Hi dames!! Mag ik mee komen kletsen? Ik heb 2 augustus mijn laatste pil ingenomen - netjes de strip afgemaakt. Ik heb nog geen bloeding gehad, maar heb wel gemeend een eisprong te hebben gevoeld. Nu nog even afwachten op mijn eerste menstruatie. Ik heb al twee kindjes, een zoon van 2,5 en een zoon van bijna 17 mnd. Mijn man en ik gaan waarschijnlijk vanaf oktober voor een derde. Liefs Iloiza
Gezellig, allemaal grote gezinnetjes! Nu wachten tot de eerste spontane ongesteldheid en dan hopen dat we snel positief testen! Als je eenmaal de beslissing neemt, kan het niet snel genoeg gaan, althans zo werkt het bij mij vaak..
hallo allemaal, ben eind juli gestopt met de pil , lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen. toch weer spannend !! succes
Ben dan niet in augustus met de pil gestopt, maar de mirena is 10 augustus verwijderd . En afgelopen donderdag zei m'n vriend letterlijk "ach, we zullen wel zien". Oftewel, hij heeft geen zin in gehannes met condooms, ik vertik het om nog hormonale anticonceptie te gebruiken (mirena is verwijderd ivm klachten), dus we gaan al voor een tweede! Onze dochter is 11 maanden, en het heeft 18 maanden geduurd voor ik zwanger was, dus hopelijk duurt het nu niet weer zo lang. Weet nu alleen eigenlijk niet zo goed of we eerst 'groenlicht' moeten hebben van m'n internist.. Ach ja..
Ik vind het eigelijk wel grappig dat iedereen het heeft over "ontpillen". Onze verloskundige vertelde ons dat je in principe meteen weer zwanger kunt raken als je stopt met de pil, helemaal niet dat dat niet goed zou zijn ofzo.. Fanny
Bij onze eerste heb ik ook geen last gehad van ontpillen, had een regelmatige cyclus. Augustus 2008 gestopt met de pil. In december kreeg ik ineens een lange cyclus van 60 dagen, en daarna helemaal onregelmatig. Tja, je lichaam moet de boel zelf weer oppakken, en bij de een zal het ongetwijfeld langer duren dan bij de ander. Geloof er persoonlijk ook niet zo in.
Saz, leuk dat ik je hier tegenkom!! Dus jullie gaan nu ook al voor een tweede? Super ja!! Heerlijk, geen gehannes met condooms. Fanny, ontpillen is niet iets waar we zelf voor kiezen hoor, maar soms moet je lichaam eerst wennen aan het feit dat je geen hormonen meer binnenkrijgt via zo'n pil. Of we nu willen of niet, het kan zijn dat ons lichaam eerst móet ontpillen voordat we weer een normale/regelmatige cyclus krijgen. Maar dat betekent inderdaad niet dat je niet zwanger kunt worden of dat het niet goed is!! Op een gegeven moment zul je toch weer een eisprong krijgen - wanneer dit is is weer bij iedere vrouw anders, en het kan ook te maken hebben met hoe lang je de pil hebt geslikt - maar ja, dan kun je inderdaad zwanger worden. En in het meest gunstige geval is dat vrij snel na het stoppen met de pil. Ik heb na mijn Implanon een cyclus gehad van 1,5 maand en de eerste ronde daarna werd ik al zwanger van onze oudste. Pas na de tweede ben ik aan de pil gegaan (Cerazette), en ik wacht nu nog af hoe mijn cyclus nu gaat verlopen. Ik hoop dat ik ook niet te lang hoef te ontpillen.
Toch wel logisch dat het zo werkt, zet je ook wel aan het denken aan wat de hormonen in de pil met je lichaam doet. Ik geloof dat cerazette wel de lichtste pil is die er is, ik kreeg m van de verloskundige voorgeschreven toen ik nog borstvoeding gaf aan mijn jongste... Ik bleef alleen zo onregelmatig bloeden dat ik toch maar voor een andere oplossing ben gegaan.. Tja, ieder lichaam is anders en ook met de jaren kunnen dingeb veranderen, dat maakt het ook zo spannend!!
je kunt idd meteen zwanger raken, maar zonder cyclus wordt het wel een beetje lastig. Ik merk echt wel dat ik er last van heb. Misselijk, en een opgeblazen buik enz. Maar het gekke is dat ik dat van mn dochter niet meer kan herinneren, terwijl ik toen langer de pil heb geslikt.
Iloiza, ja, wij gaan voor een tweede! Lucas was flauw van de condooms (die ene keer dat we zo'n ding hebben gebruikt sinds de mirena er uit is ), dus we gaan gewoon afwachten wat er gebeurt! Hebben beide ook wel een beetje angst dat het weer zo lang duurt. Jorik nog niet zeker van een derde? Ben hier wel erg benieuwd wat m'n cyclus gaat doen, want hoewel ik niet ben gestopt met de pil weet ik niet hoe mijn lichaam 'herstart' na de spiraal. Wordt de eerste cyclus sinds de bevalling!
@Saz667: Wat leuk! Jij hebt ook een kindje van bijna een jaar!! Er is niets leuker dan die eerste verjaardag!! Zo fantastisch als ze voor de eerste keer al die slingers zien, onbetaalbaar!! Fanny
Hoi meiden! Ik klets ook gezellig mee vanaf nu . Gestopt met de Nuvaring op 9 augustus, wij wachten eerst 1 cyclus af en gaan vanaf volgende maand flink aan de klus! In tussentijd alvast ook de Etos Zwanger Worden vitamines ah slikken. Hopen dat we allemaal snel zwanger zijn . Liefs!
@ Fanny, ja, dat lijkt me ook een geweldig moment, moeten de videocamera van m'n ouders maar even lenen . Heb al slingers en balonnen ingeslagen in ieder geval! @ Beebiewens, welkom! Gaan jullie voor de eerste? Hier ook de cyclus aan het afwachten, goed dat je al vitamines slikt! En idd, hopen dat we allemaal zo snel mogelijk zwanger zijn
Ben ook begonnen met vitamines (van de kruidvat) Rond 7 sept moet ik ongesteld worden... Hopen dat het vanzelf begint!!! Fanny
fanny, hier nog steeds niks. Hoorde laatst dat het bij sommigen wel 60 dagen duurde de eerste keer. Waarom kan ik mij nu niet meer herinneren hoe dat toen bij mare was??
@ tulip: wat onwijs vervelend zeg!! Ik hoop dat het snel komt, het is vervelend om niet te weten waar je aan toe bent!! Heb je wel gewoon je eerste bloeding gehad na je laatste pil strip? Fanny
hey tulip: mijn zoontje sem is nu 16 maanden oud. ik vindt het een geweldige leeftijd. en dat je na de pil meteen zwanger kunt zijn dat klopt had ik ook met de zwangerschap van sem ook . ben zo benieuwd hoe het nu gaat lopen , ik merk aan mezelf dat ik er daarom ook heel makkelijk over denk, je gaat er bijna vanuit dat het meteen weer raak kan zijn . terwijl ik weet dat , dat niet echt reeel is.