Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Daantje
    Het zou heel goed kunnen dat deze cyclus korter is dan je vorige. Omdat je pas bent gestopt met de pil, kan je cyclus nog 'in de war' zijn. Mijn vorige cyclus was 57 dagen, met de eisprong op dag 49. Deze cyclus is al aanzienlijk korter, want mijn eisprong was op dag 23.
    Ik zou ook uitgaan van de laatste dag dat je je ei voelde, en daar 14 dagen bij op tellen. Dat zou ongeveer wel het einde van deze cyclus moeten zijn. Hopelijk dan nog steeds geen bloed, maar wel een mooie posi test!! Ik duim voor je.

@ Saz
    No problemo, ik kijk Castle vanavond wel even online terug. ;)
    Ja, ik vind het nu ook wel spannend worden. Nog een week voor ik ga testen (als ik nog niet ongi word voor die tijd). Ik probeer niet aan de kwaaltjes te denken, maar deze had ik ook al voor en rond NOD toen ik zwanger was van Dyon.
    Borstvoeding geven vind ik de laatste dagen een beetje pijnlijk. Het voelt net alsof ik voedt met tepelkloven, alleen heb ik dus geen tepelkloven... :S
    Jij vandaag dus weer een hogere temp. Waarschijnlijk toch gewoon je eisprong (eindelijk) gehad. :)

@ Tulip
    Duurt nu echt wel lang he? Echt frustrerend. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, en hopelijk met goed nieuws!!

2. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    Willen jullie in het ziekenhuis of thuis bevallen?
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, gewoon omdat ik me dan zekerder voel mocht er wat gebeuren, ik zelf heb ook geluk gehad bij geboorte, als ik niet in het ziekehuis was geboren had ik hier niet zitten typen:) dus neem maar het zekere van het onzekere.

Willen jullie borstvoeding of flesvoeding gaan geven?
    Ik denk flesvoeding, dit ook metname dat de vader dan ook wat meer kan doen, nachten overnemen en gewoon omdat hij dat zelf wel erg leuk vind, je kan het dan ook gewoon wat makelijker uit handen geven denk ik. Maar ja misschien veranderd dat wel als het zo ver is.

En wie willen jullie bij de bevalling hebben?
    Malleman als hij niet gestrekt gaat teminste, bloed op tv wordt hij al helemaal niet goed van, dat wordt nog leuk denk ik. Verder misschien mijn schoonmoeder, dit ook omdat ze zelf alleen maar zoons heeft en het nooit heeft kunnen beleven van haar eigen kleinkind, mijn moeder woont te ver weg dus die kan niet optijd erbij zijn, en mijn stiefmoeder, ja dat weet ik niet, heb goede band met haar maar dat moet ik maar zien op die dag zelf, dus blijft alleen mijn schoonmoeder over, stel dat malleman het niet trekt, mijn schoonmoeder kan wel echt heel goed iemand steunen!

@hier nog op zoek naar ei en verder geen meer kwaaltjes, alleen die vervelende ontpillings verschijnselen!

3. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    @iloiza, ja beetje dom.. maar ja.. is alleen maar spannender..:) ..haha..
    Voor Jou komt het ook dichterbij!!
    Ja joh, mijn huid is zo lelijk!! voel me ook opgeblazen..:s..

@daantje spannend.. kan het geen innestelbloeding zijn!

Ik heb lekker pauze, straks naar buiten met de kids! Altijd leuk..:))
    Alles van de lampion heb ik klaar, dus ik hoef niet TOT lang te blijven vandaag.. Hihi.. straks lekker weekend, ben ik echt aan toe, lekker bij slapen en zondag high tea bij de pardoes ben benieuwd..

Wat gaan jullie dit weekend doen?!

4. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Pinda echt spannend nou en echt super jammer dat pindaman er niet bij kan zijn.

Vanavond ga ik lekker bank hangen en de voise kijken, zaterdag moet ik weer naar school en 's avonds verjaardag, zondag heb ik nog niks staan, misschien ff strandritje met paard als het mooi weer is, misschien ff bij schoonouders op visite, verder denk ook lekker relax.

5. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woensdag de 19e voelde ik het t laatst.dat is 9 dagen geleden. T was vanmorgen een beetje, nu is er geen spoor te bekennen... Dus over 5 dagen moet mijn nod zijn?

