Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Vorige week donderdag bij de gynaecoloog geweest. Inwendig onderzoek en echo gehad. Ook moest ik nog bloedprikken, i.v.m. de hormonen. Om de oorzaak te achterhalen waarom ik na 15 weken nog niet menstrueerde.

En of het nu toeval is of niet, donderdagmiddag begon ik hevig te vloeien. Inmiddels zijn wij maandag 17 oktober, en vloei ik nog steeds. Dit kan ik inmiddels wel een ``echte`` menstruatie noemen. Dan kan nu eindelijk het echte klussen beginnen. Nu weet ik het zeker, en ben erg opgelucht, dat alles dus werkt en mijn lichaam het op eigen kracht weer op kan pakken:)

2. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    succes pindarella! ik hoop dat het nu eindelijk afgelopen is met de pijn.

en miss little je had gewoon even een zetje nodig ;) heeeel fijn dat je zonder poespas eindelijk een menstruatie hebt! en hopelijk heb je snel een beetje regelmatige cyclus.

3. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    @miss little
    fijn zeg.. kan je nu echt beginnen :D..

nog steeds verdoofd.. zit ik met een scheef mond en dikke (zo voelt het) wang op de bank.. mag alweer eten.. moest om 10 over 1 bij de tandarts zijn en was om kwart over 2 er weer weg..

ze hebben het gaatje los gehaald, en na dip wringen en wat tranen was die kies echt ontstoken.. heb een wortelkanaal behandeling gehad.. nog paar dagen last en dan moet ik weer terug en dan gaan ze hem nog 1x schoonmaken en komt er weer opnieuw een vulling in..
    tot nu toe.. geen pijn meer gehad.. (klop het wel af) hopen dat alles goed gaat..:)..

Hoe gaat alles hier..
    Ze vroeg aan mij of ik zwanger was.. (voor de foto) ik zei niet dat ik weet..(want dat is zo)
    waarom zijn de röntgen foto schadelijk voor een kindje??

4. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    miss little: fijn dat je nu weer vooruit kunt kijken!

pinda: fijn dat er wat aan je kies gedaan is!

Het lijstje van jullie durf ik bijna niet in te vullen, ik en divaman zijn zoveel korter bij elkaar dan jullie allemaal (maar niet minder gelukkig en het is bij ons echt een hele weloverwogen beslissing en zeker van elkaar! ;) ).

Hier weinig nieuws. Ik heb best veel krampjes en gek gekriebel, doof gevoel etc in mn buik. Maar durf ook nergens op te hopen. Ik denk dat ik het me allemaal maar inbeeld omdat de wens er is.
    Morgen mn rug laten behandelen bij de chiro want heb weer aardig last (maar dat heb ik al jaren bij tijd en wijlen hoor, dus dat associeer ik niet met zwangerschapssymptonen)

5. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @CVO 1986:
    Ik heb idd een zetje nodig gehad. Kan het zo zijn dat de menstruatie is gekomen door het inwendige onderzoek, of is het gewoon toeval geweest?

@Pindarella:
    Het is idd erg fijn, ben ik in ieder geval weer wat stress kwijt, weet dat ik nu in ieder geval weer een eisprong heb gehad. En hoop dat het gauw raak is;)

Sterkte met je kies, hoop dat de pijn gauw over is.

@Divatje:
    Ik kan weer vooruit kijken, waar ik erg blij om ben.

Alle dames, veel succes. Ik zal de site nu regelmatiger bijhouden, aangezien ik best wel druk ben, maar zodra ik een gaatje heb, kijk ik even op de site. Leuk om met andere dames over dit onderwerp te praten;)

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Maakt toch niet uit? Wij hebben elkaar ontmoet op 17 mei, hadden officieel iets ongeveer een maand later. En 10 augustus ben ik gestopt met de pil. Kenden elkaar dus nog net geen 3 maanden, en waren beide nog 22 toen de pil de deur uit ging.

7. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    @ miss little - fijn dat je eindelijk ongesteld bent en jullie kunnen gaan beginnen!

@ Pindarella - he gatsie zeg..Klinkt allemaal niet fijn! Maar ja, als de pijn iig maar weg blijft! Sterkte!

@ Divatje - dat maakt niet uit toch? Als het allemaal maar goed voelt :) Dat is het belangrijkste!

8. tulip

tulip Niet meer actief

miss little, gelukkig dat je nu er voor kan gaan

divatje, maakt toch niet uit. Je maakt mij wel nieuwsgierig trouwens. Ik kreeg op mn 15e verkering met wat nu mijn man is. Zou ook wel raar geweest zijn als ik toen al zwanger wilde worden he??;) Ik wil ermee zeggen, dat het in ons geval wel heel logisch is dat wij al wat langer bij elkaar zijn. We waren er vroeg bij.

