Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmee1984

Esmee1984 Lid

23 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    @flowerxx. Gefeliciteerd!!!

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik ga geen 80 km lopen hoor, ik ben supporter! ;)

3. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    @Flowerxx: Wat onwijs gaaf zeg!! En zo snel al.. nu gaat het grote genieten beginnen! Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt zonder al te veel kwaaltjes:)

Ik heb vandaag van 10 tot 14.15 uur gewerkt. Daarna had mijn dochter een zang optreden vanuit mijn Theaterschool, dus daar ben ik ook nog even bij geweest en daarna snel naar mijn schoonouders om mijn zoontje op te halen. Nu is mijn dochter lekker nog even buiten aan het spelen en mijn zoontje ligt heerlijk te slapen... dusssss even tijd voor mezelf (ook weleens fijn)
    Vanavond wacht ik mijn vriend op als ie uit zijn werk komt (meestal zo rond 01.30 uur, hij is kok) want hij is vandaag jarig, dus dat wordt taart en cadeau's middenin de nacht... En natuurlijk nog even klussen want het zou toch leuk zijn als ik hem met terugwerkende kracht een pracht cadeau voor zijn verjaardag kan geven;):D

Bij mij weten al best veel mensen dat ik gestopt ben met de pil, ik ben altijd zo'n open boek, als ik iets leuks heb dan wil ik het ook altijd meteen met iedereen delen! Hoop alleen niet dat als het wat langer duurt, dat mensen dan meteen gaan vragen of het al gelukt is... dat lijkt me zo vervelend! Maar goed dat is natuurlijk een risico wanneer je iedereen bij je avontuur betrekt...

Zo, nu eerst maar eens eten maken en daarna als de kinderen slapen meteen achter mijn bureau gaan zitten om nog even snel wat werk te doen voordat manlief thuiskomt...

Fijne avond!
    Fanny

4. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ CVO: haha, je hondje moet nog leren sorteren, en als de pootfunctie werkt, zal ie het ook vast in de vuilnisbak gooien, haha;) Ja die van ons ontdekt steeds meer nieuwe dingen om ons uit te testen. Dingen pakken en dan snel rondjes door de tuin lopen, en ik er maar weer achteraan met mijn goede gedrag. Hij maakt er een spelletje: tikkertje van. Maar ik win altijd;)

Nog niet ongesteld, en sinds 2 dagen een misselijkheidsgevoel, maar hoef niet over te geven. Ook last van een opgeblazen gevoel, net of is mijn buik dikker dan anders. 21 juni 2011 gestopt met pil, en 18 augustus begonnen met klussen (moesten eerst wachten op ``groen licht`` van internist) Zou je zo snel al zwanger kunnen zijn? Als dat niet het geval is, kan het ook met de hormonen te maken hebben? Heb na de pilstop nog geen menstruatie gehad. En voel me echt niet fit.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kent dezelfde symptomen. Wil nog niet testen, wacht ik nog even mee.

5. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ook ik ben gestopt in augustus. 24 augustus was de laatste pil en de 27e werd ik ongesteld. De laatste dagen heb ik steeds een raar gevoel in mijn buik, een lichte ongesteldheids gevoel en kleverige afscheiding, de eisprong denk ik. Leuk om met zo'n groep dames te praten. Zeker omdat niemand t uit mijn omgeving weet. Zou dus graag met jullie mee willen praten...

6. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    @Daantje: Welkom! Je kunt de lijst (paar pagina's terug) kopiëren en er je gegevens inzetten.

Groetjes Fanny

7. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011

21 juli
    miss83, 28 jaar, 2e kindje-30
    25 juli
    tulip, 27 jaar, 2e kindje- 38-
    3 aug
    Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    5 aug
    Fanny 31 jaar, 3e kindje - Ronde1 (cyclus 27 dagen)
    9 aug
    Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Zwanger!
    10 aug
    Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    behappy, ?, ? - Eerste ronde
    12 aug
    1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- wacht op eerste menstruatie
    FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    Mopke, 24 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    13 aug
    Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie
    17 aug
    Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht nu op eerste menstruatie
    19 aug
    Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie
    23 aug
    Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje- is nu ongesteld. dan nog 1 maand condoom en dan klussen.
    CvO1986, 25 jaar, 1e kindje - heeft nu eisprong en is flink aan het klussen - wacht dus niet op eerste menstruatie
    24aug
    Daantje01, 26 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie
    26 aug
    vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie
    LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie

8. tulip

tulip Niet meer actief

miss little, het kan, maar bij mij leken deze keer de ontpillingsverschijnselen ook heel erg op zwangerschaps verschijnselen.

fanny, gefeliciteerd met je vriend!