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Borstvoeding of flesvoeding?
    Ik heb hier al twee keer gelezen dat er voor flesvoeding word gekozen zodat de papa dan ook de fles kan geven. Ik wil me nergens mee bemoeien hoor - zo moeten jullie dat niet zien. Maar de papa kan ook een fles geven als je borstvoeding geeft hoor. :) In plaats van poedermelk kun je ook je eigen melk kolven en dit in een fles geven.
    Als je borstvoeding geven geen fijn idee vind of het lukt om welke reden dan ook niet, dan is het geen schande om flesvoeding te geven. Ik heb ook absoluut niets tegen op flesvoeding, maar wat ik wil zeggen is dat je niet (alleen) voor flesvoeding zou moeten kiezen 'omdat de papa dan ook een keer de fles kan geven'. Daar zijn oplossingen voor. Daarbij is borstvoeding gewoon de beste voeding voor je kindje. In de poedermelk van tegenwoordig zitten ook alle goede en belangrijke bouw- en voedingsstoffen, maar bij borstvoeding krijgt je kindje meer weerstand én borstvoeding is zo veel meer dan alleen voeding! Het is ook een troost, een slaapmiddel en een intiem momentje voor jou en je kindje.
    ...Ik lijk zo wel een borstvoeding-prediker, haha - maar wou het even gezegd hebben. ;)
    Natuurlijk blijft het je eigen keuze en daar heeft niemand over te oordelen. :)

@ Moeder/schoonmoeder bij de bevalling
    Ook al meerdere keren gelezen hier. Haha, ik kan me gewoon niet voorstellen dat mijn moeder (en al helemaal niet mijn schoonmoeder) bij mijn bevalling in het ziekenhuis zou zijn. Wat een drama zou dat zijn... 't zijn zulke paniekzaaiers. ;)

@ Pindarella
    Klinkt als kwaaaaaaaaaaaaltjesssssss!! :D
    Vind het echt heel spannend voor je (al zou ik wel vréselijk balen dat mijn pendel niet uit zou komen ;) haha, nee hoor, ik hoop natuurlijk dat je positief test :p).
    Ja, voor mij ook spannend. Nog een week voor ik ga testen (mocht ik dan nog niet ongi zijn) - maar die week kan me niet snel genoeg gaan... ;)

@ Daantje
    Wanneer je NOD precies is, is moeilijk te zeggen omdat je cyclus nog niet helemaal regelmatig is. Het kan ook zijn dat je luteale fase (de periode ná de eisprong) korter is dan 14 dagen. Maar ja, dat weet je dus niet van tevoren. Als je 14 dagen aanhoudt, zou je in ieder geval goed moeten zitten...

@ Dit weekend
    Vanavond Castle online terugkijken en daarna nog alle afleveringen van ATWT die ik nog achter loop, tot ik erbij in slaap val. ;)
    Morgen is het Rabobank Museumdag in Drenthe, Friesland en Groningen (gratis entree voor 2 musea) en ik wil eigenlijk heel graag naar het Groninger Museum, inspiratie opdoen. Maar ik weet niet of ik daar morgen genoeg puf voor heb...
    Zondag heeft mijn man een thuiswedstrijd, en dan ga ik de tweede helft even kijken met de jongens (zodra de jongste wakker is).

7. tulip

tulip Niet meer actief

iloiza en saz, ja ik hoop het nu ook ja. Ik wilde misschien ook met temperaturen beginnen, maar ja dan moet ik wel weer aan een nieuwe cyclus beginnen eerst.

borst of flesvoeding??

Absoluut flesvoeding. Dat heb ik bij mare ook gedaan en het is mij super bevallen. Ze was heel klein en moest echt een minimale hoeveelheid binnen krijgen om niet opgenomen te worden. Ik vond het erg prettig dat ik zo precies wist wat er in ging. Ze had ook een slechte zuigkracht (eigenlijk nihiel) dus het kwam toevallig ook goed uit, ze had bv er nooit uit kunnen krijgen.

ziekenhuis of thuis,

Ziekenhuis!! Is mij de eerste keer ook enorm goed bevallen (haha gekke woordspeling per ongeluk.) Alles is bij de hang mocht het misgaan. Ik hoop wel eerder door te hebben dat ik aan het bevallen was, want bij mare had ik al 7 cm toen de vk voor het eerst kwam en ze is 3 kwartier na aankomst in het z'huis geboren. De vk adviseerde ook een volgende keer eerder te bellen dan de voorgeschreven 5 minuten omdat ik er anders 1 in de supermarkt verlies:p

bij de bevalling??

alleen menno.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Daantje, ja, denk dat je dan 2-3 november wel zou kunnen testen.

