Malle wat leuk! Mn ouders hebben toen ik 8 was twee (grote)ponys gekocht. Voor mn zus en ik om mee te rijden en mn vader kon dan gaan mennen. Die twee hebben ze nog steeds. Een paar jaar terug heb ik nog een jongere pony gekocht omdat de andere twee ouder werden. Ik rij verder niet fanatiek meer hoor, in het weekend een bosritje met mn beste vriendin, dus dat is wel gezellig (zijn ook vaak urenlange kletsritjes haha!) Hoop wel dat dat ook nog gaat straks (beetje in de zwangerschap, pony is nl superbraaf dus dat kan opzich prima als ik het zelf volhoud) Zijn jullie trouwens getrouwd of gaat dat gebeuren? We hebben het er gisteravond over gehad , en dan echt serieus en niet half vaag wat als maar nu echt wat/hoe gaan we dat doen. We hebben beiden geen geloof maar ik vind trouwen als er kinderen komen wel een soort voorwaarde, maar dat weet hij al van begin af aan. Ivm praktische zaken en ivm de naam. Even op maandagmorgen een briefje halen vind ik een beetje té koel, maar hoef ook geen prinsessenbruiloft. Ook geen tigduizenden euros, want dat hebben we (er) niet (voor over). Meer s middags trouwen met klein gezelschapje, daar ook mee eten en s avonds een feestje met 50 man ofzo. Heb nog even gevraagd of dit het dan was of dat ie me nog echt gaat vragen (haha!), maar hij ging me nog een keer vragen. Ik zei al met een knipoog, ik had het wel verwacht hoor, bij de Grand Canyon ofzo haha. Had hij daar serieus over gedacht op vakantie (ik zelf trouwens ook, omdat ik dacht want dat zei ie wel eens- dat hij het nooit zou gaan doen, maar vind toch eigenlijk dat hij het moet doen . Maar hij zat eigenlijk met allerlei dingen van, moet ik dan een ring kopen terwijl ze nooit ringen enzo draagt, of straks wil/verwacht ze dan toch een mega bruiloft. Dus hij dacht, eerst maar eens afspreken wat, en dan komt het moment nog wel. (maar vind het nu al leuk ) Maarja, ligt er ook nog aan hoe lang het duurt voordat we een kindje krijgen, want het heeft niet echt mn voorkeur om met een enorme buik te trouwen
@divatje Ik heb zelf ook een ouder paard (19 jaar) bij mij is het voornamelijk ook van die gezellige kletsritjes, duin, strand en hier en daar een dressuur lesje omdat ze wel altijd sportpaard is geweest wil ik dat er wel in houden en kan er zelf ook veel van leren natuurlijk. Ik ben net getrouwd, afgelopen 12 aug, na de bruiloft ook gestopt met de pil, ik wilde zelf altijd wel eerst getrouwd zijn en dan pas kinderen, mijn man wilde het 4 jaar geleden al kinderen maar heb stug vol blijven houden dat ik pas kinderen wilde na het trouwen, toen ik zei dat ik na de bruiloft gestopt was, was hij natuurlijk wel erg blij. haha
@ Divatje - Ja heb een eige pony Wat trouwen betrefd, ben helaas ook niet getrouwd. Droomde er altijd van om eerst te trouwen, dan pas een kindje. Maar dat gaat m helaas niet worden Trouwen met een dikke buik wil ik nl ook niet.. En nou ja, en trouwen en een kindje in het zelfde jaar wordt helaas te duur! Geldboompje is nogsteeds niet aan het groeien helaas Hoop iig wel dat hij me ooit gaat vragen! (al hebben we het er al meerdere keren over gehad..) M'n vriend zou best nu al willen verloven, en dan over een paar jaar trouwen als het beter uitkomt. Maar dat vind ik ook niet leuk... wil dan wel graag binnen een jaar trouwen @ Malle - leuk zeg!! Nog gefeliciteerd met je trouwen! @ Pindarella - is ook zeker zo hoor! Vind het heerlijk om op stal te zijn! Is echt een beetje tijd voor mezelf Even weg van alle drukte/chaos, verstand op 0 en lekker genieten. Heerlijk! Ik heb een lieve kleine shetlander ruin van 6 jaar Wou nooit een shet kopen, maar verzorgde hem samen met een holsteiner merrie, en ze ging de shet verkopen.. En ik wou niet weer een verzorgpaardje kwijt (was helemaal gek op de kleine) dus heb ik hem gekocht Leuk voor de kleine later haha
Hihi echt leuk zeg!! Ik heb 2 verzorgpony's gehad en 5 jaar op een hele gezellige niet meer bestaande manege!! 2 mooie welsh cobs... Emara en andrew! Heb er echt van genoten! Ik ben ook niet getrouwd, hoop het wel, maar ben ouderwets en wil graag gevraagd worden... En trouwen op het strand met familie en closest friends! Als het maar een dag wordt die niemand vergeet en vooral wij niet!!