@hier, lekker gezwommen vanochtend en vanmiddag bij zwager in het nieuwe huis kijken. Ze zijn aan het klussen, dus heb nu muffins in de oven staan om mee te nemen.

9. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    #349 pindarella86, 11 sep 2011
    Laatst bewerkt: 11 sep 2011
    goedemiddag!!!

hier een wedstrijd gehad.. helaas verloren..!!!
    Niets aan te doen..
    De kleine draak is ook weer thuis.. had een nestje met kittens gehad.. ging helemaal niet bij die mensen.. poepte het hele huis onder.. hadden ze hem gewassen en in zijn vervoersbak gezet en buiten neergezet.. ZONDER DROOG TE MAKEN..!!!!!!!!
    ben je gek.. me moeder was pissig, heeft het poesje droog gemaakt en mee genomen..
    Nu is hij weer thuis en moeten we een ander plekje voor hem zoeken.. Maar het is echt een schatje :)..
    Ik hoop dat ik snel een nieuwe baasje voor hem kan vinden!!

klaagmodus:
    Voel me echt raar.. zou gewoon even heel graag willen huilen om alles.. alles is te veel.. mis mijn vriendjes.. mis mijn lieff.. :'(
    ook heb ik mijn werk nog waar ik niet met plezier heen ga.
    wil niet werken, vind mijn werk heel mooi, maar degene met wie ik moet werken vind ik echt niet leuk..:(
    Ze is heel egoistisch en denkt alleen maar aan zich zelf..
    niemand wil met haar werken, zij wil alleen maar met mij werken.. :(.. maar een baan is zoo belangrijk.. mag blij zijn dat ik werk heb.
    klaagmodus (uit)

@tulip
    lekker gezwommen, lus ook wel muffins :p.. haha

@daantje
    welkom, ik hoop dat je snel zwanger mag worden!

Hoe gaat het met iedereeen??

10. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pindarella86 dank je wel!
    Heb ff n vraagje aan jullie. Als t goed is heb ik afgelopen week mijn eisprong gehad. Heb nu n paar dagen licht t gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Voel mijn eierstokken zeg maar licht trekken. Is dit nog van de eisprong? Blijft dit 'normaal' n paar dagen zo voelen? Dacht nl dat t na 1 dag voorbij was...

11. tulip

tulip Niet meer actief

daantje.. welkom!

pindarella, vervelend zeg dat je met tegenzin naar je werk moet. De muffins waren lekker, maar niet genoeg gerezen, ik houd het voortaan maar weer bij cupcakes.

12. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    wat is het verschil muffins en cupcakes.. domme vraag misschien??!! haha..

13. tulip

tulip Niet meer actief

een muffin is zo'n hoge, een cupcake is meestal plat. Die van mij wel iig, want ik decoreer ze ook met fondant enz. Ik vind een cupcake ook meer cakeachtig, een muffin is veel luchtiger.

14. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    ahhh kijk.. ja, nu je dat zegt!! heel logisch eigenlijk.. haha

15. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    ik ga de hond uit laten en de beesten eten geven en dan lekker slapen.. ben echt heeel moe..
    slecht geslapen door de onweer.!!

slaap lekker meiden!!
    tot morgen

16. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    @ Iloiza: Haha, ik zet er geld op in dat je dit keer ook staat te juichen aan het einde vd eerste ronde :D. Ik vind het ook juist leuk om die cyclus bij te houden, duidelijkheid geeft mij meer rust dan stress :). Hoe is het afgelopen met die heftige steken?!

