@ Tulip: Ik moet nog een weekje geduldig afwachten, maar heb sinds vandaag echt erge kramp onderin mijn buik, dus misschien komt het vandaag nog. Maar dan kan ik de afspraak altijd nog afzeggen/uitstellen @ CVO 1986: Dat is niet zo leuk dat ie steeds de vuilnisbak overhoop haalt, maar kon wezen dat er nog wat bruikbaars voor m bij zat. En ze kunnen idd wel lief zijn, dan kijken ze je aan met een scheef kopje. Dan ben ik al weer verkocht en zit meneer weer bij me op de bank. (wat ik liever niet heb, met al die haren, maar ik kan t ook niet laten). Haha, ja dan kun je elke dag wel behang halen, om m der achter te plakken, haha. En behang is aardig prijzig, dus zou zonde zijn. Die van ons is gek op bloemen, flesje van de konijn (gooit ie er steeds af), heb van die kunstschaapjes, die geen vacht meer op hun lijf hebben en ga zo maar door. Maar ja hij wordt eind sep, 9 maand dus komt nog een hele leuke tijd aan. Dat niks meer veilig is. Dus we kunnen ons vast voorbereiden, wat kids betreft.
Wat leuk hè die puberende honden. Ik heb malthezer van nu een jaar. Maar hij heeft onze mooie plinten op alle hoeken kaal gegeten! Erg fijn, voor de rest als hij stout is moet hij in de bench anders kan hij los. Hij is vooral aan het proberen nu nog met het niet luisteren tijdens de cursus enzo... Erg fijn. Kun je honderd keer roepen dat hij naar je toe mag komen blijft hij schijnheilig zitten... En als hij moet blijven zitten rent hij heel het veld rond.
Vandaag 3e dag van mijn menstruatie. Best grappig, het vloeien is veel heftiger dan wanneer ik aan de pil ben, maar op de buikkrampen zijn de lichamelijke bijverschijnselen wel minder. Ik kan niet wachten om een maandje verder te zijn en te mogen testen... (als ik niet ongesteld wordt natuurlijk) @ Beebiewens: Wat leuk dat je iedereen een persoonlijk berichtje stuurt! En gecondoleerd met je schoonvader.. Fanny
Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011 21 juli miss83, 28 jaar, 2e kindje-30 25 juli tulip, 27 jaar, 2e kindje- 38- 3 aug Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 5 aug Fanny 31 jaar, 3e kindje - is voor de 1e keer ongesteld (cycl 27 dagen) 9 aug Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 10 aug Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie behappy, ?, ? - Eerste ronde 12 aug 1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- wacht op eerste menstruatie FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Mopke, 24 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 13 aug Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie 17 aug Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht nu op eerste menstruatie 19 aug Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie 23 aug Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje- is nu ongesteld. dan nog 1 maand condoom en dan klussen. CvO1986, 25 jaar, 1e kindje - heeft nu eisprong en is flink aan het klussen - wacht dus niet op eerste menstruatie 26 aug vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie @Iedereen: Als je de lijst wil updaten, check dan even of je de laatst ge-update lijst hebt, anders missen er steeds gegevens in de lijst. Fanny
beebiewens, gecondoleerd ook voor je vriend natuurlijk. Ja het gaat al wel beter, het is flink gekneust. Ik zei nog tegen hem: je had het beter kunnen breken pa, dan had je lekker in het gips gezeten, nu verrekt hij van de pijn. misslittle, spannend hoor. Ben benieuwd. fanny, ik ben benieuwd hoelang jouw menstruatie nu duurt in vergelijking met als je de pil slikt. Met de pil was het bij mij 4 of 5 dagen en nu krap 3. Wel heftiger idd. @hier, geen warm water hier. Handig hoor. De druk is van de ketel, dus tulipman moet hem maar even bijvullen vanavond, daar begin ik niet aan. Verder lekker even naar buiten geweest vanochtend, want het zonnetje scheen even. Even de nieuwe camera buiten uitgeprobeerd.
