@pindarella Haha wat leuk adidas schoentjes en pakjes. Ik hoop ook dat het snel komt, kunnen we echt gaan klussen. Niet dat we dat al niet doen... Haha.
haha ja het is echt schattig.... het staat lief te zijn op zijn nachtkastje en de pakjes hangen tussen zijn adidas kleren! hahaha.. als ik het over klussen heb.. kijken sommige mensen me aan.. hahaha..
welkom pindarella! Alleen mn allerbeste vriendinnetje weet het, voor haar kan ik niks voor mij houden. Ik wist het ook voor zij in verwachting van haar dochtertjes was. Hier vraagt iedereen al tijden of mare nog een broertje of zusje krijgt. Haar leidsters op het kdv (mijn collega's dus hadden gezegd dat ze er maar 1 voor haar verjaardag moest vragen. Ze snapt zelf nog niet goed wat het inhoudt, maar ze is gek van baby's en als het eenmaal gelukt is, is ze ook wat ouder natuurlijk en dan weet ik zeker dat ze dolblij is.
even iets anders.. hahaha.. zo tussendoor.. ik hoorde dat nederland een aardbeving heeft gehad?? Hebben jullie hier iets van gevoeld??
Toevallig wel, de ramen trilden en ik voelde het ook binnen. Ze zijn hier aan het bouwen dus dacht misschien een vrachtwagen. Maar dat moet dan zijn geweest.
@iedereen: Ik heb weer even bijgelezen, leuk dat er weer lekker veel wordt gekletst!! Nieuwe meiden welkom! @Beebiewens; zwanger raken in de eerste maand zou inderdaad echt superfijn zijn, maar laat je niet van slag maken als het niet in een keer lukt. Juist de stress die je hier om hebt kan ervoor zorgen dat je cyclus nog langer duurt. Gewoon lekker relaxed in je lijf zitten en klussen wanneer je er zin in hebt! Als je uit een vruchtbaar nest komt dan zal dat heus wel goed komen! Mijn eerste menstruatie liep gisteren af, dus meteen aan de klus gegaan!! Toch wel een gek idee dat er nu gewoon echt een kindje van kan komen!! Mijn vriend wil supergraag een groot gezin, maar ik ben na 3 maanden zomerstop van mijn bedrijf maandag weer volop aan het werk en gister had hij voor het eerst zijn vrije dag met de kinders.. Toen ik gisteravond thuis kwam vroeg hij ineens of ik wel zeker wist dat ik het wilde.. Haha, ik natuurlijk wel, maar hij zag zichzelf al alleen op de bank met drie drukke kids om zich heen.. Even goed over gehad, maar hij wil het echt heel graag ( gelukkig!!) Fanny
Goedemiddag dames, heb pauze dacht kom even kijken! Ben gisteren gependelt spannend zeg, had ik nog nooit gedaan? Haha.. maar leuk, zoals het er nu uit ziet worden we zwanger in jan en krijgen dan een meisje! Wie heeft nog meer ervaring met pendelen?
Hoi, Ook ik heb pauze @ Fanny Ja idd je kan je eisprong cker voelen, ik ben alleen benieuwd of mijn volgende rondes ook zo gaan of dat dit alleen nu zo heftig was omdat ik 13 jaar aan de pil heb gezeten (niet dat ik nog meer rondes wil, maar we gaan uit van meerdere pogingen) En je uitspraak 'niet geklust = altijd mis' is zeker waar! Haha mannen moeten ze een kee op de kinderen passen vinden ze het weer te druk. @ Esmee Balen, zou misschien idd van medicijnen kunnen komen, spannend iig a.s. dinsdag @ Vissertje; whoehoe, kben benieuwd of je je ei herkent @ Iloiza; Mannen...haha en jaaaa ik hoop het ook Whaha lekkere details over staand zwanger worden. Maar hoe doe je dat? man niet klaarkomen en wel zwanger (of was het van het voorvocht al raak) @ Beebiewens Dat ongeduldige dat herken ik wel Ik lees wel vaker op het forum dat ze het hebben over DPO, maar waar staat dit voor? En heb je ook 12 jaar de pil geslikt? was dit aan 1 stuk door of had je wel gewoon je stopweken tussendoor?? En tsja tis makkelijk gezegd he 'geduld is een schone zaak' Suc6 Symptomen die ik heb, geen idee of dit van ontpillen komt. Tis ook de eerste keer voor mij dus ik heb nog geen flauw idee wat mijn lichaam doet. Tijd zal het leren @Pindarella Welkom, als 13 sept je ei is en je mannetje 15 sept thuis..ik hoop dat je ei vertraging oploopt Bij mij weten 4 collega's ervan en mijn moeder en nee ik heb de aardbeving niet gevoeld (was ook wel erg ver van mij verwijderd), ik las het op facebook. Verder suc6 ! @ Mopke herkenbaar
Ik heb btw nog ff een vraagje over de kansen van mogelijke bevruchting. Ik heb wrs maandag 5 sept me ei gehad (of dinsdag 6 sept) We hebben de zondag 4 en maandag 5 geklust (waarvan dus die ene staand haha :LOL ) en daarna hebben we dus niet meer geklust. Dusss bestaat er nu wel of bijna geen kans of er een bevruchting kan plaatsvinden? Moet je perse klussen ná je ei?