@ Pinderella: Namen zijn moeilijk ja!! Beebiewensman et moi hebben al sinds tijden een meisjesfavoriet en sinds kort ook een jongensfavoriet, maar twijfel er niet aan dat zodra het namenkiezen écht aan de orde is, er nog een hele studie van gemaakt gaat worden :p. Enkel de tweede namen staan -enigszins- vast (ook bij ons komen de oma's/opa's erin voor). En sterkte met de verstandskiezen! Oh en ocharm dat kleine poesje :x. Ben blij dat ie voorlopig weer veilig bij jullie is! Als ik er niet al 2 had mocht ie bij ons komen wonen ;). En de klaagmodus, die is je gegund af en toe hoor (gewoon toeschrijven aan de hormonen -doe ik ook :p-, ik kan wel janken om elk klein akkefietje tegenwoordig terwijl ik zelden tot nooit huil normaalgesproken!)!!

@ jullie beiden: Wat grappig dat jullie elkaar dan hier weer tegenkomen zeg :). Leuk!

@ sauna: Dol op de sauna :D! Maar wel op badkledingdag :p.

@ foliumzuur: Ik vind het het makkelijkst om multivitamines voor zwangere vrouwen te slikken, dan heb je alles ineen; foliumzuur, multivitamines en mineralen. Klinkt voorbarig, maar de Gezondheidsdienst raadt aan minimaal 4 weken voor je zwanger wordt alvast te gaan slikken, zodat alle vitaminelevels (en dan met name dus het foliumzuur) op peil zijn tegen de tijd dat je zwanger wordt. Mocht het heel lang duren -wat we niet hopen natuurlijk- dan kan het geen kwaad dat je ze al een hele tijd slikt. Ik slikte de Etos Zwanger Worden pillen (weer een heel apart verhaal, zie eerdere berichten en vele threads op dit forum) en ben toevallig vandaag overgestapt op VSM Puur Mama Zwangerschapsvitamines, en slik daarnaast ook sinds vandaag VSM Visoliecapsules (dit omdat ik als vegetariër helemaal nooit vette vis eet natuurlijk). Verreweg de goedkoopste alles-in-1 (opties mét en zonder visolie) zijn van de Kruidvat eigen merk, denk dat deze ook gewoon goed zijn! Ga je toch voor alleen foliumzuur, dan denk ik ook dat het niet uitmaakt welk potje hoor. Foliumzuur blijft tenslotte foliumzuur ;). Foliumzuur is heel belangrijk voor het zenuwstelsel van je ongeboren kindje, met name om de kans op open ruggetjes drastisch te verkleinen. Voor een paar euro per potje kan je dat risico maar beter niet lopen, toch!

@ Saz: Wat kl*&%e van je schildklierwaardes :(. Lijkt me heel naar om daar rekening mee te moeten houden, zeker als je het gevoel hebt dat de artsen je niet echt steun bieden... Opkomen voor je rechten hoor!! We betalen niet voor niets met z'n allen honderden dierbare euri per jaar aan ziektekostenverzekeringen!

@ cvo: Hoe was de bbq? Gefeliciteerd met jullie eerste huwelijksverjaardag nog!

@ Flowerxx: Hoe bevalt de prille zwangerschap :D ?

@ tamara: Ook voor jou spannende tijden dus nu!! Duimduimduim :D. Ga je de 13e weer testen of al eerder :p?

@ Vissertje: Iedere dag ovutesten is in principe prima! Tenzij je een hele korte piek hebt, dan wordt 2 keer per dag aangeraden omdat je 'm anders net kan missen. Ik zou 1 keer per dag testen nu en flink klussen, mocht het nou morgen al lichter zijn en niet meer donkerder worden in de dagen erna, kan je de volgende ronde (als die er komt :p) nog altijd 2 keer per dag gaan testen. Maar volgens mij wordt ie nog wel donkerder de komende dagen!

@ fanny: Gefeliciteerd met de verjaardag van je vent vandaag :)!! Hij vindt het klussen zelf ook op zich al een prachtcadeau wsl :p.

@ miss little: Klinkt toch wel stiekem een beetje als zwangerschapssymptomen hoor! Toch maar even een testje wagen binnenkort? Enig idee wanneer je laatste eisprong was? En je laatste ms? Zag je niet id lijst staan, kan dat kloppen? Het zou natuurlijk ook allerlei andere oorzaken kunnen hebben, dus nog niet al te veel hopen, maar testen is weten :p. (Niet te vroeg weliswaar ;)..)

@ Daantje: Welkom!!

@ tulip: Leuk, al die bak-activiteiten van jou :)!! Het water loopt me telkens id mond met je verhalen over fondantdecoraties e.d. :p.. Ik vind dat als we allemaal zwanger zijn, we maar even moeten meeten met al onze dikke buiken en kleine en/of grote beebs, en dan mag jij voor ons allemaal cupcakes bakken :D.

