Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hi dames!! Morgen ff reageren hoor, ben zo moe. Had een beetje een off-day vandaag, en gisteren eigenlijk ook...
    Heb wel alles gelezen, maar ff geen puf meer om te reageren. Tot morgen!!

2. vissertje84

vissertje84 Actief lid

22 aug 2011
    199
    0
    0
    Is zo'n pennen streepje standaard op een test?

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Vissertje, nee, een pennenstreepje heb ik nooit gehad. Enige keer dat ik een tweede streepje op de KV testen had, was toen ik zwanger was!
    Na hoeveel minuten stond het streepje er? En na hoeveel tijd heb je de foto gemaakt, want ik zie 't tweede streepje wel, al is het nog heel licht! En is het streepje roze of niet?

4. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie ook een licht streepje! geen ervaring met deze testen dus kan er weinig nuttigs over zeggen :)

5. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    is het btw een ovu test?

6. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Vanmorgen getest met een dipstick. Geen 2e streep.
    Ga nu dus maar gewoon wachten op mijn ongi denk ik.
    Test na het weekend misschien wel weer.
    Heb af en toe wel krampen, borsten zijn gevoelig. Pffff.
    Leuk al die klachten...

7. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    @vissertje ik zie ook een heel licht streepje. Heb nog nooit zulke testen gedaan. Is KV test toch?

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Die test van vissertje is een Kruidvat 2 voor 5 euro zwangerschapstest ja. Kosten geen drol en zijn geweldige testen ;). Toen wij bezig waren voor de eerste alleen maar zulke testen gedaan (en een CB digitale met indicator, 9 dagen na mijn eerste positieve test), en gaven nooit een streepje, behalve toen het echt raak was.

9. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige

Dan ga ik toch maar eens naar de kruidvat.
    Niet hier in het dorp, kom ik veel bekenden tegen en roddelen maar raak.

10. vissertje84

vissertje84 Actief lid

22 aug 2011
    199
    0
    0
    #450 vissertje84, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
    Ja het is een test van Kruidvat 2v5. Binnen 2 minuten stond het roze dunne streepje er. De foto heb ik direct gemaakt.

Zou de kruidvat test ook wel wit uitslaan? Als je niet zwanger zou zijn?
    Ik ga nu een paar dagen wachten en dan nog een keer testen...

11. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    @Vissertje: Ze zeggen altijd een streep is een streep en op een zwangerschapstest zie je alleen een streep (hoe klein ook..) als er HCG in je lichaam zit en dit hormoon wijst op een zwangerschap...:)
    Maar het lijkt me idd verstandig om over twee dagen nog een test te doen zodat je meer zekerheid hebt.. Wat spannend zeg, ik duim voor je!!!

@Mopke, vervelend he die onzekerheid! Ik hoop dat je snel positief test!!!

Fanny

12. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ja, dat hoop ik ook. Of gewoon die ms erdoor komen. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

13. tulip

tulip Niet meer actief

vervelend mopke!

vissertje, ik weet ook niet beter als een streep is een streep. Zonder zwangerschap is er geen streep. Het is voor ons moeilijk te beoordelen van zo'n foto, maar als jij een streep ziet, kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je zwanger bent. Ik zou anders nog even een predictor test of ander merk test doen.

iloiza, alles wel oke verder???

14. Esmee1984

Esmee1984 Lid

23 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    Hier ook nog steeds geen ongesteldheid. Zit inmiddels op dag 31 en 2 negatieve testen. Als ik nou niet zwanger ben laat die ongi dan maar komen maar helaas.
    @Mopke ik hoop dat we snel zekerheid hebben!!
    Groetjes,
    Esmee
    Esmee

15. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    Hallo dames,

Ik ben 17 aug gestopt met de pil, het wordt voor ons dan de eerste.... erg spannend allemaal, het klink misschien raar maar hen al verschillende verschijnselen gehad wat kan duiden op een zwangerschap, maar wacht het nog even af, wil mezelf niet te gek maken

16. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Balen he Esmee. Ik heb nu wel kruidvattesten gehaald.
    Die ga ik volgende week pas gebruiken.
    En idd zekerheid is fijner dan dit!

17. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Ooooooh.... Vissertje! Ziet mijn oog daar een streepje staan :D ?! Ik zal nog niet te hard juichen, want het is nog maar een dun streepje, en het is nog wel héél pril en zo, maar mag ik je toch alvast voorzichtig feliciteren? Een streepje is een streepje hoor, die komen er niet zonder HCG :)! 29/08 was dag 1 van je cyclus, toch? Op welke dag zit je dan nu? En weet je wanneer je ei was en wat je normale cyclusduur is? Ik duim voor een plakbeebje... Rustig aan doen, niet stressen en snel maar weer testen!!

@ Mopke en Esmee: Spannend ladies :). Ik duim ook voor jullie!! Het zou zomaar eens kunnen...

@ Mallle: Welkom!

@ Iloiza: Alles wel ok? Ik hoop dat je morgen weer een on-dag hebt ;).

@ Saz: Van zo'n ondoordacht cadeautje zou ik ook niet vrolijk worden :(. Maar het lijkt me voor jullie twee wel erg belangrijk dat de lucht even geklaard wordt... Je hebt het echt niet naar je zin geloof ik, en dat is niet goed, toch? Zeker met een kindje erbij en misschien binnenkort wel een tweede! Het valt of staat allemaal met de liefde tussen twee mensen.. En die is vast niet weg, gewoon even zoek ;). Ik hoop dat jullie het gesprek kunnen aangaan! Sterkte iig! En een hele gelukkige verjaardag gewenst natuurlijk :D, ondanks alles!