@ Pindarella, ja, spannend zeg! Morgen weten we meer ;)

@ activiteiten dit weekend: Gisteravond naar m'n ouders geweest, dus Meagan heeft daar geslapen. Ouders wilden vandaag naar Duitsland, M is mee, dus ik hang lekker languit op de bank met m'n laptop op schoot en tv aan :p. Morgen niet echt plannen, afgezien van boodschappen doen en even op zoek naar een verjaardagskalender. En zondag op verjaardag bij schoonmams (vandaar dus de kalender, L kreeg gister een smsje van z'n broertje of wij zondag ook naar schoonmams gingen. Wij hadden geen idee waar hij 't over had :p).

Tja, en verder zou ik 't dus echt niet weten.

Nog even een toevoeging op waarom ik graag thuis wil bevallen (indien ik de keuze heb), ziekenhuis is hier 20 minuten lopend, 5 minuten fietsend en 3 minuten met de auto vandaan. Maak me er dus niet zo druk om dat ik eventueel nog naar het ziekenhuis zou moeten.

@ Iloiza, AUW, ja, voeden met tepelkloven doet PIJN!! Borstontsteking gelukkig niet gehad.. Wel erg vervelend, maar hopelijk is het een goed teken en heb je volgende week een mooie posi test :D

@ hier, zo grappig! De Ducktales zijn op tv! En net ook al the Rescuers. Echt allemaal tekenfims die m'n zus en ik ook keken toen we klein waren :D

9. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? 21 juni gestopt met pil,5 dagen later keurig een bloeding gehad. Menstruatie wou maar niet vlotten, dus 13 oktober naar de gynaecoloog geweest. Of het toeval is of niet, 13 oktober na het inwendig onderzoek begon ik te vloeien, dit duurde 5/6 dagen. Dus een menstruatie. Nu 2 weken verder had ik gisteravond met het afvegen een heel klein beetje bloedverlies en vandaag buikkrampen. Assistent van huisarts gebeld, dit even in de gaten houden. Zolang ik maar geen koorts krijg, want dan moest ik aan de bel trekken. Wat kan dit zijn?

10. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    #1130 Mallle, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
    @miss little

Ik zou het echt niet weten, maar misschien kan je nog een keer de huisarts bellen om te vragen wat er aan de hand kan zijn, dat je jezelf er niet zo lekker bij voelt hoe het nu gaat, mede ook door zeggen, koorts is huisarts bellen. Misschien kunnen hun je wat meer uitleg geven zodat je jezelf wat prettiger er onder voelt.

@ iloiza

Het is ook wel zo dat je eigen moedermelk echt wel beter is, maar het lijkt mij gewoon heel irritant dat je telkens rekening moet houden dat je wel op de juiste tijden gaat kolven enzo, een vriendin van mij doet het ook en hoe ik die elke keer bezig zie met moet nu ff kolven en dan kan ik dat doen, maar dan moet ik weer terug zijn want moet dan weer kolven, het lijkt mij echt zo niet handig, maar misschien is dat wel een voorbeelding maar wat ik al eerder zij misschien verdanderd dat wel als het eenmaal zo ver is hoor, dan zeg ik misschien wel ik wil het liever wel. :)

11. miss little

30 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Malle: Ik denk dat ik straks idd maar even weer moet bellen. Dan kunnen ze mij hopelijk gerust stellen. ;)

12. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Zijn er hier ook meides die in de buurt wonen van de bollenstreek??

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Miss Little, misschien je eisprong waardoor je een beetje bloedverlies en die krampen hebt? Heb wel vaker gelezen dat je met je eisprong namelijk ook licht bloedverlies kunt hebben, en veel meiden voelen hun eisprong doordat ze ineens wat krampen hebben. Weet niet of je nog gebeld hebt voor uitleg?