Leuk zeg!! Ja ben ook ouderwets qua dat hoor, moet echt gevraagd worden.. En het moet natuurlijk een onvergetelijke dag worden!! Mijn oom en tante zijn op vakantie in Aruba getrouwd. Op het witte strand tijdens de ondergaande zon.. Toppunt van romantiek! Helaas wil ik fam + vrienden erbij, en om nou iedereen over te laten vliegen
Wauw.. aruba... Ik wil graag indonesië!! Omdat mijn roots daar liggen! Maar is indd een duur overvlieg tochtje! Dromen mag.... Hahaha
Haha precies!! Mijn "droom bruiloft" gaat er sowieso niet komen.. Het is echt belachelijk wat het tegenwoordig allemaal kost! Niet leuk meer.. Maar ja, ik zou dan trouwen met de juiste man die echt van m'n houd, en met mensen om ons heen die ook van ons houden Dat is al ontzettend mooi natuurlijk!
Ik vind het ook eigenlijk wel zonde om er echt heel veel geld te besteden aan 1 dag in je leven. En daarbij, we willen geen jaren wachten met trouwen ivm de kinderwens, dus even tientallen duizenden euro's sparen ervoor zal lastig gaan. Dan vonden wij een dakkapel voor de toekomstige kinderkamer belangrijker. Natuurlijk willen een leuke/mooie dag, maar dat is toch ook voor iedereen anders. En we trouwen niet om voor anderen een feest te geven zeg maar. Maar natuurlijk willen we er dan mooi uitzien en de mensen waar we om geven erbij. Dus we hopen dat we binnen niet te lange tijd mogen vertellen aan de ouders "We gaan trouwen...." (omdat ze daar wrs meer vanop kijken hihi) "....want jullie worden opa en oma"
Hallo dames, Hoe gaat het hier? Heb net de nodige boodschspjes gedaan! Zo nog even de boodschapjes gedaan, en huisje weer schoonmaken, hondje uitlaten en dan eten bij mijn jarige vriendinnetje en vanavond feest van de gemeente.. druk druk.. En jullie? X
Vandaag weer naar school geweest, zo naar mijn paard ,vanavond op visite bij zwager en morgen naar de efteling. Verder heb ik nadat ik mijn eisprong heb gehad elke dag wel een keertje pijn in mijn buuik gehad, niet de hele dag maar zo af en toe zeurend gevoel, ik ben benieuwd of het allemaal gelukt is, duurt nog zo lang tot testen hahah
Ik heb weinig bijzonders het weekend, heerlijk lekker een beetje rustig aan doen. Heb ook niet veel puf om veel te doen, dus de klusjes die nog gedaan moeten worden maar geen haast hebben laat ik lekker zitten denk ik Ik had gister trouwens een dikke streep op de ovutest en net een minder dikke streep als gister, maar alsnog wel een streep. Nou zou het deze week, als ik een beetje gemiddelde cyclus zou hebben (want dat weet ik nog niet) ook de vruchtbare week zijn, dus we waren toch al actief bezig hihi.
