Trouwens, we zijn hier al flink aan het kletsen dus het zou maar zo kunnen dat dit topic binnenkort verplaatst gaat worden naar de Zwanger Worden Clubs. Ik dacht, ik deel het alvast even mee. Dan kunnen jullie er rekening mee houden voor als je dit topic straks ineens niet meer kan vinden. Zo ben ik ook een tijdje twee andere topics "kwijt" geweest.
@iloiza: Goede tip! Ik wist niet dat het zo werkte!! Dus als het topic "groot" wordt, dan wordt het verplaatst? De Efteling was te gek: mijn zoontje vond het sprookjesbos helemaal geweldig!! En ook de Droomvlucht is een aanrader!! Mijn dochter is inderdaad 9 jaar ouder dan mijn zoontje, ze heeft de zwangerschap heel bewust meegemaakt. Tijdens de "thuis"bevalling lag ze te slapen en toen haar broertje om half 7 in de ochtend geboren werd hebben we haar wakker gemaakt. Haar gezicht toen ze hem zag was onbetaalbaar. Ook nu is ze helemaal gem met haar broertje, ze hebben echt een hele bijzondere band, hij vindt haar altijd grappig, zo leuk!! Ook nu is ze weer helemaal enthousiast over nog een kleintje! Fanny
Fanny, ja als er in een topic veel wordt gekletst, wordt hij verplaatst naar de Clubs. Anders staan telkens de kletstopics bovenaan, terwijl een topic van iemand met een vraag niet worden gelezen. Leuk! Ik heb nu al zin in dat dagje Efteling!! Zo leuk om te lezen dat je dochter en je zoon zo'n bijzondere band hebben, ondanks het grote leeftijdsverschil. Lijkt me toch ook wel heel speciaal als je oudere kind je zwangerschap zo bewust meemaakt. Dat heb ik bij mijn oudste niet gehad, die was toen zelf ook nog zo klein...
@ Fanny - leuk zeg de efteling! Ben daar echt al lang niet geweest,, Dat is in dit geval wel ideaal zeg dat je een éénmanszaak hebt! Ben benieuwd hoe mijn baas reageerd.. Werk daar als enige fulltime, maar als ik éénmaal een kindje heb zal ik parttime moeten gaan werken. Hoop maar dat dat kan.. Hoe ga jij t trouwens oplossen rond de periode dat je gaat bevallen? Moet je zaak dan dicht of heb je vervanging?
little angel, welkom. Ik hoop dat ze idd niet moeilijk doen dat je parttime wil. Hoeveel zou je willen gaan werken?? Meestal is het niet zo'n punt, maar het ligt er wel aan wat voor werk je doet denk ik. beebiewens, bij de eerste voelde ik ook constant wat. Nu weet ik dat het gewoon het ontpillen is. Ik heb ook krampen en ben ook met vlagen misselijk. Ik merk wel dat het al minder wordt vissertje, ja idd zoals de andere dames al zeiden. Je kunt nu gaan tellen naar de eisprong of volgende menstruatie. (hopelijk niet natuurlijk) Ik hoop ook dat het snel komt hier. fanny, o leuk de efteling. Wij zijn 16-8 getrouwd en toen hebben we 3 dagen in bosrijk gezeten, helemaal geweldig. En natuurlijk ook 3 dagen efteling. Mare zingt nu nog ta ta ta ta. Ze wilde elke dag wel 10 keer in het carnaval festival, op een gegeven moment hebben mn man en ik elkaar afgewisseld.
@ Fanny: leuk, ik heb ook een eenmanszaak! Als we eenmaal beiden zwanger zijn, moeten we het tzt maar eens gaan hebben over zwangerschapsuitkeringen voor zzp'ers en dergelijke ... En fijn dat ik niet meer de oudste in de lijst ben, dank daarvoor . (Nou is het wel zo dat jij al voor de derde gaat en ik pas voor de eerste natuurlijk .) @ LittleAngel: welkom! Ik vind het net zo spannend als jij . @ andere nieuwelingen: ook welkom natuurlijk . Gezellig . @ Saz: heel veel succes zometeen in Leeuwarden !! Spannend zo'n eerste dag! @ Iloiza: thanx vr de info over eventuele verplaatsing vh topic, wist ik ook nog niet! @ Tulip 16-8 getrouwd? Van dit jaar? In dat geval van harte gefeliciteerd met je huwelijk nog !! En anders hetzelfde, maar dan met je jubileum . @ Flowersxx: wij zijn op dezelfde dag gestopt! Benieuwd wie er het eerst ongi wordt! Of ben jij meteen al ah klussen geslagen deze maand?? In dat geval hoop ik natuurlijk dat je niet ongi wordt . Groetjes!
