Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011 21 juli miss83, 28 jaar, 2e kindje-30 25 juli tulip, 27 jaar, 2e kindje- wacht op eerste menstruatie 3 aug Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 9 aug Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 10 aug Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie behappy, ?, ? - Eerste ronde 12 aug 1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- wacht op eerste menstruatie FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 17 aug Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht nu op eerste menstruatie 19 aug Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie 23 aug Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje- is nu ongesteld. dan nog 1 maand condoom en dan klussen. 26 aug vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie
precies mijn verhaal op de schildklier en mmm na. Hier waren we 14 maanden bezig en toen heb ik de huisarts gebeld om een afspraak te maken. De dag voor de afspraak een positieve test gedaan. Ik heb er nu ook geen haast mee, wilde eigenlijk pas begin volgend jaar stoppen, maar met het ontpillen en de cyclus enz, ben ik nu maar gestopt, dan voelt het allemaal wat relaxter en zit er minder druk op. Wat ga je voor opleiding doen??
@ Saz: thanx voor het opschonen vh lijstje, ziet er een stuk netter uit weer! En wat een verhaal over je eerste zwangerschap zeg... Wel echt bijzonder! Lag ook in een deuk om je schoonmoeder-verhaal, hahaha ... Gezellig druk wordt het hier . Zag wel dat ik de oma van dit clubje ben :x, da's dan toch weer jammer aan zo'n lijstje ...
Leuk!! De lijst wordt al lekker lang. Hopelijk mogen we snel roze in de lijst zien - nu nog bijna overal wachten op eerste menstruatie. @ Wanneer vertellen: Ik heb het bij mijn eerste met 8 weken moeten vertellen op m'n werk. Ik was van plan om het pas na de 12-weken-echo te vertellen, maar ik was zó misselijk dat ik na 6 weken zwangerschap al om de haverklap ziek thuis bleef of weer naar huis ging als ik tóch was gaan werken. Eerst kon ik nog even doen alsof het 'een griepje' was, maar na twee weken natuurlijk niet meer. Gelukkig reageerde iedereen leuk op m'n werk, alleen mijn leidinggevende kondigde na 2 minuten na mijn nieuws al aan "dat P&O het vast niet zo handig zou vinden om straks in november mijn contract te verlengen"...!! (En die contractverlenging heb ik dus ook niet gekregen). Saz, nou lekker dan dat je schoonmoeder het meteen de hele familie heeft verteld. Laat haar bij jullie tweede wondertje inderdaad maar lekker lang onwetend. Dat lijkt me het best. @ Saz: Ik zou helemaal gek worden als we niet voor een derde gegaan zijn, en we er over 15 jaar financieel zo goed voor staan dat het makkelijk had gekund... Ik weet al vanaf groep 2 dat ik jong moeder wou worden en dat ik het liefst drie kids zou hebben. Ik ben vanavond met Jorik de zolder op gegaan om dingen op te meten en te kijken hoe we van de zolder een kamertje willen maken en wat er dan overblijft van de zolder, zodat wij ook nog enige bergruimte hebben (en ik een plek voor mijn zonnebank ). Hoewel dat nog niet betekent dat Jorik zijn beslissing gemaakt heeft, zei hij wel dingen als "Deze kast moet weg, deze vind ik te groot voor een babykamer" en "Dit lijkt me dan een handige plek voor de commode". Spannend trouwens, morgen introductie van je opleiding. Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan, herintreden. Succes meis!! Nog even en je hebt je papiertje!! @ Foliumzuur: Ik geef nog steeds BV en gebruik dus ook nog steeds Gravitamon. Daar zit genoeg foliumzuur in dat ik het nu niet apart hoef in te nemen. @ Beebiewens: Oma?! Je bent pas 28. Ben ik dan getrouwd met een fossiel? (Mijn man is 32).
@beebiewens, 28 valt toch best mee? Hier over ruim 2 weken 26, dus scheelt maar 2 jaar. @Iloiza, ja, Jorik wil dus echt wel, maar mannen denken vaak veel te veel na. Hier ben ik dat meestal, Lucas is veel optimistischer dan mij . Weet niet meer wie het vroeg, maar ga m'n lerarenopleiding Engels 2e graad afmaken in deeltijd in Leeuwarden. Oftewel 2 dagen in de week van 16-21 les, wat bijna 2 uur rijden is.