@ Borstvoeding, tja, na de eerste paar weken kun je gaan kolven zodat papa ook een keer een fles kan geven. Heb ik bij Meagan ook een poosje gedaan, ze was 2-3 weken toen ze voor het eerst een flesje gekolfde melk kreeg. Wel blij mee dat we dat hebben gedaan, want ze was dus geen flesweigeraar. Met 4 weken voor het eerst een fles kunstvoeding gegeven, en dat was ook geen probleem. Ik wil nu graag langer live voeden, want toen we zijn gaan bijvoeden sliep madam al vrij vlot door, maar liep mijn productie ook wel redelijk snel terug. Wil bij een volgende dus graag echt minimaal een half jaar volledig voeden, al dan niet gekolfd. Ik vond het zo jammer dat ik al zo snel ben gestopt.
    En tja, dat papa dan niet zoveel kan doen... Lucas ging er iedere avond uit, gaf haar een schone luier en legde haar bij mij neer. Dan ging hij weer liggen en viel direct in slaap. Als Meagan dan d'r buikje weer vol had maakte ik hem weer wakker, zodat hij haar weer in bedje kon leggen. Of ik viel gewoon weer in slaap met M aan m'n borst, is ook vaak genoeg gebeurd.
    Moet er wel bij zeggen, Lucas wilde heel graag dat ik borstvoeding ging geven. Ik had er niet zoveel mee, ging er ook vanuit dat het niet zou lukken. Had dus ook al een hele set flessen in huis gehaald, want had hem wel duidelijk gemaakt dat ik bij de minste tegenslag over zou gaan op de fles. Aan het eind van de kraamweek kreeg ik ineens kloven, na 2 weken was dit weer weg, maar heb het toen wel doorgezet.
    Tja, ik wil het gewoon weer doen, niet noodzakelijk omdat het de beste voeding voor m'n kind is (flesvoeding is in mijn ogen net zo goed), maar omdat ik er zelf zo enorm van kon genieten als ze zo lekker aan het drinken was. Wat Iloiza al zegt, het is echt een intiem moment met je kind, en een ideaal middeltje om je kind te troosten en in slaap te krijgen.
    Daarnaast, als je flesvoeding geeft moet je dus altijd een fles meenemen, bakje poeder, spuugdoeken, etc. Bij borstvoeding is dat niet nodig (ok, spuugdoekjes misschien wel). Ik heb wel eens gehad dat ik met een vriendin aan het winkelen was, we terug liepen naar de auto, en M honger had. Ik ben gewoon achter het stuur gaan zitten, heb haar aangelegd, en een kwartiertje later kon ik haar in de maxicosi zetten. En als ik wegging plande ik ook dingen. Altijd voor ik wegging schone luier en voeden, soms had ze dan wel trek en duurde het een half uur, soms waren het maar 3 slokjes.

En met een baby moet je sowieso bij alles wat je doet rekening houden met je kind, in mijn ogen zit er in dat opzicht geen verschil tussen borst of flesvoeding.

@ Malle, sorry, nee, niet in de bollenstreek. Hier een rasechte Drent.

14. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    hier ook iemand ut Emmen..::p..hahaha

maakt het ook uit wann je test.. ochtend is het best, maar als je zwanger bent, maakt het toch niet uit??
    Dan hoort er toch veel hcg in te zitten en daar word toch op getest??

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ pindarella, nee, maakt niet uit. Alleen als je met de digitale cb test moet je wel 's ochtens testen.

16. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    @sazz thanks.. dan weet ik genoeg..
    Heb toch stiekem een test gedaan.. en je raadt het al..
    Negatief :((.. was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk..:((

ik bedoel als er nu geen streep staat, waarom zou er over 3/4 dagen wel een streep staan..
    Dus dat word wachten op mijn ongi.. en laat die maar gauw komen..
    Ben best wel heel erg teleurgesteld..:'(..

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ahw, meis, da's inderdaad flink balen! Is ook absoluut niet vreemd dat je teleurgesteld bent hoor, is niet meer als normaal volgens mij!

Weet je wanneer je je eisprong hebt gehad, dmv ovulatietesten of temperatuur? Want het zou ook kunnen dat je een latere eisprong hebt gehad, waardoor je nu dus negatief test.

Maar meis, geef de moed niet op hoor! De kans is groot dat je gewoon binnen een half jaar een mooie positieve test hebt! Normaalgesproken moet je er een jaar voor uittrekken, en ja, dan is iedere keer dat je een negatieve test hebt eentje teveel.

Dikke knuff meis!

18. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    ehhh op de dag dat E thuis kwam (13okt) had ik een posi ovutest, de dag ervoor ook.. we hebben meteen geklust op die dag en de dag erna..

ik hoop het..!!! dan hopen dat Iloiza gelijk heeft met haar pendel..hihi.:)..

thanks voor de knuf!!

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hmm.. Ja, dus 12 en 13 oktober positieve ovutesten, dus dan waarschijnlijk je eisprong ergens tussen 13 en 15 oktober. Uitgaande van de 15e zou je nu dus op 13 DPO zitten. De fase tussen eisprong en menstruatie is doorgaans 12-18 dagen als ik me niet vergis. Dan zal je een dezer dagen waarschijnlijk wel ongesteld worden. Als dat niet gebeurt over een week nog een keer testen, je weet 't namelijk maar nooit als je niet ongi wordt.

20. pindarella86

pindarella86 Actief lid

3 sep 2011
    412
    0
    0
    klassenassistent
    emmen
    oh echt, i'm confused... als je ei is geweest dan... moet je klussen op die dag en hoeveel dagen duurt het dan voordat je eitje bevrucht is? wat is DPO??

Deel Deze Pagina