Wil dit even kwijt.. Een rot weekend gehad, volgens berekeningen zou ik dit weekend mn meest vruchtbare dagen gehad hebben. Maar vriendlief reed vrijdaf nacht zn auto in de prak met alcohol op .. Dus ik onwijs boos en verdrietig natuurlijk hij t hele weekend down geweest vanwege schaamte en verdriet denk ik pff voel Me echt rot... Misschien hebben we deze ronde dan wel verspeelt
Oh wat stom Heeft hij er zelf wat aan overgehouden of niet? Want anders heeft hij mazzel gehad! wel jammer van deze ronde, maar dat is niks vergeleken met hem natuurlijk. (al is het ontzettend stom dat hij met drank op gaat rijden!!)
behappy, jeetje ik snap dat je boos bent. Hoe kwam hij daar zo bij dan om toch te gaan rijden. Ben je al weer een beetje bekomen??
haha prima hoor. Eigenlijk weinig verandert, we zijn getrouwd op de dag dat we 11 jaar verkering hadden.
@within nee hij heeft gelukkig niks maar 3 cm van een blok waar die op gereden is staat wel een boom ! Dus het scheelde allemaal niks maar volgens mij heeft ie er wel van geleerd !
@tulip Ja ben onwijs boos geweest ! Maar misschien heb k nog geluk dat mn eisprong later is omdat ik er niet gelijk van uit ga dat mn cyclus 28 dagen is
@ Tulip: Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Zo'n dag gaat snel voorbij he? Een jaar trouwens ook... ben vorig jaar op 1 oktober getrouwd. Nog een maandje, dan is dat alweer een jaar geleden. Ja, dat Carnaval Festival in de Efteling herinner ik me nog van toen ik zelf nog kind was!! Die vond ik ook leuk!! Maar heel jammer - ik heb op de site van de Efteling al gezien dat die attractie gesloten is voor onderhoud in de periode dat wij er zijn... @ Fanny & Beebiewens: Ik doe tzt met jullie mee met zwangerschapsuitkeringen voor ZZP'ers. Ik ben hard op weg om zelf ook ZZP'er te worden. @ BeHappy: Jemig, dat is wel schrikken van je vriend zeg!! Gelukkig heeft hij er zelf niets aan overgehouden. Maar ik kan me goed voorstellen dat je kwaad bent. Het is natuurlijk stom om met alcohol op achter het stuur te gaan zitten... maarja, dat weet hij zelf ook wel - zeker nu. Met een beetje geluk (in dit geval) is je cyclus nog niet meteen eentje van 28 dagen en komt je eisprong nog.
@little Angel22: Ik heb geen vervanging voor wanneer ik ben uitgerekend, ik heb een Zomerstop van 3 maanden en heb vanaf begin sept 3 maanden de tijd om mijn uitgerekende datum te mikken op die periode.. Haha, het klinkt raar, maar we gaan ervoor en het is ons twee jaar geleden ook gelukt! Anders moet ik inderdaad iets gaan regelen, maar daar ben ik dan nog op tijd bij. @ Beebiewens en Iloiza: ik heb van vorig jaar alles nog liggen voor mijn ZEZ aanvraag, dus dat moet geen probleem zijn!! Als jullie vragen hebben: Brand maar los ( hoop dat het snel nodig is!! ) @ Beebiewens: ja, ik zag het... Voor je het weet ben je ineens de oudste... Confronterend... maar idd, ik heb er al twee en mijn dochter is alweer 10! @BeHappy: wat vervelend voor je zeg!! Mannen... Hopen dat hij er inderdaad van heeft geleerd! En volgens ronde verbieden om weg te gaan tijdens je vruchtbare dagen Fanny
hallo allemaal. Wat super gezellig hier,. heb elke keer weer veel bij te lezen. Leuk om te lezen dat ieder het weer ander mee maakt. IK ben deze maand gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur. Dit moet bje 4 weken slikken voor dat je zwanger raakt. ik ben nu ongesteld en we gaan nog 1 maand veilig(condoom)doen om de pil resten uit het licchaam te krijgen. Dus nu al spannend wanneer ik weer ongesteld word en hoe mijn cyclus dan is, ZIjn er meer die het op deze manier doen?? groetjes vlinder