Hahaha , nee sorry, het viel me gewoon op dat ik tot nu toe de oudste op het lijstje ben en dat terwijl ik pas voor de eerste ga! Heeft te maken met mijn beroep en het feit dat mijn vriend maar liefst 6 jaar jonger is (ja had ook nooit verwacht met een jongere man te eindigen, maar liefde laat zich niet sturen he ), het duurde even voor hij klaar was om papa te worden ... Maar nu is ie zover hoor!! Dus als jij een fossiel hebt, heb ik een puppy . En ik zal niet meer piepen over m'n leeftijd vanaf nu . Hebben jullie ook allerlei pijntjes? Gevoelige tepels, steken in m'n onderbuik... We hebben nog veilig geklust deze maand, dus het moet echt van het stoppen met de Nuva komen en de cyclus die weer op gang komt. Of het zit natuurlijk allemaal tussen m'n oren , dat kan ook... Ben tenslotte opeens enorm gefocust op mijn lichaam! Groetjes
Mag ik hier ook meekletsen? Heb afgelopen vrijdag m'n laatste pil geslikt! Vind het erg spannend allemaal Wordt onze 1e keer!
Hier niet echt kwaaltjes nee, maar je moet echt je lichaam opnieuw leren kennen na anticonceptie. Dacht voor de eerste dat ik iedere maand zwanger was . Toen ik wel zwanger bleek had ik 's avonds wat misselijkheid, de hele dag boeren laten, gevoelige, gespannen borsten en pijnlijke tepels. Maar ook soortgelijke dingen als ik ongi werd.
@ Saz, ja vind ik ook. Jorik denkt veeeeeeeeeeeel te veel na. Ik ben meer een doener. @ Beebiewens, je lichaam kan je flink voor de gek houden. Allerlei kwaaltjes kunnen zowel van een zwangerschap komen als van een menstruatie als bij het ontpillen. Ik herinner me van mijn eerste zwangerschap dat ik gevoelige tepels had, zichtbaar blauwe aderen op mijn borsten, veel plassen en later ook misselijkheid. Volgens mij had ik nog meer kwaaltjes, maar dat weet ik eigenlijk niet eens meer. @ LittleAngel, welkom hier!! Leuk dat je mee komt kletsen. Je kunt jezelf toevoegen aan de lijst, als je wilt.
Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011 21 juli miss83, 28 jaar, 2e kindje-30 25 juli tulip, 27 jaar, 2e kindje- wacht op eerste menstruatie 3 aug Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 5 aug Fanny 31 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 9 aug Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 10 aug Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie behappy, ?, ? - Eerste ronde 12 aug 1986tamara, 25 jaar, 1e kindje- wacht op eerste menstruatie FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 17 aug Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht nu op eerste menstruatie 19 aug Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie 23 aug Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje- is nu ongesteld. dan nog 1 maand condoom en dan klussen. 26 aug vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - wacht op eerste menstruatie
Wat is er veel gepost gister zeg!! Ben een dagje naar de Efteling geweest en kon net weer Onwijs veel bijlezen, leuk!! Super idee die lijst, ik heb mezelf er gelijk ingezet ( bericht hierboven) en zoals jullie zien ben ik de oudste van de club! Ik moet over een dag of 7 ongesteld worden en voel af en toe wel wat van die "ouderwetse" ongesteldheidskrampen... Zou toch te gek zijn als ie meteen de eerste keer gelijk op tijd kwam! Dat is dan wel meteen de laatste keer dat mijn m'n ongi welkom is Wat betreft het vertellen op je werk; ik heb een eenmanszaak, dus dat is snel klaar.. Volgens mij ben je alleen wel de minst lieve baas voor jezelf, vrije dagen opnemen zit er niet bij & als het even tegen zit, moet je nog best lang doorwerken ook.. Maar het heeft natuurlijk ook voordelen Tegen mijn famillie heb ik het de eerste keer pas na 3 mnd verteld ( ik was nog maar 20 dus dat was even lastig..) maar de tweede keer ( zoontje is nu 1) zat ik 10 min na de test al met iedereen aan de telefoon!! Ik zou het dit keer wat langer stil willen houden, maar ik weet niet wat ik in mijn enthousiasme zou doen.. Fanny
Ik weet het niet zeker maar ik denk toch echt dat ik nu ongi ben geworden. 4 dagen na verwijderen mirena. Is dat niet te snel? of zou die wat anders zijn?
