van de geur. Dat kwam me bekend voor, dus heb ik een test gehaald en de volgende dag getest - zwanger!! Op de echo achteraf bleek dat ik op de dag van de test al 7weken+iets zwanger was. Oh en Saz, misschien is mijn eisprong inderdaad wel later geweest. Ik was al lichtelijk verbaasd dat FF zo snel al een duidelijk kruis plaatste en daar niet meer vanaf week. Naar mijn eigen idee heb ik de 17e mijn eisprong gehad, omdat ik de 16e en 17e heel erg krampen heb gehad, en dat in combinatie met de eggwhite afscheiding, de stand van mijn baarmoedermond en de ovulatietestjes denk ik dus 1 dag later dan FF - alleen raar dat mijn temp dan pas na de 18e omhoog ging. Misschien is m'n ei pas echt gesprongen de 18e. Anyway, dan zou ik nu pas op 9 of 10DPO zitten - nog erg vroeg. Ik ben wel blij met die kwaaltjes die ik de laatste dagen voel, en met die ongelooflijk hoge temperatuur - dat geeft me nog een klein beetje hoop dat het toch raak is deze ronde. En bedankt trouwens allebei, voor jullie tip wbt de taart. Ik denk dat het wel moet lukken nu. Oh en Tulip, ik kan me voorstellen dat je lichtelijk baalt van die gerookte zalm gisteren. Als je je daar zorgen over maakt, kun je dat aankaarten bij je huisarts of straks bij de vk. Maar ik denk dat het nu nog niet zo veel kwaad kan. Doet me wel een beetje denken aan mezelf gisteravond. We zaten na het gourmetten nog een spel te doen met de hele familie, toen ik ineens keelpijn kreeg. Dus ik neem, zonder erbij na te denken, een Strepsil. Toen ik dat ding 10 seconden in m'n mond had, bedacht ik me ineens dat die dingen worden afgeraden bij een zwangerschap. Dus ik de bijsluiter uit de verpakking gehaald om het te controleren - inderdaad, het word afgeraden. Dus ik heel sneaky dat ding uitgespuugd en een ander snoepje in m'n mond gedaan, zodat niemand zou merken dat ik ineens geen Strepsil meer had. haha @ cvo Ik ga voor je duimen hoor, meis!! Hopelijk straks allemaal op roze hier!! @ Daantje Ik drink sowieso geen alcohol, dus dat verschil zou niemand opvallen. Ik weet trouwens niet of ik al op oudjaarsdag zou gaan testen als ik jou was - heb niet echt goeie ervaringen met testen voor NOD. Nieuwjaarsdag is ook een erg leuke dag om positief te testen. @ Dronty Wow, heftig zeg!! Wat erg. Veel sterkte!!
iloiza, aha, dus bij de jongens ook geen posi test voor nod, het kan dus echt makkelijk te vroeg zijn, dat hoop ik echt voor je!! @zalm, ja eigenlijk maak ik mij daar best zorgen over, lees al dat de kans op besmetting klein is, maar ja... misschien vanmiddag even met de HA bellen.
en die kwaaltjes zeggen misschien echt wel wat, ik had ook nooit getest vanochtend als ik niet weer zo misselijk was geweest en zo moe de afgelopen dagen. Tuurlijk zijn de kerstdagen vermoeiend, maar toen ik gister thuis kwam na gewoon een middagje bij mn ouders zitten en ik kon niet meer praten van de vermoeidheid dacht ik toch dat het wel een beetje gek was.
@ Dronty, oh, heftig zeg, sterkte de komende tijd! @ Tulip, haha, ja, kwaaltjes kun je al wel ineens hebben.. De dag dat ik posi testte moest ik 's ochtends eerst werken. Maar kon geen kleding vinden, dus heb heel chaggie de halve inhoud van mijn kast op bed gesmeten, terwijl Lucas nog op bed lag. Hij dacht op dat moment al dat ik wel eens zwanger kon zijn. @ Iloiza, ja, die test is wel duidelijk, maar dus wel 1 dag na NOD. Bij Dyon had je toch ook je temp bijgehouden? Misschien kun je aan de hand van dat kaartje iets bekijken? Want als je je eisprong dus wel iets later hebt gehad zit je nu echt nog wel een dag of wat van je NOD af.. Dus zou dat het negatief testen wel verklaren. @ Oud&nieuw, wij blijven gewoon thuis met z'n 3tjes. Hebben niks afgesproken met vrienden, en bovendien willen we Meagan niet bij opa en oma 'dumpen' met O&N. Dus hoef geen excuses te bedenken qua drinken of roken, scheelt ook weer.
@ Tulip Nee, bij de jongens ook niet positief voor NOD, maarja... toen had ik beide keren dus ook niet getest voor NOD. Ik zou inderdaad de huisarts even bellen, misschien kan hij je ongerustheid een beetje wegnemen. En ja, ik ben soms ook echt heel moe - dus dat is ook wel een goed teken. Laatst heb ik zelfs overdag nog een uurtje geslapen/gerust, omdat ik het anders niet volhield. En op eerste kerstdag lag ik bijna bij m'n schoonouders te slapen op de bank. We zouden pas veel later uit eten gaan, maar ik was zó moe van tevoren dat ik helemaal inkakte. Gelukkig heb ik het dinertje wel volgehouden, maar inderdaad. Zo lang die kwaaltjes en die hoge temperatuur aanwezig blijven, en het bloed weg blijft is er gewoon nog hoop. Ik moet maar niet zo zeuren.
@ Iloiza, heb ff je kaartje opgezocht die je hier toen had geplaatst . Je had toen op 14DPO getest? Temp een paar keer boven 37.1 geweest. Tja, zou dan dus zeggen, test over een dag of 3-4 nog een keertje! Als je oudjaarsdag een test doet zou je op 13-15DPO zitten, en dus wel posi moeten testen!
@ Iloiza Ik had berekend wanneer ik mijn innesteling zou hebben. Ik had precies op die dag een temperatuurdip, precies dezelfde als jou. Ik had ook verwacht dat het een sterkere daling was maar bij mij niet. Ohh wat vervelend , maar geen bloed nog steeds moed, misschien heb je nog te weinig HCG Hormoon. @ CVO Wat Spannend zeg ik duim voor je. @ Dronty Jeetje wat een vervelend nieuws heel veel sterkte.