Je meest vruchtbare periode is zo'n 4 dagen voor en 1 tot twee dagen na je ei.. Dus dan heb je op het goede moment geklust!! Het zaad van een man heeft in je lichaam een langere levensduur dan je ei na de eisprong. Vandaar dat je beter voor je ei kunt klussen zodat het zaad klaar ligt en meteen bij de sprong kan aanvallen.
Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011 21 juli miss83, 28 jaar, 2e kindje-30 25 juli tulip, 27 jaar, 2e kindje- 38- 3 aug Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 5 aug Fanny 31 jaar, 3e kindje - Ronde1 (cyclus 27 dagen) 9 aug Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 10 aug Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie behappy, ?, ? - Eerste ronde 12 aug 1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- wacht op eerste menstruatie FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Mopke, 24 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 13 aug Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie 17 aug Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht nu op eerste menstruatie 19 aug Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie 23 aug Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje- is nu ongesteld. dan nog 1 maand condoom en dan klussen. CvO1986, 25 jaar, 1e kindje - heeft nu eisprong en is flink aan het klussen - wacht dus niet op eerste menstruatie 26 aug vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie (Als je de lijst wil updaten, check dan even of je de laatst ge-update lijst hebt, anders missen er steeds gegevens in de lijst.) Even mijn nieuwe status toegevoegd.. Fanny
Dank voor de reacties, dames!! Zoveel steun geeft de burger moed haha . @ tulip: Ik vind het bewonderenswaardig dat jij het zo kalm en rustig aanpakt en er is geen haar op m'n hoofd dat niet gelooft dat dat ook echt wel de beste manier is! Maar geduld is niet echt m'n beste kant vrees ik ... Ik probeer er een beetje vat op te krijgen, op dit kansspel, ook al heeft dat misschien weinig zin. Pas als ik het snap krijg ik rust, dat is bij alles zo. @ Pinderella: Welkom! Hoop ook dat je ei even een dagje of 2 langer blijft hangen voor ie de grote sprong waagt deze maand! @ aan wie vertellen: Bij mij weten mijn 3 beste vriendinnetjes het, en die zullen het ook als eerste horen als het zover is, dat was omgekeerd ook zo, ik was bij alledrie de eerste aan wie ze het vertelden (na hun man natuurlijk ). En jullie allemaal . @ mopke: Fijn dat je je ei gevonden hebt . Hoop dat je idd niet meer zo ziek zal zijn tijdens je ms... Of beter nog, dat je 9 maanden geen ms meer krijgt . @ aardbeving: Ik heb 'm ook gevoeld! Ik dacht dat het gewoon aan mij lag, tot ik het 's avonds laat op NU.nl zag staan. En ik zit nog wel in Zuid-Holland! @ Fanny: Het is ook echt niet dat ik persé de eerste maand zwanger wil zijn hoor! Zou wel fijn zijn natuurlijk , maar dat zou wel érg veel gevraagd zijn. Het is eerder dat ik bang ben dat ik nooit zwanger ga worden. Als ik maar weet dat die cyclus werkt, dan kan ik het daarna wel op z'n beloop laten. Maar ik wil niet pas na een jaar eens een keertje gaan ontdekken hoe het zit en er dan achter komen dat ik al die tijd heb gehoopt op iets wat niet kon gebeuren door bv. geen eisprong of een te korte lf. Een van m'n beste vriendinnetjes heeft net 2 vroege miskramen achter de rug, misschien dat ik daardoor een beetje te gefocust ben op of het bij mij wel allemaal werkt daarbinnen . Hoe dan ook, ik zal geduld moeten leren kweken . Wat leuk dat jij sinds gister écht aan de klus bent ! En natuurlijk dat je zo'n goed gesprek met je man hebt gehad, vind het erg attent van hem dat hij het vroeg! @ cvo : DPO staat voor Days Past Ovulation. De eerste dag na je ei is dus 1 DPO en dat gaat zo door tot de dag dat je ms doorbreekt. In FertilityFriend staan de DPO-dagen ook aangegeven zodra je ei is geweest. Ik heb wel altijd stopweken ingelast, maar ik ben idd sinds mijn 16e ad anticonceptie geweest, dus 12 jaar. Ik ben ergens in het midden overgeschakeld op de Nuvaring ipv de pil, omdat ik zo vaak vergat 'm in te nemen . En ik ben ook in die 12 jaar wel een paar keer een paar maand gestopt geweest toen ik geen vriend had, maar voor het overgrote deel ben ik dus wel 12 jaar lang ad anticonceptie geweest. En jij? En over het klussen: voor zover ik het nu snap hebben jullie het helemaal goed gedaan!! De allervruchtbaarste dagen zijn de 2 dagen voor je ei en de dag van je ei zelf. Het gaat erom dat het zaadje het eitje kan bereiken terwijl het van de eileider naar de baarmoeder reist (vlak na je eisprong). Het beste is dat er al een voorraadje zaadjes ligt te wachten als het eitje springt, en dat moet bij jullie haast wel zo zijn geweest ! Langer dan een dag na je ei klussen heeft nauwelijks nog zin (alleen voor de leuk natuurlijk ), maar alles van vlak na je menstruatie tot de dag van je ei kan sowieso een kleintje opleveren, en op bovengenoemde dagen heb je dan de meeste kans! Spannende 2 weken komen eraan dus ! Succes! Liefs!