Heej kletskousen ! Alweer een tijdje geleden, maar had het tot halverwege deze week vreselijk druk met werk. Nu gelukkig weer wat rustiger! Heb alles wel trouw meegelezen hoor . @ Divatje: Goed bezig meid! Lekker veel klussen ! En ben benieuwd wanneer je man je gaat vragen... @ trouwen: Tja, geef mij ook maar een bruiloft op Aruba . Maar dan moeten er eerst nog wat zakken met geld uit de lucht komen vallen ... @ paarden: Hier nog een paardenmeisje !! Wat toevallig he, zoveel liefhebbers in dit clubje! Heb helaas geen eigen paard of pony, was het maar waar... Als die zakken met geld uit de lucht komen vallen, spendeer ik ze misschien nog wel eerder aan een paard dan aan die bruiloft op Aruba, haha . @ apps: Ik heb er wel 4 of zo, haha . Een mens moet toch wat terwijl je op het wachtbankje zit . Wel allemaal gratis hoor. @ misslittle: Dat klinkt als een menstruatie ja! Dan kunnen jullie er deze maand ook echt voor gaan! Maar wel vreemd dat je vaker bloed verloren bent de afgelopen tijd . Nou ja, ik hoop voor je dat je bezoek aan de gyn deze week wat duidelijkheid brengt! @ Mallle: Leuk he, als je zo voor het eerst een ei vindt . Ik werd er ook helemaal blij van, toch een soort geruststelling dat het werkt daarbinnen! Doorzichtig wit slijm en hele gevoelige tepels horen er idd helemaal bij, duidelijke tekenen dat je rond/op dat moment ovuleert! Mijn 1e cyclus na het stoppen met de Nuva was overigens ook 34 dagen, deze cyclus kwam het ei netjes op dag 14. Je luteale fase (dag na ei tot dag voor ongi) duurt doorgaans tussen de 12 en 16 dagen, die varieert een stuk minder dan de tijd vóór je ei. Dus je kan er idd vanuit gaan dat 14 dagen na je ei je NOD is. @ banners: Ja die moet je natuurlijk zelf aan blijven passen... Als je ei later of vroeger komt, wordt je cyclus ook langer of korter en heeft het dus pas later of juist al eerder zin om te testen. Als je geen ovutesten of andere manieren gebruikt om je ei te spotten, dan weet je pas na een aantal maanden wat zo ongeveer je gemiddelde cyclus is en moet je in tussentijd je banner met een korreltje zout nemen. @ Fanny: Ach, wat ontroerend, die reactie van je dochter! Die is ook niet makkelijk om te tuin te leiden dan ! Leuk hoor... Hoe gaat het verder met de prille zwangerschap?? @ Tulip: Ben jij inmiddels ongesteld geworden (omdat je banner weer op dag 2 staat)? Want je had natuurlijk wel misselijkheid, moeheid enz... Ben benieuwd! @ estherD: Welkom! Succes deze ronde! @ cvo: Nog 6 dagen tot testen! Krijg je al de testkriebels ? @ Daantje: Hoe is het met jou inmiddels? @ Iloiza: Superleuk dat je man nu toch zeker is van een derde ! Met jullie vruchtbaarheid reken ik op een positieve test binnenkort haha . En nog gefeliciteerd met jullie trouwdag natuurlijk . @ Saz: Gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat leuk! En erg goed dat je het uitgepraat hebt met je vriend . @ hier: Heeeeeeeele spannende dagen . Afgelopen donderdagavond (10 DPO) kreeg ik plots bruinverlies. Tijdens mijn vorige cyclus had ik 6 dagen lang bruinverlies voor mijn ongi kwam. Ik was er stellig van overtuigd dat het dus game over was voor deze cyclus en een negatieve ultragevoelige test van ZenK bevestigde dat . Maar toen! Vrijdag hield het bruinverlies weer op. En een verloskundige op dit forum stelde me bovendien gerust dat bruinverlies een zwangerschap niet in de weg hoeft te staan. Dus heb ik vanmorgen (13 DPO) met vriendlief toch weer getest, dit keer met een Kruidvat 2v5. En daar verscheen plots een licht streepje (zie foto). Vervolgens gingen we testen met de ultragevoelige, en daar was weer niets te zien... Omdat ik toen dacht dat de Kruidvattest misschien vals positief was, meteen maar de 2e gedaan... en daar verscheen toch echt opnieuw zo'n streepje . De hoop voor deze ronde is dus zeker nog niet vervlogen! Nu afwachten tot dinsdag (dan is eigenlijk pas m'n NOD) en héél erg hopen dat het streepje dan donkerder is geworden! Voorlopig ga ik voor alle veiligheid maar nog nergens vanuit (maar stiekem natuurlijk een heel klein beetje wel, hahaha ...). Liefs, Beebiewens
@beebiewens met mij gaat t goed. Sinds woensdag niet meer ongesteld, dus nu wachten op de eisprong! Mag van mij snel komen maar als t goed is duurt t nog wel ff
vandaag bij het afvegen wat bloed gehad maar nog neit echt ongesteld moet ik dat trouwens zien als een nieuwe menstruatie ??? dus dat ik dan mijn nieuwe banner kan gaan aanmaken
@ Beebiewens owww spannend joh die streep betekent toch echt wel wat....ik duim voor je dat je snel een knaller hebt @ trouwen / paarden; wij zijn vorig jaar getrouwd, gewoon om 10:00 trouwen op een vrijdag, mannetje of 50 met na de ceremonie taart en koffie. Daarna met intiem gezelschap (24 man) gedineerd. en daarna heel romantisch toen we thuis kwamen joggingbroek en de hond uitlaten Ik heb altijd van paarden gehouden maar verder nooit gereden o.i.d. Maar met onze trouwerij hadden we wel mooi een koets en 2 zwarte friese paarden. Daar kwamen hele gave foto's uit moet ik zeggen Dus ik deed alles in 1 @ iedereen spannend allemaal he als je je ei hebt gespot en dan moet w88. Suc6 allemaal met alle kwaaltjes @ hier ik zit nu op 7DPO en heb eergister en gister heel cremig slijm gehad. geen idee wat dat nu weer betekent. afgelopen week wel eens last van steekjes en krampjes , soms een beetje weeig gevoel maar verder weinig last. Ik heb nog geen test drang, ik zit zaterdag pas op 14 dpo en mijn vorige cyclus kreeg ik op 12dpo. ik heb alleen helemaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn. Dus ik w8 zoiezo tot zaterdag met eventueel een test, maar denk dat ik daarvoor al ongi ben...wordt vervolgd @Lennyt de eerste ongi dag is de eerste dag dat je helderrood bloed verliest. dus geen idee of jij dit al als cd1 kan tellen?