@ Daantje: Beetje laattijdig advies ;), maar geen alcohol idd! Vind het af en toe ook wel lastig hoor, m'n glaasje wijn 's avonds laten staan -en al helemaal op een feestje of bij vrienden- zolang ik nog niet eens zwanger ben, maar ik moet er niet aan denken dat ik achteraf positief test en dan denk "Had ik nou maar...". Maar iedereen moet het voor zichzelf weten hoor, ze weten gewoon nog veel te weinig van de invloed van alcohol in die fase om een duidelijke lijn te kunnen trekken... En wat dat ontpillen betreft, ik heb precies hetzelfde: eerste 2/3 weken niets bijzonders, alleen wat emotioneler en allerlei imaginaire klachtjes ;), maar toen duidelijke steken bij m'n ei, en later 5 dagen bruinverlies en koppijn voor de ms eindelijk kwam.. En nu merk ik ook weer dat ik vergeten was dat ongesteld zijn toch écht iets anders is dan een onttrekkingsbloeding haha ;)... Maar je weet maar nooit, het zouden bij jou ook zomaar prille zwangerschapskwaaltjes kunnen zijn :D..

@ Fanny: Goed bezig :D.

@ Tulip: Fijn kan dat zijn he, schoon schip maken in je kast :)!

@ misslittle: Kan zeker voorbode zijn van ms, die hoofdpijn/migraine, maar ook van een zwangerschap ;)... En van 1000 andere dingen natuurlijk.. Ik heb altijd hoofdpijn voor ik ongesteld word, en zelfs voor een onttrekkingsbloeding, nog zo'n fijn cadeautje van die hormonen van ons ;). Waar zit je ergens in je cyclus nu?

@ cvo: Wanneer ga jij testen ;)? 10 DPO inmiddels toch?

@ hier: Nog steeds ongi, derde dag nu. Merk dat ik een stuk rustiger ben nu ik ongesteld ben geworden; ben blij dat m'n cyclus gewoon op gang is gekomen! Da's weer een zorg minder :). Heb me lekker een beetje in m'n tuin en met werk beziggehouden de laatste dagen, de fixatie is wat minder en dat lijkt me goed ;).
    Vriendlief had vandaag ontzettend lief cadeautje via de post gestuurd: een roze en een blauw beertje van "Lief!", met elk een kaartje erbij met de tekst "What will it be?". Hoe schattig is dat :)!! Een half jaar geleden was ik nog bang dat hij de komende 10 jaar nog niet toe zou zijn aan kinderen... Maar nu merk ik aan alles dat de knop bij hem ook om is :). Kortom: all systems are go!! Ik ben er klaar voor, man is er klaar voor, en mijn lichaam is er ook klaar voor (heb nog nooit zo gezond geleefd als nu :D). Mij hoor je -heel eventjes- niet meer klagen :D.

Liefs!

Beebiewens

18. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vissertje spannend hoor! Ik heb even een vraagje aan je. Op de lijst heb je ingevuld als datum eind augustus. Dat was de datum dat je gestopt bent met de pil of fat je je eerste bloeding kreeg? Dan zou ik mus nu ook al kunnen testen ;) zal voor je duimen.

Denk dat ik komend weekend op t dorpsfeest maar niet ga drinken ;) bedankt voor alle reacties!

19. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    ;)@ Beebiewens haha LOL Ik moet zeggen ik kan me redelijk inhouden qua testgedrag hihi. Ik heb ook niet zoiets van symptomen waarvan ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, of ik relatieveer (te)veel.
    Symptomen die ik heb:
    rommelende buik (nu heel erg opgeblazen) > dit hoort denk ik bij ontpillen
    duizelig > heb ik wel vaker maar nu iets meer en vaker > ontpillen :D
    gisteravond kreeg ik mijn prakje echt niet naar binnen, het smaakte voor geen meter en werd er echt misselijk van > ;) tsja het prakje was een opgewarmd prakje van de dag ervoor en dan kan het wel eens anders smaken
    helemaal geen last van mijn borsten, niet dat het een must moet zijn om eventueel zwanger te ziijn maar je hoort het wel vaak.

Ow en mijn stemming was gister echt niet om over naar huis te schrijven, zelfs ik schrok ervan :$ Ik heb ene heel kort lontje op dit moment en kon niks hebben, alles zat tegen > dit heb ik meestal de eerste dag (of net de dag ervoor) van mijn ongesteldheid dus ook dit schrijf ik aan mijn (hopelijk niet) komende ongesteldheid...

En daarbij twijfel ik zoiezo al snel of ik mijn ei echt wel gehad had, je leest vaker dat ze wel een pos. ov test gehad hebben maar dat de ei waarschijnlijk is blijven 'plakken' en dat tie later gesprongen is.
    Zucht en verder zou het nu de eerste x weer mijn normale menstruatie zijn na 13 jaar pil dus ik verw8 er gewoon niet te veel van.
    Dussss volgende week ergens ga ik woensdag testen ofzo (als ik uitga van mijn ei op 6 sept.) als mijn ongesteldheid niet ondertussen al geweest is.

En wat lief van je man!!! dat doet tie van mij nou niet haha

@ Malle Welkom! Die kwaaltjes kunnen ook van het ontpillen komen maar we hopen natuurlijk op wat anders uiteraard

20. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    #460 Mallle, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
    @ cvo... Bedankt! Het zal wel van het ontringen:) komen, (ik had de nuva-ring) ik ben gister ong. geworden, wel iets eerder dan dat ik met die ring zou worden, nou goed alles in de gaten houden en aan het werk:D

Hoe krijgen jullie eigenlijk die leuke ovulatie balkjes aan de onderkant tekst??

Deel Deze Pagina