@hier, woensdag een afspraak met de HA omdat ik mij nog steeds niet goed voel, weer in een hele lange cyclus zit enz.

9. Snoopy77

Snoopy77 Lid

17 okt 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ben 10 AUgustus gestopt met de pil na jaren pilgebruik om zwanger te worden van de allereerste...spannend!
    Werd zondag 15 aug ongesteld en maandag was het al bijna niets meer, dinsdag was het echt al over.
    In al die jaren nooit zoooo uitgekeken naar ongesteld worden, normaal gesproken kreeg ik tijdens de stopweek 7 dagen lang migraine aanvallen. nu gelukkig niet meer maar dat was wel een van de redenen dat ik niet uitkeek naar mijn ongesteldheid en nu....nu kan ik niet wachten!
    Ben wel al begonnen met de vitamines vitaalzwanger van de kruidvat, waar alles inzit , ook foliumzuur. Moet zeggen dat ik wel vreemde dingen merk sinds ik gestopt ben, slaap slecht, flink aan de poets en dat had ik nooit, gelukkig geen migraine, maar ook dat heb ik er nu voor over om maar ongesteld te worden.
    Zit er zelfs over na te denken ( had ik net ergens gelezen) om de dokter te bellen om mn ongesteldheid op te wekken.
    Ovulatietesten ook al in huis gehaald via sensitest, al met al ....ben er wel mee bezig. Nog nooit zo erg als nu, stom eigenlijk.
    Nu moet die doperwt genaamd hypofyse nog een schop onder zn kont en aan de slag....maar wanneer ppfff?

Zo...ik ratel wel weer lekker door ;0)

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @Snoopy, wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest? 15 augustus? Want kan ook zijn dat je lichaam even moet ontpillen..

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest sinds de mirena verwijderd is op 10 augustus, maar dat heeft niet met ontpillen te maken, maar meer met een schildklier die niet meewerkt enzo.. Toen ik 3 jaar geleden stopte met de pil had ik de eerste maanden wel een regelmatige cyclus, maar later niet meer. Een huisarts geeft doorgaans niet zomaar een kuur provera, als je net 2 maanden gestopt bent met de pil en je lichaam het ineens weer zelf moet doen.

11. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    @ tulip - vervelend zeg.. :S

@ Snoopy - welkom! Spannend zeg! Ik snap je gevoel helemaal! Ben er ook ontzettend veel mee bezig, echt heel vervelend soms :p M'n geduld is ver te zoeken.. haha

Nogsteeds een raar gevoel in m'n buik.. Gisteravond voor de zekerheid geklust :p Voelde echt niet fijn!! Heb het nog nooit eerder gehad, en heb geen flauw idee wat het was maar nee.. Was heel erg onprettig!
    Vandaag nogsteeds een krampachtig gevoel in m'n buik. Wel stukke minder als gister gelukkig. Soms wel wat steken links onderin.
    Ben ook al een paar dagen vreselijk emotioneel. Wordt er gek van! Elke dingetje op tv wat lief of zielig is moet ik van huilen. Heel irritant.. Als ik alles bij elkaar optel, begin ik steeds meer te twijfelen of ik niet toevallig al zwanger ben... Hoop het echt natuurlijk! Maar ben ook bang voor een teleurstelling.. Want wie weet is t niks, of zijn t m'n hormonen die in de war zijn omdat ik geen pil meer slik? *zucht* Soms zou ik willen dat ik zo makkelijk was als m'n vriend :p

12. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    Welkom snoopy, ja ik was er ook meer mee bezig dan dat ik had verwacht, en volgens mij iedereen wel hier, leuk dat je mee gaat kletsen, het is erg gezellig hier.

@hier, vandaag weer begonnen met werken, menstruatie gaat lekker door, kan niet wachten tot dat we weer aan de slag kunnen.

13. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Jullie hebben ook helemaal gelijk hoor ;)
    Ik ben 27 en hij 26. We hebben nu 1,5 jaar en hij is eigenlijk direct (na 2-3 weken) bij mij ingetrokken. Het voelde gewoon goed, en blijkbaar was dat gevoel ook juist :)
    Oke, komt ie dan :D
    Getrouwd: nee
    Hoelang samen: 1,5 jaar
    Hoe oud: 27 & 26
    Kinderen: nee
    Huisdieren: 1 poes
    Werk: secretaresse
    Sport: paardrijden

14. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    @divatje Ik kreeg een relatie mijn mijn man en woonde op die dag ook al gelijk samen, zijn nu 6 jaar samen en 6 jaar samenwonend. Als het goed voel dan voelt het goed!

15. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ha Malle, nog zo'n snelle :D
    En ik vind het heerlijk! Alles is ook gewoon zo gelopen en ookal is het officieel mijn appartement, het voelt echt van ons samen. Ondertussen ook het een en ander samen veranderd/opgeknapt. En voor de rest: samen leven, samen delen. :)

16. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Ja idd Divatje, zo iets voel je gewoon. Je kan over 4 dagen testen lees ik. Spannend!!

17. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy, welkom

mallle, fijn he als je weer gericht aan de slag kunt.;)

divatje, o 1,5 jaar zo schokkend is dat toch niet joh! Als het goed voelt is het toch prima.

18. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    @divatje
    ik vind dat ook niet echt scokkend!!
    net wat iedereen zegt.. als het goed voelt... boeiuh wat de buitenwereld zegt.. alhoewel me dat wel heel moeilijk, want ik kan best geloven dat er mega veel commentaar op je afgevuurd word!!

Ik zal eens even met mijn luie billen van de bank af.. was opvouwen, hondje binnen laten, hij moest verplicht buiten spelen.. hahaha

19. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Mwah, volgens mij lijkt het voor de vrienden enzo ook alsof we langer bij elkaar zijn zeg maar. We vinden het zelf ook niet te kort ofzo hoor, anders hadden we de beslissing nooit genomen. We zijn er gewoon klaar voor! Maarja, nu moet het nog gebeuren he!

Ja ik kan testen zaterdag, maar heb afgezien van gerommel/kruibel/krampjes enzo in mn buik weinig symptomen die erop wijzen, dus verwacht eigenlijk gewoon een menstruatie. Voor de vorige menstruatie had ik bijv mega gevoelige (.)(.) en werd dus gewoon ongesteld, dus ik denk dat het gewoon ontpillen of tussen mn oren zit!
    Divaman wil het liefst gewoon op de menstruatie wachten, ik denk om maar niet te veel ermee bezig te zijn/hoop/teleurstelling te hebben. Misschien dat ik me er ook wel in kan vinden, dus ik denk dat ik maar ga proberen even geduld te hebben.

Melden jullie trouwens bij artsen dat jullie hopen zwanger te worden zodat ze er rekening mee kunnen houden? Moet naar de kraker straks en weet eigenlijk niet of het 'kwaad' kan als je nu net zwanger zou zijn. Lijkt me niet, maar je weet het niet?
    En de huisarts; ik neem aan dat je je pas meld als je daadwerkelijk zwanger bent?

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    #940 Iloiza, 18 okt 2011
    Laatst bewerkt: 18 okt 2011
    Hi meiden,

Ik leef ook nog hoor! ;)
    Ben al een tijdje niet meer zo actief op het forum, want ik vond van mezelf dat ik er te veel mee bezig was. Ik zit nu op 20CD en heb nog geen eisprong ontdekt, dus weer een langere cyclus dit keer... De vraag is alleen, hóe lang...?

Vergeef me dat ik niet alles ga bijlezen, dat is echt te veel. Ik spring er hier weer in. :)

Ik las iets over lijstjes? Hier de mijne:
    Getrouwd: Ja, op 01-10-2010
    Hoelang samen: Bijna 4 jaar (04-11-2007)
    Hoe oud: Ik 26, hij 32
    Kinderen: Ja, 2 jongens (27-01-2009 en 01-04-2010)
    Huisdieren: geen
    Werk: fulltime mama en freelance visagiste
    Sport: waar ik maar zin in heb (zwemmen, fitness, Zumba, wandelen, of gewoon heel lui niets :p)

@ Divatje, ik ben ook helemaal niet geschokt hoor. Wij waren ook heel snel. Na twee maanden samen hebben we ons huis gekocht en na een half jaar samen was ik al zwanger (dit was een bewuste keuze). Veel roddels gehad achter onze rug om, maar de mensen die toen zeiden "Dat gaat nooit goed" moeten daar nu op terug komen. Het gaat juist hartstikke goed. Als het goed voelt, waarom dan niet deze keuze maken??

@ Pindarella, ik heb geen ervaringen met een maansteen maar heb er vandaag wel eentje besteld. Ik hoop dat de steen zal helpen mijn cyclus weer een beetje op regel te helpen en natuurlijk dat die me zal helpen snel weer zwanger te worden. :)
    Ga jij er ook eentje kopen? Of denk je er over na?

Deel Deze Pagina