Ik snap het cvo, hopelijk is die nu langer. En anders met die mededeling ook even langs de ha gaan net als iloiza, misschien helpen ze jou ook wel meteen. Daantje, blijft ook vaag bij jou die bloedingen steeds.
nou in de ha waar ik vorige x voor mijn moedervlek geweest ben heb ik weinig vertrouwen.. Ik zei idd dat ik afgelopen cyclus een lf van 9 had en ik vroeg wanneer ik bij de HA aan de bel kan trekken ... Zij zei, nou volgens mij staat het begin van de cyclus altijd vast, die is altijd gemiddeld 14 dagen. De periode na de eisprong is variabel en kan oiv stress e.d. varieren ligt het nou aan mij of heeft ze alles omgedraaid??
Ik hoop dat de eerste een innestelling was, de tweede door het klussen en dat dit nu oud bloed daarvan was dat met sporten vrijkwam... Hoop ik... Hoe dat zit net je cyclus? Dat weet ik niet precies, die van mij is elke keer weer anders..
Cvo, volgens mij is dat grote onzin dat het begin van de cyclus altijd vast is, ik ken zoveel meiden waarbij het ei later komt soms. Kun je niet naar een andere ha?
@ tulip ja dat d8 ik ook haha, de LF is over het algemeen vrij strak max 15 dagen. Maar de eerste fase waarbij je ei groeit en springt, dat is variabel en per persoon afhankelijk. We hebben 2 HA in de praktijk dus ik kan altijd naar die andere vragen
@cvo ik zou eens naar de andere arts vragen. Hier word ik deze maand ook helemaal knetter gek van mijn lichaam. Die houd me flink voor de gek. Waarschijnlijk toch weer een langer cyclus. Vorige maand ook een cyclus van 34 dagen en vermoed dit keer ook weer. Mocht ik deze maand ongesteld worden dan ga ik zeker beginnen met tempen zodat ik wat inzicht ga krijgen in mijn cyclus want tot nu toe is het een drama. En kan er dus geen pijl op trekken.
Cvo, zou ik ook zeker doen die andere arts. Dronty, frustrerend he? Ik werd ook gek van die wisselende cyclussen. Wij hebben er deze ronde gewoon max. 1 dag tussen gelaten en dat werkte dus het spontane gaat er soms wel af, maar wij wisten ook dat we anders zo weer een dik jaar bezig zijn.
@ tulip wij proberen het ook om de dag te doen. De vorige cyclussen dan waren we het beu na 2 weken stopte in de 3de week. Deze cyclus toch maar even door zetten omdat mijn vorige cyclus ineens 34 dagen was. Alleen snap niet hoe je dus 2x vruchtbaar slijm kan hebben. Ik had met dag 10 ook rekbaar,doorzichtig slijm en nu weer????
Dat had ik de vorige cyclus ook, heel apart! Wat denken jullie over die streepjes bloed bij mij dames? zou t van een innesteling zijn of toch niet? Denk er over om misschien toch vanavond te testen met die van kruidvat...
Hoi dames, Vanmorgen een echo en bloedafname gehad in het ziekenhuis. De echo was prima. Nog wel verdikt baarmoederslijmvlies, maar dit is vrij normaal omdat mijn menstruatie nog maar net begonnen is. Eierstokken bekeken en dat zag er ook prima uit. Bij beide waren al eitjes te zien die wachten tot ze gaan groeien en springen, dus ook daar geen problemen. Bloedafname vind ik vreselijk. Ik ben echt panisch voor naalden, maar (zoals eigenlijk altijd wel) is het achteraf wel weer meegevallen. De dame die mij prikte zei "Ik wens je alvast een goed nieuwjaar, en dat je maar weinig bloed hoeft te prikken volgend jaar." Dus ik zei "Dank u wel, maar eigenlijk hoop ik dat ik wél veel bloed moet prikken, want ik probeer zwanger te worden." Toen moest ze lachen en wenste me een goed nieuwjaar, met zwangerschap en regelmatig bloedprikken. @ Daantje Hmmm... raar hoor dat je nu weer een beetje oud bloed hebt verloren. Misschien inderdaad nog wat van de vorige keer. Zolang er niets doorzet, is er nog alle hoop dat het bij een innesteling hoort. Ik blijf voor je duimen. @ cvo Wat die ha zegt, is echt grote onzin hoor!! Geen enkel deel van de cyclus staat vast. Het verschilt per vrouw, en het kan zelf per cyclus verschillen. Gemiddeld springt een ei (in een NORMALE cyclus) rond dag 14, maar er zijn vrouwen die pas veel later hun eisprong hebben, en er zijn zelfs ook vrouwen die hun eisprong al hebben als ze nog ongi zijn. Als het begin van elke cyclus vast zou staan, zou iedere vrouw toch een keurige cyclus moeten hebben?! Was dat maar waar... Ik hoop voor je dat je deze keer niet weer een LF van 9 dagen hebt. Ik weet hoe frustrerend dat is. Hopelijk heb je in ieder geval een langere LF, maar nog beter een zwangerschap natuurlijk!! @ Dronty Vervelend dat je weer geen pijl kunt trekken op je cyclus. Dan is tempen wellicht een goede optie, zo heb je toch een beetje een houvast. Ik hoef niet meer te tempen van de gyn, omdat ze nu via de echo's m'n cyclus in de gaten gaan houden, maar gewoon voor mezelf blijf ik wel tempen en slijm controleren enzo.
@ Tulip En zie het resultaat bij jullie, om de dag geklust!! Wij deze keer ook maar even volhouden. We waren het vorige ronde al van plan, maar soms kwam er toch weer iets tussen waardoor er weer een extra dag tussen zat. Hopelijk is het deze ronde wél een keer raak bij ons. @ Daantje Ik weet niet of ik echt vanavond al zal testen als ik jou was. Die bloedingen kunnen beide kanten nog op. Als je toch al eerder wilt testen, zou ik morgenvroeg of op 1 januari 's ochtends doen. In ieder geval met ochtendurine, want dat is het meest geconcentreerd. Anders heb je een grote kans dat je vals negatief test.
@iloiza Dat zou ik ook doen als ik jou was. Dan kun je vergelijken met jou bevindingen en de bevindingen van de gyn. Zodat je cyclus nog duidelijker word voor je. Nou ik ga zeker volgende cyclus beginnen met tempen en slijm controleren. Hier word ik gek van, maar ook omdat ik zulke gekke cyclussen heb waar tot nu toe geen pijl op te trekken is wat betreft het slijm en lengte van cyclus.(21-27-34)
@iloiza en dronty mocht t bij mij niet raak zijn, ga ik dat ook doen . Weet dat s ochtends beter is, maar dacht dat de kruidvat ook wel overdag kon?
Ja, in principe kunnen alle tests wel overdag, maar vooral als je overtijd bent. Voor je NOD heb je nog niet zoveel HcG, dus is de kans het grootst dat je positief test met ochtendurine omdat dat het meest geconcentreerd is. Zodra je meer HcG hebt aangemaakt, is de kans groter dat je ook overdag gewoon positief test. Nu is die kans nog niet zo groot (al kán het natuurlijk wel, omdat de een sneller HcG aanmaakt dan de ander - maar dat weet je natuurlijk niet van jezelf ). Om een (misschien wel valse) teleurstelling te voorkomen, zou ik toch wachten tot morgenvroeg of overmorgenvroeg.
even een ego berichtje, vanochtend voor echo geweest en alles is goed, hartje klopt, we zijn zo gelukkig. Ben wel een week terug geplaatst en ben nu 29 juli uitgerekend. @iloiza Het is er 1