als je een cyclus van 28 dagen hebt, dan kun je je banner aanhouden, maar bij mij is het bij mn dochter zo onregelmatig geweest dat wij het echt op goed geluk moeten doen. vlindertjeee, wij hebben het niet nog een maand veilig gedaan, omdat het bij de meesten een half jaar tot een jaar duurt voor je echt ontpilt bent. Uiteraard kun je in de tussentijd wel zwanger raken.
Ik denk dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen.. Ik heb een zeurend gevoel in mijn onderbuik en hoofdpijn. Mijn vriend zij het net ook al: "Je bent weer zo lekker prikkelbaar als altijd wanneer je bijna ongesteld moet worden" Hahaha, grappig om te horen! Ik hoop het maar... Dan kunnen we daarna aan de slag @ Iloiza: Jij zou ook bijna moeten... Merk jij al wat? Fanny
@ Vlindertje: Het is niet gezegd dat het een maand duurt voordat de pil-resten uit je lichaam zijn. Bij sommige vrouwen is het heel snel weg, bij sommigen na een half jaar nog steeds niet. Je weet het nooit zeker... Maar ondertussen kun je wel zwanger raken. Wij gaan dan ook geen condoom gebruiken. Misschien deze maand nog wel, omdat mijn man nog steeds niet helemaal voor 100% zeker weet of hij écht de stap voor een derde durft te zetten. Maar hij heeft beloofd om deze maand een beslissing te nemen, zodat we er in oktober dan echt voor kunnen gaan. @ Fanny: Dat is het rare, ik merk zo goed als niets van een naderende menstruatie. Af en toe steken en krampen, maar verder gebeurt er niets... Ik had voor mijn zwangerschappen altijd veel last van menstruatiepijn, maar het is al zo lang geleden dat ik echt ongi ben geweest. Ik herinner me eigenlijk niet meer wanneer die pijn nou begon; vóór de menstruatie al of alleen tijdens. Ik zal af moeten wachten...
@Iloiza: het kan zomaar dat je lichaam nu anders reageert op een naderende menstruatie. Ik had voor mijn eerste zwangerschap altijd heel veel kramp voor en tijdens mijn menstruatie en na de bevalling van mijn dochter had ik nergens meer last van. Tja, het blijft afwachten... Fanny
goedeavond allemaal, Ik lees sinds kort ook mee, want ook ik ben in augustus gestopt met de pil. (23 augustus) Wij gaan voor ons eerste kindje dus we vinden het behoorlijk spannend. Ik ben gewoon in mijn stopweek van de pil ongesteld geworden en nu ga ik dus geen pil meer slikken. Ik ben al begonnen met foliumzuur en nu gaan we dus eens kijken hoe mijn cyclus is Ik lees en reageer gewoon gezellig mee en wens iedereen ook suc6 met alle wensen.
Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Ik ben vandaag ongesteld geworden Dus vanaf aankomend weekend gaan we beginnen! Spannend zeg! Lijkt wel of ik het voor de 1e keer ga doen haha
hee ik ben niet gestopt met de pil maar met nuvaring (komt wel op hetzelfde neer) en zou het leuk vinden om ook lekker mee te kletsen..... moet wel zeggen dat het allemaal erg spannend is ... nu een weekje verder voel ik me niet echt toppie maar lees wel dat het er wel allemaal zo'n beetje bij hoort.. het wel bekende ontpillen is bij mij aan de orde denk ik... wel raar hoor voor de 1e x in 9 jaar geen ac en dan voor onze eerste spruit ben blij dat internet er is dan hebben we elkaar om te keuvelen
gezellig toch.. vind het steeds leuker worden zo al die voorbereidingen en het is wel makkelijk om te lezen wat iedereen zo al doormaakt... ik ben pas 23 en dit alles is nieuw voor mij dus kan veel van jullie leren ... is het trouwens normaal dat je een opgeblazen gevoel heb en je niet echt lekker voelt.. ik heb dat namelijk al de hele week... echt niet fijn... ik maar denken dat alles zo leuk is.. ik moet nog beginnen aan het hele circus en voel me nu al niet lekker ..??
dat soort misselijk gevoel en opgeblazen is idd ontpillen, dat herken ik ook. Het wordt nu gelukkig wat minder.
Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011 21 juli miss83, 28 jaar, 2e kindje - 30 25 juli tulip, 27 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie 3 aug Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 5 aug Fanny 31 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 9 aug Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 10 aug Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie behappy, ?, ? - Eerste ronde 12 aug 1986tamara, 25 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 17 aug Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 19 aug Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 23 aug Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje - Is nu ongesteld. Dan nog 1 maand condoom en dan klussen. 26 aug vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
Heb even de lijst ge-upt. Nieuwe dames, welkom!! Leuk dat jullie mee komen kletsen. Jullie mogen jezelf toevoegen in de lijst als je dat wilt, dat kun je doen door op Quote te klikken en je eigen gegevens toe te voegen (wel even in je bericht [ QUOTE ] en [ / QUOTE ] weghalen, anders kan hij daarna niet meer ge-quote worden). @ Fanny: Ja, zou maar zo kunnen dat mijn lichaam ineens heel anders reageert op een menstruatie. Als tiener merkte ik namelijk nauwelijks iets van mijn menstruatie, maar na mijn mk had ik elke keer heel erg last van ongikrampen. En zo kon ik ook nooit mijn eisprong voelen, maar sinds de bevalling van mijn oudste kan ik dat ineens wel. Wie weet reageert mijn lichaam nu weer anders nu ik gestopt ben met de pil. We zullen het meemaken... @ LittleAngel: Jij kunt nu ook je actuele status in de lijst veranderen, of niet?? (Je cyclusduur, net zo als miss83 gedaan heeft). @ Celleke: Klinkt inderdaad als een ontpillen-kwaaltje. Bij elke vrouw is de duur van het ontpillen anders. Soms ben je er heel snel vanaf, anderen hebben het maandenlang voordat ze weer een normale cyclus krijgen...
Lijst: GESTOPT MET ANTICONCEPTIE IN AUGUSTUS 2011 21 juli miss83, 28 jaar, 2e kindje - 30 25 juli tulip, 27 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie 3 aug Iloiza, 26 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 5 aug Fanny 31 jaar, 3e kindje - Wacht op eerste menstruatie 9 aug Beebiewens, 28 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie Flowersxx, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 10 aug Saz667, 25 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie behappy, ?, ? - Eerste ronde 12 aug 1986tamara, 25 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie FD1988, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 17 aug Within, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 18 aug Celleke, 23 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 19 aug Marloes 84, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie 23 aug Vlindertjeee, 23 jaar, 1e kindje - Is nu ongesteld. Dan nog 1 maand condoom en dan klussen. 26 aug vissertje84, 26 jaar, 2e kindje - Wacht op eerste menstruatie Esmee1984, 27 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie LittleAngel22, 22 jaar, 1e kindje - Wacht op eerste menstruatie
Ik was je niet vergeten hoor, ik had de lijst alleen even ge-upt, zodat hij voor jullie makkelijker te vinden is. Maar ik heb je er even bij gezet hoor. Iedereen die haar naam nu nog mist, mag zichzelf even toevoegen.
@ Tulip: waauw, 11 jaar !! Impressive! @ Fanny: toppie! Fijn dat jij ervaringsdeskundige bent met dat hele ZEZ-gebeuren !! Daar komen we zeker weten nog op terug! @ Vlinder: yep, ik doe het precies zoals jij! Deze cyclus foliumzuur (Etos Zwanger worden vitamines) en condooms, en vanaf volgende maand gaan we ervoor! Ook al kan het ontpillen idd maanden duren, ik vind het toch gewoon een fijn idee om m'n lijf iig een maandje te laten wennen aan het leven zonder kunstmatige hormonen . En ik ontdekte pas op dag 11 van deze cyclus het hele foliumzuur-gedoe, extra reden om nog even te wachten tot m'n lichaam voldoende van dat spul heeft opgebouwd! In het kader der wetenschap (yeah right, ik ben gewoon een ongeduldige stresskip ) ben ik ook vast begonnen met het bijhouden van mijn cyclus; ovulatietestjes, Billings methode, temperaturen, de hele mikmak . Beetje gestoord natuurlijk, de meeste vrouwen gaan eerst een jaar gewoon klussen en dan misschien pas een keer een ovulatietestje doen, maar ik heb er zo'n lol in, het lijkt wel een nieuwe hobby, haha . Heb ik deze maand ook vast wat te doen! Moet zeggen dat ik heel anders naar m'n lichaam kijk nu, het is echt een ontdekkingstocht! @ Saz: hoe was je eerste dag? Slaap lekker iedereen en tot morgen maar weer !
Hee hoi! Sorry dat ik gister niet meer heb gereageerd. Zat om even voor 2 's middags in de auto om om kwart over 3 met lichte koppijn aan te komen bij de nhl, want had nog een formulier die op uiterlijk 31-8 op de bus moest naar de IB. Kreeg ik daar te horen 31-8-2012! Ruim op tijd dus. De introductie was wel interessant, maar werd vooral gericht aan de mensen die de hele opleiding gaan doen, ik hoef maar een klein deel. Heb dus vanaf volgende week dinsdag van 19:45-21:15 les . En ja, het is in totaal 3 uur rijden, maar kan in overleg met de docent ook via internet. Anyhow, na 20 minuten in de rij te hebben gestaan voor de parkeerautomaat zat ik om half 7 in de auto, met behoorlijke koppijn, weet dus ook niet zo best mer hoe ik thuis ben gekomen.. Geluk dat het een lange rechte weg is! Thuis een paar pijnstillers genomen en een glas drinken, 5 happen eten, en lag 20min na thuiskomst op bed, zo beroerd als een hond! Tja.. @ de nieuwe meiden, welkom! @ de rest, ik reageer straks ff overal op, niet zo handig vanaf je telefoon in bed