beebiewens, ik snap het wel hoor. Bij de eerste was ik ook niet zo. Toen was ik zelfs bang of het ooit wel zou lukken. Ik ben dolgelukkig met onze dochter en misschien dat ik daarom wel zo rustig ben. En omdat ik ook best nog even had kunnen wachten hoor
@ Beebiewens: Ja, we hebben tot nu toe bewezen een vruchtbaar stel te zijn. Ik hoop heel erg dat het deze keer ook weer zo gemakkelijk lukt. Ik zal wel teleurgesteld zijn als het niet zo gemakkelijk zou gaan, al mag ik eigenlijk helemaal niet klagen... Ik snap ook best dat je ongeduldig bent en dat je nu al bent begonnen met ovutesten/tempen/fertilityfrienden. Kijk, je moet jezelf natuurlijk niet helemaal gek gaan maken met al die methodes om je cyclus in de gaten te houden, maar het is wél handig als je zwanger wilt worden, of je nu al jaren bezig bent of nog maar net bent begonnen. Het moet inderdaad wel leuk blijven, maar persoonlijk zie ik niet in waarom het niet meer 'leuk' is als je je cyclus in de gaten houdt. Ik was bij de eerste ook ongeduldig, en de eerste cyclus met ovutesten/tempen/fertilityfrienden was ik zwanger!! Bij de tweede is dat niet nodig geweest, die was al in aantocht voor we officieel waren begonnen voor een tweede - ons welkome wonder!! Nu ben ik nog niet bezig met ovutesten en fertilityfrienden, maar wel met tempen. Eerst om erachter te komen hoe mijn cyclus nu werkt na het stoppen met de pil, maar straks ook om mijn eisprong op te sporten. @ Pindarella: Ik ken jou!! En je vriend, die ken ik nog beter... Je kent mij ook - check mijn onderschrift maar, dan weet je wel wie ik ben. Welkom hier en wat superleuk dat jullie nu ook voor een eerste kindje gaan!! Als je eisprong echt al is terwijl je vriend nog weg is, ben ik bang dat je deze maand niet veel kans hebt, want je eicel heeft een levensduur van +/- 24 uur dus zou je vriend nét te laat terug zijn. Maar wie weet is je eisprong wel iets later... ik zou wel voor de zekerheid gaan klussen hoor, als hij terug is!! Hihi, grappig trouwens dat hij al kleine Adidas-pakjes in de kast heeft hangen. Wel unisex toch? Jongen of meisje heb je niet zelf in de hand natuurlijk... Voor de rest reageer ik vanavond even - ik ga zo ff sporten en zwemmen. Tot vanavond!!
@iloiza hahaha.. ja ik ken jou ook.. Ik had je niet eens gezien en herkent.. ik hd wel iets zien staan van Dyon, maar ik dacht er zijn meer dyon's.. onderschrift van Niek niet eens gezien.. De schoentjes zijn wit met donkerblauw.. daar vind ik wel iets leuks op.. roze trainingsbroekje ofzo ..haha.. en 1 pakje is rood met wit en ander pakje is wit met lichtblauw (lief heeft dezelfde trui ) hij draait door....haha.. Sport en zwem ze..:d. ik hoop ook dat mijn eisprong wat later is.. hihi.. maar klussen moet zeker gebeuren!! God weer een druk dagje gehad op het werk.. Kids waren erg rustig, maar de rest erom heen.. de lerares is soms zo'n *PPPPPP*.. Heb een stel lieve kids dit jaar..hihi.. en 4 meisjes.. joehoe..!!! vorig jaar 1.... ennn mijn vriendinnetje is vandaag om half 12 bevallen van een dochter.. (ik wist het, ik wist het).. moeder en dochter blijven nog 1 nachtje in het ziekenhuis.. ik ben zooo benieuwd.. ze heet Fay..:d.. ik vind het een mooie naam.. Hebben jullie al namen bedacht voor jullie toekomstige kindjes.. Ik vind een meisje echt moeilijk.. Ik word over 20 min opgehaald voor trainen!!! fijne avond en tot vanavond!!
pindarella, haha dacht je even anoniem te kunnen melden dat je voor een kindje gaat Waar kennen jullie elkaar van als ik vragen mag? @hier, heerlijk een middagje vrij gehad en vanavond catannen bij vrienden.