@Beebiewens: ik denk dat je zwanger bent.. Die ultragevoelige tests zijn echt onzin en testen minder vroeg positief dan de 2v5 van kruidvat!! Ik heb dat echt van meerdere vrouwen op het forum gehoord en ook zelf ervaren!! Ik zou overmorgen nog even testen om te zien dat het streepje donkerder wordt! Wat betreft het bruinverlies: dat is bij een prille zwangerschap ook normaal, ik heb het bij mijn laatste zwangerschap ook gehad. Met mij gaat het super, ik voel me hartstikke goed, alleen wel ontzettend moe, jeetje wat kun je moe zijn in die eerste maanden zeg!! Ik kan om zeven uur wel naar bed!! Hoe voel jij je? Fanny
@ Beebiewens, dat kan niet missen! Die kv testen zijn ontzettend goed, en tis echt een overduidelijke roze streep! Dus vanaf hier alvast een voorzichtige GEFELICITEERD! (Mijn allereerste posi test van m'n dochter kreeg ik het streepje niet eens op een foto.. Dus deze is echt wel duidelijk ) @ hier: vandaag lekker aan het kokerellen geweest. Zelf bolognesesaus gemaakt, wat echt onwijs lekker was! De zelfgemaakte pasta was iets minder, vriendlief wilde ook een deel van het deeg uitrollen, met als gevolg dat het veel te dik en daardoor niet gaar was . Ach ja, volgende keer maar even op zoek naar een niet al te dure pastamachine! Inmiddels op dag 62 en nog geen eisprong gehad trouwens, dus schiet hier nog niet echt op met het hele zwanger-worden-gebeuren.
Thanx voor de reacties dames . Ik ga zowat ieder uur weer naar m'n testen kijken en ja, de streepjes staan er nog steeds . En toch... wil ik eerst een dikke vette streep zien voor ik het geloof! @ Fanny: Tja, hoe voel ik me? Ik ben de afgelopen dagen af en toe licht misselijk geweest, heb 2 dagen heftige diarree gehad, ben on-ge-lóóf-lijk chagrijnig geweest (arme Beebiewensman ), en nog zo'n dozijn kleine kwaaltjes, maar niks daarvan was zo duidelijk aanwezig dat ik mezelf kon overtuigen dat het niet gewoon tussen m'n oren zat! Wel heb ik al sinds m'n ei krampen in m'n onderbuik, en een soort drukkend gevoel, en regelmatig rommelende darmen, maar ja, dat kan ook een miljoen oorzaken hebben, en zo vlak voor m'n NOD lijkt het toch ook angstvallig veel op menstruatiekrampen.. De tijd zal ons leren of het zwangerschapskrampen of ongikrampen waren! We gaan voor de eerste optie . @ Saz: Dank je voor je lieve bericht! Dag 62 en nog geen eisprong... Dat lijkt me echt heel erg frustrerend voor je meid! Maar kop op: je hebt een mooie gezonde dochter, dus het kan! Je hebt alleen veel geduld nodig en we weten allemaal hoe moeilijk dat kan zijn als je wens zo groot is... Positief blijven is de boodschap! Slaap lekker dames, en ik kom morgenvroeg m'n test weer showen hoor! Ga nu weer over positieve testen dromen . Liefs, Beebiewens