@Vissertje84: mijn dochter is 10 en mijn zoontje is 1 jaar. Wat betreft je vraag: Ik denk dat het je "onttrekkingsbloeding" is. Dat is de kunstmatige ongesteldheid die je krijgt ong. 4 dagen na het stoppen met de pil (en ik denk ook het spiraal) Vanaf deze bloeding gaat je nieuwe cyclus in. Als je een gemiddelde cyclus hebt, dan zul je dus over ong. 14 dagen je eisprong hebben en over ong. 28 dagen je eerste natuurlijke menstruatie. Groetjes Fanny
Bedankt voor je reactie. Dus ik kan nu wel tellen naar de eisprong? Sorry hoor ben er niet helemaal in thuis. Ik ben bij mijn zoon door de pil heen zwanger geraakt. Dus nooit 'gepland' zwanger willen worden. Nu dus voor het eerst. Hoe reageerde je dochter op je zwangerschap. En hoe bevalt het leeftijdsverschil? Liefs
@ Vissertje, denk idd ook dat het een onttrekkingsbloeding is, had hier 2 dagen na verwijdering ook een bloeding die 3 dagen aanhield. Denk alleen niet dat het hetzelfde is als met de pil, dat je vanaf nu kunt tellen tot je eisprong, want in tegenstelling tot bij de pil gaat bij de Mirena de eisprong (en eigenlijk hele cyclus) gewoon door. Met de pil heb je geen eisprong. @ Fanny, leuk! Wij zijn vorige week nog naar de Efteling geweest. Dochter heeft het hele sprookjesbos geslapen, dus dat doen we over een paar jaar wel weer. @ Ongikrampen, voor mijn zwangerschap nog nooit gehad! Voelde dus nooit van te voren aankomen wanneer ik ongi moest worden. Vannacht en vanmorgen heel vroeg wel enorme krampen gehad, in m'n buik en rug (tja, dankjewel rugweeen). Nu dus benieuwd wat dat te betekenen had. Dus dankzij dat en m'n lieve meisje die weer es de halve nacht aan het spoken was amper geslapen . En dan straks met m'n duffe kop naar Leeuwarden rijden..
@ Fanny: Leuk, een dagje Efteling!! Lekker met het gezin geweest? Wat vonden je kids ervan? @ Saz: O ja, jullie zijn ook naar de Efteling geweest. Hoe was het? Jammer dat Meagan de hele tijd heeft geslapen in het Sprookjesbos. Zijn jullie nog ergens in geweest met haar? @ Efteling: Wij gaan over drie weken op vakantie naar Brabant en er staat ook een dagje Efteling op het programma. Hebben jullie nog tips qua attracties voor kids van 2,5 en 1,5 jaar? @ Vissertje: Ik dacht ook aan een onttrekkingsbloeding. Een echte menstruatie zal denk ik nog niet zijn zo vlak na verwijdering Mirena. Maar ik wou al zeggen, vraag het even aan Saz, zij heeft ook een Mirena gehad - maar ze had al gereageerd. @ Ongikrampen: Als tiener heb ik er nooit last van gehad, tot ik een mk heb gehad. Sindsdien heb ik echt heel erg last gehad van ongikrampen. Soms wist ik niet hoe ik moest staan of zitten of liggen, zo'n pijn deed het. Ik gebruikte toen Menstruatiepleisters; geloof het of niet, ze werkten echt. Ze namen niet alle pijn weg, maar ik kon tenminste normaal bewegen en dingen doen. Echt raar dat ik daar vroeger nooit last van heb gehad. Maarja, zo voel ik ook sinds ik bevallen ben van mijn eerste ook ei-pijn. Wel handig, zo kan ik ongeveer voelen wanneer mijn eisprong is.