@ hier: Mood is weer up sinds mijn down van een paar dagen terug ;). Gisteren lekker in de tuin gewroet (lees: potten en balkonbakken ;)) op de mogelijk laatste warme dag van 2011... Nog steeds niet ongesteld na 5 dagen licht bruinverlies (nou ja, 1e dag roze) en 4 van die 5 ook koppijn en lichte krampen :(. Het nog-niet-ongesteld-zijn kan ook wel kloppen want zit nu 12 DPO, alleen vind ik dat bruinverlies wel erg vreemd. Maar goed, we wachten het rustig af. En in tussentijd geniet ik vd laatste wijntjes nu het nog kan, voor ik stop met alcohol drinken op de eerste dag van m'n aankomende ms, want vanaf die ronde gaan we ervoor! Spannend!

Liefs!

Beebiewens

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hi meiden!!

IK SNAP MIJN CYCLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *denk ik* ;)
    Ik wist al dat ik de eerste keer na het stoppen met de pil een langere cyclus zou hebben. Ik was daar al vanuit gegaan omdat ik dat na mijn Implanon ook heb gehad. Om toch een beetje erachter te komen hoe mijn cyclus nu gaat, ben ik op de dag dat ik krampen kreeg begonnen met tempen.
    Het rare is dat ik eergisteren weer krampen kreeg, zo erg dat het net voorweeën leken. Ik dacht dat het heel hefitge menstruatiekrampen waren, maar mijn ongi bleef uit...
    Vanochtend was mijn temp ineens veel hoger dan normaal. Misschien waren die krampen van eergisteren wel ei-pijn. Fertility Friend geeft nog niets aan, maar dat doet hij altijd pas achteraf... Wat denken jullie?
    Dit is mijn tempkaartje: My Ovulation Chart

@ Pindarella: Sorry dat ik je nog niet in de lijst had gezet. Ben dit weekend niet echt veel online geweest - zal het meteen voor je doen.
    Eigenlijk is het niet zo moeilijk om zelf de lijst aan te passen. Je klikt gewoon bij de laatste lijst op Quote en past de lijst aan. Voordat je je bericht post, moet je wel even [ QUOTE ] en [ / QUOTE ] weghalen, anders kan de lijst daarna niet meer gequote worden. ;)
    Waar ik voor studeer? Ehm... ik heb in juli mijn studie visagie afgerond en ben nu net begonnen met een studie haarstyling - dat wil ik straks in een pakket aanbieden bij bijv bruidjes en modellen, of voor als iemand een feestje heeft. En ik volg ook nog een cursus sieraden maken. Sieraden maken is mijn hobby en de cursus volg ik om meer technieken en vooral moeilijkere technieken te leren, zodat ik mijn sieraden naar een hoger niveau kan dragen. ;) Ik zou zo graag een eigen collectie willen maken en in een webwinkel verkopen. :) Maar als ik er een baantje door zou kunnen krijgen bij een juwelierswinkel, zou dat ook super zijn. Ik ben al twee keer nét niet aangenomen bij een juwelier, en denk hierdoor wel meer kans te maken, omdat het eigenlijk niet alleen 'sieraden maken' omvat, maar ik eigenlijk leer voor 'junior goudsmit'. :)
    En Foliumzuur wordt trouwens aangeraden omdat extra Foliumzuur vóór en tijdens de eerste maanden van de zwangerschap de kans op een kindje met neurale-buisdefecten (zoals open ruggetje of open schedel) verkleint! De kans op een kindje met zo'n ernstige aandoening is vrij klein, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en extra Foliumzuur slikken. ;)

@ Miss Little: Het kan natuurlijk wél dat je zwanger bent, maar alleen een test zou je uitslag kunnen geven. De verschijnselen die je noemt kunnen helaas ook met ontpillen te maken hebben...

@ Daantje: Welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen.