@ Wie weten het: Ik schuif het niet onder stoelen of banken dat ik graag een derde wil; dus iedereen weet dat. Maar aangezien mijn man soms nog twijfels heeft wbt een derde kindje, weet nog bijna niemand dat we er ook echt over nadenken en dat ik zelfs al ben gestopt met de pil... alleen jullie, mijn moeder en een paar goede vriendinnen. @ Pindarella: Hihi, ik ben ook al veel gependeld - zoals je wel in mijn onderschrift ziet. Ze zijn wel verschillend, dus ze zullen vast niet allemaal uitkomen (), maar ik vind het wel heel bijzonder omdat ik van Dyon en Niek goed gependeld ben. Bij Dyon had ik 1 pendel die zei mei '08 zwanger, juni '08 posi test, jongen. Dat klopte helemaal!! En al voordat we 'bezig' gingen voor een tweede, heb ik me uit nieuwsgierigheid alvast laten pendelen. Daar kwam uit juli '09 zwanger, jongen. Ik dacht dat die niet uit zou komen, want we waren pas van plan om in oktober '09 te beginnen voor een tweede, maar mooi dat ik in augustus '09 positief testte!! De bevruchting was indd in juli geweest en het werd indd een jongen. En over de namen, ja daar zijn we hier ook al mee bezig. Moeilijk zijn meisjesnamen hè?? Vinden wij ook. Bij Dyon en Niek vonden we de meisjesnamen ook al zo moeilijk en nu ook. Een jongensnaam staat al zo goed als vast, maar voor een meisje twijfelen we nog tussen twee (en dat lijstje kan zo ineens weer veranderen bij ons)... @ cvo: Ja, het moet wel van het voorvocht geweest zijn... Het was echt heel bijzonder toen ik er dus achter kwam dat ik weer zwanger was. Een paar dagen na de sauna voelde ik heftige steken in mijn buik. Ik dacht dat ik voor het eerst na de bevalling ongi ging worden, maar er kwam niks. Later bij de eerste echo bleek dat dat mijn eisprong moet zijn geweest. Wel handig, want sindsdien kan ik dus ook mijn eisprong voelen. En over je wanneer-klussen-vraag; er bestaat nu wél een kans dat je zwanger bent. Zaadcellen overleven zo'n 3 tot 5 dagen na de zaadlozing. Je eicel heeft maar een levensduur van zo'n 24 uur. Dus het heeft meer zin om in de dagen vóór je ei te klussen dan erna. Na je eisprong heb je nog maar 24 uur voor de bevruchting, terwijl je van 4 à 5 dagen vóór je eisprong dus al zwanger kunt raken. (Maar Fanny had het ook al een beetje uitgelegd, lees ik nu ). @ Tulip: Hihi nou, de vriend van Pindarella was zo'n 10 tot 8 jaar geleden mijn vriendje. Maar ik zit hier met meer bekenden te kletsen. Saz, die hier ook in het topic zit, ken ik van de middelbare school. We zijn vriendinnen.
@tulip wat Iloiza zegt.. lang geleden alweer.. haha en iloiza heeeft nog gedate met een oude teamgenoot van mij! een hele kleine wereld eigenlijk!! @iloiza Wat goed.. moet dan wel lang wachten.. als ik in januari zwanger mag worrden.. maar het is zeker het wachten waard.. ohhh meisjes namen zijn zoo moeilijk.. De meisjes namen die favoriet bij mij waren, ken ik nu 2 baby's die ook die naam hebben... dat is wel minder. Jongens naam staat bij ons eigenlijk wel al vast.. tot dat mijn achternicht een zoontje kreeg en haar zoontje de tweede naam van ons toekomstige kindje heeft.. dus die word ook anders.. Ben je Sazz hier ook weer tegen gekomen of wist je dat zij hier babbelde?? Lekker gesport?
Sorry dames, laatste paar dagen niet veel geplaatst hier... En het gaat ook allemaal zo snel als je een paar dagen gemist hebt! Maar vandaag is mijn NOD! Zo nieuwsgierig als ik ben toch maar een test opgehaald... nu net getest met mn vriend.. RESULTAAT: ZWANGER!