ff snel een berichtje voor we naar bed gaan kheb net (kon het niet laten) nog ff een ovu testje gedaan en hij was een stuk zwakker/ heel licht streepje. Dus mijn ei is denk ik geweest. Kheb alleen wel heel veel afscheiding gehad vandaag, beetje gelig. Herkent iemand dit? Vandaag wel een paar keer echt dizzy geweest, ik liep te zwalken over straat op een gegeven moment hihi (mensen zullen wel gedacht hebben dat ik dronken was) En nog steeds last van een zeer gevoelige buik, maar ach we w88 rustig af wat komen gaat. @ Beebiewens, dat hoop ik ook! @ Miss little: tsja hij heeft wat bruikbaars gevonden, tzou alleen fijn zijn als hij de dingen die hij niet lekker vind of niet kan eten dan ook weer terug in de prullenbak doet moet ik nog even aanleren. Hij kan wel zwaaien, dus de pootfunctie moet lukken . En suc6 nog met je eigen draak, ze gaan nu juist hun grenzen verleggen. @ Mopke Heel herkenbaar! Kheb een hele cursus 2 x gedaan omdat meneer het nodig vond om met bananen in zijn oren over het veld te rennen en bed8 had dat spelen veeeel leuker is. @ Fanny 1980 Zeker spannend, wel interessant om te merken hoe je lichaam veranderd. Suc6 verder
@tulip: Ik zit nu op dag 3 van mijn menstruatie en het begint nu inderdaad alweer af te nemen, ik vermoed dat het nog 1 dag zal duren... @ CVO: Ik denk idd dat je je ei hebt gehad gezien de test uitslagen en de verschijnselen.. Ik heb nadat ik vorige maand stopte met de pil, precies 13 dagen na mijn onttrekkingsbloeding een ontzettende steek in mijn onderbuik gehad en daarna een hele heftige diaree aanval, echt vanuit het niets.. Ik ben die nacht met een kruik naar bed gegaan zo heftig was het en de volgende dag was het over.. Ik had toen al het vermoeden dat het mijn eisprong was en heb dan ook heel bewust die dag aangehouden om achteraf op de eerstvolgende menstruatie dag terug te tellen.. en mijn menstruatie kwam inderdaad exact 14 dagen later. Je kunt je ei dus wel echt voelen, luister hierbij gewoon goed naar je eigen lijf en vertrouw op je eigen gevoel. Enneehhh niet geklust = altijd mis Fanny
Goedenmorgen dames, Gister eerder van werk weggegaan heb last van duizeligheid vandaag ook nog echt heel vervelend wordt er soms ook misselijk van. Gister restje gedaan maar was negatief kan eigenlijk ook nog niet testen. Nod dag is volg.wk. dinsdag. Heb afgelopen zondag mijn medicijnen voor het laatst geslikt dus misschien ook een soort afkickverschijnselen. Groetjes, Esmee
Als het goed is heb ik komend weekend mijn ovulatie!! Ik heb het nog nooit bewust mee gemaakt of gevoeld... dus ronde 1 kan beginnen!
Hi dames!! Hoe gaat het? Ik ben een paar dagen niet veel online geweest. Druk weekend gehad en veel aan m'n hoofd. Maar............. mijn man (de twijfelkont wat betreft een derde kindje) heeft deze week gezegd dat hij meer neigt naar wél een derde, dan geen derde. Ik mocht hem er niet op vast pinnen (), maar ben toch wel heel erg blij met deze mededeling. We zijn die condooms echt nu al zat en ik hoop dat we er volgende maand ook echt voor zullen gaan. Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil laat nog op zich wachten - ik zit nu op dag 37. Die krampen van laatst betekenden dus niet dat mijn ongi eraan zat te komen. Ik hoop dat ik snel ongesteld word, want ik vind dit wachten maar niks. @ Nieuwe dames: Welkom!! Leuk dat jullie meekletsen. @ Fanny: Zo, meteen een eerste cyclus van 27 dagen?! Dat is netjes zeg!! En thnx voor het updaten van de laatste goede versie van de lijst. @ cvo: Mooie testjes, hopelijk heeft het klussen meteen deze ronde al iets moois opgeleverd... Staand maakt echt niet uit hoor. Onze jongste is ook staand verwekt (allereerste eisprong na bevalling van de eerste, enige keer zonder condoom, staand in een hete sauna, man is niet eens klaargekomen, op de dag dat hij me ten huwelijk heeft gevraagd - t is bijna wonderbaarlijk ). @ Beebiewens: Gecondoleerd met de opa van je vriend...