@ Beebiewens: Hahaha, je zet er geld op in dat ik aan het eind van de eerste ronde ook zal juichen?! LOL.
    Ja, die heftige steken betekenden dus niet mijn naderende menstruatie, want er is nog steeds niets te bekennen. Maar ik dénk dat het mijn eisprong moet zijn geweest, want mijn temp was vanmorgen ineens veel hoger na een kleine dip (Zie verhaal bovenaan in mijn post ;)).
    Officieel zouden we pas in de ronde in oktober écht voor gaan - dat zou officieel onze eerste ronde zijn. Maar mijn man was zó zat van de condooms, dat we die gisterochtend niet hebben gebruikt. Het was wel heel dichtbij wat ik denk dat mijn eisprong moet zijn geweest. Ik denk niet dat ik deze cyclus al zwanger ben/word, want mijn man is niet in mij klaargekomen, maar ja, dat was hij dus bij Niek ook niet...

Beetje dom misschien om te zeggen, maar eigenlijk hoop ik ook niet dat ik deze cyclus al zwanger ben/word. Ik zou natuurlijk helemaal uit m'n dak gaan van vreugde als het wél zo is... maar ik zou zo graag echt voor een derde kindje willen gaan zoals we dat bij de eerste hebben gedaan; cyclus in de gaten houden door tempen en ovutesten, beetje extra klussen rond de eisprong, verder gewoon lekker wanneer we zin hebben, aftellen tot NOD - dat allemaal. Dat brengt toch wat spanning met zich mee. Als ik nu al wél zwanger ben/wordt, voelt het een beetje alsof het ons is komen aanwaaien...

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    #358 Iloiza, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011

21 juli

miss83, 28 jaar, 2e kindje - 30
    22 juli
    Pindarella86, 25 jaar, 1e kindje - 33
    25 juli
    tulip, 27 jaar, 2e kindje - 38
    3 aug
    5 aug
    Fanny 31 jaar, 3e kindje - 27
    9 aug
    10 aug
    12 aug
    1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- Wacht op eerste menstruatie
    13 aug
    Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    17 aug
    Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    19 aug
    Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    23 aug
    Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje - Nog 1 maand condoom en dan klussen
    CvO1986, 25 jaar, 1e kindje - Is flink aan het klussen, wacht dus niet op eerste menstruatie
    24 aug
    Daantje01, 26 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    26 aug
    LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie

Zo werk je de lijst bij:
    Klik bij de laatste lijst op Quote. Werk dan je gegevens bij in de lijst, maar haal voordat je je bericht post even [ QUOTE ] en [ / QUOTE ] weg, anders kan de lijst niet opnieuw gequote worden.
    Check altijd of je de laatste lijst hebt, anders kunnen er gegevens van iemand anders ontbreken.
    Laat dit bericht aub altijd onderaan de lijst staan. Zo ziet iedereen hoe je de lijst moet bijwerken.

19. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Pindarella: Ik heb je erbij gezet in de lijst op 22 juli - want daar kom ik op uit als ik je cyclusduur van 33 dagen terug tel vanaf je eerste menstruatie.
    Als ik er toch een dagje naast zit, laat het dan even weten, dan verander ik het - of je mag het zelf veranderen. :)

20. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL

21 juni
    miss little, 22 jaar, 1e kindje - sinds 18 augustus aan het ``klussen``
    21 juli
    miss83, 28 jaar, 2e kindje - 30
    22 juli
    Pindarella86, 25 jaar, 1e kindje - 33
    25 juli
    tulip, 27 jaar, 2e kindje - 38
    3 aug
    5 aug
    Fanny 31 jaar, 3e kindje - 27
    9 aug
    10 aug
    12 aug
    1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- Wacht op eerste menstruatie
    13 aug
    Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    17 aug
    Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    19 aug
    Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    23 aug
    Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje - Nog 1 maand condoom en dan klussen
    CvO1986, 25 jaar, 1e kindje - Is flink aan het klussen, wacht dus niet op eerste menstruatie
    24 aug
    Daantje01, 26 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
    26 aug
    LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie

Zo werk je de lijst bij:
    Klik bij de laatste lijst op Quote. Werk dan je gegevens bij in de lijst, maar haal voordat je je bericht post even [ QUOTE ] en [ / QUOTE ] weg, anders kan de lijst niet opnieuw gequote worden.
    Check altijd of je de laatste lijst hebt, anders kunnen er gegevens van iemand anders ontbreken.
    Laat dit bericht aub altijd onderaan de lijst staan. Zo ziet iedereen hoe je de lijst moet bijwerken.

Deel Deze Pagina