Zo, Iloiza, dat is idd wonderbaarlijk !! Wat zijn jullie een supervruchtbaar stel dan !! Hier een beetje een down-dagje ; ik snap helemaal niets van die cyclus van mij! Ik ben natuurlijk gewoon véél te ongeduldig (hallo, we zijn nog niet eens aan het proberen en ik ben nog geen 5 weken gestopt met de Nuvaring, waar zeur ik eigenlijk over ?), maar aangezien vrouwen (zeker broedse exemplaren) best af en toe een beetje mogen zagen en klagen tegen elkaar, hierbij mijn klaagzang. Het heeft effe geduurd voor ik de man vond waar ik kinderen mee wilde, en toen nog 3,5 jaar voor mijn vriend klaar was voor een kindje, en nu het dan eindelijk zo ver is, hoop ik natuurlijk ook dat het zo snel mogelijk raak is... In dat kader ben ik (dwars tegen alle "je moet het gewoon allemaal op z'n beloop laten"-adviezen in ) meteen begonnen mijn eerste cyclus te monitoren. Het begon al met een vermeende eisprong die zich pas op dag 21 aandiende (nou goed, nog net binnen de normale grenzen, dus ok, maar wél laat), en vervolgens gingen de streepjes op mijn ovutesten werkelijk alle kanten op.. Van een LH-piek valt nauwelijks nog te spreken, het lijkt eerder alsof mijn LH een klein trampolientje heeft daarbinnen en vrolijk op en neer ah jumpen is :x. Toen ik op dag 22 eindelijk een temperatuursverhoging had, hoopte ik dat dat dan duidelijkheid zou brengen, maar op dag 23 was ie alweer terug op z'n oude niveau. Vanaf dag 24 bleef ie vervolgens wisselend, maar gelukkig wel hoog. Mijn LH-gehalte is dus een groot mysterie en m'n temp helpt me ook niet echt eenduidig van de twijfel af . Dan: slijm. Mijn favoriete onderwerp, haha . Moet er nog steeds aan wennen dat vrijwel iedereen op dit forum over vaginaal slijm praat alsof het de boodschappen betreft, hihi . Zal er dus niet over uitwijden, maar ook wat dit vruchtbaarheidsteken betreft: er valt bij mij -vooralsnog- geen peil op te trekken!! Vervolgens: gisterochtend een klein beetje bloed bij afvegen, en vandaag plots bruinverlies (sorry, bah..), op 9 DPO! Professioneel piekeraar/doemdenker als ik ben ging ik meteen opzoeken wat dat te betekenen zou kunnen hebben... en geloof me, dat is ook al niet om vrolijk van te worden . In de meeste gevallen betekent het dat er niet genoeg progesteron wordt aangemaakt en dat een bevrucht eitje geen kans krijgt om zich in te nestelen. M.a.w. mijn hormonen zijn helemaal in de war; teveel LH, te weinig progesteron. Of zoiets (volgens de doe-het-zelf-geneeskunde ). Nou is dat misschien allemaal te verklaren door "ontpillen" na 12 jaar vrijwel onafgebroken pillen/nuvaringen, maar alsnog; ik had zo graag gewoon een enigszins standaard cyclus gezien... Een soort geruststelling dat alles werkte. Het is nou niet dat dat nooit voorkomt of zo: mijn beste vriendinnetje, mijn moeder, mijn tantes, mijn oma, al mijn nichten; allemaal waren ze in de eerste maand zwanger. Zonder ooit nog maar gehoord te hebben van LH of progesteron, en eveneens (op oma na, die had nog geen pil voorradig ) na jarenlang anticonceptie te hebben gebruikt. Ik weet dat dat nou ook niet bepaald standaard is, maar het schept zo'n hoge verwachtingen... Het zou typisch iets voor mij zijn om de enige in deze hypervruchtbare familie te zijn die jaren moet wachten vóór, of erger, óf ze wel zwanger wordt :x. Nou, deze dramaqueen heeft jullie nu wel lang genoeg verveeld, enkel de tijd zal me leren hoe het zit! Het zullen wel de hormonen zijn die zo'n zeurkous van me maken (of nee, wacht, die deden hun werk niet goed hier ...)! Wie weet komt het allemaal wel gewoon goed volgende maand ... Geduld is een schone zaak!! *ZUCHT* Hoe vergaat het jullie?? Hebben jullie het gevoel dat jullie lichaam "normaal" op gang komt na het stoppen met de pil? Hebben jullie last van het zgn. ontpillen? En zijn er nog gekken zoals ik hier die ook al ah ovutesten/tempen/fertilityfrienden enz. zijn geslagen?? Of die net zo onzeker zijn? (Op de respectabele leeftijd van bijna 29 je eigen lichaam nog moeten leren kennen, het is me wat ...) Liefs! Beebiewens
beebiewens, ik snap wel dat je het allemaal lastig vindt. Maar wat volgens mij echt het beste is, is gewoon proberen, geen ovutestjes, geen temperaturen en ei bijhouden e.d. gewoon oefenen Het moet ook wel leuk zijn he, als er dan na een half jaar geen zwangerschap is, dan zou ik pas iets gaan bijhouden. Ik heb ook nooit iets bijgehouden (buiten de cyclus duur natuurlijk) en ben deze keer ook niet van plan om dat te doen.
Hallo, Ik zou heel graag hier mee willen kletsen.. Dit topic sprak mij het meest aan.. Zal me even voorstellen.. Ben 25 jaar, mijn lief is 27 en we zijn 7 jaar bij elkaar en gaan voor ons eerste kindje.. Ik ben gestopt met de pil eind jullie en heb mijn menstruatie gehad op 24 augustus, toen me lief en ik een paar dagen weg waren!! nu gaan we naar de volgende NOD.. het is nog even wachten, want lief is 2 weken weg en komt volgende week donderdag thuis.. nu wilde ik graag weten, vandaag beginnen mijn vruchtbaarste 5 dagen, 13 sept is mijn ovulatie en 15 sept komt hij thuis.. is er nog kans of gaan we voor volgende maand.. Heb overigens nog niet gekeken wie hier allemaal mee chatten.. sorry, weet niet waar jullie allemaal over mee praten.. Hoe gaat het hier??!!! Liefs Pindarella
wie weet bij jullie dat jullie voor een kindje gaan??!! Bij mij weten alleen mijn 3 beste vriendinnetjes het.. 1tje is nu ook zwanger en is de due date al voorbij.. verder niemand behalve jullie!!
@cvo gelukkig heb ik de laatste cursus net gehaald omdat hij opeens wel luisterde... Maar nu is hij dat weer dik aan het inhalen. @beebiewens ik temp ook puur om te kijken of ik wel een eisprong heb. En ik heb hem!!! Alles via FF ingevuld en zit nu op 7dpo. Mijn ms zou nu 2 dagen later als berekend komen. Dus een cyclus van 30 dagen. Eerst even afwachten. Ik voel ook van alles, vooral in het begin. En nu sinds drie dagen gevoelige tepels, tot pijnlijk aan toe en gerommel in mijn buik. Of dat de aankomende ms is, geen idee. Voor de pil was ik altijd goed ziek, laatste jaar ook altijd veel last tijdens de ms. Dus ben benieuwd.
Welkom Pindarella! Goede reden om hier te komen, daardoor kwam ik ook hier! En ook gestopt in augustus... Hihi. Ik ben alles net aan het ondervinden dus durf niet echt antwoord te geven. Bij ons weet niemand het, behalve jullie. Iedereen in onze omgeving rekent er wel op denk ik. Maar wil het echt geheim houden totdat we het zeker weten.
@mopke ja hier ook.. er word bij ons ook veel gevraagd.. mijn schoonvader wil heel graag volgend jaar als ze 40 jaar getrouwd zijn met 9 personen op vakantie, we zijn nu met 7en.. haha incl zijn zus, vriend en kindje.. hahaha.. heel lief en ik mag ons kleinste kamertje niet verven zonder hem, hij wil graag helpen, want hij is overtuigd dat dat de babykamer word.. spannend voor jou dus!!
@pindarella Wij zijn dit jaar getrouwd en we kregen in kaarten allemaal wensen : 'dat we maar veel neefjes en nichtjes krijgen' enzo.. Dus we staan onder druk! Haha, nee hoor. Maar het is nu nog ons geheimpje, maar hier in de buurt zijn er een aantal zwanger en begint echt te kriebelen bij ons. Kamer hebben we zo goed als ingedeeld. Ik hoop eerder dat de ms doorkomt omdat we net gestopt zijn met de pil. Mocht het in een keer raak zijn, zijn we rond onze trouwdag uitgerekend. Dat vind ik dan weer wel grappig. Maar ik ga niet zitten stressen erom, mijn man vraagt iedere keer wel wanneer ik kan testen..
@mopke bij ons begon het in 2008 al.. dat iedereen zwanger werd en dat er de eerste vragen kwamen.. mijn vriend had zoiets van.. mm waarom proberen we het dan niet.. en toen werd het hem te echt en zijn we gestopt. 13 juli is mijn andere vriendinnetje bevallen van een prachtige jongen en zins hij dat mooie jongetje heeft gezien is hij helemaal op.. (ik blij natuurlijk) hij is helemaal adidas gek en heeft al adidas schoentejs gekocht, een shirtje, 2 trainings pakjes..haha.. hij koopt meer dingen dan ik.. ik hoop dat je ms snel komt!!